Doru_bv

ce fel de ulei sa folosesc?

695 posts in this topic

Asea bo$$, sa fie bine sa nu fie rau :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

as dori sa sa aflu ce fel de ulei imi recomandati pentru un volvo s40 anul 2007 1.6D 110kp motprul D4164T,   WSS-M2C913-B

si daca uleiul Bardahl XTS 5W - 30 ar fi compatibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am auzit in viata mea de acel ulei. Scrie pe bidon pe undeva Volvo?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are norma wss-m2c-913B minim, este

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici pe castrol magnatec professional a5 nu scrie ioane, e o mare sigla de ford :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, paunionutz said:

N-am auzit in viata mea de acel ulei. Scrie pe bidon pe undeva Volvo?????

http://bardahl-france.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars/volvo/s40/diesel/1_6/s40_1_6d_d4164t_80kw_s40_EFt8Pe0ig

  • API SL/CF
  • ACEA A1/B1 (12) A5/B5 (12)
  • FORD WSS-M2C913-D
  • RN 0700
  • Jaguar Land Rover STJR.03.5003
Edited by rockoste

Share this post


Link to post
Share on other sites

ultimile 2 schimbari ale uleiului posibil sa fi fost contrafacute, si am avut probleme, trebuia de adaugat ulei, nu imi ajungea pina la 10000 km. de aceasta doresc sa trec de pe castrol pe alt ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus intr-al meu 1.8, Motul Specific 913D! Cica norma 913D, acopera si 913B si 913C! Inainte am avut ceva "Castrol la bidon maro", asa s-a exprimat fostul proprietar! :lol:

Cu Motul, motorul parca este mai silentios si se tureaza mai usor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate confirma cineva că Motul Eco-nergy 5w30 ACEA A5/B5 API SL e ok pentru 1.6D non-FAP? Sună bine motorul imediat după schimb, dar nu aș vrea să am surprize :D Merci cu anticipație

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top tec 4300 ai bun la 2.0d 2005 fara dpf care ar fi cel mai important indicele de vascozitate,hths,pour point,v ascozitatea la 100 grade trebuie să fie cât mai mare sau mai mica ,sau castrol magnatec profesional 5w30  ,din fisele produselor inclin spre top tec 4300,ce părere aveți.mersi

Screenshot_2016-10-12-10-55-39.png

Screenshot_2016-10-12-11-00-34.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.10.2016 at 11:01 AM, mirceas said:

Top tec 4300 ai bun la 2.0d 2005 fara dpf care ar fi cel mai important indicele de vascozitate,hths,pour point,v ascozitatea la 100 grade trebuie să fie cât mai mare sau mai mica ,sau castrol magnatec profesional 5w30  ,din fisele produselor inclin spre top tec 4300,ce părere aveți.mersi

Screenshot_2016-10-12-10-55-39.png

Screenshot_2016-10-12-11-00-34.png

Top tec 4300 ai bun la 2.0d 2005 fara dpf care ar fi cel mai important indicele de vascozitate,hths,pour point,v ascozitatea la 100 grade trebuie să fie cât mai mare sau mai mica ,sau castrol magnatec profesional 5w30  ,din fisele produselor inclin spre top tec 4300,ce părere aveți.Daca este a3 b4 si are Ford 917a este o problemă.

Screenshot_2016-10-13-20-43-58.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cireasa de pe tort: LUBE F SAE 5W-30 ulei sintetic Yacco, motoare Diesel si pe benzina. Pe site zice asa (citez):

"

Ulei de motor Yacco pentru Ford, Jaguar, Honda, Land-Rower, Mazda, Volvo

Uleiul de sinteza LUBE F SAE 5W-30 pentru economie de carburant, este conceput special pentru a raspunde specificatiilor FORD WWS-M2C913-D si FORD WWS-M2C913-C. Este recomandat pentru majoritatea mptoarelor Diesel si pentru anumite motoare Ford pe benzina.

Lubrifiantul LUBE F 5W30 este, de asemenea, recomandat la toate celelalte motorizari pe benzina si Diesel cu sistem turbo, multisupape la care constructorul recomanda aceste norme Ford sau una din urmatoarele norme: ACEA A5/B5; ACEA A1/B1; API SL/CF (numeroase exemple la Jaguar, Honda, Land-Rower, Mazda, Volvo… ).  Este adaptat pentru conditiile de utilizare cele mai severe (autostrada, circulatie urbana intensa) si pentru toate anotimpurile.

"

Voi ce parere aveti?! 

Nu vreau sa supar! Vreau sa inteleg si mai ales, nu vreau sa fac experiente nefaste!

