collyn

Membru
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About collyn

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Bucuresti
  • Auto volvo v 50
  • Fabricatie 2010
  1. salut, desurubati capacul vasului cu lichid de frana; intoarceti capacul si uitati-va la garnitura neagra de pe fundul acestuia-exista posibilitatea sa constatati ca are o forma 'atipica', tuguiata/alungita, in loc de una plata care sa sa muleze pe capac; scoateti garnitura si stergeti-o bine cu un servetel de hartie sau o carpa uscata; in centrul acesteia exista o crestatura mica, aproape insesizabila, dar care se poate observa foarte bine daca strangeti intre degete centrul garniturii; asigurati-va ca aceasta taietura strapunge garnitura dintr-o parte in alta - practic asigurati-va ca marginile taieturii nu sunt lipite - ATENTIE!!!! nu largiti taietura ci doar strangeti intre degete centrul garniturii pe ambele fete; analizand filetul interior al capacului vasului cu lichid de frana o sa observati o taietura transversala, foarte fina, - asigurativa ca acest canal/taietira nu este obstructionat cu impuritati (praf sau chiar mici dopuri de gheata)-curatiti fara a afecta dimensiunea acestuia; montati garnitura in interiorul capacului asigurandu-va ca se muleaza pe fundul acestuia; apasand usor in apropiere de centrul acestei garnituri o sa observati aparitia unui 'fascicul' de aer prin taietura din filetul capacului; montati capacul vasului si faceti probe cu motorul pornit. ansamblul "garnitura cauciucata-crestata+canal crestat in filetul capacului" formeaza o supapa ce permite aerului din exterior sa patrunda in vasul cu lichid de frana si sa inlocuiasca volumul de lichid folosit de pompa in momentul franarii. se impiedica astfel aparitia vidului in vasul  cu lichid de frana si implicit imposibilitatea de a pompa in circuit cantitatea de lichid necesara franarii-astfel apare fenomenul de "pedala tare/senzatie de perna de aer". la eliberarea pedalei defrana excesul de aer va fi expulzat in  exterior tot prin intermediul acestei "supape". concluzia mea este ca fenomenul apare cu precadere in perioada rece, de inghet, din an si se datoreaza pierderii calitatii lichidului de franare in timp, ce duce la aparitia       condensului in interiorul circuitului de franare. condensul din vas este absorbit si se depune pe ansamblul "supapa" , intra in contact cu suprafete reci , ingheata si de aici fenomenul descris. remediere defect: inlocuire lichid de franare cat mai curand posibil - asa cum a mai fost recomandat/sesizat in acest topic. daca, dupa ce ati urmat pasii descrisi mai sus, nu ati obtinut nicio remediere incercati sa mergeti mai departe cu diagnosticarea amplificatorului de franare (tulumba neagra / servo) etc. in speranta ca nu am plictisit cu explicatia imi doresc sa va fie de folos informatia (dobandita din proprie experienta cu privire la acest fenomen). respect,        
  2. Cauciucuri mai late??

    bravo coane! tocmai ma gandeam sa le fac si eu o referire baietilor la o lectie de fizica unde ... "forta de frecare nu depinde de suprafata de contact". poate raspunsurile vin din alta parte , din alte intrebari, cum ar fi spre exemplu : de ce oamenii folosesc "talpi" speciale sa poata merge pe zapada afanata si sa nu se afunde? ce se intampla cu un pneu (cauciuc) supus unei forte centrifuge ca si in cazul rotilor automobilelor? intrebari din realitatea fizica.
  3. Achizitie Volvo S40

    eu zic...euro 4 si zic asta tinand in fata certificatul de conformitate de la masina mea... ma mira sa fie e5 vazand ca e cu cateva luni mai veche decat ce am eu. am fost derutat insa de emisii (104 g/km) si pentru ca nu mai stiam exact cat erau trecute in actele mele am pus mana pe hartiuta si am constatat ca e aceeasi valoare si in cazul meu. prin urmare eu zic e4. dar poate cel care o vinde are si C.O.C si ... te poti convinge. bafta.
  4. onezero's voLOWvo

