vali.ichim

Membru
  • Content count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

2 Followers

About vali.ichim

  • Rank
    Junior
  • Birthday 03/17/1986

Profile Information

  • Locatie Bucuresti
  • Auto Mazda 6 2.2 MZR-CD
  • Fabricatie 2009
  • Auto 2 Volvo S40 2.0D Momentum
  • Fabricatie 2 2006
  1. Tampon motor balans

    Sa inteleg ca iti tremura masina din pricina distributiei, adica ai schimbat kit-ul de distributiei complet si ai scapat de tremurat?
  2. 1.6D VS 2.0D

    Am cumparat masina la 88.000 km, este 2.0D din 2006, si acum are 136.000. Strict probleme de motor nu am avut. Dar ar avea nevoie de o curatare pentru ca se vede ulei imbacsit pe la multe imbinari, Bogdane tu stii pentru ca le-ai vazut. Cat despre pornire nu ma pot lauda si o cataloghez la "asa face toate". La o temperatura ca cea de astazi, 5-6 grade, porneste la sfert. Cand sunt peste 30 de grade afara vara chiar o ia mai greu, mai ales daca e incins motorul. La temperaturi cu minus, -10 sau -15, pun contactul de doua ori apoi o ia la sfert. Daca incerc din prima invarte electromotorul pana oboseste bateria, nu o mai tratez asa. Nu stiu in ce stare sunt bujiile dar banuiesc ca le-a cam trecut vremea; bateria era in regula ultima daca cand am testat-o. In rest, dupa cum s-a spus, probleme ale modelului: tampoane motor (toate trei) catre trebuie schimbate urgent, un alternator schimbat de proprietarul anterior, volanta la vremea ei, etc. Sustin si eu ca desi imi place cum trage nu este un motor reusit. Probabil o mai tin vreun an si apoi tintesc un S60 2010 sau V40 2011, cu motorizare Volvo.
  3. Achizitie Volvo S40

    @Bogdan, tot respectul meu pentru profesionismul si maiestria ta in le marcii Volvo, dar atitudinea asta... Nu degeaba te auto-intitulai corcotas sef. Tocmai, ai pus punctul pe 'i', gafa a fost a mecanicului (schimbat intre timp) care a desprins furtunele de vacuum cand a schimbat filtrul de motorina. M-ai ajutat, iti multumesc, insa in post-ul precedent vorbeam despre defectele majore, hibele, cu care 'a venit' masina la achizitie, si nu alte cele care au aparut intre timp si care au drept cauza exploatarea necorespunzatoare sau gafa unui mecanic. Daca vorbim despre ultimele doua amintite, as mai avea de scris. Despre faptul ca era sa dau foc masinii nu mi-ai spus nimic atunci cand am venit la tine. Ori n-ai vrut sa ma sperii ori nu te-am auzit eu. Scuze pentru off-topic, dar nu poti 'sa te mai repeti', poate nu poti 'sa mai repeti'. Numai bine!
  4. Achizitie Volvo S40

