HANS

Limitare Electronica

31 posts in this topic

Buna tuturor.

Un nene inginer la un ITP titrat din orasul meu mi-a explicat cum ca la ITP nu imi va tura motorul diesel pina la stele, ci doar la cuplul inscris plus 15%.

Cum asta face 4600 rpm ar fi OK ( asta dupa ce am vazut cum a chinuit un Fiat Doblo in 6000 rpm fara sa clipeasca, minute in sir. Poate voia sa il ajute...)

Mai interesant mi se pare faptul ca m-a linistit dindu-mi asigurari ca oricit ar vrea el sa imi tureze motorul, TURATIA este limitata de constructor la 4600 rpm ( bietul constructor, de nestiutor ce este a inscriptionat turometrul pina pe la 6500 plus ca a dat o groaza de bani pe vopseaua rosie care pleaca de pe la 5000 daca imi amintesc eu bine ).

Acum, faza e ca el e inginer ( TCM presupun) iar eu am absolvit altceva.

Acum, alta faza e ca din putinul pe care il stiu eu, limitarea electronica se aplica la viteza autovehicolului si nu la turatia motorului.

E cineva in clubul nostru care sa poata da un raspuns competent si nu dupa ureche asa cum il stiu eu ?

Multumesc.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am incercat peste 4600, poate am turat-o vreodata in trafic sau poate nu. Eu insa cred ca se poate tura si nu e limitata electronic decit la viteza de deplasare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei merg in 3000, urc si la 3300 si de obicei merg in afara cu ea.

Eu zic ca e curata.

Distributia nu e schimbata ( am 122.000 si in carte zice 240.000 sau 10 ani ).

Ce vorbeam e strict teoretic: nu cred ca e limitata electronic turatia la 4600.

Dupa amiaza o sa incerc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile de generatie mai noua,nu stiu daca si la Volvo nu iti da voie sa turezi masina in gol mai mult de 3000 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar crezi ca il au ? Eu nu am auzit de asa ceva, de asta am si deschis topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare cel mai aiurea acest lucru.Sa turezi masina pana la zona rosie.Ma intreb ce anume se intampla daca mergi cu motorul rece:lol:.La mine in oras nu mai tureaza asa masinile pentru ca au avut de platit vreo cateva .Asa ca s a ajuns la concluzia urmatoare: facem Itp ul dar mai mult de 2500 rpm nu vede,ceea ce mi se pare corect.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare cel mai aiurea acest lucru.Sa turezi masina pana la zona rosie.Ma intreb ce anume se intampla daca mergi cu motorul rece:lol:.La mine in oras nu mai tureaza asa masinile pentru ca au avut de platit vreo cateva .Asa ca s a ajuns la concluzia urmatoare: facem Itp ul dar mai mult de 2500 rpm nu vede,ceea ce mi se pare corect.:)

in afara de cei de la RAR nu am vazut aici la mine ITP care sa nu forjeze masinile la rosu. eu stiu ca se accelereaza pina la cuplul mentionat in CIV. iar de platit nu le mai platesc ei, ci te pun sa semnezi inainte ca daca se intimpla ceva cu masina e responsabilitatea ta.

dupa amiaza merg la ITP, daca nu imi place cum suna zau ca renunt si miine merg in Piatra sau la Bacau. sau in oras mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu nu am semnat nimic si nu cred ca voi semna vreodatata.De fiecare data am avut programare la 7 30 dimineata,deci motorul era rece.

Referitor la problema lui Hans,doar cineva care face diagnoza la Volvo ar sti cum sta treaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

limitarea elctronica de obicei iti taie padala pe loc la inceputul zonei rosii(fara remapari si alte questii)

in mers ai limitare la viteza maxima cand ajungi in zona cu pricina a vitezei iarasi iti taie pedala

Edited by Danyx
Scriere defecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S40/V50 2.0D nu sunt aceste limitari cand e pe loc sau in mers.Nu stiu exact unde taie alimentarea,din cate imi aduc aminte era undeva pe la 5000 rpm.Maine sau zilele astea cand am ocazia o sa ii dau forjalaugh.gif si va spun exactwink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

limitarea elctronica de obicei iti taie padala pe loc la inceputul zonei rosii(fara remapari si alte questii)

in mers ai limitare la viteza maxima cand ajungi in zona cu pricina a vitezei iarasi iti taie pedala

vad ca is singurul (din cate am citit)

cu o liniuta albastru cu rosu care da cam urat (cum pot sa scap de ea?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dau si raspunsuri:

( sursa inginer RAR unde am si facut ITP)

AU limitare electronica a turatiei.

