• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  

iulirx

Membru
  • Content count

    1,941
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

612 Best

About iulirx

  • Rank

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie romania
  • Auto volvo
  • Fabricatie 2008
  • Fabricatie2 2010

Recent Profile Visitors

9,929 profile views
  1. O nouă poveste începe

    Felicitari ! S-o stapinesti sanatos !
  2.  Socializarea incepe de pe forum, dar s-a vrut un forum exclusiv tehnic. Nu sint in tara, c-as fi venit.
  3. Muzeu Volvo

    " Totuși, ce ne oprește să ne vedem ca în vremurile bune, la ruginit de frunză? " Oamenii, cei care s-au schimbat, vremurile, cele care s-au schimbat. Asta ne opreste !
  4. Muzeu Volvo

    "Vremurile se schimba,oamenii se schimba,masinile se schimba. " Asa este ! Vremurile s-au schimbat din rau in si mai rau, oamenii la fel, cred ca si masinile urmeaza acelasi trend... Am vrut un forum tehnic, avem ce ne-am dorit !
  5. Muzeu Volvo

    Un like si de la mine !
  6. topic la biiiiiiizzzzzzzzzzzzaaaaaaaaaaaaaa

    Record_2017_12_17_23_41_50_189.mp4 Discutiile pe forum vs cele din viata reala....  
  7. Sa nu îi uitam pe "doar" si pe "numai" ...

    Fii profesionist in ceea ce faci. Invata-ti si copiii sa fie la fel ! Asa iti vei schimba in bine familia. Si odata cu ea un pic din tara asta ! Succes !
  8. Sa nu îi uitam pe "doar" si pe "numai" ...

    Noi v-am lasat libertate. Pe care n-ati fi avut-o in regimul Ceausescu. I-am dat jos de la putere pe comunisti ! Ei vor sa se intoarca iar acolo. E doar treaba voastra sa-i impiedicati ! Apropos, ai fost in februarie la proteste ? Eu am fost, am incercat sa-i impiedic. Tu ? Ce faceti voi cu ea, e treaba voastra ! Vad ca observi foarte precis ce faceti cu ea , si ai dreptate, asta faceti cu ea !  
  9. Sa nu îi uitam pe "doar" si pe "numai" ...

    Buna, rea, asta-i tara pe care ei au mostenit-o de la noi. E mai buna decit cea pe care am mostenit-o noi de la parinti ! Sa vedem ce tara lasa ei mostenire copiilor lor !
  10. Sa nu îi uitam pe "doar" si pe "numai" ...

    Ce e comun pentru toate generatiile e ca la un moment dat VOR ( nu va ) intra in conflict cu generatia precedenta si la alt moment dat VOR ( nu va ) intra in conflict cu generatia succesoare. Subiectul este la plural ! (generatiile) Vezi, cam asa stiti voi sa scrieti ! Sper ca nu intram in conflict numai pentru atita lucru ! Cultura este tot ce ramine dupa ce-ai uitat tot ce-ai invatat la scoala !
  11. Sa nu îi uitam pe "doar" si pe "numai" ...

    Fiecare generatie traieste alte timpuri, trebuie sa se adapteze la alte cerinte, are alte probleme de rezolvat. Nu e nimic nou aici ! Pe vremea mea , cine vroia sa invete, invata . Invatatura era privita ca o metoda de a progresa si personal si social. Nu erau atunci nici mai multi, nici mai putini oameni destepti , cel putin din punct de vedere al capacitatilor intelectuale native. Erau si atunci tot atiti "smecheri" care-si furau caciula copiind. Diferenta intre generatia tinara de azi si cea un pic mai batrina este ca noi am fost formati intr-un fel, voi in alt fel ! Noi aveam respect pentru oamenii invatati- indiferent de cultura noastra, a fiecaruia - voi, in majoritate , nu respectati oamenii invatati. Nu e bine, nu e rau. Asa este ! Aveti alta scara a valorilor, nici mai buna, nici mai rea, ci adaptata la ziua de azi. Noi nu ne mindream ca sintem needucati, consideram asta ca un defect. Noi nu ne permiteam sa dam lectii celor pe care-i consideram mai culti, mai destepti, mai realizati decit noi. Voi va permiteti. Nu e bine, nu e rau, asa e. Si tot asa vor diferi si vietile noastre. Nu e bine, nu e rau, asa e !
  12. Presiune roti

