Matrixxx

Stadiul Zero - Stage 0

29 posts in this topic

Stagiul 0 este o necesitate ptr. 850-uri, mai ales dupa 8 ani de functionare. Aceste masini au fost atit de bine facute, incit - desi exista o gramada intr-o forma proasta - proprietarii nici nu realizeaza de cele mai multe ori asta, masina mergind bine chiar cu multe defectiuni...

Stagiul 0 nu este altceva decit o intretinere - nu este un tuning (decit pentru cei care vor trece mai departe la celelalte stagii 1 - 3, care sint intr-adevar pasi spre tuning).

1.Verificarea compresiei motorului.Daca avem un motor bolnav - de-aici trebuie sa incepem cura.

2.Schimbarea filtrului de benzina.Nu o sa va vina sa credeti ce veti gasi in el dupa atitia kilometrii de mers cu benzina romaneasca...

3.Verificarea injectoarelor, paternul spray-ului de benzina trebuie sa fie in parametrii.

4.Daca ne apropiem de schimbarea curelei de distributie, ar trebui sa o facem.

5.Cum se comporta senzorul de oxigen? Daca avem un aparat de masura, putem verifica voltajul:trebuie sa fluctueze intre 0,1 si 1 volt.Daca sta la o extrema sau alta, senzorul e terminat...Daca nu avem aparat de masura, putem testa astfel:incercam sa deconectam senzorul - daca turatia motorului creste sau relanti-ul cedeaza - senzorul e terminat...

6.Schimbarea capacului de distributie, rotorul din el, fisele bujiilor si bineinteles - un nou set de bujii.

7.Verificarea suportilor motorului si a cutiei - daca arata crapati si imbatraniti(cu siguranta ca asa sint) ar trebui sa-i schimbam.

8.Schimbarea in totalitate a lichidului de racire si cel de frana cu altele noi. Aici se pot verifica si franele (placute-discuri).

9.Verificarea vizuala a tuturor furtunelor (care pot fi vizualizate), conexiunilor si mufelor.Daca exista deteriorari vizibile, e clar ce trebuie sa facem. Cele 3 de vacuum ar trebui schimbate oricum...se imbacsesc si obtureaza...

10.Uleiul ? Mobil 1, Catrol - recomandat cam pe toate forumurile din lume. 10w/40.

11.Inspectarea si schimbarea-daca e necesar-a traseelor linilor de ulei care duc si vin dinspre TURBINA.Acestea au tendinta naturala de a se obtura cu reziduuri de ulei - si vor restrictiona fluxul uleiului catre turbina - scurtandu-i dramatic viata.

E complicat? nu prea - daca vrem sa avem masini care sa si mearga bine, nu doar sa arate.

Numai bine !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, eu momentan am Mobil 1 10w-40 si nu am nimic sa-i reprosez. Poate voi trece pe Castrol la schimbul urmator, un castrol RS 10w60 - inca nu m-am hotarit. Vreau un "60" doar pentru proprietati de ungere mai bune decit "40" la temperaturi ridicate(pe care acest motor le produce,mai ales vara).

Inca nu sint decis 100%. Site-ul Castrol imi da uleiul "Magnatec 10W-40 A3/B3".

-"SAE 10W-50/60 for Warmer Climates (Synthetic or Blend)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

la non turbo in cartea tehnica recomanda 15 w 40 sau 20 w 40 pentru high spped driving and overweight.

  ce sa bag totusi in a mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx eu merg cu 10w60 de vreo 3 schimburi ... se misca chiar ok jucaria. Pot sa zic ca recomand ...

Best,

V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vulturash, nu baga 20w - parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat eu la a mea 20W40 pentru ca altceva nu aveam prin casa si abia se incarcau tachetii .... Cel mai bine baga 10w40 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai bine mah, Vadime, tu bagi ce ai prin casa? Bine ca ai nimerit 20w-ul data asta, poate data viitoare nimeresti baxul de ulei de floarea soarelui...

On Topic: Matrixx-ule, cand te apuci de treaba sa bagi si poze. Sa fie si DIY... Si, la mine, 2.0T din '99, folosesc RS (ma rog, cum ii zice acum, Castrol Edge Sport) 10w60 de cand am luat-o, din 2007, si e fain. Mai ales ca nu o iert, si, intradevar, regimul termic este destul de ridicat fata de alte masini pe care le-am mai alergat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa experienta cu al mui Volvo vreau sa mai adaug cate ceva la Stage 0

1.Verificarea compresiei motorului.Daca avem un motor bolnav - de-aici trebuie sa incepem cura.

2.Schimbarea filtrului de benzina.Nu o sa va vina sa credeti ce veti gasi in el dupa atitia kilometrii de mers cu benzina romaneasca...

