• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  

Evolventa

Membru
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Good

About Evolventa

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie sibiu
  • Auto volvo xc70 d5 awd
  • Fabricatie 2007
  • Auto2 m pajero,mercedes , opel
  • Fabricatie2 2014

Recent Profile Visitors

528 profile views
  1. Salutare, Incheiere +concluzii:Dupa inlocuirea senzorului de temperatura si presiune de mai sus totul este in parametri, haldexul functioneaza  perfect.Inlocuirea se face usor, se da doar capacul care contine electronica DEM jos, se inlocuieste senzorul avand grija ca saiba concava sa impinga senzorul in partea hidraulica, intai se fixeaza senzorul si solenoidul in capacul cu partea electronica, delicat in asa fel incat sa nu se indoaie contactele pin destul de  fragile ai DEM-ului si apoi dupa ce se ung garniturile se monteaza cu totul in partea hidraulica. Pentru cei interesati atasez o schema de diagnostic XeMODeX. Ca si concluzie, la Haldex 3 cu putina rabdare si dibacie se poate schimba filtru si uleiul fara demontare cardan. Chiar daca demontarea cardanului pentru acces la pompa Haldex,este considerata o operatiune simpla ( sase imbusuri + o piulita) ,pentru un mecanic de ocazie care sa  lucreze pe spate sub masina nu este deloc simplu  , recomand ca lucrarea sa fie facuta in service, pe elevator de persoane calificate.O problema ar fi faptul ca in sevice nimeni nu are rabdare sa repare ,cu 5 lei cat costa niste perii+1 ora de lucru, o pompa, ci se inlocuieste si costa 500 de euro.Adica este posibil ca o reparatie la Haldex sa coste 300lei filtru+ulei, 2000 lei pompa, 800 lei senzor + manopera, asta este motivul pentru care de trei posturi intreb pe cei care stiu:  " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? " Intrebarea necesita un raspuns pentru ca sunt posesori de masini vechi care sa poata decide daca mai fac o reparatie costisitoare a Haldexului doar pentru acest 4x4 arareori folositor. Dupa ce am incheiat reparatia am montat si o aparatoare intre Haldex si esapament ,confectionata dintr-o tabla de aluminiu care asigure o protectie impotriva temperaturii.   DEM Flow Chart 05-10.pdf
  2. Salutare, a venit dupa 7 zile de asteptare senzorul de presiune. Scump. Made in USA !? Pun o poza pentru cod piesa. Revin cu intrebarea pusa in postul anterior, poate citeste cineva care imi poate raspunde:  " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? "
  3. Iti multumesc pentru clarificare! Dilema mea a venit ca urmare a faptului ca dupa ce am vazut pe tester ca de cate ori pornesc motorul, se chinuie si pompa de haldex  aprox 5 minute sa faca presiune si apoi intra in avarie, am scos siguranta #23  cu gandul ca protejez pana la remediere , dar am fost nevoit sa o pun la loc pentru ca pe bord odata cu scoaterea sigurantei a aparut pictograma si mesajul ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, de unde concluzia mea ca fara Haldex nu e nici controlul tractiunii. Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ?
  4. Soc din R/N in D , S60

