stefan_S60_2.4T

S60 2.4t GPL

126 posts in this topic

Salut,

Deschid acest topic pentru ca nu am gasit unul similar atunci cand cautam informatii despre instalatiile GPL pentru S60.

Mi-am pus recent o instalatie GPL secventiala Tomasetto pe un S60 2.4t si m-am gandit ca poate va fi si altcineva interesat in viitor de anumite informatii despre instalatiile GPL aftermarket puse pe S60.

Instalatia a costat 4200 lei ( ~1000euro ) si pana acum s-a comportat foarte bine. Desi nu am facut pana acum decat ~650km deja simt costul mai mic al carburantului. Consumul mediu de GPL este de aprox. 11-12%, in afara ~9-10%, in oras ~14-15%. Consumul echivalent in benzina pentru cel mediu este ~6.5%, extern ~5.5% si urban ~7.5-8%, pentru un pret al GPL-ului de 2.7lei/L si 5lei benzina. Investitia se amortizeaza in ~20-30.000 km, in functie de conditiile de exploatare.

Rezervorul este toroidal, montat in locul rotii de rezerva si are 56L. La prima alimentare au intrat 53L, la o presiune a pompei GPL de 10bari. Pornirea se face intotdeauna cu benzina, trecerea la gpl facandu-se automat fie cand temperatura lichidului de racire ajunge la 30 grade Celsius, fie dupa 3 secunde atunci cand motorul este cald. Toti acesti parametri se pot modifica, de asemenea se poate seta si o anumita turatie a motorului la care sa se faca trecerea pe GPL sau benzina. La mine trecerea pe GPL se face la peste 600rot/min ( ca sa mearga si la ralanti cu gpl ) iar trecerea pe benzina la peste 6000 rot/min. Trecerea de la benzina la GPL este insesizabila, chiar si atunci cand trecerea se face in timpul unei accelerari. Diferenta de putere este de asemenea insesizabila, o mica diferenta se simte la peste 4-5000 rot/min, la accelerari bruste. Trecerea pe benzina se poate face oricand, apasand un buton montat undeva la bord.

Zgomotul produs de injectoarele de benzina este mai puternic fata de zgomotul produs de puntea de injectie GPL, mersul cu gpl fiind mai silentios.

Service-ul se face la fiecare 15000km, consta in verificarea instalatiei si schimbarea filtrului de combustibil si costa 80lei.

Garantia instalatiei este 2 ani.

Voi reveni cu mai multe detalii dupa ce mai fac cateva mii de km, insa prima impresie este foarte buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul pe care-l ai pe GPL e consumul normal pe benzina pt motorul ala. Deci, cat iti consuma pe GPL?

Din cate am observat si mi s-a spus 2,4t e un motor destul de sensibil la combustibil, imi vine greu sa cred ca merge ok pe gpl.

Mai vedem peste vreun an raportul economie combustibil versus bani bagati in piese si manopere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul pe care-l ai pe GPL e consumul normal pe benzina pt motorul ala. Deci, cat iti consuma pe GPL?

Din cate am observat si mi s-a spus 2,4t e un motor destul de sensibil la combustibil, imi vine greu sa cred ca merge ok pe gpl.

Mai vedem peste vreun an raportul economie combustibil versus bani bagati in piese si manopere.

Consumul GPL este cel de mai sus... facut in cei 650km, din care jumatate in oras, jumatate afara.

Consumul de benzina este ~8% extern

~10-11% mediu

~13-14% urban

Stilul de condus este unul normal, nici sportiv, nici "pensionaresc".

Nu incerc sa conving pe nimeni, daca se indoieste cineva, chiar nu ma intereseaza.

Momentan, dupa cum spuneam, merge f. bine cu gpl. E prima masina cu gpl cu care merg, dar sincer, nu simt nici o diferenta fata de mersul cu benzina. Sper sa nu cada nimic, n-ar avea de ce. Stiu povestile cu ardere uscata, bla bla... n-au nici o legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

consum mediu GPL ( calculat ) la 1000km - 9,63% - cu 11% din totalul timpului mers cu benzina (cand e motorul rece).

Sa zicem un consum mediu de GPL - 11% -> 6% echivalent cost benzina.

revin cu consumul la 5000km.

toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

5743km - consum mediu GPL 10,68 l/100km + benzina ~0,5 l/100km in medie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, consumul mediu de 10,68 este GPL, nu? Daca-i asa, este chiar tare...

