Lucianus

Membru
  • Content count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Poor

About Lucianus

  • Rank
    Nou venit
  • Birthday 05/07/1991

Profile Information

  • Locatie Bucuresti
  • Auto Volvo S40 1.8 (2003)
  1. Volvo S40 1.8 122 cp 2003

    Revin si eu dupa mult timp pe forum... si pe topicul asta Consumul s-a pastrat in cotele astea. Intr-adevar conteaza cat te dai la ea, dar in general pana in 2500 rpm ii este suficient. Depasiri in forta au loc rar si atunci urca pe la 4500-5000 rpm. Nu stiu exact banda de cuplu legata de turatie, dar pot sa zic din experienta ca de la 3500 in sus se simte ceva-ceva. Am incercat in ultimul timp 2 tipuri diferite de benzina si se simte si aici o diferenta. E vorba de alto 101 de si efix-ul normal.... efix-ul pare ca se duce mai greu si desigur, e mai ieftin... dar cu alto 101 accelereaza putin mai violent. In final am ajuns la concluzia ca nu are rost sa mai dau banii pe alto si pun doar efix... Daca aveam motor turbo, era altceva. < Asadar vara: 10% trafic redus, fara A/C; 11.7% trafic intens, A/C Iarna: 11,5% trafic normal fara A/C si pe trafic intens cu AC...13.2%. In afara la 120 km/h consuma cam 6.5% dar la viteze mai mari deja incepe sa creasca consumul. In stil de condus agresiv...schimb la 3000-4500 indiferent de anotimp sau trafic consumul se stabilizeaza pe la 16%. Cu un plin de 60 L alto 101 am facut vara trecuta Bucuresti - Nisipurile de aur dus intors + plimbari pe-acolo ( cu viteza preponderent legala " )aproximativ 900 km si mi s-a aprins led-ul de benzina. La anii si cilindreea ei, sunt multumit.
  2. Bobinele...?

    Nu...am inceput sa ignor anumite probleme. In plus nici nu am mai mers prea mult). Oricum, in mers nu se simte, doar daca turez la semafor, sau dupa pornire are o trepidatie interesanta. Poate e ceva descentrat pe la motor, poate are intarziere la vreo bujie, poate are de-a face clapeta de acceleratie (deoarece, spre exemplu, in special cand e rece motorul urca singur acul de la 800 rpm - 1100 rpm sau mai mult, apoi revine la turatia normala si tot asa pana cand se mai incalzeste dar tot pot fi observate fluctuatii mici). Voi curata la vara clapeta. Si poate rezolv si cu vibratia :-s Ar trebui sa duc in service masina pentru un diagnostic amanuntit si sa imi spuna acolo ce ar trebui sa schimb... Dar la cat o folosesc in momentul de fata, as baga bani destui si aproape degeaba in ea. Daca ai/aveti vreo sugestie sau sfat, il primesc bucuros Si eu la randul meu, dupa ce rezolv aceste cateva probleme, voi reveni cu un post.
  3. Volvo S40 1.8 122 cp 2003

    Salut din nou, tuturor...scuze, dar nu am mai intrat de mult pe site...S-a schimbat putin si acum tebuie sa inteleg cat de cat cum functioneaza. Da, cred ca e o solutie cu taxi, dar una mai eco si mai sanatoasa e cu bicicleta. In legatura cu consumul...hmm, e ok cred, nu ma asteptam sa mearga cu putin in oras oricum... De forjat nu o forjez mai deloc... Nu cred ca a trecut vreodata de 4000 rpm. Dar pe la 2000 de ture sta de obicei. I-am resetat de curand consumul, si vreau sa vad cat ia numai in oras. Pana acum imi spune ca "papa" cam 12,3. In afara nu am testat-o inca. I-am cumparat anvelope de iarna si se simte mult mai bine. Fiind rece, cred ca influenteaza consumul si fiind si ploaie afara, am mers cu A/C pornit si asta mai cere inca putin efort. Deci, pe timp de vara cred ca se duce pe undeva pe la 10-11. Merci ca mi-ai spus de locul de intalnire, cred ca oricum acum e prea tarziu. Eu am destul de lucru cu facultatea si nu prea imi permit luxul de a ma plimba. Oricum, din cand in cand, sper sa imi mai fac timp sa intru sa verific ce ati mai zis, si topicuri noi, probleme etc, poate pot fi cumva de ajutor, nu se stie.
  4. femei si barbati la volan...statistici nemiloase:)