    Ai timp pana la vara sa iei o decizie ,montarea unui radiator iti poate rezolva problema. Poti incerca si un aditiv, eu la cutia de la Mercedes, dupa ce am schimbat uleiul la 100K am pus asta: https://www.automoly.ro/cumpara/aditiv-pentru-cutie-de-viteza-automata-liqui-moly-5135-250-ml-1557 mai cere sfatul celor de la sevice-ul unde ai schimbat uleiul  ,si categoric se va gasi o solutie .Daca pui singur aditiv ,atentie la nivelul de ulei din cutie.  
  5. O dilema: Lipsa discreta a tractiunii spate nu duce la probleme in controlul tractiunii? Pace si prietenie!Faptul ca codurile de eroare stocate doar in modulul DEM fara a fi afisate pe display duc la lipsa tractiunii pe spate (fapt de care conducatorul autovehiculului nu ia cunostinta, decat daca face o scanare- din meniu sau cu o scula dedicata- sau ramane impotmolit) nu scot din ecuatie controlul tractiunii? Adica XC70 nu se transforma intr-un V70 cu DSTC nefunctional pe partea de control a tractiunii?Cred ca sunt foarte multi posesori de AWD cu coduri de defect doar pe DEM, si care nu stiu ca nu mai au tractiune pe spate.Eu am fost unul dintre ei... pana acum 3 saptamani nu ma preocupa intretinerea  Haldex-ului, si sa fi prevazator ...este mult, mult mai ieftin.    
  6. Salutare,  Exista de o perioada de timp pe forum o  retinere a celor care stiu raspunsuri in a le oferii , o pun pe seama unor motive legate de diviziunea muncii , atunci cand nu ai profilul unui potential client tot mai des postarile sunt ignorate.  
  7. @Midnight Caller Pana la urma am ajuns la vorbele tale, am dat jos flansa de la cardan si am facut o revizie la haldex, alt ulei alta distractie. La pompa am schimbat carbunii care dadeau rateuri(4mmx5mmx9mm). Trebuie sa schimb senzorul de presiune, dupa revizie si rezolvarea pompei, am cod DEM-0007 , oare pot iesi mai ieftin cu senzorul daca il iau de la VW. generatia 5, pare ca are acelasi HALDEX cred sa difere doar softul. Se potriveste? Sau arata doar la fel dar lucreaza pe alta plaja de presiune?M-ar ajuta un raspuns , n-am gasit nicaieri date si senzorul nu are nimic imprimat pe el, un cod ceva....
  8. Pentru mine , nu era mai simplu.Repar cate ceva la masinile mele ,cand inteleg ceea ce am de facut, in garajul de acasa, lucrul la cardan insemna sa stiu ce cuplu de strangere sa aplic pe suruburi, sa am o cheie dinamometrica si adezivul pentru fixarea suruburilor.Si mai important ,suruburile sa coopereze , pe acolo nu s-a umblat de loc si sunt oxidate. Dar categoric era mai bine.Am facut cu masina un drum de proba , schimbul filtrului +ulei a ajutat, presiune de 3,6 bar si curent la pompa mai mic pe la 1200mA.Dar dupa cam 1 km la primul semafor cand m-am uitat pe tester curentul oscila in jos, apoi presiunea a cazut , curentul la fel si a intrat din nou in avarie 0006.Ca sa vad clar ce se intampla, am suspendat masina si am cuplat in D, nefiind aderenta a cuplat 4x4 rotile se invarteau toate vesele, dupa 5 minute din nou curentul pe pompa a scazut si presiunea la fel la 0, spatele s-a decuplat.Asta fara sa sterg DEM-0006 cu pricina.Cand pun contactul vreme de aprox 5 minute pompa lucreza apoi intra in avarie, ma gandesc cu suspiciune  la periile de grafit.. Asa ca urmeaza sa fac o revizie de pompa , si trebuie pana la urma  sa dau jos flansa la cardan.Daca cineva cunoaste mi-ar fi de folos niste date nominale de curent si presiune pe pompa .  
  9. Salutare, Un cod DEM-0006 ascuns parsiv in modulul DEM fara a aparea pe display-ul din bord m-a pus pe ganduri si am inceput cu ceea ce era mai simplu-schimb ulei si filtru in haldex, Mentionez ca rotile spate cuplau, aveam tractiune dar la o citirea parametrilor pe DEM curentul din pompa urca intre 2500 si  3000 mA la o presiune la relanti de 0,1 Mpa (1 bar), nu stiu care ar fi curentul nominal pe pompa daca stie cineva rog sa-mi spuna ca sa stiu pe viitor, dar pare cam mare si am interpretat ca fiind suprasolicitare pe pompa datorata filtrului obturat. L-am schimbat fara sa dau jos flansa cardan asa cum ar fi trebuit, n-am vrut sa deranjez si pe acolo. Chinul de pe lume.Scule speciale, bituri taiate ca sa incapa, 2 suruburi defacute in 1 ora, filtrul se poate strecura daca ai un bun antrenament la lego,incape la mustata si intr-o poztie cu o miscare insurubata ca la saritura Dragulescu. La montaj alte miscari inspirate, daca priviti surubul de sus , a trebuit sa-l zimtez ca sa in pot roti cu un carlig facut dintr-o surubelnita indoita, pana sa incapa bitul si cheia pentru strangere finala. Ulei am scos cam 400 g pescuit insistent cu o seringa mare, si am pus 450 g. Dupa ce rulez o vreme iar o mai scot-bag ulei ca tot am uleiul ramas in bidon. Filtru vechi inegrit ,uleiul inegrit si tulbure,necesita schimbare. 
  10. Soc din R/N in D , S60

    Salutare, @stefanp Tractez cu masina remorca pentru snowmobil si la deal pe drumul catre Balea -Lac se incalzea uleiul f tare, radiatorul de ulei pentru cutia de viteze este in interiorul radiatorului de racire a motorului si in consecinta nu poate avea o temperatura inferioara lichidului de racire asa ca am fost nevoit sa pun acest radiator , luat din dezmenbrari de pe un XC90 care era dotat din fabricatie .Toata povestea a costat cam 150 euro, montajul l-am facut eu. Am facut verificarea temperaturii cu tester , in mers ,  ca sa vad eficienta dupa montarea radiatorului.De curiozitate azi cand am ajuns acasa am facut o citire a temperaturii sa vad ce temperatura are in conditii de trafic  in oras.Atasez foto.In prima poza se vede temperatura lichidului de racire :91 g celsius.In a doua poza temperatura uleiului din cutie 72 g celsius.Citirea s-a facut dupa o stationare de aprox 10 min cu motorul pornit ceea ce e posibil sa fi   crescut putin ambele temperaturi. Daca probleme la CVA la tine apar doar la cald un ulei mentinut pe o plaja mai joasa de temperatura teoretic poate sa faca doar bine cutiei.  @Vicu Nu stiu daca 50 de grade e o temperatura optima, posibil sa fie putin prea mica avand in vedere ca nivelul de ulei  se face undeva la 60 grade si adaptarea cutiei necesita temperaturi peste 65 de grade, dar mie imi merge cutia foarte bine si am 3 ierni cu temperaturi de munte  de cand o folosesc asa. Montajul l-am facut pe bridele existente pe suportul facut din fabricatie special pentru acest radiator care este dotare optionala , si la masina de pe care a fost dat jos era montat la fel in fata corpului de radiatoare.
  11. Soc din R/N in D , S60