    Presiunea pentru incarcari mai mari e mai mare pentru un singur scop : flexibilitatea talonului este mai mica si masina "joaca" mai putin in talon, e putin mai stabila. Presiunea pentru viteze mai mari este mai mare pentru un singur scop : flexibilitatea talonului este mai mica si cauciucul se incalzeste mai putin la viteza mare. Cind cauciucul are presiune mai mica flexibilitatea talonului e mai mare , deci cauciucul se incalzeste mai mult si masina joaca mai mult in talon. Avantajul presiunii mai mici este aderenta mai buna decit la presiune mai mare deoarece cauciucul ajuta amortizoarele si contactul cu solul este de mai lunga durata pe denivelari. Oricum trebuie sa stiti ca o presiune mai mare decit e normal NU scade consumul, rezistenta la inaintare a cauciucului nu  depinde prea mult de presiunea lui , ci de configuratia caii de rulare si a configuratiei structurii interne a straturilor cauciucului. Daca , dupa mers mult vreti sa verificati daca presiunea in cauciucuri este cea normala, deci o verificare la cald, trebuie sa stiti ca , la cald presiunea este cu 10-20% mai mare decit cea la rece. Deci daca la rece trebuia sa aveti 2.5 bari , insa voi nu stiti cit a fost la rece insa o masurati la cald , ea trebuie sa fie undeva intre 2.7-3.0 bari. Daca masurati 3.2 bari la cald puteti , fara grija, s-o coboriti la 2.8-2.9 bari ! Tot asa, daca la cald masurati 2.5 bar si la rece trebuia sa fie 2.5 bar, atunci puteti, fara grija s-o mariti la 2.8-2.9 bar ! Ce insemna " dupa mers mult "... asta tine de bunul simt al fiecaruia.... de obicei insemna ca temperatura cauciucurilor fata e mai mare decit a cauciucurilor spate, egala stinga -dreapta.
  13. S-a terminat - Volvo RENUNTA la motoarele Diesel

    Eu sper sa am nepoti inteligenti ! Nu-i vad spunind asa ceva...
  14. Presiune roti

    1. Presiunea in roti NU variaza cu greutatea masinii !! Cu roata in aer vei avea aceeasi presiune ! Daca mai pui 5 tone pe masina si nu se sparg cauciucurile ( datorita deformarii mecanice si taierii cauciucului de janta) ci stau asa pe janta TOT presiunea aia o ai ! Poti pune 1000 de tone pe masina, daca jantele nu taie cauciucurile, presiunea ramine ACEEASI ! Presiunea variaza cu variatia volumului cauciucului ( care NU variaza cu greutatea - variaza forma cauciucului NU volumul lui total) , cu variatia temperarurii, cu variatia numarului de molecule de aer. Cind zici ca creste presiunea pentru ca masina e mai grea e ca si cum ai spune ca o piatra de 5kg cade mai repede decit una de 1 kg pentru ca e mai grea ! Amindoua cad la fel de repede, masa, greutatea NU conteaza ! 2. Anvelopele sint proiectate sa mearga in regim de 110-120% din presiunea nominala la rece ! Deci : daca producatorul spune 2.5 bari pe fata la rece ( 20 grade celsius, nu -5 grade cit e dimineata iarna !!!!) , atunci cauciucul este proiectat sa functioneze OPTIM la 35-40 grade celsius la o presiune de 2.75 - 3 bari ! Daca stai cu cauciucurile dezumflate, la 2 bari atunci cauciucul se va supraincalzi si va putea ajunge si la 50 grade celsius fara a creste presiunea mai mult de 2.4 bari !!! Se va uza cu 30% mai repede, nu va asigura stabilitate, distanta de frinare, consum ... Presiunea "la rece" este cea de la 18-22 grade celsius A AERULUI DIN INTERIORUL CAUCIUCULUI, nu a cauciucului la exterior ! Iarna trebuie sa mergi cam 10-15 km normal si dupa aia verifici presiunea  ! NU dimineata inghetata in parcare ! Iarna, un cauciuc de iarna va avea 12-15 grade la exterior si vreo 25-28 grade a aerului din interior ! Verificati la iarna !