Y309rlc Volvo

Problema VVT VALVE

224 posts in this topic

Acum sa o văd la drum, ar trebui sa se simtă diferența de la cer la pământ, o sa îmi dau imediat seama, când o scot în probe revin cu detalii 

Share this post


Link to post
Share on other sites

După cum am spus revin cu rezultate care sunt nesatisfăcătoare adică masina merge o idee mai bine în schimb au apărut fluctuatii la relanti iar când dau drumul la aer condiționat se tureaza de doua sau trei ori pe la 1700   .1800 apoi își revine la relantiu oscilant adică oscilează pana aproape sa moară motorul și pana pe la 800 ...900 de ture masina asta mi-a mâncat zilele 

Edited by johnybic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulatorul de ralanti este curat curatel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta acceleratie este curata?senzorul axa came a fost montat corect ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum a spus si Alex ...regulatorul(.....valva) de relanti este curata??verifica mufa debitmetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum a spus si Alex ...regulatorul(.....valva) de relanti este curata??verifica mufa debitmetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Când scot mufa la debitmetru motorul se ineaca și da sa se oprească iar când o cuplez la loc își revine 

Acum eu mă gândesc ca senzorul de presiune care se afla lângă filtru și deschide un circuit separat de aer sa facă figuri ca înainte când îi scoteam mufa motorul se oprea acum nici o schimbare cu mufa scoasă, am scos și mufa la regulatorul de aer de pe clapeta la fel motorul merge foarte urat dând sa se oprească am scos și mufa la senzorul canistrei de carbon la fel nici o mișcare care înainte se oprea din cauza acestuia când scoteam mufa  nu știu ce sa mai cred am făcut un test cu ea și își ia demaraj foarte greu iar pe la 120   130 se plafonează nu mai creste viteza deloc am zis sa mă duc sa mai fac o diagnoză cu toate ca la ultima facuta când mi-a văzut ca distribuția nu este la punct mi-a citit și valorile la lambda și alte valori care zicea băiatul cu diagnoza care normal ca nu mi-au rămas în minte tot ce mă interesat a fost dacă este ok sau dacă ceva este în neregulă și singura a fost cu pozitia arbore sau ax cu  came dracu sa le ia mai pe înțelesul meu distribuția nu era la punct astăzi i-am dus masina din nou la mecanicu p...li (prieten)acum am văzut eu cum se măsoară prietenia în bani nu în lucru bine făcut și mă întreba cu rola vvt cam cât trebuie rotit ca el nu a mai rotit-o și doar i-am zis ca atunci când umbla la distribuție sa mă cheme sa vadă și boul de mine dacă face bine sau nu ca doar sunt aici pe forum sa invat și eu cum se bea apa de la robinet da deh așa sunt toți mecanicii sa facă ei pe vitejii ca doar ia fătat masă dați cu toate alifiile în ale mecanici și dacă îți dai cu prererea sau le zici ca anumiți băieți de pe forum cu care ai discutat ti-au dat sfaturi ce și cum sa faci îmi zice la ca" știu eu ce am de făcut". Vreau sa va mulțumesc pentru ajutor și sa mă scuzați pentru lungimea acestui post dar cu mașini la mana a doua și cu diverse senzații tari cu fel și fel de mecanici am ajuns la concluzia ca adio masina second hand, noua și când da bubele în ea vândută și alta măcar și cu rate în bancă ca de băgat bani cu cârcă în fiare vechi timp pierdut și nervi sunt sătul ,5 zile 1200 ron tare nu din care 600 la domn mecanic care cred eu s-a simțit stresat de prezenta mea și a pulsat vreo 200 în plus ca altădată sa îl ocolesc de departe cea ce am sa și fac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti repet, daca te duce masina la Bucuresti peste vreo saptamana-doua si mai ai rabdare vorbeste cu @Brava sa vedem cand avem loc si te ajutam. Sau te poti chinui in continuare. Fara documentatie si scule adecvate nu o sa faci decat sa te invarti in jurul cozii cu distributia aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca în câteva zile maxim o săptămână trebuie sa plec cu tot cu mașină in italia,alta problema este ca atunci când vrei sa te carpesti mai rău te rupi cam asta am făcut eu iar ca buget alocat mașinii din momentul de față este zero nu ca nu vreau ci ca nu mai am,oricum Mulțumesc pentru tot ajutorul acordat ,masina o sa meargă așa cum o merge iar dacă mă lasă undeva pe autostradă o sa îi dau numerele jos o sa iau actele și o las acolo ca nu mai face masina cât o sa faca o platformă prin Ungaria slovenia sau Italia și cu asta o   sa se încheie aventura auto second hand cel puțin pentru mine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa nu pleci asa cu ea la drum lung....!parerea mea ca daca masina era sarita cu 2 dinti ,de la punct asa cum spuneai nu cred ca mai pornea motorul,fara distrib la punct pusa apoi verificat restul(senzori/debitmetru/motoras relanti...etc) nu merge facuta"pe genunchi" 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa rezolvat astăzi la ora 4 am fost prezent la mecanic și am desfăcut iar tot cu o cala facuta din cornier de mine lucrată foarte minuțios masuri făcute numai cu sublerul, am dat capacul de plastic de la evacuare jos apoi capacul la senzor apoi fulie la accesorii trasa la punct după vibrochen și surpriză axa cu came evacuare decalată un dinte dat jos cureaua de distribuție bineînțeles el o ținea pe a lui ca așa trebuie sa fie și iam zis sa facă ca mine ca eu răspund Bun deci dat jos cureaua răsucite camele sa intre cala minune care am facut-o eu după verificat din nou semnele la vibrochen blocat și acesta de mecanic  apoi pusă din nou cureaua începând de la vibrochen pe rola de ghidaj apoi pe rola vvt bineînțeles după ce a fost rotita maxim dreapta apoi pe rola axului evacuare pe pompa de apa și pe rola întinzător strâns tot și ieșit la probe masina nu sa mai plafonat la 120 ci după 4 ani a luat lejer 140 iar când slabeam accelerația și apăsam din nou se simțea  ca trage ,concluzia este ca el nu a pus nimic la punct ci doar ca a învârtit de axe și când a crezut el ca este la punct așa cum mam contrazis la fata locului cu el ca axa evacuare nu este ok așa și atunci el a vazut-o ok și a lasat-o așa crezând ca este ok deci mecanicii din ziua de azi nu toți dar 80%chiar și prieteni trebuie sa stai cu parul lângă ei, încă o data  Mulțumesc, a și acum relantiu este stabil iar când dau drumul la AC crește turația doar 100 maxim 200 rpm nu ca înainte 1000 și ceva 