3.Schimbarea uleiului si filtrului de ulei + eventual data baia jos , curatata si in acelasi timp curatat sorbul si schimbat oringul .

4.Schimbarea filtrului de aer

5.Gresat role curea accesorii ( se usuca vaselina din ele ) + Schimbat curea accesorii

6.Verificarea injectoarelor, paternul spray-ului de benzina trebuie sa fie in parametrii.

7.Daca ne apropiem de schimbarea curelei de distributie, ar trebui sa o facem.

8.Cum se comporta senzorul de oxigen? Daca avem un aparat de masura, putem verifica voltajul:trebuie sa fluctueze intre 0,1 si 1 volt.Daca sta la o extrema sau alta, senzorul e terminat...Daca nu avem aparat de masura, putem testa astfel:incercam sa deconectam senzorul - daca turatia motorului creste sau relanti-ul cedeaza - senzorul e terminat...

9.Schimbarea capacului de delco, rotorul din el, fisele bujiilor si bineinteles - un nou set de bujii.

10.Verificarea suportilor motorului si a cutiei - daca arata crapati si imbatraniti(cu siguranta ca asa sint) ar trebui sa-i schimbam.

11.Schimbarea in totalitate a lichidului de racire si cel de frana cu altele noi. Aici se pot verifica si franele (placute-discuri).

12.Verificarea vizuala a tuturor furtunelor (care pot fi vizualizate), conexiunilor si mufelor.Daca exista deteriorari vizibile, e clar ce trebuie sa facem. Cele 3 de vacuum ar trebui schimbate oricum...se imbacsesc si obtureaza...

13.Inspectarea si schimbarea-daca e necesar-a traseelor linilor de ulei care duc si vin dinspre TURBINA.Acestea au tendinta naturala de a se obtura cu reziduuri de ulei - si vor restrictiona fluxul uleiului catre turbina - scurtandu-i dramatic viata.

14.Schimbat kit-ul de garnituri de la etrieri , daca nu puteti avea surpriza sa ramana blocati .

15.Verificat eventual schimbati sabotii de la frana de mana

16.Verificat capete de bara si joc caseta eventual facuta geometria fata spate .

17.Gresat rulmenti fuzeta fata eventual si spate , la fel ca la role se usuca vaselina .

18.Verificat eventual inlocuit burdufuri planetare

19.Verificat motorul de scurgeri de ulei .

20.Mers la un tinichigiu bun pentru realinierea usilor daca nu vreti sa va vajaie vantul la viteza

Si cam atat mi-am amintit acum .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai arunc si eu cateva in runda:

1.Verificarea compresiei motorului.Daca avem un motor bolnav - de-aici trebuie sa incepem cura.

2.Schimbarea filtrului de benzina.Nu o sa va vina sa credeti ce veti gasi in el dupa atitia kilometrii de mers cu benzina romaneasca...

3.Schimbarea uleiului si filtrului de ulei + eventual data baia jos , curatata si in acelasi timp curatat sorbul si schimbat oringul .

4.Schimbarea filtrului de aer

5.Gresat role curea accesorii ( se usuca vaselina din ele ) + Schimbat curea accesorii

6.Verificarea injectoarelor, paternul spray-ului de benzina trebuie sa fie in parametrii.

7.Daca ne apropiem de schimbarea curelei de distributie, ar trebui sa o facem.

8.Cum se comporta senzorul de oxigen? Daca avem un aparat de masura, putem verifica voltajul:trebuie sa fluctueze intre 0,1 si 1 volt.Daca sta la o extrema sau alta, senzorul e terminat...Daca nu avem aparat de masura, putem testa astfel:incercam sa deconectam senzorul - daca turatia motorului creste sau relanti-ul cedeaza - senzorul e terminat...

9.Schimbarea capacului de delco, rotorul din el, fisele bujiilor si bineinteles - un nou set de bujii.

10.Verificarea suportilor motorului si a cutiei - daca arata crapati si imbatraniti(cu siguranta ca asa sint) ar trebui sa-i schimbam.

11.Schimbarea in totalitate a lichidului de racire si cel de frana cu altele noi. Aici se pot verifica si franele (placute-discuri).

12.Verificarea vizuala a tuturor furtunelor (care pot fi vizualizate), conexiunilor si mufelor.Daca exista deteriorari vizibile, e clar ce trebuie sa facem. Cele 3 de vacuum ar trebui schimbate oricum...se imbacsesc si obtureaza...