    ideea e ca toti gresesc la un moment dat, fie ca esti incepator/oare sau expert/a. Erori o sa tot fie, accidente, de asemenea, niemni nu a respectat si nu va respecta 100% regulile, pentru ca e plictisitor asa si mai mult de atat, pentru ca nu este posibil, oricat te-ai stradui. Cunosc barbati care merg ca dementii in comparatie cu femeile, care sunt mai precaute si chiar daca se considera mai slabe la condus, fac mai putine greseli. Cunosc si femei care au stricat masina la prima "urcare la volan"  dar nu conteaza, oamenii invata din greseli... totusi, or considera barbatii o masina o prelungire a personalitatii, dar la femei, treaba asta e oarecum neobisnuita, si poate pentru ca "o calca" mai rar, nu au tupeul necesar cat sa nu incurce uneori. In rest...ce pot sa mai zic? masinile astea noi, la cate sisteme de siguranta au, se conduc singure practic...nu mai tragi de volan, nu mai calci frana cu ambele picioare nu mai bruschezi schimbatorul etc.  asa ca...conduceti in continuare, gresiti din cand in cand, si cel mai important....simtiti-va bine 
  5. Piese S40/V40,S60,V70

    salut, pentru un S40 din 2003 ai capacul care acopera in scaunul soferului punctul de prindere al centurii de siguranta? Culoarea : bej. Nu stiu cum sa iti descriu exact pozitia...mai spre spatele scaunului...sau, mai usor, o iei pe drumul centurii de siguranta, si cobori si trebuie sa intre in scaun, eh si capacelul ala lateral lipseste. Daca ai, da de veste. In afara de asta, un scut motor (baie de ulei si cutie de viteze) tot pt S40 din 2003 (motorul de 1.8 benzina). Si a treia chestie. Sunt un fel de invelitori din plastic pentru stergatoarele micute, de faruri, care acopera, din cate mi-am dat seama, bratul metalic al stergatorului si in care se prind 2 furtune negre...
  6. Volvo S40 1.8 122 cp 2003

    Salut...inca nu am rezolvat cu scartaitul...nu mi-am facut inca timp pentru asta. Caut scut metalic, care am inteles ca este dintr-o singura bucata pentru modelul asta...bucata care acopera si baia de ulei, si cutia de viteze. Nu stiu sigur daca face mai rau...n-as crede...si dau un exemplu banal ) A trebuit sa parchez masina parintilor pe trotuar, cu botul...si bordura inalta, roti micute pe chevrolet si pac a luat-o cu spatele si botul a cazut pe bordura cu un zgomot metalic urat...care a fost scutul. fara el, ar fi ramas o pata draguta neagra acolo si...multe alte probleme dupa. Deci a fost util. Singura chestie de care imi este teama este modificarea inaltimii la sol...va scadea, sa fiu precis cu cativa cm buni...si chiar daca imi plac masinile joase, trebuie sa recunosc, in Bucuresti...si in Romania in general...soselele sunt pline de neprevazut. am vazut in poze, pe net ca scutul se prinde de o bara metalica destul de rigida. In rest, acum ca vine iarna imi caut cauciucuri...as merge pe "all season" pentru ca nu am unde sa pun si anvelopele de vara si de iarna. Sper sa reusesc sa rezolv cu scaratiala ceva...cureaua de distributie mi se pare nou nouta, intinsa bine, echilibrata. Zgomotul e metalic si vine de undeva din centrul motorului de pe dedesubt, ca un motoras electric gripat...dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude si merge ca unsa. Fiind sec hand o sa ii pun si niste bujii noi, NGK as prefera... si sa vad cum merge apoi. Daca iarna va fi atat de grea pe cat anunta, va fi un test perfect pentru masinuta, sa vad cum se descurca in conditii vitrege. 
  7. Bobinele...?

