1984

Membru
  • Content count

    1,682
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

635 Best

About 1984

  • Rank
    Senior

Profile Information

  • Sex Barbat
  • Locatie Bucuresti
  • Auto Volvo
  • Fabricatie
  • Auto2 ex.V50/ D5, ex.S70/T5
  • Fabricatie2

Recent Profile Visitors

7,495 profile views
  1. Taxa auto 2018

    Aproape o  mizerie numai cind ma gindesc.S-au luat 10 ani niste bani din taxa  de timbru ,mediu etc ,cu care nu s-au facut nimic in infrastructura rutiera.Acum din lipsa de bani inca o "dijma"  de data aceasta pentru toti cei care au masini gata inscrise in circulatie si nu numai. Cu aparate tip GPS pentru monitorizare kilometri anual ar fi cea  mai simpla solutie,insa ma gindesc ca la noi daca apare ceva  "restrictiv" sau corect si de bun simt ,apar in contrapartida dupa, "corectii" cu privire la anularea efectului.(vezi radare  versus detectoare antiradar, aparate de modificat kmetrajul etc).Ar trebui scos si impozitul auto existent daca se va dezvolta  spre aplicare aceasta taxa.  Offtopic Simplu ar fi fost sa corecteze importul  masinilor sh ,printr-o lege simpla,  data cu privire la integritatea si certificarea kilometrajului ,la achizitia din tara de origine si obligatorie in Ro. .Si trebuia gindita cumva in paralel cu scoaterea taxei de timbru in februarie daca se dorea sa avem un parc auto Sh(trafic) mentinut macar ca pina in 2016 daca infrastructura rutiera tot este ,a ramas cam zero.Doar asa putem scapa de rable  si sa le ia ei pe toate ,polonezii ,bulgarii ,estonii,etc  Cind se achizitioneaza o masina din licitatii si nu numai ,exista acte doveditoare  cu privire la aceasta certificare a rulajului.Acestea nu se cer in Ro ,la RAR si doar ce arata kilometrajul in bord este luat ca referinta si in acest fel asa s-a marit parcul national auto voit  sau nu  .De aceea doar aici sint masinile ieftine decit in Ue-vest . Totusi avem o scuza intrucit norma de poluare ,cota  sa ii zic asa in ce priveste emisiile de CO2 per Romania , NU este depasita nici cum. Daca am avea infrastructura rutiera dezvoltata ,sa tot avem masini care sa polueze macar de am egala nivelul de poluare pe cind aveam industrie energofaga si poluanta. Nu din zona asta  se incalzeste planeta.  
  2. c30 motor 1.6 benzina

    ...zgomot ,modulat pe calculator!???Ce vorbesti acolo? Este un motor de generatie veche benzinar,folosit si pe Ford Focus sau Fiesta ,de 101cp. Caroseria este insonorizata superficial din fabrica.Vezi ce parametri fonici ai in  tabela din CIV, stationare si mers si te vei lamuri. Verifica evacuarea de la galerie la toba finala  ca si etanseitate,etc.
  3. Reparatie dupa accident

    ...ai scapat foarte usor ,insa un deviz foarte stufos si apoi legat de cirlig esti un pic exagerat . .... service in Pipera (incinta fostei fabrici  de mobila)?! Cirligul potrivit si nedetasabil este mai jos un pic asa fel incit NU trebuie  sa ai bara taiata spate dar cred ca nu aveau cum sa ascunda priza. Bosal este o idee mai aproape de bara decit alte AM ce se monteaza pe Volvo. Cel cu actionare prin cheie (OEM),detasabil este mai sus un pic si este nevoie de o decupare in bara ,care ulterior se acopera cu un capac ,cind circuli "detasat" .Asta vorbesc ca si teorie despre "cirlige" . As avea  un cirlig dar este pe sistem cheie,detasabil, insa greu de pus pe ansamblul tau. Vezi daca merge Westfalia dar separat cirlig nu cred ca vei gasi.    
  4. Asta nu mai consuma  asa de putin,sa stii. Insa daca acest aspect este ultimul din lista ,numai bine.
  5. Buna

    Da corect . F18  insa daca era arsa  avea si alte probleme .Am zis in general cu  iluminatul in domeniul auto  si sigur ca sint diferente. Uneori  comentez principial ,deci chestiuni care ajuta pe cel ce intreba ,mai afla  ceva in linii mari   si nu doar  mura in gura .Daca nu spun  sau nu stiu eu tot ,scrie in carte.. Asa mura in gura ,mai bine merge la tine ,da banul si gata. Ce  sa mai zic!    
  6. he he .."1984"  nici o legatura  cu virsta     ...  ECM-ul  livreaza catre pin 8....  din ce imi aduc aminte  cind aveam D5-ul ,catre  releu se trimite  tensiune de comanda functie de regimul de lucru al motorului (postcombustie ,pornire etc) si implicit din releul se modifica   tensiunile afererente  bujiilor.... din pacate nu mai am vida functional sa spun mai concret ..Ar trebuie sa spuna mai multa teorie acolo cum lucreaza releul,bujiile ,ma gindesc.....vezi si tu..    
  7. Inca o masina Anglia !Ai schimbat filtrul de motorina vreodata? De la filtrul de motorina si pina la injectoare este un drum lung de vazut si unde este problema. In orasul tau mare ,sigur gasesti pe cineva cu un DICE . Incearca sa citesti  atent acest forum .. Altfel, mai bagi o fisa .
  8. Multumesc ca ai observat ca mi-am dat un pic silinta pentru tine,tinere. O zi buna si tie..
  9. Buna