    laudabila ambitia ta de a face masina sa fie diferita de celelalte surate! singurul lucru pe care nu il inteleg in treaba cu estetica,eu fiind mai conservator de felul meu, este repozitionarea claxoanelo, pentru ca oricum sunt acoperite permanent si aici ar mai fi si o chestiune de functionare s-ar putea sa se auda putin mai estompat si nu in ultimul rand , daca nu esti sigur si nu ai testat cumva, sa intre si apa prin ele astfel incat sa se arda. am vazut pe la alte marci cum schimbau claxoane pentru ca erau pozitionate prost din fabrica. este doar o remarca asa ca nu o lua decat ca atare, pentru multe din celelalte stradanii ,am mai zis si o repet, laudabil efort.
  5. Achizitie Volvo S40

    pe marginea subiectului tepe auto pot curge "rauri de cerneala" incepand de la achizitia unei masini noi/second hand si continuind cu interventiile in service. ca si consumator/utilizator de masini am avut probabil un traseu asemanator cu al multora si anume de la dacia 1300 a lui tata dupa care a sosit prima masina second , alta decat dacia, urmand alta si apoi si una noua. ca si clasament al multumirii (satisfactie client cum ar numi-o cei mai versati) din punct de vedere calitate/pret ar fi exact ordinea descrisa cu precizarea ca nu luam in calcul confortul fiecareia pentru ca atunci clasamentul ar fi exact invers. explicatie la ce am descris mai sus : pe dacia 1300 nu am dat eu bani ci am "mostenit-o" ,ca asa se purta in vremurile nu demult apuse si la care eu nu faceam decat sa mai aduc mici imbunatatiri si sa o repar asfel incat pot spune ca masina aceea trebuia sa mearga oricand , la orice ora si in orice conditii (iarna,vara, benzina, gazolina, toluen, diluant) lucruri care de altfel s-au si intamplat, deci multumit 100% + experienta primelor "iubiri" avute in dansa asta insemnand 200% satisfactie client ; a doua a presupus ceva banuti achizitia, dar s-a amortizat binisor dupa ce a vazut o instalatie GPL si a facut kilometrii suficienti intr-un timp foarte scurt iar ca fapt divers abia acum si-a gasit odihna , pe undeva prin italia ... mii de multumiri din partea mea si urarea de a se transforma intr-un ferrari - cota 80% satisfactie; cea de-a treia , aici deja cresteau pretentiile , crescuse si "putinta" , achizitonta de la persoana cunoscuta/kilometri putini/optima pentru spatiile de parcare din bucuresti , debut frumos al relatiei iar apoi ceva mici "rateuri tehnice" -cota 75% plusul de 5 % vine de la numarul suficient de service-uri in care puteam duce masina daca era cazul , la care se mai adaugau si cunostintele ce lucrau pentru marca respectiva; a patra si sper sa nu fie si ultima , "putinta" - 100% , vointa - 200% (+ de 100% venea de la necesitatea unui volum mai mare pentru bagaje),placerea unei masini noi -100% si uite asa ca la horoscop , poc un V50 , cota : - 65% satisfactie, cu mentiunea ca cele 5% peste 60 vin din analiza cu rivalele ei de la vremea aceea intre care am avut de ales (saab 9-3 - minunat ,dar ce-i volvo "prohibitiv" ,in romania, saab era rara avis iar intre timp s-a si inchis de unde pot deduce ca luam o teapa nu doar o tepusa; toyota avensis-considerente tehnice intemeiate sa... dar echipare sub v50 si in plus cu noua forma din 2010 care in opimia mea era sub cea precedenta ; skoda octavia -ok -uta dar ... nu-mi placea si nici acum nu-mi place,degustibus... ) toate varianta kombi. in opinia mea nu exista sfat in achizitia unei masini , fiecare as zice ca e cu "horoscopul" lui si cu ce-i place. concluzia la care am ajuns eu dupa toate experientele avute este una simpla si anume: asteptarile sunt direct proportionale cu efortul financiar ("putinta") invers proportional cu ce te alegi de fapt ca si calitate. teapa este de cand cumperi un produs si pana scapi de el... apoi dai de altul s.a.m.d. eu cred ca se pune prea multa patima pentru niste discutii simple pe forum si vis-a-vis de cine stie, cine nu ...in fapt din ce se discuta pe aici cam toti ar trebui sa avem de "castigat" ... nu?! va doresc tuturor sa aveti parte de un "horoscop" excelent si sa ramana doar la latitudinea gustului...
  6. aditiv filtru particule

    din cate stiu, la fiecare 60.000 km se verifica nivelul aditivului si se completeaza deci in cazul tau ar trebui sa fie cea de-a doua operatiune de acest gen. toate astea conform normelor de intretinere din atelierele volvo.
  7. Rugaminte

