rere

Membru
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About rere

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Polonia
  • Auto Volvo XC60 D4 FWD aut, MY2013
  • Fabricatie 2012
  • Auto 2 Volvo S60 D5 manual, MY2005
  • Fabricatie 2 26

Recent Profile Visitors

1,280 profile views
  1. Rugina la S60 2005

    Salut. Eu am un S60 D5 din 2005, cu 475 de mii de km la bord și singura rugină pe care o are e pe brațele ștergătoarelor. Mașina a fost condusă în România și Polonia (mai mult în Polonia).
  2. Se pare că imaginea nu s-a incărcat bine. Mai atașez odată - XC60 prima generație (pre-facelift) cu jantele standard de 18 țoli de pe noua generație:
  3. Salut. Știți cumva dacă jantele de pe generația nouă de XC60 se potrivesc la prima generație? E vorba de jantele de 18 țoli, care vin "standard". Din câte văd, cifrele se pupă (lățime, diametru, offset). A mai încercat cineva să pună jante de pe generația nouă pe generația anterioară? Ce părere aveți?
  4. Sugestie: în loc de "ultimul SUV compact", nu ar fi mai potrivit "primul SUV compact"? Sau eventual "cel mai nou"?
  5. Am pus benzină în loc de diesel

    Din fericire, sistemul de alimentare nu a fost afectat așa că am scăpat relativ ieftin - golit rezervor, curățat sistem de alimentare, schimbat filtre. Toată aventura (a se citi prostia) m-a costat "doar" 330 de euro (+ benzina prăpădită). Bănuiesc că norocul meu (știți vorba aia...) a fost că rezervorul era aproape gol așa că mașina a început să bage benzină imediat și s-a oprit după doar câteva sute de metri. În weekend am făcut un drum de aproape 800 de km și nu am observat nici o problemă, deci cred că totul e bine. 
  6. Așa cum spune titlul, aseară am comis-o la modul "sunt paralel cu viața". 35 de litri de benzină de 98 într-un rezervor aproape gol, suit în mașină, pornit motor, condus aproximativ 1000 de metri, oprit pe dreapta cu motorul în rateuri. Pumni în cap, idee de tricou pentru nevastă-mea cu "I'm with idiot".  Cei de la reprezentanță mi-au spus că sistemul de alimentare nu pare afectat, dar că după ce au scos benzina și au schimbat filtrele, motorul tot nu merge cum trebuie. Mâine vor face un diagnostic complet și îmi vor da mai multe detalii. Întrebarea mea e: la ce aș putea să mă aștept? A mai pățit cineva asta (sau știți pe cineva care a pățit asta  )? Cât de grave pot fi daunele?
  7. consum xc 60 de toate felurile

