dalin1970

Membru
  • Content count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

44 Good

2 Followers

About dalin1970

  • Rank
    Junior
  • Birthday 10/05/1970

Profile Information

  • Locatie Vulcan (jud. Hunedoara)
  • Auto VOLVO S40
  1. Probleme S80, 2.0T, automata din 2002

    Multumesc de raspunsuri, ramane sa ma mai gandesc la masina respectiva. Apropo, ce ulei trebuie sa pun in cutia de viteze respective, ce model, vascozitate este recomandat?
  2. Buna seara stimati colegi. As vrea sa achizitionez un Volvo S80, 2.0T din anul 2002, cu cutie de viteza automata. Proprietarul spune ca are 177.000 km la bord si are ceva probleme conform descrierii de mai jos; "" Incerc sa va raspund la fel de punctual pe cat m-ati intrebat: - masina este inmatriculata pe firma mea; am achizitionat-o in 2008 la 88.000km, acum are 170.000km - uleiul cutiei de viteze nu a fost schimbat; cutia este japoneza - interiorul s-a pastrat placut, in ultimii ani masina nu a mai fost folosita - evident, este aprins martorul cutiei din bord - despre eventualele interventii pot spune ca ceasurile bordului functioneaza doar cand este foarte rece afara (s-a copt cablajul, nu firele); balamaua usitei rezervorului de carburant ar trebui schimbata; la fel si becurile proiectoarelor de ceata; - Cd-ul functioneaza impecabil, insa radioul se comporta ca si cand n-ar avea antena - masina nu a suferit accidente; o aripa indoita, o usa infundata, lucruri aproape uzuale in conditiile vietii bucurestene "" Spuneti-mi daca acestea sunt probleme grave, cu costuri de reparare exorbitante sau problemele se pot remedia sa zicem , prin schimbarea uleiului in cutie, alte ceasuri de bord sau relipirea cablajului, resetarea cu un tester...Orice parere, sfat e binevenit, tinand cont ca nu cunosc aceste tipuri de masini/motorizari si defectele lor. Pana acum am condus un S40 din 2000, 1.6i cumparat in 2007, dar cum familia s-a mai marit cu un membru (si e baiat), a aparut necesitatea de a cumpara ceva mai mare (la un impozit mic), respectiv S80, un model de masina despre care nu stiu mai nimic. Multumesc anticipat.
  3. Sunt "pentru" Sighisoara in primul weekend din septembrie. Este o locatie deosebita si o zona frumoasa.
  4. Probleme cu farul

    Cu ocazia asta verifica si termostatul, daca inchide/deschide....  
  5. Sarbatori minunate !

    Sarbatori Fericite si un calduros LA MULTI ANI !!! LA MULTI ANI PRIETENI !!! LA MULTI ANI VOLVO !!!
  6. Faza scurta

    Daca stie vreun coleg rolul si functionalitatiile releelor de pe MCM il rog sa le posteze....Informatiile de mai sus au fost postate anterior de colegul maties (cu multumiri, mi-au fost de folos la o problema asemanatoare). O zi buna.
  7. Faza scurta

    Comanda luminiilor (ceata, faza scurta-lunga, pozitionarea farurilor...) se face printr-un bloc de comanda "Multifunction control module", pozitionat in partea stanga a soferului, undeva in stanga sigurantelor de sub bord. Pe blocul functional sunt mai multe relee (vezi figura) din care 4 si 5 sunt pentru faza scurta. Daca ai verificat tot ce se poate pe partea de iluminat, adica bloc lumini, sigurante, relee comanda, circuite si sunt ok, atunci problema este din acest modul.  
  8. Brat longitudinal spate

    Perfect! Multumesc.
  9. Brat longitudinal spate

    Nu intotdeauna o poza de prezentare reflecta si realitatea din teren, sau daca eu o vad intr-un fel tu o vezi altfel....vreau un sfat hotarat de genu' "bucsa se monteaza asa.....spor la treaba".
  10. Brat longitudinal spate