    Salut! Apropo de privat onest, o sa-mi astern si eu experienta aici. Cativa probabil ca o cunosc deja, cel mai probabil Bogdan G, iar daca ii plictisesc atunci imi cer scuze in avans. Poate te va ajuta pe tine cu ceva. In Mai 2012 cautam un S40 diesel pe Autovit si aveam de vazut intre timp unul recomandat de un prieten apropiat, rulat in RO. Nu m-a interesat deloc, atunci, sa cumpar unul din DE sau NL, am mizat pe RO - nu-ti pot explica concret de ce am vrut din RO, probabil imi intrase in cap treaba cu tepele de Vest. Printre anunturi, care mai de care mai ferchezuite si poze atent facute, am dat peste un S40 2.0D Momentum 2006 cumparat si rulat in RO. Anuntul abia daca avea 3 randuri scrise cu optiunile masinii si vreo 3 poze facuta cu telefonul langa Carrefour Feeria in soare direct. Pe scurt, era un anunt neatragator. In plus masina avea si 88.000 de km, cam putin pentru anii ei ceea ce ar insemnat categoric o teapa. Chiar imi amintesc ca am gasit anuntul aici pe forum, la cateva luni dupa ce am cumparat masina, iar cativa membrii denigrau in mod direct datele anuntului. Omul care ma ajuta sa fac achizitia, destul de experimentat cu cumparari de masini (in special de la ALD) si vanzari si care mai stia cand sa dea tepe pe deasupra, m-a indrumat ca un samsar care isi spunea mendrele. Ce sa evit, ce sa caut, etc. M-am incumetat si am sunat. Apoi l-am cautat pe un amic de la Primus sa il intreb despre istoricul masinii, dupa o discutie la telefon cu proprietarul care imi daduse VIN-ul masinii. Am fost apoi sa vad masina cu lista in mana, cu istoricul, si verificam ce imi spune proprietarul cu informatiile de pe lista. Inafara de o mentiune cu un far spart si inlocuit pe CASCO omul mi-a spus cinstit tot ce a schimbat la masina. Totusi, 88.000 de km erau putini pentru 6 ani. Si el era al doilea proprietar, de 3 ani. Primii 3 ani a condus-o o 'doamna', asa s-a exprimat, ani in care a fost platit leasing-ul. Una peste alta, am testat masina, tehnica era in regula, motorul era in regula, nu trancanea nimic, avea in schimb ceva zgarieturi pe vopsea (uzura normala de Bucuresti, dupa cum ar spune unii) si scartaia tare geamul stanga fata. Ce sa zic, avea ceva defecte, cerea 7.500 EUR pe ea insa omul cu care eram i-a zis ca nu dam mai mult de 6.500 EUR. A revenit proprietarul dupa doua zile si a fost de acord cu 6.500 EUR. Eram constient ca nu iau cea mai ingrijita masina, ca aveam de retusat, etc, dar stiam cel putin ca mecanic nu era catastrofa, nu avea km dati inapoi, ii aveam istoricul si asta ma multumea. Din Mai 2012 si pana astazi am facut 46.000 km, insa nu am rezolvat problema cu geamul stanga fata si nici alte mici hibe care au aparut intre timp, ca plasticele care mai trancane la hopuri mari; i-am schimbat 3 rulmenti, doi pivoti si o bieleta antiruliu. Ma asteptam la asta gandindu-ma ca masina a fost rulata predominant in Bucuresti. Nicio hiba in schimb la motor, pana acum. Cel mai probabil voi avea cu volanta. Da, uitam, trebuie sa-i schimb toti suportii de motor ca ma cam zgaltaie la relanti. Cred ca multe se rezuma la ce a scris collyn mai sus, depinde si de asteptari. Eram mai panicat cand am cumparat-o, ca pica aia, ca pica aialalta, dar mi-am dat seama ca pana la urma conteaza sa nu te lase in drum, sa ai un minim de confort (de asta nu ma pot planga, raportat ca costul masinii si la anii ei) si sa nu te stoarca de bani, de tot. Asteptarile sunt o mare problema, ce-i drept. Ce am vrut sa subliniez, in incheiere, este ca multi au evitat acel anunt neingrijit pentru ca proprietarul nu stia nimic despre masini, era total pe langa, si a pus un anunt cum a stiut el, total neatractiv, tocmai de aceea l-au cautat vreo 3 persoane, inclusiv eu, in aproape 3 luni. Indrazneste si la cele care pot parea de nimic, anunturi ma refer, daca faci cautari de acest fel.
  5. v50 2007 consum

    Salutare! Nu mai retin daca am scris deja despre asta pe forum dar cu o singura exceptie in vara anului trecut, cand era literalmente gol Bucurestiul si am scos 8% consum cu S40 2.0D, in rest raman la 10% consum urban. Indiferent de anotimp, clima pornita permanent (uit sa-i dau off cand nu ar fi de fapt nevoie de compresorul de AC), raman pe acelasi consum. M-am resemnat de mult. Nu stiu daca e corect folosit resemnat insa initial mi se parea un consum mare pentru o compacta apoi m-am linistit; am auzit cifre din jur, de la acelasi model pana la alte marci si modele cu motorizari similare si mi-am dat seama ca nu e asa chiar asa de grav. Macar nu am DPF din fabrica, se elimina un factor negativ din start, si la consum si la defectiuni. In schimb pe extraurban daca sunt docil stau in 5.3-5.5% cu sofer + pasager si bagaje. La un drum de vacanta de ~5.000 de km prin August anul trecut am scos 5.8% mergand majoritar pe autostrazi cu o medie de 110-120 km/h si cu clima pornita, tot 2 persoane + bagaje. Tinand cont de varsta masinii, 8 ani in martie, si cei 88.000 de km parcursii de cei doi fosti proprietari mai mult in Bucuresti (va trebui sa curat si eu toate cele - turbina, EGR, etc - in curand) ma declar oarecum multumit. Mai adaug si ca se intampla sa-i dau forje la nevoie, mai trec si de 4.000 rpm la urgente, in special la drumul meu lunar Bucuresti - Piatra-Neamt.
  6. Span in filtru de motorina