    am si eu o problema...inca una la colectie...la 2000 de ture, pe loc fiind, fara ambreiaj, masina trepideaza...pe la 3000 de ture se stabilizeaza. Suna putin inecat, cand am capota deschisa iar fluctuatiile de rpm apar si la mine, dar in primul minut de functionare al motorului, pana isi regleaza injectia. Apoi, dispar, sau se reduc treptat...Acest trepidat la 2000 rpm e obisnuit? ... a doua chestie, credeti ca ar trebui schimbate bujiile? si inca ceva...clapeta de acceleratie...ce ar putea sa defecteze senzorul de dedesubt? *Nu am dat de cap Vadisului, nu am prea avut timp sa ma uit, dar stiu ca m-am oprit la password si username/administrator, pe care nu le am...
  8. Vopsea caroserie

    Salut...am citit ce ati scris voi despre vopsele...Tata a avut o zgarietura urata la al sau chevrolet kalos...a gasit codul vopselei si am mers in vitan barzesti in targ, ca sunt magazine care iti prepara vopseaua pe loc. Bleu metalizat a trebuit si am gasit. Pe langa asta, am mai cumparat un tub de lac, de dat peste vopsea pentru un plus de stralucire si protectie. Procedura a durat mult, aproximativ 2 ore pentru o zgarietura de vreo 40 cm...in jurul careia am lipit ziare cu scoci...Vantul adia putin dar tot a imprastiat cateva particule de vopsea pe geamurile laterale...au iesit cu diluant totusi, asa ca sa aveti pregatit o sticluta. Vopseaua, dupa cum scrie si pe conserva ei, se da in vreo 2-3 straturi, dar deja dupa al 2-lea nu cred ca mai e cazul pentru inca o intarire... apoi vreo 5 minute lasat sa se usuce si venit cu lac peste... Lacul se usuca foarte repede deci, sa scoateti ziarele imediat , ca altfel raman mustati....(cel putin, in cazul zgarieturilor) Daca e pentru o piesa mare, precum capota...presupun ca e mai comod sa o demontati si sa o vopsiti direct. Dupa ce terminati treaba....cred ca ar merita sa dati cu polish ca sa...se estompeze partile pe unde s-a adunat mai mult lac/vopsea. Ca noua nu o sa iasa niciodata, decat daca revopsiti masina. Am patit-o si eu in parcare acum o zi....o "pleasca albicioasa" pe bumperul spate....foate urata....si cred ca voi renunta sa mai tot acopar dungulitele Din pacate, gasim mereu "fani" care ne lasa autografe de chei pe portiere, doar din placerea de a redecora ceva frumos Ok, ca sa nu va mai fac sa cititi atata, eu va sugerez sa mai aveti vreo 1-2 persoane pe langa voi atunci cand vreti sa vopsiti, si sa alegeti niste zile fara vant, si.. fara ploaie. Inainte sa aplicati vopseaua, am impresia ca mai trebuie degresata zona cu neofalina...dar cum nu sunt mester, nu pot decat sa imi dau cu parerea. Bafta oricum la vopsit 
  9. ok si pana la urma ... revenind la motoarele pe benzina, ca nici astea nu sunt tocmai satule...si mananca destul de mult, fie ca o calci, fie ca nu....ce benzina sugerati sa pun? eu pun super tech de la agip...e cea mai scumpa si mi se pare ca masina e mai agresiva.
  10. intrebare, dupa ce scap de ledul de service, cand mai apare? dupa alti 10 000 km sau cand incep sa pice piese vitale pe masina?  \
  11. Schimbare distributie

    salut...cum va dati voi seama ca trebuie schimbata distributia, cureaua etc? are un zgomot scartait sau?!
  12. Volvo S40 1.8 122 cp 2003