13.Inspectarea si schimbarea-daca e necesar-a traseelor linilor de ulei care duc si vin dinspre TURBINA.Acestea au tendinta naturala de a se obtura cu reziduuri de ulei - si vor restrictiona fluxul uleiului catre turbina - scurtandu-i dramatic viata.

14.Schimbat kit-ul de garnituri de la etrieri , daca nu puteti avea surpriza sa ramana blocati .

15.Verificat eventual schimbati sabotii de la frana de mana

16.Verificat capete de bara si joc caseta eventual facuta geometria fata spate .

17.Gresat rulmenti fuzeta fata eventual si spate , la fel ca la role se usuca vaselina .

18.Verificat eventual inlocuit burdufuri planetare

19.Verificat motorul de scurgeri de ulei .

20.Mers la un tinichigiu bun pentru realinierea usilor daca nu vreti sa va vajaie vantul la viteza

21. Cele 4 bucse de pe puntea spate

22. Oil trap de sub galeria de admisie

23. Curatat clapeta acceleratie

24. Schimbat lichid de frana din circuitul ambreiajului

25. La amortizor fata "capacul" din cauciuc verificat si rulmentul in care este montat nu are voia sa aiba joc.

26. La amortizoare spate daca sunt nivomate controlat daca burdufurile sunt ok, daca nu se pot lua cele de la Volvo 7xx sau 9xx sunt identice.

27. Verificat bucse la cablurile de la cutia de viteza (cutie manuala). Daca sunt rupte ceea ce e foarte probabil se pot inlocui cu bucse din teflon. Daca cineva vrea si poate manevra un strung pot sa postez schema tehnica a piesei.

28. Curatat sticla de la faruri pe interior (e doar clipsata). Pt cei curajosi pot lua vata de polish (nu altceva!) si pot curata ffffff atent reflectorul. Nu folositi solventi sau alte lichide, distrugeti reflectorul si doar un far nou e salvarea!!!!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaug si eu un punct in urma experientei neplacute de saptamana trecuta. Fisura in furtunul inferior de la radiatorul de racire la cotul situat inainte de intrarea in motor. Ambele furtune inmuiate si umflate.

1.Verificarea compresiei motorului.Daca avem un motor bolnav - de-aici trebuie sa incepem cura.

2.Schimbarea filtrului de benzina.Nu o sa va vina sa credeti ce veti gasi in el dupa atitia kilometrii de mers cu benzina romaneasca...

3.Schimbarea uleiului si filtrului de ulei + eventual data baia jos , curatata si in acelasi timp curatat sorbul si schimbat oringul .

4.Schimbarea filtrului de aer

5.Gresat role curea accesorii ( se usuca vaselina din ele ) + Schimbat curea accesorii

6.Verificarea injectoarelor, paternul spray-ului de benzina trebuie sa fie in parametrii.

7.Daca ne apropiem de schimbarea curelei de distributie, ar trebui sa o facem.

8.Cum se comporta senzorul de oxigen? Daca avem un aparat de masura, putem verifica voltajul:trebuie sa fluctueze intre 0,1 si 1 volt.Daca sta la o extrema sau alta, senzorul e terminat...Daca nu avem aparat de masura, putem testa astfel:incercam sa deconectam senzorul - daca turatia motorului creste sau relanti-ul cedeaza - senzorul e terminat...

9.Schimbarea capacului de delco, rotorul din el, fisele bujiilor si bineinteles - un nou set de bujii.

10.Verificarea suportilor motorului si a cutiei - daca arata crapati si imbatraniti(cu siguranta ca asa sint) ar trebui sa-i schimbam.

11.Schimbarea in totalitate a lichidului de racire si cel de frana cu altele noi. Aici se pot verifica si franele (placute-discuri).

12.Verificarea vizuala a tuturor furtunelor (care pot fi vizualizate), conexiunilor si mufelor.Daca exista deteriorari vizibile, e clar ce trebuie sa facem. Cele 3 de vacuum ar trebui schimbate oricum...se imbacsesc si obtureaza...

13.Inspectarea si schimbarea-daca e necesar-a traseelor linilor de ulei care duc si vin dinspre TURBINA.Acestea au tendinta naturala de a se obtura cu reziduuri de ulei - si vor restrictiona fluxul uleiului catre turbina - scurtandu-i dramatic viata.

14.Schimbat kit-ul de garnituri de la etrieri , daca nu puteti avea surpriza sa ramana blocati .

15.Verificat eventual schimbati sabotii de la frana de mana

16.Verificat capete de bara si joc caseta eventual facuta geometria fata spate .

17.Gresat rulmenti fuzeta fata eventual si spate , la fel ca la role se usuca vaselina .

18.Verificat eventual inlocuit burdufuri planetare

19.Verificat motorul de scurgeri de ulei .