Stima si Rspect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara baieti,unii mai cu experienta,ma pot lamuri care ar fi diferenta intre Castrol Edge Professional  A5 5W30  /   Castrol Magnatec Professional A5 5W30  si Castrol Magnatec 5W30 A5.... in afara pretului/litru? Nu ca ar fi mare diferenta de pret,insa unii spun ca Magnatecul ar fi mai slab din punct de vedere calitativ(uitandu-ma pe specificatiile fiecaruia nu prea vad mare diferenta intre ele....atat cat inteleg eu....)

Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnatec e mai slab ca Magnatec Pro, care e mai slab ca Edge, care e mai slab ca Edge Pro.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK... multumesc,o seara buna in continuare....!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ieri am facut revizia pt. motorul  D4204T < 2.0D fara DPF > azi am observat ca uleiul pus de service e Castrol Edge Titatium FST 0W-30, ACEA C3, in loc de ACEA A5-B5.

Din descrierea celor doua clase reiese ca C3 este pentru DPF si pentru HTHS minim de 3.5 Pa.s in timp ce A5-B5 e pentru depuneri minime in ulei si HTHS pana in 3.5 Pa.s.

ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

 

Intrebarea ... il scot si pun A5-B5 sau il las asa? PS:dimineata cand motorul e rece la 5grd inainte nu scotea fum, acum scoate.... PS2: ar trebui sa fac si ITP-ul curan ma afecteaza oare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Name

Method

Units

EDGE 0W-30 A5-B5

Density @ 15C, Relative

ASTM D4052

g/ml

0.842

Viscosity, Kinematic 100C

ASTM D445

mm²/s

  • 9.9

Viscosity, CCS -35C (0W)

ASTM D5293      

mPa.s (cP)

5708

Viscosity, Kinematic 40C

ASTM D445

mm²/s

  • 52

Viscosity Index

IP 226        

None

180

Pour Point

IP 15

°C

-45

Flash Point,

IP34

°C

206

Ash, Sulphated

IP 163

%

1.1

Name

Method

Units

EDGE 0W-30 C3

Density @ 15C, Relative

ASTM D4052

g/ml

0.842

Viscosity, Kinematic 100C

ASTM D445

mm²/s

12.3

Viscosity, CCS -35C (0W)

ASTM D5293      

mPa.s (cP)

5800

Viscosity, Kinematic 40C

ASTM D445

mm²/s

72

Viscosity Index

ASTM D2270        

None

169

Pour Point

ASTM D97

°C

-51

Flash Point,

PMCC ASTM D93

°C

200

Ash, Sulphated

ASTM D874

%

0.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si Sarbatori Fericite.

Am vreo 6500 km cu actualul ulei, ma pregatesc sa-i fac schimbul, m-am decis sa-i fac odata la 7mii km, eu zic ca e ok. Schimb toate filtrele numai filtrul de pollen il mai las. Am gasit ulei la oferta la un shop local, Halfords 5W30 Ford Fully Synthetic Motor Oil 4L (Ford WSS- M2C-913-C). Se pare ca uleiul e furnizat de o companie, Comma Oil, se merita, ori sa folosesc tot Liqui Moly la 55 euro/5l?

Nu inteleg un lucru, toate companiile producatoare de ulei care afiseaza, in cazul de fata "meets the requirements of Ford WSS- M2C-913-C" , de ce difera pretul asa de mult, de la, sa zic 20 euro la 60 euro/5 or 4L? Asta e o oferta, cred ca pretul initial a fost undeva la 25-30 euro/4l.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 12 februarie 2011 at 3:53 PM, HANS a spus:

Dragule, poate ar fi bine sa precizezi motorizarea, benzina sau diesel. Plus ca intr-adevar te-ar ajuta sa citesti topicul uleiurilor de motor, e cu mult mai mult decit ti s-a raspuns ( corect ) aici. O alta sursa buna e cartea masinii, gasesti acolo exact uleiul care este recomandat de producator.

Ontopic, eu am pus la ultimele 2 schimburi 5W30 Mobil 1 ESP formula, dar data viitoare ii pun exact uleiul Ford cu norma din carte. Doar de curiozitate.

Eu merg pe uleiul original Ford (Ford formula) de vreo 2 ani , motorul fiind 2.0 l PSA diesel , si sunt foarte mulțumit ! Am folosit Castrol inainte si sa fiu sincer prefer uleiul Ford Formula.

Edited by ovidiuioana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul (8000 km rulat cu cel vechi) si filtrul de ulei, la cel din urma m-am chinuit putin, am desfacut surubul care tinea teava aia neagra de deasupra filtrului dar nu a iesit usor, filtrul de aer si locasul lui le-am lasat, nu le-am luat jos. Am desfacut-o (teava) de la cauciucul ala si am tras-o pe langa el cat am putut, ma lasat sa-l infiletez OK. Am folosit un oil extractor, am vazut ca in locasul filtrului de ulei mai ramane ceva ulei, l-am scos si pe ala cu extractorul, a fost ceva ulei care fara un extractor nu cred ca iese prin cadere libera. Am curatat si furtunul dintre turbo si filtrul de aer, era ceva ulei. Ce am constatat e ca nu mai curge ulei pe la turbo asa cum curgea cand nivelul uleiului era peste max cu 1cm, asa a fost cand am luat-o. Acum pun ulei putin mai sus de cea de-a treia linie, ori in dreptul ei.