    Va multumesc pentru raspunsuri si pentru sfaturi, cred ca ma voi duce zilele acestea la un service ceva. Intr-adevar, ar putea sa fie curelele, care nu au fost schimbate niciodata (din ce acte am singura chestie schimbata a fost bateria si filtrele de aer polen etc.)... Oricum, fiind sec hand, ii lipsesc niste piese, precum scutul motorului si al cutiei de viteze...are doar un miniscut de plastic, asemanator cu cel de la Nubira :-s (cel putin are aceeasi structura si rezistenta) Am cautat pe net si am gasit niste scuturi metalice exact pentru modelul meu si poate voi face o incercare si cu asta. Sper sa acopere cum trebuie, sa nu ingreuneze masina prea tare pe bot, ca si asa e destul de joasa si sper sa acopere si antiroll bar - ul. De asemenea mai am nevoie de un capacel de plastic pentru scaunul soferului (cel care acopera punctul de prindere al centurii de siguranta) si de niste "imbracaminte de plastic" pentru stergatoarele de far, care s-au crapat de la frig... Azi sper sa ii pun niste cauciucuri noi, ca astea actuale sunt cele originale si sunt imbatranite. (acum...voiam sa va intreb daca ati avut scut pe masini atunci cand le-ati achizitionat fie noi fie sec hand...)  si...daca tot suntem la capitolul scut + ca mi-ati spus mai sus de "mester" bun - stiti pe unde pot sa ma duc pentru asta? Atat pentru piese cat si pentru un service ok, pentru ca presupun ca preturile sunt asemanatoare. Am auzit de multe ori ca reprezentanta cam umfla preturile... O sa caut si pe forum topicuri "related". Dar acum nu sunt obisnuit prea bine cu forumul. Merci anticipat pentru intelegere si suport.
  13. Salut! Am achizitionat de curand un S40 sec hand...de 1800 cmc de 122 caluti... ce pot sa zic? imi place foarte mult cum merge, se infige cand o mai calci dar...am de curand o problema... Intai sa va descriu nitel masina....are 50 000 la bord si primul proprietar mi se parea un om foarte calm, si nu cred ca a frecat-o prea mult...el zicea ca a mers cu ea prin afara mai mult... nu stiu...in fine, nu sunt un mega cunoscator al pieselor masinii, am vazut aici anumite chestii care m-au impresionat si....la fel de mult, m-au speriat...ma refer la problemele care apar in timp. Ok problema mea este urmatoarea...dupa ce o tin in spatele blocului vreo zi doua, atunci cand pornesc, cand dau la cheie, porneste ok, poate un pic cam greu, si imediat dupa ce a luat contactul se aude un scartait scurt, cam o secunda si apoi, daca este frig se mai aude un mic scartait, la fel ca primul... Nu stiu de la ce este...cred ca este ori de la bujii (desi unii mi-au spus ca dupa 50 000 nu ar trebui sa fie probleme....) sau, de la ambreiaj. In rest, totul merge bine pe masina. Consuma relativ mult in oras, dar in afara e giugiuc. Sper sa nu supar pe nimeni cu un nou topic deschis...dar in cele nu stiu cate zeci de pagini nu prea am gasit ceva asemanator cu ce am eu. Probabil ca e un fleac, dar, as vrea sa imi stiu masina safe mereu chiar daca e o roata dezumflata sau motorul stricat.... Sunt nou pe aici, dar cred ca ma pot baza pe voi pentru sfaturi si raspunsuri. Multumesc anticipat.