20.Mers la un tinichigiu bun pentru realinierea usilor daca nu vreti sa va vajaie vantul la viteza

21. Cele 4 bucse de pe puntea spate

22. Oil trap de sub galeria de admisie

23. Curatat clapeta acceleratie

24. Schimbat lichid de frana din circuitul ambreiajului

25. La amortizor fata "capacul" din cauciuc verificat si rulmentul in care este montat nu are voia sa aiba joc.

26. La amortizoare spate daca sunt nivomate controlat daca burdufurile sunt ok, daca nu se pot lua cele de la Volvo 7xx sau 9xx sunt identice.

27. Verificat bucse la cablurile de la cutia de viteza (cutie manuala). Daca sunt rupte ceea ce e foarte probabil se pot inlocui cu bucse din teflon. Daca cineva vrea si poate manevra un strung pot sa postez schema tehnica a piesei.

28. Curatat sticla de la faruri pe interior (e doar clipsata). Pt cei curajosi pot lua vata de polish (nu altceva!) si pot curata ffffff atent reflectorul. Nu folositi solventi sau alte lichide, distrugeti reflectorul si doar un far nou e salvarea!!!!

29. Inlocuirea furtunelor din circuitul de racire care merg la radiator. Sigur sunt terminate. Costa doar 75RON.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic sters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chestia cu furtunele de apa am citit-o in mai multe locuri. multumesc tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare atentie la furtunasul care raspunde de racirea turbosuflantei (cine are si o pacoste din asta pe cap). Este in spatele motorului pe partea pasagerului, lung de vreo 10 cm, intre doua conducte. Multe 850-uri au acest furtunas imbatranit, propietarii nestiind de existenta lui. Daca ala baga divort cu motorul in sarcina, mai intervine putina neatentie la pachet si....$$$!

Inca un sfat, eu cand am schimbat pe furtune la sistemul de racire, la toate am pus coliere noi, majoritate celor vechi fiind ruginite/coapte. Nu este o investitie atat de mare. Cele mici 1 - 1,5 lei bucata, cele mai mari 2,5 lei bucata.

O ultima problema pentru cei ca mine care n-au ce face cu timpul liber, nu strica luarea la rand a tuturor legaturilor de masa de pe bloc, cutie si caroserie si curatarea lor. Scuteste de multe semne de intrebare mai tarziu.

Un alt aspect important care tine de siguranta este verificarea vizuala a furtunelor de frana de la etrieri si la nevoie inlocuirea cu OE sau cu unele aftermarket de tip braided steel lines. Se simte imediat in pedala!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut si eu braided steel lines - sint cam scumpe insa...

Da, problema cu masa trebuie luata in serios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan s cat teau costat braided steel break lines?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu le-am pus la mine, ci la un prieten. Au fost 139$ pe fata si ceva mai ieftine pe spate. Marca Goodridge.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac vreo diferenta? Sau mai bine le schimbi cu originale din cauciuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se simte "raspunsul" in pedala mai accentuat, ca si cum ai frana mai eficient la o apasare (cursa a pedalei) mai mica.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunele standard, se presupune ca isi maresc volumul interior la presiune foarte mare (gen franare puternica). Cursa, intr-adevar este mai mica cu cativa milimetrii. Placebo sau nu, ceva se schimba in bine.

Cand va fi necesar la mine, sigur o sa trec la unele de genul asta. Insa o sa vina cu etrieri+discuri de S60R. ;D

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand va fi necesar la mine, sigur o sa trec la unele de genul asta. Insa o sa vina cu etrieri+discuri de S60R. ;D

Sistemul de franare de S60R sh, ajunge la 1000 de euro, asta ca fapt divers

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am vrut sa-i spun li Bogdan - ca sa nu se sperie. Mai bine bagati banii in altceva, intotdeauna se gaseste un upgrade bun pentru T5 :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, dar in optimismul tipic varstei inca sper sa dau peste unu' care vinde si nu stie ce are in ograda. :smile:))

Oricum, kit-ul nu e singura cheltuiala. Trebuie placute noi, pe spate mai trebuie comandate doua adaptoare de la iPD si taiat putin din scuturi. Dar si cand vezi frumusete de "R" la vedere printre spitele jantei, pfff! Ladies, hold your orgasms. ;D

Momentul de cumpana va fi test fit-ul in care vad daca incap Columbele pe fata (ramase roti de iarna). Nu prea am cautat informatia pe net, ca mi-e putin frica de raspuns.

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well shit...

Arata binisor, dar nu am de gand sa-i vand rotile originale. O sa continui sa ma uit dupa frane aftermarket. Am pus-o prioritate inainte de chipuire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now