HANS

Membru
  • Content count

    153
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 Good

2 Followers

About HANS

  • Rank
    Junior
  • Birthday 12/16/1965

Profile Information

  • Locatie IASI
  • Auto V50 2.0 D, 100 KW, D4204T
  • Fabricatie 2004
  • Auto 2 VW Golf 2.0D 2023

Recent Profile Visitors

3,153 profile views
  1. Rezolvat. Schimbat valva, anulat din tester toate erorile. Si gata.
  2. Salutare tuturor. V50 prima editie, motor D4204T, fara DPF din fabrica, 175 000 km reali, (am masina din 2008 cumparata de la dealer), nu scoate fum, nu consuma ulei. O folosesc rar si in principiu doar pe distante lungi (500 - 5000 km). Porneste la sfert de cheie (vara), toate filtrele noi, fara aer pe conducta tur motorina. Motorina Petrom, euro 6 de la noi sau euro 5 din R.Moldova (direct de la pompa, nu iau din canistre) si ocazional ii mai pun 2T. Motorul nu suna, nu bate, trage ca in prima zi, nimic de reprosat.  Ce face ? La accelaratie pedala la fund cade in bot. La solicitare de cuplu. O pot tura la 4000, pot merge si cu 140 (ca n-am unde mai mult) insa daca o calc moare. Iau piciorul de pe pedala, isi revine. Nici un mesaj de avertizare in bord. Diagnoza: (foto atasat) ECM 2683 valva de bypass ECM 0002 valva control volum ECM 0380 vreo bujie incandescenta, da, o simt iarna dar nu e nimic urgent, porneste la prima cheie. Cred ca mai vazusem ceva pe la termostat care ar fi afectat si AC insa nu a mai aparut.  AC merge ok, altceva nu am de reprosat. Nu stiu precis si nu am mers pe aceasta pista. Pompa (ca e una singura, n-are si in rezervor) e ok, am citit pe tester vreo 1750 hPa, cred ca minimul admis e pe la 1500. Erorile sunt, culmea, listate la relanti, cu motorul nesolicitat. Poate conteaza. Am gasit si fisa de defect Volvo pentru eroarea 2683, atasez poate mai trebuie cuiva. Primul motiv ar fi un scurt undeva. Piesa nu are cod al ei, vine cu tot cu pompa (inclusiv la SH, desigur) deci onor mecanicii vor sa schimb termostatul si pompa cu totul plus valva de volum.  Daca se pricepe cineva: 1. Un scurt care sa imi trimita semnal prea mare 2683, intre cine si cine ar fi ? Ca sa stiu unde sa il caut si ce valori nominale ar trebui sa fie. 2. Semnal aiurea pe ambele valve. De unde ar trebui sa incep ? Inteleg ori una ori alta, dar nu sa pice ambele simultan, asta chiar ma duce catre o defectiune electrica.  3. Stie cineva de unde as putea cumpara valva de bypass, ma refer la una buna,certificata, ca de pe site chinezesc nu iau, chiar ei avertizeaza ca nu dau nici o garantie. 4. Poate exista vreo corelatie intre vreo eventuala eroare / defect pe termostat si nefunctionalitatea descrisa mai sus ? Din punct de vedere al afisajului, motorul se incalzeste de la rece normal, iar temperatura antigelului sta fixa la 90 grade in functionare, ca intotdeauna. 5. Vreun mecanic bun si dedicat si pasionat in zona, eventual recomand la schimb "mecanici" gata sa schimbe pompe, rezervor, injectoare, piulite de roata, orice numai sa se cheme ca serviseaza masina. Multumiri oricui citeste si poate ajuta. ECM-2683.pdf
  3. Desigur, nu era de acolo. Pur si simplu problema a persistat si nu m-am mai ocupat de ea din lipsa de timp: alimentez, merge, iar undeva inainte de prima liniuta de pe indicatorul de motorina nu mai aduce motorina ci bule de aer. Practic plimb 12 litri de motorina in rezervor, ca nu ii suge sorbul si evident nu mi se aprinde becul. Cum V50 2.0 are si rezervorul mic, solutia lenesului a fost sa ii fac mereu plinul imediat ce scadea indicatorul sub un sfert, ca sa nu raman in drum. Adaug faptul ca imediat dupa ce a inceput sa se intample faza cu nivelul citit aiurea, am gasit la schimbarea filtrului de motorina niste mici bucati de plastic negru in carcasa filtrului.  Deci banuiala mea este ca poate plutitorul s-o fi desprins partial si sta atarnat in vreun unghi oarecare care afecteaza citirea corecta. Banuiesc ca rezervorul ar trebui sa aiba in partea sa superioara vreo gura de vizitare pe unde sa pot scoate plutitorul si sistemul sau de prindere. Problema e ca nu stiu cum sa accesez gura aceea de vizitare, daca ea exista. Prin portbagaj e exclus, rezervorul e mai in fata. Am ridicat scaunele din spate si materialul (un soi de plastic) care acopera metalul caroseriei, dar nu am dat decat de firele de contact ale centurilor de siguranta spate. Nu am demontat ornamentele laterale ca sa pot ridica efectiv textilul podelei; e ceva sub el ? Multumesc anticipat pentru orice raspuns sau indrumare. 
  4. Service Iași volvo

