• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  

Evolventa

Membru
  • Content count

    113
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 Good

About Evolventa

  • Rank
    Junior

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie sibiu
  • Auto volvo xc70 d5 awd
  • Fabricatie 2007
  • Auto2 m pajero,mercedes , opel
  • Fabricatie2 2014

Recent Profile Visitors

727 profile views
  1. revizie cutie.haldex, diferential

    Multumesc pentru raspuns.Am insistat destul , asa ca din punctul meu de vedere includ subiectul in capitolul enigmele tehnicii .
  2. revizie cutie.haldex, diferential

    @pedala, multumesc cu respect! Daca poti sa-mi confirmi ca informatia este cu certitudine pentru  XC70,D5,136KW din 2007 , deoarece este o diferenta referitoare la volumul de ulei pentru diferentialul -la reumplere a intrat 800ml pana a inceput sa picure din care am extras 100ml, deci volumul efectiv de ulei este de 700ml iar in script zice aprox 0,5l.
  3. revizie cutie.haldex, diferential

    Salutare, revin cu rugamintea din postul anterior:Va rog,  daca se poate uita cineva in vida la modul in care se face nivelul de ulei pentru cutia de transfer fata si diferential spate la masina mea :XC70,D5,136KW din 2007, dilema este la diferentialul spate, am vazut ca la modelele 2001-2003 se extrag 100ml dupa plin iar la modelul dupa 2008 se face plin fara extractie, dar n-am gasit nimic pentru modelul 2005-2007 si nu stiu daca am facut corect nivelul.
  4. revizie cutie.haldex, diferential

    Salutare,din toamna 2018 cand am reparat haldex-ul, mi-am propus sa schimb si uleiul in cutia de transfer fata si diferential spate la XC70, 136kw,af 2007, 155.000 Km.Prima problema, codurile pentru ulei s-au schimbat,mai mult chiar, pentru diferential in care uleiul era GL-5 80W, volvo recomanda acum uleiul pentru cutia de transfer GL-5 75W90 care pare ca a devenit ulei de transmisie universal cu exceptia uleiului pentru cutie automata. Asa ca am cautat echivalente si am luat RAVENOL EPX80 GL5 pentru diferential spate si VSG75W90 GL5 pentru cutia de transfer, ambele cu indicatie volvo.Deoarece extractia uleiului din cutia de transfer este prezentata ca dificila spre imposibila am cumparat  o pompa de extractie manuala, o ieftinatate de 50 de lei, la care am adaptat un furtun de la spalatorul de parbriz facut din cauciuc de calitate si diametru mic.Am pregatit rampa si sculele ca sa pot incepe direct dupa ce incalzesc uleiul si dupa o tura de 20 de minute pe autostrada am urcat direct pe rampa, am dat scutul jos, rapid si dopul , am strecurat cu bagare de seama furtunul in cutia de transfer(exista pericolul ca daca se forteaza intrarea, printre elementele cu muchii, la scoatere sa se taie furtunul si sa ramana in interior) si cu pompa manuala am scos cu usurinta 700ml de ulei, care fiind fierbinte a curs usor dar a muiat vasul de plastic al pompei iar vidul l-a deformat iremediabil.Am pus la loc ulei curat 800 ml pana a dat afara si apoi am extras 100ml, dopul la loc si am trecut la diferential, am inlocuit cu un borcan de sticla vasul compromis al pompei si am am extras uleiul vechi din diferential, cu toate ca in mod clar simteam cum ating fundul carcasei cu furtunul cantitatea de ulei a fost doar de 430 ml, am pus la loc 800ml de ulei pana a dat pe afara apoi am extras si de aici 100ml.Am fost vexat de faptul ca am gasit 270ml lipsa in diferential , dar cautand pe net am vazut ca s-a intamplat si altora. O rugaminte, daca se poate uita cineva in vida la modul in care se face nivelul de ulei la masina mea, dilema este la diferentialul spate, am vazut ca la modelele 2001-2003 se extrag 100ml dupa plin iar la modelul dupa 2008 se face plin fara extractie, dar n-am gasit nimic pentru modelul 2005-2007 si nu stiu daca am facut corect nivelul.Uite 3 poze pentru cutia de transfer si ultima de la diferential:
  5. Sfat achizitie volvo xc 70 model 2004-2007