Cita vreme DSTC este cuplat, turatia va fi limitata la turatia de cuplu maxim + 15%, indiferent ca e pe loc sau in viteza, deci cu cuplu livrat. Limitarea e electronica, probabil calculatorul ii taie gazul.

Fara DSTC te lasa sa o turezi pina crapa, se considera ca decuplezi DSTC in cunostinta de cauza.

@Heim: dupa ce am aflat astea am turat in gol, se confirma.

Offtopic: ziceam ca e curata. Nu va imaginati ce funingine a iesit din ea la 4400....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

Eu am un Volvo ceva mai batranel si este limitat la 6000 rpm (la intrarea pe rosu). In gol sau in mers se opreste gazul la fix 6000 (nici 5800-nici 6200). Nu merg cu 6000rpm dar din curiozitate am incercat motorul sa vad cum face. Varianta cu STC-ul decuplat nu am incercat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HANS e vorba de turatia de putere maxima nu de cuplu maxim .

DSTC ul nu are nici o legatura cu limitatea turatiei in stationare, nu sistemul de franare iti limiteaza turatia laugh.gif

PS> motoarele mici ajung si chiar trec de 5000rpm iar cele mari nu ajung la mai mult de 4600-4800 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

Eu am un Volvo ceva mai batranel si este limitat la 6000 rpm (la intrarea pe rosu). In gol sau in mers se opreste gazul la fix 6000 (nici 5800-nici 6200). Nu merg cu 6000rpm dar din curiozitate am incercat motorul sa vad cum face. Varianta cu STC-ul decuplat nu am incercat-o.

No offence,dar aici vorbim de diesel engineslaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca topicul este "Limitare Electronica-viteza sau turatie".

Scuze daca am suparat pe careva prin raspunsul meu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

As dori sa stiu cum se poate limita puterea motorului sau viteza maxima la S60 - 170 hp benzina.

Este cineva care a mai facut acest lucru si mi-l poate face si mie?

Doresc sa fie un proces reversibil :glasses9:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din soft nu cred ca se poate face (sau se face destul de greu si costisitor ), insa cel mai ieftin cred ca iesi daca pui ceva sub pedala de acceleratie. Lipesti un opritor de cauciuc/plastic si ai rezolvat problema. Daca masina ajunge pana la 3500 rmp, mai raman vreo 120 de cai si viteza maxima o sa fie pana in 150 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

As dori sa stiu cum se poate limita puterea motorului sau viteza maxima la S60 - 170 hp benzina.

Este cineva care a mai facut acest lucru si mi-l poate face si mie?

Doresc sa fie un proces reversibil :glasses9:

Se poate face, intrebarea care se pune este de ce vrei sa faci asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face, intrebarea care se pune este de ce vrei sa faci asa ceva ?

Probabil pentru un copil incepator :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face, intrebarea care se pune este de ce vrei sa faci asa ceva ?

Bogdan cum ti-a raspuns si PaunIonut este vorba de un copil incepator. Ce variante am ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan cum ti-a raspuns si PaunIonut este vorba de un copil incepator. Ce variante am ?

Se face exact ca la CIP-tuning insa nu-ti mareste puterea si o micsoreaza. Cine iti face treaba asta, trebuie sa o faca si inapoi. Varianta spusa de mine, o poti face personal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta asta? :smile:

Am postat eu asta, ii dau Up! E o firma care se ocupa cu chestii de genul. Dar cred ca la orice atelier de chip tunning serios se poate face chestia asta (eu asta am gasit pe Goagal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am postat eu asta, ii dau Up! E o firma care se ocupa cu chestii de genul. Dar cred ca la orice atelier de chip tunning serios se poate face chestia asta (eu asta am gasit pe Goagal).

Ia vezi tu, cate firme din romania fac ciptuning la volvo aspirate? Iti raspund eu, nici una, pentru ca softul este mai ciudatel si nu prea se baga nimeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now