    Știu că s-a mai discutat și pe alte topicuri, dar am văzut că aici nu a ridicat nimeni problema presiunii în pneuri. Am observat că în tabelul cu presiunile recomandate (plăcuța de pe pragul din stânga față) există un rând pentru modul "ECO" - 2.7 bari (270 kPa / ~ 39 psi). E cineva care rulează cu presiunea asta? Dacă da, a observat cineva o uzură mai mare a pneurilor când sunt umflate la 2.7 bari?  Ca să nu mă distanțez de topic: după 3000 de km parcurși în principal în oraș, în trafic lejer (traficul în Varșovia e destul de decent - chiar dacă anumite artere sunt foarte aglomerate rareori stai pe loc complet blocat în trafic; viteza medie, între 2 alimentări -  30 - 35 km/h), dar și cu ceva cu ieșiri pe autostradă (~900km în regim 140-160km/h) - nu am depășit 8l/100km. Mașina e MY2013, D4 FWD, automată 6 viteze (2L, 5 cilindri, 163CP, 400Nm), cu 145 de mii de km. Alimentat exclusiv cu motorina premium, condus preponderent pe modul "relax" (cred că de când o am, am apăsat doar de 2 ori pedala până la podea).
  8. Mulțumesc pentru urări, Adi Motorul este versiunea D5204T3 - 2 litri, 5 cilindri, 163 CP și 400 Nm. Wikipedia zice ca a fost vândut sub mai multe denumiri: DRIVe (MY 2012),  D3 (tot MY 2012 - probabil că pe alte piețe?) și D4 (MY 2013-2015).  Am vorbit la reprezentanță și îmi vor schimba căptușeala de sub capotă. Sunt curios dacă asta va îmbunătăți situația cu sunetul motorului la accelerare (vineri am condus S60-ul prima oară după ce am luat XC-ul - deși are jumătate de milion de km, comparat cu XC-ul parcă conduceam un benzinar; D5-ul "clasic" se aude sublim în comparație cu micul "tractoraș" de pe asta nouă). 
  9. Eu am motorul de 2 litri în 5 cilindri, cu 163 CP și 400Nm (D5204T3). Din păcate nu îl găsesc pe lista motoarelor disponibile pentru optimizare Polestar  Din ce îmi dau seama, D3-ul de 136 de cai poate fi transformat în D4 pe care îl am eu, dar se pare că mai mai mult nu "iese" din motorul ăsta... (cel puțin cu Polestar). Oricum, cei 400Nm sunt suficienți, chiar dacă poate puțin irosiți de cutia de viteze (ah, ce mi-ar fi plăcut un mod sport )
  10. Salutare tuturor, Au trecut 2 zile de când am devenit posesorul unui XC60 din 2012 (MY 2013) D4 FWD automat, în echiparea Momentum. Mașina are 140 de mii de km, e luată de la un dealer Volvo de aici din Varșovia, vine cu 1 an de garanție, o mică înfundătură in aripa stânga spate și zgârieturile de rigoare (mici și insesizabile) pentru o mașina mare care "trăiește" la oraș.  După ce în ultimii 3 ani am condus aproape exclusiv un S60 D5 manual din 2005, care a adunat până acum 475 de mii de km la bord, am rămas atât plăcut surprins cât și pe alocuri dezamăgit de noua achiziție. Primele impresii după 400 de km (oraș aglomerat + autostradă în ritm 140-160km/h): Zgomotul motorului sub accelerație e mult mai puternic decât m-aș fi așteptat. Deși la viteză de croazieră pe autostradă (cum spuneam, în ritm 140-160km/h), zgomotul în cabină e redus (cel puțin comparat cu S60-ul cu juma' de milion de km), la plecarea de pe loc, motorul este foarte prezent în cabină. Chiar dacă nu e supărător, mi-ar fi plăcut să fie ceva mai silențios, măcar cât să nu dea atât de tare de gol cutia de viteze în 6 trepte care, sper că e măcar cineva de acord cu mine, nu e cea mai rafinată.  Îmi plac: ușurința cu care se conduce (nu e nici cea mai fâșneață, nici cea mai agilă, dar mi se pare foarte bine echilibrată), interiorul simplu și elegant, confortul general (mai puțin, bineînțeles, sunetul motorului când plec de la semafor), consumul bunicel (8% în oraș pentru o mașină de acest gabarit - mi se pare decent), designul exterior (îmi place fffff mult cum arată ) Mașina e în echiparea Momentum standard, fără prea multe opționale (sau deloc). La capitolul "mi-ar fi plăcut să aibă, asta e, la următoarea" intră: AWD (mi-a fost foarte greu să trec peste pragul psihologic "cum adică SUV fără AWD?", dar privind problema rațional - 99.5% din timp mașina va fi folosită pe asfalt/drum drept/condiții normale; în plus, consum redus + preț de achiziție mai mic) Cruise Control adaptiv (faptul ca nu are așa ceva mi se pare cel mai mare minus al acestei mașini), o cutie automata în 8 trepte (știu, de la MY2014 încolo se poate, dar nu îmi permiteam acum), Remote Start (revin la asta în partea cu întrebările) Faruri Xenon (eventual adaptive)   Câteva întrebări: Căptușeala de pe interiorul capotei este "sfâșiată" (vezi poze). E posibil ca asta să fie cauza/una din cauze pentru zgomotul puternic auzit în cabină când mașina accelerează? Există metode prin care se poate remedia problema? Se poate antifona motorul mai bine? Știe cineva cum se poate activa Remote Start fără să plătesc sute de euro la dealer?   Iată și câteva poze:  
  11. Km. reali, accept orice test!!! 
  12. Salutare tuturor, Stiu ca s-a mai discutat asta pe forum, am parcurs topicu-urile respective, dar cu toate astea nu reusesc sa ma dumiresc in legatura cu asta. Iata care e nedumerirea mea: Dupa cum se vede in profil, am un Volvo S60 D5, echipare Momentum, din 2005 (varianta de 163cp, cutie cu 5 viteze). Pentru ca masina intoarce ca un tir si pentru ca nu ma pot obisnui cu dimensiunile ei, vreau sa ii pun senzori de parcare (pe spate, cel putin pt. inceput). Stiu ca exista nenumarate variante aftermarket dar sunt curios daca as putea sa instalez un kit OEM (chiar si din simplu motiv ca mi-ar "bipai" in boxe, dand muzica mai incet). Am gasit pe net anuntul asta (am pus direct link cu Google Translate, pagina originala e in Poloneza), dar nu stiu daca ce vinde nenea ala acolo e tot ce as avea nevoie (trebuie update la soft? alte componente?) si mai ales, daca pe masina mea se poate instala acest kit original sau nu. Numai bine, Radu
  13. Ieri, într-o parcare subterană oarecare... singurul loc liber, lânga unul din stâlpii de susținere... Ca de obicei, nu reușesc să intru cu S60-ul din prima, drept, adica aliniat corect cu mașina din dreapta (stâlpul fiind în stânga), așa că dau un pic în spate, ca să o bag drept... Între timp, cu coada ochiului, observ undeva în stânga că se eliberează un loc care nu era așa de aproape de un ditai stâlpul de beton și mă gândesc că ar fi mai ușor să ies de acolo (bănuiesc că cine are S60 știe cum e cu viratul în locuri strâmte). Cu ochii după locul prospăt eliberat, nu mă mai uit în oglinda de pe partea mea în timp ce dau în spate, așa că oglinda ajunge să facă cunoștiință cu stâlpul...   Rezultatul: capacul oglinzii a zburat pe jos și era cât pe-aci să îl iau și cu roata din față. M-am dat jos, m-am uitat: capacul nu mai are decît 1 picioruș de prindere întreg. L-am pus la loc și văd că stă, dar cam precar (îl pot da jos la fel de ușor cum îl pun)... M-am uitat pe net de unul SH, dar nu am găsit decât noi, nevopsite. Știe cineva cum pot să aflu ce culoare ar trebui să îl vopsesc dacă îl iau pe cel nou, și ce fel de vopsea mi-ar trebui? Între timp, trebuie să improvizez cumva să îl prind pe cel avariat, că trebuie să o duc la spălat și mi-e că zboară cu totul. Ce ziceți, Poxipol sau bandă adezivă?
  14. Salut Ionut, multumesc pentru raspuns. Imi cer scuze ca raspund asa tarziu, fix ieri m-am intors din Romania si nu am prea avut acces la net pe unde am umblat.  Ideea e ca a 2-a zi dupa ce am deschis topicul, fix cand trebuia sa plec spre Romania, sunetul a disparut. Pur si simplu, dintr-o data, nu a mai scartait. Nici acum, dupa ce am condus cam 1200 de km prin Romania, pe tot felul de drumuri care de care mai proaste (plus cei 2400 de km dus-intors Polona-Romania), sunetul nu a mai aparut. Avand in vedere astea, am decis sa nu o duc (inca) la service, asa ca misterul ramane ne-elucidat, cel putin pana data viitoare. Rog un admin sa inchida sau sa stearga acest topic. Numai bine, Radu