    Referitor la senzorii de parcare care spui ca nu merg, inainte de orice decizie verifica daca nu cumva sunt dezactivați din butonul dedicat (din fata schimbatorului de viteze).
  6. Sfat achizitie volvo xc 70 model 2004-2007

    Ai luat o masina cu multe dotari , probabil summum, felicitari! Posesori de xc70 s-au cam rarit pe forum , modelul s-a invechit, dar eu inca il prefer ,bine intretinuta este o super masina.
  7. Informatii despre dpf .

    Salutare, eu as verifica cu atentie TOATE imbinarile de pe circuitul de admisie poate fi o cauza simpla , un colier slabit, o garnitura la turbina,etc.    
  8. Parking heater

    Salutare, am pus bujia noua-Beru GH 306-iar acum am Heather euro 6 ,  evacuarea gazelor se face fara fum vizibil , satisfactie maxima.Nu eram convins, dar se pare ca bujia-care sta incandescenta permanent in tot timpul in care este activa incalzirea  auxiliara-chiar oboseste , asa cum ne tot zicea Heimdallr . Concluzie, o bujie care respecta ceea ce da Vida ca si standard adica o rezistenta masurata sub 1ohm , si care arata ca si una noua , daca a functionat 10-12 ani trebuie schimbata.Pun 2 poze cu bujia veche si una cu cea noua.
  9. Parking heater

    Multumesc,dar  aprecierile nu sunt intru totul meritate, reparatia este inspirata de ceea ce am vazut pe un forum rusesc, sursa inepuizabila de solutii mestesugaresti.De rezistat... sper sa tina cat mai mult, este o membrana de la pompa de benzina pentru ARO si ma gandesc ca  este facuta sa reziste la benzina care cred ca  este un solvent mai agresiv decat motorina .Spre deosebire de original membrana asta are insertie textila.Oricum inlocuirea este foarte simpla acum, membrana poate fi schimbata fara demontarea spritierei din corpul caldarinei, se da doar capacul jos, si chiar daca nu o sa faca probleme , o inlocuiesc din curiozitate cu o membrana noua la prima curatare de intretinere. 
  10. Parking heater