    Alex, si pe partea cealalta e montat la fel, cu partea mai lunga a bucsii spre interior....si deasemenea bratul are o tendinta de deplasare. Din desenul dat de Mikaita (multumesc), pare ca partea lunga a bucsii vine montata spre exterior.....si de aici dilema....:((  
  11. Buna ziua stimati colegi. Am o rugaminte si o intrebare la voi, respectiv din desenele atasate sa-mi spuna cineva cum se monteaza bucsa cu nr. 20 din desenul de suspensie, avand in vedere ca aceasta bucsa are interiorul neechidistant fata de centrul ei (un capat e mai iesit in afara fata de celalalt). Adica, care parte a bucsei se monteaza spre exteriorul masinii (pe aceeasi parte cu fuzeta) si care parte a bucsei vine spre interiorul caroseriei (vorbim de capetele bucsei, partea lunga sau partea scurta) Am schimbat bucsele in vara, facut directia, dar bratul drept a alunecat (culisat) pe bucsa spre interior....ceea ce ma face sa cred ca respectiva bucsa a fost pozitionata gresit.... Cu speranta ca am fost destul de explicit, va multumesc anticipat.
  12. Aerisire frane

    Pai Georgele, daca mecanicul ala priceput a vazut ca sunt ruginite, de ce nu ti-a spus si ce tip de aerisitoare sa iei?? (metric 7 sau 8 sau....). Uite aici date mai tehnice: http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-calipers/bleeder-screw-brake/1040320/  
  13. Geometrie

    Aceasta este adresa web de unde am luat desenul....si site-ul acesta o sa-ti fie de folos...: http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239838&ukey_make=865&ukey_model=12008&modelYear=2001&ukey_category=7873&ukey_driveLine=441&ukey_trimLevel=24658
  14. Geometrie