    Sonda  este fixata pe platoul timoneriei si nu faci nimic ,ridicind masina.Posibil sa ai probleme de contact,clima umeda ,ploioasa prin zona ta. Siguranta 79  exista este serie cu releul de MA .De fel nu exista elemente de iluminare  care sa se activeze fara releu si siguranta.Dar ma rog.
  10. Acest tip de releu are conectica(pinii) urmatoare: Pini 1,2,6,7 catre bujiile incandescente. Pini 4, 5  .Alimentare si masa. Pini 3, 8   Diagnoza (raportare erori  catre ECM) si  respectiv comanda de la ECM. Vezi pagina ,documentatie Volvo " Engine Mangement Diesel 1.6D  1/2." Este releu comun pe mai multe marci . Daca spui ca stii si poti verifica bujiile ,de ce nu o faci!.Apoi ti-am dat pinii acestui  releu ( 4/109) si nu poti decit sa afli ce problema ai ,daca ai ,pe aceasta zona. In fine  succes ,atentie ,..
  11. ....vezi cum lucreaza MAF-ul in sensul a citi  valorile, apoi sa te raportezi la alte valori date (daca le ai) luate de la o masina care merge cum trebuie sau de la mai multe masini ,facindu-ti o idee ce valori concrete,corecte trebuie sa ai ... nu sa inveti principiul de functionare.Asta incercam sa iti spun daca tot ai adus in discutie MAF-ul. Daca tot spui ca nu esti atehnic ,poate te intrebuintezi cu ceva scule ,una alta si iti scoti si bujiile fara sa mai faci masuratori etc. Vezi niste diagrame (scheme) de 1.6D si acolo gasesti ce si cum despre  releu si bujii cum se "combina". Este cel mai simplu ori o lasi asa.   
  12. De principiu ,MAF-ul il vezi cum lucreaza  doar citind  valorile in sarcina  ,in mers la turatii diferite,relanti si comparind cu niste valori date (vezi o masina care merge ceas). Trebuie sa iti raporteze niste valori ce cresc constant functie de turatie asa in linii mari fara sa intru in detalii.Acul indicatorului de apa  are prima gradatie pe valoarea de 40 grade iar la ora "12" ai exact temperatura optima,medie de lucru al motorului. Scoti releul din calcul si pui testerul  ,scoti cupla de la cite o bujie si vezi ce erori primesti functie de ce ai scos din calcul.Iti poti invata erorile in clar ,facindu-ti un pic masina cobai avind si timp.Pe electrica nu este nimic distructiv daca stii ce si cum. Poti vedea de asemenea ce curent iau bujiile,daca iti functioneaza bine,  alimentindu-le separat la tensiunile respective.Sincer la 1.6 D nu stiu daca  valorile  sint similare cu  D5 unde bujiile se alimenteaza la diverse tensiuni functie de regimul de lucru ,insa din ce ai spus , nu ai DPF. Ti-am dat asa niste idei ,ceva de studiu ca eventual sa iti dai raspunsurile..Altfel,cel putin eu sa iti dau un raspuns pompieristic sau solutie nu stiu..
  13. Consum exagerat la maşină nouă.

    Sa o stapinesti sanatos. Probabil era mai bine sa te  informezi un pic tehnic anterior ,insa parerea mea este ca sint ceva motive tehnice anume: masina noua  ,cutia automatica in 6tr si nu 8tr. , capacitatea  de 2400cmc  si nu motorizarea  VEA ( 1969cmc) .Aceste motorizari se vind in paralel cu cele VEA si  cam ametesc cumparatorul cu cifre la consum,insa doar producatorul le emite. Practic nu se mai poate scoate consum minim dintr-un diesel si pus pe o masina de peste 1650kg .Ia ajuns acestui motor insa sint  foarte multe autoturisme noi care trebuie sa se vinda ,fie ca  sint de ultima generatie ,fie anterioara ,ca si motorizare. Oricum ,multi kilometri in siguranta.
  14. Este binevenit  amatorilor de DIY..Doar sa iti citesca cineva mesajul atunci cind are nevoie si sa nu se inscrie  doar ca sa intrebe ,cum 99% procedeaza.
  15. Consum exagerat XC 90 T6 2003

    ...Monitorizezi temperatura apei in bord si daca in 4,5 minute de la pornire nu ajungi in 70-80grade ,stii ce ai de facut.Posibil sa mearga pe deschis foarte putin.Eu stiu ca sondele imbatrinesc fara musai sa ai erori.Cel putin prima,generic vorbind, poate raporta anormal si asa ai injectie de carburant mai mult per ciclu decit normal. Vorbesc principial ca si Volvo este pe aceeasi schematica ca si alte marci.