Nu sunt impacat cu ce am bagat, nu e brand asa cunoscut ( Halfords 5W30 Ford Fully Synthetic Motor Oil 4L (Ford WSS- M2C-913-C). Am facut vreo 50km cu el, vreau sa-l scot si sa bag unul din urmatoarele:

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5l
Castrol MAGNATEC STOP-START Engine Oil 5W-30 A5, 4L 
Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 Engine Oil 5l

Pe care mi-l recomandati?

Multumesc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am schimbat uleiul (8000 km rulat cu cel vechi) si filtrul de ulei, la cel din urma m-am chinuit putin, am desfacut surubul care tinea teava aia neagra de deasupra filtrului dar nu a iesit usor, filtrul de aer si locasul lui le-am lasat, nu le-am luat jos. Am desfacut-o (teava) de la cauciucul ala si am tras-o pe langa el cat am putut, ma lasat sa-l infiletez OK. Am folosit un oil extractor, am vazut ca in locasul filtrului de ulei mai ramane ceva ulei, l-am scos si pe ala cu extractorul, a fost ceva ulei care fara un extractor nu cred ca iese prin cadere libera. Am curatat si furtunul dintre turbo si filtrul de aer, era ceva ulei. Ce am constatat e ca nu mai curge ulei pe la turbo asa cum curgea cand nivelul uleiului era peste max cu 1cm, asa a fost cand am luat-o. Acum pun ulei putin mai sus de cea de-a treia linie, ori in dreptul ei.

Nu sunt impacat cu ce am bagat, nu e brand asa cunoscut ( Halfords 5W30 Ford Fully Synthetic Motor Oil 4L (Ford WSS- M2C-913-C). Am facut vreo 50km cu el, vreau sa-l scot si sa bag unul din urmatoarele:

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5l

Castrol MAGNATEC STOP-START Engine Oil 5W-30 A5, 4L 

Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 Engine Oil 5l

Pe care mi-l recomandati?

Multumesc.

Halford, TriplpleQx.. etc sunt petarde de uleiuri reciclate.. de-asta sunt așa ieftine!!! Toți mecanicii le recomanda Regat și in Irlanda tocmai ca sunt ieftine și unde mai pui ca au acorduri cu Eurocarparts sau Halfords au discounturi babane , deci mai mulți bani pt ei... Uleiurile ieftine nu-și păstrează caracteristicile de ungere la temperaturi ridicate deci nu ung bine și in concluzie turbo stricat și poate chiar și motor!! De asta vezi in Uk-Irlanda o grămada de mașini la vânzare , relativ noi cu problemele de mai sus!!! Vezi ca sunt topicuri despre uleiuri pentru fiecare tip de motor de la Volvo!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspuns.

Cele trei uleiur mentionate sunt ieftine  Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5l, 22 euro, Castrol MAGNATEC STOP-START Engine Oil 5W-30 A5, 4L 22 euro, Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 Engine Oil 5 30 euro. Halfords il vindea la 30+ euro, a fost la oferta 50% mai ieftin. Cele mentionate sunt recomandate pt V50 1.6d pe siteurile lor. Ce sa fac sa le i-au mai scump? Sa dau pe Castrol Stop- start 40 euro pe alt site? O fi mai bun daca il i-au cu 40 euro in loc de 20 euro acelas ulei?

Daca te utiti pe Halfords la reviewers, nici unul nu zice ceva negativ. Pe youtube e un tip care testeaza aproape toate uleiurile la 100C temp. Cu exceptia  Shell Helix Ultra, toate celelalte uleiuri se inegresc, Shell Helix Ultra Professional  5W-30 si-a pastrat culoarea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu iei de la Ford ulei ford formula f 5w30 . Este exact ce trebuie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Bogdan G said:

De ce nu iei de la Ford ulei ford formula f 5w30 . Este exact ce trebuie .

Si ala e 22 euro, e ieftin, normal ce e ieftin nu e bun, asa se zice. Cred ca merg pe Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 

SHELL.PNG.8f24c9b22f79ee9311af820e5cb790

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat ce e ieftin nu e bun. Acum depinde si ce adaos au. Uite, eu pun motul, in italia 5 litri ma costa la magazinele din apropiere aproape 100e, in schimb, acelasi produs in romania e undeva la 55e. Acum eu sunt sigur 100% ca cel din italia nu e contrafacut?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now