    Ca iesean...tind sa il inteleg. Nu dau amanunte, dar am preferat sa merg la Brasov.  Pe de alta parte, daca e din 2019 nu m-as duce la cineva neautorizat.
  5. Salut. Daca nu ai rezolvat-o pana acum: -poate conectezi la tur o pompa electrica sau de mana si o pui la treaba. Daca nu iti scoate nimic, ori nu ai motorina in rezervor (tu zici ca ai) si atunci torni pe masuratelea pana ce iti da pompa afara din furtunul tur. Completezi la plin si vezi ce a mai intrat. Vei sti cu siguranta cat aveai in rezervor atunci cand nu iti mai venea pe tur. -poate iei in considerare posibilitatea ca sonda de nivel sa se fi desprins dintr-un surub si sorbul sa nu mai prinda fundul rezervorului. La mine asa a fost, am gasit in filtru bucatele de plastic din suport.  -pentru eroarea din tester, poate o anulezi si refaci testul. Daca o tine tot asa, stii unde sa intervii. Bafta.
  6. V50 2.0 136cp

    Salut. Zi si tu mai multe. Fum de care culoare, negru sau albastru. Poate e primul lucru de precizat. Scrie cat de multe amanunte poti, in ideea ca te-ar putea indruma cineva catre o zona probabila de defect.  Despre relanti numai de bine, si asta poate avea mai multe cauze. Cel mai bine mergi la o diagnoza sau la un mecanic priceput si binevoitor.  Apoi posteaza ce ai gasit, poate ajuti tu pe altii.  Bafta !
  7. Senzorul de presiune de pe turbina iti apare pe diagnoza, daca e defect. 
  8. Nu mai retin exact. Ori 250 ori 280 lei, noua in cutie si cu filtrul inauntru.
  9. Buna idee, furtunele.  Din 4 mecanici insa, daca nici unul nu a gasit vreun furtun cu problema, plus atatea piese schimbate, poate ar fi o idee sa verifici si contactele. Sau vreun fir al carui izolatie sa fi cedat si sa dea la masa, eventual intermitent functie de trepidatii.  Bafta.
  10. Salut. I-am pus carcasa noua Purflux care a venit cu tot cu filtru. Nu mai am bule de aer. Fiind masina de concedii, din pacate o pornesc foarte rar, uneori la cateva luni distanta. Porneste intotdeauna la sfert de cheie, singura data cand a tusit si am dat la cheie vreo 5 secunde a fost cand erau -23 afara. Ce nu am facut: nu i-am cuplat contactul pe rezistenta de incalzire de pe carcasa filtrului. Fiind vara si deocamdata toamna calda nu am avut probleme. Am tot cerut ajutor pe forum pe la cei priceputi despre comanda acelui rezistor insa nu am primit raspuns. Ce mai am de facut : dupa pornire merge relanti rotund si frumos. Daca ii dau sprit sau o misc, in primele cateva minute cade in bot, trebuie sa o tin accelerata ca sa se miste in sarcina. Daca o conduc atunci in maniera normala se opreste motorul. Dupa cateva minute de mers devine masina (motorul) perfect normala si poate fi condusa normal. Nu am idee de unde provine nefunctionalitatea, nu am mesaj in bord. La tester imi daduse electrovalva combustibil semnal mare, intermitent si semnal incorect supapa regulator volum alimentare. S-a demontat si curatat supapa aia, in ea a gasit niste bucatele de plastic de marimea unui bob de orez spart, habar nu am cum ar fi putut trece de filtru.  Daca iti e de ajutor postarea, ma bucur.
  11. Carcasa filtru motorina