    Roger that. Spor!
  7. Span in filtru de motorina

    Offtopic din nou, si cum de nu-l ai la vanzare, pe bune te intreb? Am vazut doar Mobil in ultimele luni pe site.
  8. Span in filtru de motorina

    Tu esti mai aproape de granita, poate costul cu distributia este mai mic la importator si respectiv la comerciant.
  9. Span in filtru de motorina

    De aproape 30.000 KM pun si eu Castrol Magantec A5, dar tot negru taciune a fost si dupa primul schimb de ulei, de cand am masina, cu Volvo 0W-30 (SLX-ul) si mi-am dat seama ca sunt capcaun daca ii mai pun ulei de 80 RON/litrul. Uleios este, ce-i drept, Magnatec-ul dar din cate mi-a spus mecanicul ar trebuie sa fie si mai uleios la kilometrii aia...
  10. Span in filtru de motorina

    Am curatat filtrul la fiecare schimb. In poza 1 a scos mecanicul motorina inaine sa reusesc sa pozez si a ramas span doar pe fund. Schimbul din Februarie l-am facut dupa 17.000 KM iar cel din August dupa 12.000 KM. De acum o sa incerc sa schimb toate filtrele si uleiul pe la 10-11.000 KM pentru ca uleiul dupa cam 10.000 de KM mers jumate Bucuresti si jumate extra-urban arata ca smoala, e negru taciune. Urmeaza sa schimb iar toate cele consumabile, peste 3-4 saptamani, si voi poza cutia filtrului atunci sa vedem cum mai arata.
  11. Span in filtru de motorina

    Salutare! Intervin din nou ca tot am vazut topicul redeschis. Am mai facut doua schimburi de cand am scris post-urile precedente, timp in care am folosit ulei 2T chiar la fiecare alimentare (nu vreti sa stiti ce fete si figuri fac unii pe la statiile de alimentare, si in RO si pe alte meleaguri, cand 'injectez' ulei de drujba in rezervor...). Pot sa spun ca diferenta a fost vizibila in suportul filtrului de motorina, nu m-a dat peste cap dar este o diferenta, semn ca n-am folosit uleiul ala chiar degeaba. Oricum o sa continui sa-l folosesc. Foto #1 - schimb de consumabile pe 11 Februarie 2013 Foto #2 - schimb de consumabile pe 3 August 2013
  12. Inchidere portbagaj

    Total adevarat, numai sa imi fac timp si rabdare. Ceva sugestii vis-a-vis de ce fire sa folosesc?
  13. Inchidere portbagaj

    Idem si in cazul meu. Am crezut initial ca a picat butonul dar cand am dat jos elementul ala de plastic cu becurile de la numar si cu butonul am tras mai mult de cablaj apoi am avut purul noroc sa se atinga firele in burduful acela si tam-tam s-a deschis portbagajul. Am legat firele cam superficial la loc, trebuie sa le lipesc sanatos sau sa schimb traseul ala, dar cel putin stiu care e buba pentru moment sa am acces in portbagaj - dupa doua saptamani de umblat prin bancheta din spate.
  14. Salutare! Idem, aseara m-a lasat si pe mine deschiderea la portbagaj. :| Cand apas pe clapeta fileaza/palpaie becul de iluminat placuta de inmatriculare (cel care mi-a ramas ca unul era deja ars). Se mai aude si un sunet de motoras chinuit, care ar vrea parca sa invarta dar n-are forta sau contact complet. Cred ca o sa-l desfac singur, sa incerc sa constat, si daca imi prind urechile prea tare ma duc la un electrician. L.E.: Nici din telecomanda nu pot deschide portbagajul. Poate fi vorba si de un traseu intrerupt, adica fire sectionate in burduful dintre capacul portbagajului si caroserie? L.E. 2: Am gasit aici:
  15. fluierat in sarcina

    Salut! Eu am un "suierat" in viteza a 4-a si a 6-a mai nou, cutia e pe duca de la o lipsa de ulei (acum 3-4 ani), mi-au zis si cei de la Primus care aveau istoricul masinii. Specific ca intra perfect in viteze, si la rece si la cald. Am tot dezbatut subiectul aici: Poate fi, binenteles, si de la turbo. Trebuie sa stii specificul sunetului. Eu nu am inregistrat zgomotul pana acum dar poti sa faci un clip scurt si sa-l postezi pe forum, poate ne dam seama mai usor. Eu clar il recunosc pe cel de cutie dupa 40.000 de km in care l-am tot auzit.