    prin anul Domnului-2005 cam euro 3 a fost cea mai raspandita norma de poluare printre constructori... din aduceri aminte, sper sa nu gresesc si daca se intampla sa cad in "pacat" sa fiu iertat, cei ce vand pe piata interna masini noi sunt obligati sa le omologheze la RAR. omologarea se face in baza unui dosar ce cuprinde o serie de documente oficiale cerute de organul in drept (RAR) la care se adauga si prezenta fizica vehicolului pentru a fi testat efectiv si a se dovedii ca se inscrie ,conform celor spuse de constructor si cu legislatia statului, in normativele euro dorite. asa apare "omologarea de tip". orice imbunatatiri,modificari etc aduse tipului omologat trebuiesc anuntate altfel nu poate fi vandut pe piata. acum vine partea "sensibila" .... poate tipul omologat, a fost spre exemplu: volvo v50 dar cu motor 2.0d, de catre cei autorizati sa vanda masina noua pe piata,insa nu au dorit sa vanda si v50 1.6d si prin urmare nu au anuntat si versiunea asta de motor ca fiind existenta pe acest tip ( asta insemnand alt dosar sau completari la dosarul de omologare etc). in cazul acesta, daca cineva dorea sa inmatriculeze un v50 cu motor 1.6d, se impunea o "omologare individuala" care presupunea acte oficilale de la constructor prin care sa se ateste ca a folosit si alte motorizari, pe care le recunoaste prin serii etc, etc. aici incepe sarabanda de legi, valori ,norme RAR care de cele mai multe ori te ingroapa. de aceea e bine de stiut daca modelul cu echiparea X a mai fost vandut ca "nou" aici , de catre cineva acreditat, pentru ca altfel apar probleme de acest gen cand cel ce vinde zice una , actele oficiale nu sunt romanesti s.a.m.d. toate cele bune va doresc!
  8. v50 2007 consum

    pentru prima data cand pot sa imi laud si eu "magarusul" dupa tot ce am citit mai sus .... v50 1.6 drive - am fost pe aproape sa ating harta din prezentarea de pe site-ul oficial de 1333km/rezervor (site-ul de la vremea cand evident se fabrica asinul-prin2010) , am fost aproape pentru ca.... nu am atins-o , adica nu am reusit niciodata media de 3.9% asa cum era la carte , dar am oscilat mereu , de cand am cumparat masina intre 4.1% si max. 4.7% indiferent de conditii (vara/iarna, urban/extraurban , grad de incarcare etc). bun si start/stopul asta la ceva , recunosc, cu toate ca imi facusem tic in a porni motorul si in secunda urmatoare sa il dezactivez , insa conteaza si el daca il folosesti macar 40% ( acum 2 ani il foloseam undeva la maxim 5%) in cazul meu.... am dat consumul mediu pentru ca intr-adevar atunci cand am mancat cam 3 plinuri/85% oras ajunsesem la 4.7% insa niciodata la 5% sau peste, asa cum vedeam la un bun amic ce detine un s40 similar ca motorizare si ceva mai nou cu vre-o 3 luni. ce pot sa zic este ca nu am tratat-o niciodata mai mult decat ca pe o masina de familie care ,docila, te duce acolo unde vrei, deci fara demaraje bruste si evident doar cu varful "43-ului" pe acceleratie. singura abatere a constat intr-o "dezmortire" de pana in 10km cu 180km/h pe o autostrada unde era permis evident. pedala ar mai fi fost pana spre 190-ul constructiv , dar am considerat ca pentru 4 persoane cu bagajul aferent unei vacante ii este suficient. altfel mers de voie (respectand limitele sa nu dau bani de dragul vitezometrului) intre 115-130 autostrazi si pana in10 km/h peste limita admisa in restul cazurilor. cam asa stau lucrurile in cazul meu, un 4.2% media actuala si stapanirea nervilor atunci cand ratutiti cu te miri ce janghini de masini iti dau semnale si te forteaza sa dai ca "surdu'n clopot" asa cum fac ei. toate bune.
  9. Achizitie Volvo S40