    Salutare, referitor la radiatorul suplimentar montat pentru protectia CVA prin limitarea temperaturii uleiului, am montat in urma cu 3 ani un asemenea radiator pe XC70 ,d5 AWD, si am facut o monitorizare pe iarna si vara a temperaturii, in conditiile noastre de clima iarna nu depaseste 50 grade celsius iar vara cand am facut proba atingea 80grade la un drum de 200 km pe autostrada.Pun o poza ca sa se vada montajul, pe masina exista pregatire facuta din fabricatie iar radiatorul este original luat de pe un benzinar dotat din fabrica pentru tractare rulota, furtunele de legatura le-am confectionat, stuturile la atelier de strungarie  si au fost sertizate pe  furtun la o firma care se ocupa de hidraulica, garniturile si sigurantele de plastic se gasesc ca piese de schimb oe volvo.Pun o poza:
  12. VIDA-DICE...?

    Deoarece au fost colegi de forum,care  au fost indusi in eroare si apoi dezamagiti din cauza nick name-ului crezand ca sunt mecanic si am vreun service la care pot sa apeleze in SIBIU, am schimbat nick name-ul care a fost ales neinspirat si provoca confuzie din MECANIC in EVOLVENTA.    
  13. VIDA-DICE...?

    mecanic Nou venit       Postat Miercuri la ora 10:32 · Raportați postarea Salutare tuturor,  Ce parere aveti despre testere de tip dedicat pentru Volvo, din gama iCarsoft (i906; v.1; vol II) sau Autophix ES610 sau mai mult gasit de la AUTEL. Preturile la unele sunt ceva mai mari decat la VIDA2014D, dar la prima vedere este o alternativa mai usoara si mai comoda pentru citirea si stergerea codurilor, urmarirea parametrilor in functiune, fixarea datelor la aparitia codului, calibrarea etc.  Foloseste cineva?     Salutare din nou,  Chiar daca postarea de mai sus nu a provocat nici o reactie , am studiat cateva zile si profitand de ofertele Black Friday am luat un scanner stand alone dedicat Volvo. Sunt foarte multumit.Face tot ce am eu nevoie la nivelul de amator entuziast. In primele 5 minute si-a scos banii.Profesionistii la care am fost (in Sibiu) pentru geamul de la usa stanga fata ,care de cand am luat masina nu se inchidea automat, mi-au spus toti ca trebuie schimbat modulul....pentru ca pretul era piperat si daca se umbla la capitonajul de usa imi era teama ca nu mai scap de greierasi am preferat sa ignor defectul si sa inchid manual geamul. Cu" Programing soft stop" la 6 mm si apoi o initializare a pozitiei data din scanner am rezolvat aceasta  problema veche . L-am bagat in mufa imediat ce am deschis pachetul si utilizarea a fost intuitiva, acum urmeaza sa citesc carticica cu intructiunii sa vad tot ce poate face. Pentru alte persoane care sunt interesate  atasez modulele cu care poate comunica pe diversele tipuri de autoturisme marca VOLVO ,am vazut ca pe cele mai multe module exista functii suplimentare de testare, initializare , adaptare etc. scula pare destul de profesionala.   20181117_105227.mp4 Foxwell GT80_VOLVO_Functionlist-V1.00.pdf
  14. VIDA-DICE...?

    Salutare tuturor,  Ce parere aveti despre testere de tip stand alone dedicate pentru Volvo, din gama iCarsoft (i906 ; v.1 ; vol II) sau Autophix ES610 sau am mai gasit de la AUTEL. Preturile la unele sunt ceva mai mari decat la VIDA2014D , dar la o prima vedere par o alternativa mai simpluta si mai comoda pentru citire si stergere  coduri , urmarire parametri in functiune, fixeaza datele in momentul aparitiei codului, se pot face calibrari etc.  Foloseste cineva?
  15. Presiune roti

    Salutare,  o anvelopa umflata peste presiunea recomandata de catre producator  duce la micsorarea petei de contact a anvelopei cu suprafata de rulare si la o scadere semnificativa a aderentei, asa ca considerentele estetice sau economice ar trebui ignorate .