    Salutare, in iarna asta am starnit de cateva ori curiozitate/agitatie /panica la stationarea la semafor datorita fumului alb si gros pe care il scotea pentru cateva secunde incalzirea auxiliara atunci cand se oprea.La pornirea incalzirii auxiliare scotea putin fum ,dar nimic exagerat, in timpul functionarii mai pufnea  si mergea neuniform dar fara fum ,insa cand se oprea... dadea un puf mare ,  alb si gros.Pe tester, nimic.Asa ca imediat ce s-a incalzit afara am dat bara jos si am facut o revizie la Heather. Totul in regula, funingine putina, bujia masurata la 0.8 ohmi ,i-am dat curent de la redresor si s-a inrosit firul instant , asa ca am desfacut injectorul(spritiera de motorina), am gasit membrana cu ceva gaurele fine si cauciucul nu mai avea consistenta  era lipicioasa, vascoasa.Am  inlocuit membrana si am confectionat 2 saibe din alama ca sa o etansez la loc.Pun foto cu procedura pentru cei interesati. Am montat totul la loc, am facut proba de functionare ,e o imbunatatire evidenta porneste fara fum, merge viguros si uniform ,dar la oprire mai scoate  un mic puf de fum alb asa ca maine cumpar si o  bujie noua .
  11. Salutare, Incheiere +concluzii:Dupa inlocuirea senzorului de temperatura si presiune de mai sus totul este in parametri, haldexul functioneaza  perfect.Inlocuirea se face usor, se da doar capacul care contine electronica DEM jos, se inlocuieste senzorul avand grija ca saiba concava sa impinga senzorul in partea hidraulica, intai se fixeaza senzorul si solenoidul in capacul cu partea electronica, delicat in asa fel incat sa nu se indoaie contactele pin destul de  fragile ai DEM-ului si apoi dupa ce se ung garniturile se monteaza cu totul in partea hidraulica. Pentru cei interesati atasez o schema de diagnostic XeMODeX. Ca si concluzie, la Haldex 3 cu putina rabdare si dibacie se poate schimba filtru si uleiul fara demontare cardan. Chiar daca demontarea cardanului pentru acces la pompa Haldex,este considerata o operatiune simpla ( sase imbusuri + o piulita) ,pentru un mecanic de ocazie care sa  lucreze pe spate sub masina nu este deloc simplu  , recomand ca lucrarea sa fie facuta in service, pe elevator de persoane calificate.O problema ar fi faptul ca in sevice nimeni nu are rabdare sa repare ,cu 5 lei cat costa niste perii+1 ora de lucru, o pompa, ci se inlocuieste si costa 500 de euro.Adica este posibil ca o reparatie la Haldex sa coste 300lei filtru+ulei, 2000 lei pompa, 800 lei senzor + manopera, asta este motivul pentru care de trei posturi intreb pe cei care stiu:  " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? " Intrebarea necesita un raspuns pentru ca sunt posesori de masini vechi care sa poata decide daca mai fac o reparatie costisitoare a Haldexului doar pentru acest 4x4 arareori folositor. Dupa ce am incheiat reparatia am montat si o aparatoare intre Haldex si esapament ,confectionata dintr-o tabla de aluminiu care asigure o protectie impotriva temperaturii.   DEM Flow Chart 05-10.pdf
  12. Salutare, a venit dupa 7 zile de asteptare senzorul de presiune. Scump. Made in USA !? Pun o poza pentru cod piesa. Revin cu intrebarea pusa in postul anterior, poate citeste cineva care imi poate raspunde:  " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? "
  13. Iti multumesc pentru clarificare! Dilema mea a venit ca urmare a faptului ca dupa ce am vazut pe tester ca de cate ori pornesc motorul, se chinuie si pompa de haldex  aprox 5 minute sa faca presiune si apoi intra in avarie, am scos siguranta #23  cu gandul ca protejez pana la remediere , dar am fost nevoit sa o pun la loc pentru ca pe bord odata cu scoaterea sigurantei a aparut pictograma si mesajul ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, de unde concluzia mea ca fara Haldex nu e nici controlul tractiunii. Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ?
  14. Soc din R/N in D , S60

    Ai timp pana la vara sa iei o decizie ,montarea unui radiator iti poate rezolva problema. Poti incerca si un aditiv, eu la cutia de la Mercedes, dupa ce am schimbat uleiul la 100K am pus asta: https://www.automoly.ro/cumpara/aditiv-pentru-cutie-de-viteza-automata-liqui-moly-5135-250-ml-1557 mai cere sfatul celor de la sevice-ul unde ai schimbat uleiul  ,si categoric se va gasi o solutie .Daca pui singur aditiv ,atentie la nivelul de ulei din cutie.  
  15. O dilema: Lipsa discreta a tractiunii spate nu duce la probleme in controlul tractiunii? Pace si prietenie!Faptul ca codurile de eroare stocate doar in modulul DEM fara a fi afisate pe display duc la lipsa tractiunii pe spate (fapt de care conducatorul autovehiculului nu ia cunostinta, decat daca face o scanare- din meniu sau cu o scula dedicata- sau ramane impotmolit) nu scot din ecuatie controlul tractiunii? Adica XC70 nu se transforma intr-un V70 cu DSTC nefunctional pe partea de control a tractiunii?Cred ca sunt foarte multi posesori de AWD cu coduri de defect doar pe DEM, si care nu stiu ca nu mai au tractiune pe spate.Eu am fost unul dintre ei... pana acum 3 saptamani nu ma preocupa intretinerea  Haldex-ului, si sa fi prevazator ...este mult, mult mai ieftin.