    Update. Schimbat carcasa filtru cu una noua plus filtru nou, zero bule de aer in orice regim de functionare.  Era clar caz de inlocuire din cauza rezistentei preincalzitorului. Pornit la sfert de cheie ca de obicei multumita unei pompite de amorsare.  Din partea mea multumiri colegilor cu postari pertinente, drumuri bune.
  12. Capacul vasului de expansiune ? Nu pot sa nu raspund la gluma asta: pai ai scapat ieftin.  Ontopic. Daca nu aveai bule in mers (tur aspirat) si apar bule dupa stationare, inseamna ca undeva catre pompa ai o pata de motorina. Din nou, scapi ieftin, o vezi si gasesti sursa. La mine furtunele tur retur sunt pozitionate cel mai probabil ca si la tine, in urcare catre pompa. Eu m-as uita prima data la intrarea in pompa. Bafta.
  13. Salut. E cel din lateralul pompei de inalta, se desface usor. Mai mult ca sigur se dezamorseaza turul dar daca ai pompita este simplu de tot.  Dupa ce il cureti si il montezi corect la loc, te duci la teava de retur in zona filtrului de motorina. Desfaci cupla rapida a returului si cuplezi pompita de amorsare. In mod normal pompita are si sensul indicat pe ea. O montezi cu aspiratia pe partea don teava de retur care vine de la motor si pompezi. O sa vezi cum practica aspira pe tur motorina, vezi sa ai o sticla sau un bidon in care sa colectezi motorina din pompita. Pompezi pana pe teava trasparenta de pe tur nu mai are bule de aer si pompita refuleaza jet plin fara aer. Scoti pompita si reconectezi cupla rapida. Acum e amorsata si trebuie sa porneasca la cheie. Bafta.
  14. Carcasa filtru motorina

    @Nelutu salut. Eu folosesc numai Mann si oringul a fost prima chestie verificata. Era bine pus si era in perfecta stare. L-am si schimbat cu un alt oring in altelier, tot bun, si comportamentul a fost identic. Deci nu e de la oring. In repaos nu curge motorina pe nicaieri din carcasa, ceea ce ma duce cu gandul la capac.  Am zis ca nu il inlocuiesc pana ce nu inteleg ce e cu alimentarea (si valoarea) rezistentei preincalzitorului. Inca nu am aflat. Curios este ca am masurat-o pe 3 masini identice si toate aveau valoare infinit. Si capacul rece. 
  15. Carcasa filtru motorina

    Nu stiu ce sa zic, ma depaseste. Nu vad legatura intre temperatura apei si comanda preincalizitorului de motorina din filtru. Cu atat mai putin nu vad cum preincalzitorul ar regla debitul insa repet ca nu ma pricep si nu contest ceea ce afirmi. Mi se pare aiurea ca preincalzitorul meu sa fie permanent alimentat, indiferent de temperatura apei sau cea exterioara. Si ca rezistenta lui sa fie de doar 5ohm de sa incalzeasca pana la a iesi fum din capac.