    Poate pe viitor o sa-ti foloseasca: pozitia 6 din imaginea atasata, cod reper 30862196
  15. Cum nu am fost la Intalnirea Volvo anuala 2015 (din motive strict personale si nu datorita organizarii "pe cont propriu"), m-am decis sa fac o revizie/inlocuire la elementele mentionate, pompa servo, alternator si fulie compresor AC, din mai multe motive: pompa servo a inceput sa curga pe langa ax (cam 10-20 ml pe luna completare), uleiul s-a imprastiat pe alternator si cu praful aferent a inceput sa obtureze degajarile de aerisire a alternatorului (acesta se incalzea cam la 10 min de la pornirea masinii, fara consumatori), iar fulia compresorului de AC avea un zgomot de rulment "mort" cu toate ca anul trecut i-am facut o gresare. Pentru siguranta lucrarii am achizitionat atat pompa servo cat si fulie compresor de la colegul MarianBr. Demontarea pompei, alternatorului si a compresorului nu ridica probleme si recomand pentru un acces mai bun si demontarea modulului ABS de pe suporti impreuna cu prima clema de prindere a tevilor de pe aripa interioara. Compresorul a ramas sub masina cu circuitul de racire atasat, doar am eliberat conductele metalice din suporturi si pentru evitarea deteriorarii conductelor metalice am pus o "propta" sub compresor (un scaunel de lemn). Deci la compresor trebuie lucrat sub masina, dar nu e imposibil. Varianta cu demontarea compresorului e mai practica dar implica costuri suplimentare (reincarcarea circuitului de AC).  Pompa servo avea atat joc axial (care dupa demontare il consider normal) cat si un joc radial datorat uzurii semeringului care asigura etansarea pe ax. De fapt semeringul era compromis asa ca am inlocuit pompa servo. In principiu pe pompa nu se pot face reparatii, durata ei de viata depinde foarte mult de calitatea lichidului de servodirectie. In imaginea atasata este pompa demontata pe componente: corpul pompei, ax cu fulie, statorul si rotorul pompei, bucsi de ghidare, supapa de sens... Semeringul se afla pe corpul principal al pompei (cel cu eticheta de identificare), iar dimensiunile acestuia sunt: D=28, d=15, L=6 (mm), dar sunt dimensiuni masurate fara scoaterea semeringului din corp...Deasemenea, pe corpul principal se afla un surub de reglaj, care cred eu, regleaza debitul si presiunea lichidului pentru ungerea axului pompei..... In concluzie am inlocuit pompa cu cea achizitionata (fara joc radial), urmand ca pe viitor sa inlocuiesc semeringul la pompa "decedata"... La alternator se demonteaza capacul din spate pentru acces la puntea de diode si regulatorul de tensiune, si prin demontarea acestora aveti acces la inelele colectoare si suportul portperii+perii. Suportul portperii se poate demonta si independent fara a scoate puntea de diode (pentru inlocuirea acestora in caz de uzura).  Dupa demontare am spray-at foarte bine alternatorul pe toate partile si in toate gaurile, cu o solutie de curatat motorul (cumparata de la Lidl), l-am lasat la "inmuiat vreo 15 min si apoi l-am suflat cu aer comprimat pe toate partile si in toate gaurile :)) pana la curatirea totala a depuneriilor de praf si ulei....In concluzie, dupa montare, alternatorul functioneaza mai silentios si cel mai principal nu se mai incalzeste, cu toti consumatorii porniti. Pentru curatare nu folositi solventi gen benzina, nitrodiluant, acetona, etc pentru a nu avea probleme cu izolatia bobinajului de pe statorul alternatorului... Sistemul de actionare al compresorului de AC este format din ambreiaj, fulie propriu-zisa si electromagnet, respectiv in imaginile atasate este ambreiajul si fulia cu rulment (imag. 1) respectiv fulia montata pe compresor iar prin degajarile fuliei se observa electromagnetul de culoare galbena (imag.2) Demontarea este destul de dificila, mai ales cand nu demontati compresorul de pe masina, iar pasii sunt: se demonteaza surubul din centrul ambreiajului, apoi in interstitiul dintre ambreiaj si fulie, diametral opus, se actioneaza asupra ambreiajului cu doua dalti foarte inguste si otelite (eu le-am facut din disc de taiat) pana la scoaterea ambreiajului de pe canelurile axului de compresor (aceasta este partea cea mai grea...). Atentie, in interiorul axului ambreiajului sunt una sau doua saibe distantier, care asigura distanta intre ambreiaj si fulie....nu le uitati la montare....Dupa scoaterea ambreiajului se scoate siguranta ce tine fulia cu rulmentul aferent si apoi cu un extractor clasic de rulmenti se extrage fulia. Atentie la bratele extractorului sa nu fie fixate si pe electromagnet deoarece riscati sa deteriorati ireparabil electromagnetul compresorului. In principiu rulmentul se poate gresa sau inlocui....La mine, cu toate ca inca avea vaselina in el, cementarea cai de rulare era compromisa, cu joc nepermis in rulment, asa ca am inlocuit fulia, dupa o gresare suplimentara a rulmentului. Pe rulment sunt trecute urmatoarele date de identificare:" 2J - 0F07A02LA4   JAPAN   NTN ", iar dimensiunile constructive sunt D=55, d=35 si L=20 (mm). Nu am cautat o echivalenta dupa datele de identificare ci dupa dimensiuni si ca echivalent am gasit rulment radial cu ace, seria NA 4907, fabricat atat de URB cat si de NKF: http://www.skf.com/uk/products/bearings-units-housings/roller-bearings/needle-roller-bearings/needle-roller-bearings-with-machined-rings/with-machined-rings-w-inner-ring/index.html?prodid=146232047&imperial=false Nu uitati, avand ambreiajul si fulia demontate, sa curatati cu peria de sarma suprafetele de lucru si o verificare/curatare cu alcool tehnic (cu sau fara demontare) a electromagnetului. In concluzie, dupa montarea compresorului a disparut complet zgomotul de fond produs de rulmentul "decedat" Cu speranta ca aceasta postare poate fi utila colegiilor de pe forum care mai "mesteresc" cate ceva pe langa masina, fara pretentii de profesionisti, va urez o zi buna si spor la treaba.