    v50 momentum si ceva peste/2010/1.6drive/109.000km/unic proprietar/fara incidente.... toate astea demonstrabile de la foto pana la ce vreti voi. care e pretul ok in piata ,asa de curiozitate si poate cine stie...?!
  10. lazvio daca ce am atasat (imagini) eu nu corespunde cu ce ai tu pe masina (adica ai tgv-turbina cu geometrie variabila) atunci " treaba de comanda" a turbinei o face valva solenoid la care a facut referire si onezero. mai incearca si cu... senzorul de detonatie (ks-knock sensor) poate, poate se rezolva problema.
  11. nu intru pe site-ul peugeot si implicit pica si copy/paste-ul. ma bucur in schimb ca o fac altii. Lavizio dupa ce schimbi turbina te rog sa mi-o trimiti mie ca poate la mine merge. eu am venit doar cu alta opinie, dar vad ca nu e bine daca nu esti la unison cu ceilalti.
  12. e mos Nicolae si deja ti-a pus in ghetute ceva (speranta unui "click")!de aceea ma incapatanez sa tin cu tine si sa te incurajez.lasa turbina si da-i pace si la admisie (la curatat ma refer iar daca vrei sa o faci ,e mai mult de"estetica" exact ca spalatul pe dinti sa nu miroase gura ca bacterii tot raman).incearca cu "recopiere pozitie" neologism ce sa ii faci , traim in "universuri paralele" ca dv6-le nu e "volvo" si deci tot ce tine de el e "paralel" cu marca.explicatie la ceea ce am zis mai sus si ce am incercat sa insinuez inca de la prima postare: turbina ta este una cu geometrie fixa si care este comandata (pilotata termen de manual specific) de catre ecm (cmm) prin "electrovalva de descarcare turbo [waste gate]" (termen de manual specific) care mai departe prin "supapa de descarcare turbo" (termen specific) , pe care eu mai putin inspirat am botezat-o asa cum nu s-a inteles ,se retransmite catre ecm noua "pozitie" in care se afla turbina si de aici decurge un intreg sir de evenimente .....prea lung pentru o postare de seara .functionarea turbinei este in bucla inchisa , iar daca acel captor de pe supapa furnizeaza informatii eronate catre ecm (cmm) de unde sa stie acesta cat sa comande electrovalva de descarcare astfel incat turbina sa ofere presiunea optima necesara.ai putea sa imi faci un hatar si mie , ca tot tin la buzunarul tau, mergi la un service autorizat peugeot/citroen si povesteste-le ce ti-a zis un ins pe net si poate iti aduc ei darul de mos Nicolae.despre fum.... e alta poveste , alta Marie cu alta palarie, nu e de la turbo, e din alta parte si care se leaga mai nou si cu absenta FAP-ului (termen specific - aviz celor care m-au urechiat ca am mixat derivatul DPF cu PDF,mai gresim si noi nepriceputii) si cu asta revin daca e nevoie cu alta ocazie.[pentru linistea ta :ai ulei, ai turbina]o rugaminte am, lasa pentru o zi gandul ca e turbina de vina si incearca sa vezi daca ce ti-am descris eu se aplica si in cazul tau.ca fapt divers chiar si vana EGR are un captor de recopiere pozitie si de ce sa o scoti din calcul inainte sa iei decizia de a schimba turbina?!respectele mele domnilor si ... sa ne iubeasca poporul chinez ca e mai numeros ! rectificare sa nu fiu iarasi tras de urechi : ecm(cmm)=ecu. ps : identificare
  13. salut in opinia mea ceva din ce ai descris tu aici nu prea se leaga si anume prezenta fumului la anumite tmeperaturi (la frig dupa spusele tale) atunci cand motorul nu este in temperatura optima si turbina care nu mai baga... poti sa imi zici si mie cam ce a presupus pdf-ul ala off? ai verificat toate futunele de la turbina la clapetat de admisie sa fie ok ? ai verificat nivelul de ulei in baie? poate nu e turbina in intregime si e doar vana de recopiere pozitie. sper sa fie ceva ieftin ca stiu ce inseamna (azi m-a lasat un senzor de parcare , printre multe altele , electronice in cazul meu). bafta
  14. aditiv filtru particule

    Incearca la 120.000 de km. asa cum zic "meseriasii" de la volvo.
  15. RDV - Randez-vous="programare" Prevoir RDV maintenance = "prevedeti programare intretinere" ceea ce iti afisa era mesajul de preavertizare a intretinerii periodice , asta indica faptul ca esti in perioada in care te apropii de limita de kilometrii sau a intervalului de timp cand trebuie sa ii faci revizia (schimburi de filtre , ulei, etc) si ca trebuie sa iti faci programare la service pentru toate astea. cand nu esti in tara e foarte util reminder-ul asta pentru ca acolo nu prea poti sa faci reviziile pe "buza santului" si daca mergi in service fara programare atunci risti sa pleci asa cum ai venit , nerezolvat.