Edited by johnybic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și încă ceva rola vvt la mana intradevar se rotește cam 3 maxim 5 milimetri dar când am băgat un torx cu clichet pe capacul rolei bineînțeles cu axele blocate și am rotit de ea se rotește mul mai mult decât acei 3-5 milimetri care îi rotești la liber se rotește exact cât se rotește și cea din filmuletul de prezentare de la începutul topicului  și opune rezistenta destul de binișor exact ca și inrinzatorul la cureaua accesorii asta ca un exemplu cum trebuie pentru a fi armata și da fără cala la axele cu came nu se poate arma rola ca sar răsuci axa cu totul , în pozele adăugate de colegii de forum cu acea rola vvt desfacuta ca idee și pentru alții ca sa știe și ei rola trebuie sa se rotească exact distanta care se regăsește intre acele lamele și rolă ,o sa pun și o fotografie sa știe clar 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci variatorul tau este defect / blocat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat....sper ca,noi cei de pe forum care ne-am lovit de aceste pobleme am putut sa te ajutam mai mult sau mai putin,dar intentia conteaza,daca totusi se aude un tacanit fa bine si cumpara un vvt nou,e pacat de masina !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa-ti dpun ca indiferent cat strangi acel surub de la vvt cu axele blocate pe spate nu are voie mai mult de 3-5 mm sa se roteasca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este defect variatorul ci doar am ținut sa precizez ca el se rotește mai mult de 3-5 mm ,în cazul în care îl roteam dor acei 3-5 mm pica cureaua pe dinte și nu intre dinți cum ar trebui, stiu ca selenoidul vvt-ului cu motorul oprit acele canale sunt închise iar rola are deja ulei în ea (presiune hidraulica)iar dacă selenoidul vvt are acele canale închise care normal se deschid când primește curent automat uleiul din rola vvt nu are unde sa se duca și când rotești de ea uleiul din interior opune rezistență neputand fi eliminat pentru ca noi nu am mai desfăcut selenoidul ,țin sa precizez ca acum masina trage cum trebuie și nu se aude nici un cărait la vvt ,selenoidul lam probat eu  cu vreo 2 săptămâni în urma direct la baterie demontat de pe mașină și merge 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult pentru ajutor și sper ca și ați colegi care au probleme sa le rezolve cu ajutorul experiențelor prin care am trecut noi,ei sa știe ce au de facut

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Exact cât se rotește vvt-ul în acest filmuletul care este mult mai mult de 3-5mm de care vorbeam noi așa trebuie sa se rotească și vvt-ul nostru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmăriți semnele date cu vopsea în momentul când rotește el vvt-ul cu cheia ,se vede clar ca se rotește mult mai mult de 3-5 mm ,așa sa rotit și la mine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In film este alta mancare de peste ....alt motor alta rola,dar principiul e acelasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact dar eu vroiam sa subliniez ca dacă roteam rola 3-5mm pica cureaua pe dinți atât se rotatea la mâna ,deci când puneți cureaua nu luați în seama acei 3-5mm de rotatie a vvt-ului trebuie rotit mai mult cel puțin 10mm cel puțin așa a fost la mine și logic trebuie sa se rotească exact cât sunt acele locașe unde sunt lamelele cu arcuretele lor ,vedeți poza mărită care am postat-o mai sus,important este ca am rezolvat-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare: de ce iese cureaua de distributie de pe rolele de admisie si evacuare cam 1 sfert din latimea ei de lucru? Posibil sa nu fie aliniate corect pinioanele dar nu prea cred..... sa fie cumva prea slaba. Este un pic fugita si de pe rola fixa si pompa de apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica urgent pinionul de la vilbrochen!!! Posibil sa se fi desfacut piulita si a plecat la plimbare pinionul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi am fost și am pus masina și pe tester și au găsit 6 erori și adică nr.28 încălzire sonda lambda nr2 întrerupere încheiere. ......nr165 supapa magnetica aer suplimentar 1 semnal neplauzibil...

..nr138 supapa magnetica ridicare turație întrerupere încheiere. 

....nr95 supapă magnetica arbore cu came  prea încet. ....nr107senzor presiune instalatie aer condiționat  semnal neplauzibil  și nr97 supapa magnetica arbore cu came componenta rămâne închisă ...astea erau erorile stocate și am fost întrebat dacă mufele acestora au fost scoase când motorul funcționa zi așa este au fost scoase în timpul funcționarii pentru diferite teste și verificări. Baiaetii au șters toate erorile și ceck engine apoi am mers cu masina câțiva km vreo 25 și am revenit din nou la diagnoza și au găsit doar o singura eroare și anume  nr28 încălzire sonda lambda nr2    întrerupere închidere aceasta,neputand fi ștearsă ,ceva păreri? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now