Daca butelia ai pus-o in locul rotii, cu roata ce ai facut?

Ai intimpinat ceva probleme in acesti 5700 km? Parerea generala este PRO Gpl? Merci

5743km - consum mediu GPL 10,68 l/100km + benzina ~0,5 l/100km in medie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei in RO sunt probleme cu gazul si trebuie recalibrata instalatia si asta este cel mai enervant, in cazul lui Stefan pot spune ca este un norocos, sunt altii insa care nu sunt asa norocosi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru alegerea facuta ! Eu, sunt utilizator al GPL`ului atat pe V40 2.0T (instalatie BRC) cat si pe V70 R ( instalatie Landi Renzo) , si ...sunt multumit ! :)

Posteaza te rog si o foto cu instalatia ,in zona motorului , te rog , pentru a se vedea maiestria montatorilor !

Edited by alinbuga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uga Buga, si poze cu instalatia de pe Rrrr ? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, consumul mediu de 10,68 este GPL, nu? Daca-i asa, este chiar tare...

Daca butelia ai pus-o in locul rotii, cu roata ce ai facut?

Ai intimpinat ceva probleme in acesti 5700 km? Parerea generala este PRO Gpl? Merci

Salut,

da, e consumul de GPL + o medie de 0,5 l benzina la 100km.

Rezervorul este in locul rotii de rezerva, iar roata de rezerva, cand plec la drumuri mai lungi, o pun portbagaj, daca am loc.

Probleme nu am avut cu instalatia, din cand in cand mai dadea eroare pentru emisii crescute, dar doar la inceput.

Am si interfata pentru calculatorul de GPL si pot face eu calibrarea si restul de setari, fara sa mai merg la cei care mi-au montat instalatia.

Voi pune si niste poze...

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. In legatura cu uleiul de motor (interval schimb, specificatii, etc.) ce ne poti spune? Ce ti-au recomandat instalatorii GPL-ului? Cu reprezentantii Volvo ai povestit despre instalatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tudor, ce legatura are instalatia cu schimbul de ulei ? Se schimba mai des uleiul la masinile cu G.P.L ?

Salut. In legatura cu uleiul de motor (interval schimb, specificatii, etc.) ce ne poti spune? Ce ti-au recomandat instalatorii GPL-ului? Cu reprezentantii Volvo ai povestit despre instalatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. In legatura cu uleiul de motor (interval schimb, specificatii, etc.) ce ne poti spune? Ce ti-au recomandat instalatorii GPL-ului? Cu reprezentantii Volvo ai povestit despre instalatie?

Salut,

Trebuie doar la fiecare 10-15.000 km sa schimb filtrul de GPL si sa-mi verifice instalatia.

Operatia costa 80 lei. Legat de ulei nu se schimba nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul se schimba la aceleasi intervale recomandate de costructor. Impresia mea , la schimbarea uleiului , a fost ca uleiul este mai limpede , mai putin ars , are culoarea caramelului.:rolleyes:Adevarul este ca circula multe legende in privinta GPL-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine este interesat de litere care se lipesc, gasiti la auchan in militari cu 1,5lei litera.

Sunt din plastic si acoperite cu un fel de crom...

post-291-0-52465000-1308211667_thumb.jpg

post-291-0-30559500-1308211682_thumb.jpg

post-291-0-14414300-1308211695_thumb.jpg

post-291-0-60977900-1308211704_thumb.jpg

post-291-0-62051800-1308211716_thumb.jpg

post-291-0-36491500-1308211729_thumb.jpg

post-291-0-01110300-1308211745_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tudor, ce legatura are instalatia cu schimbul de ulei ? Se schimba mai des uleiul la masinile cu G.P.L ?

Pai nu stiu, de aceea am intrebat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5743km - consum mediu GPL 10,68 l/100km + benzina ~0,5 l/100km in medie

9478km - consum mediu GPL 10,90 l/100km + ~0,57l/100km benzina

- stricat senzor presiune aer admisie (dupa turbina) insa nu are legatura cu GPLul.

In rest, fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9478km - consum mediu GPL 10,90 l/100km + ~0,57l/100km benzina

- stricat senzor presiune aer admisie (dupa turbina) insa nu are legatura cu GPLul.

In rest, fara probleme.

15.559km - consum mediu GPL 10,98 l/100km + ~0,55l/100km benzina

Fara alte probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general merita investitia da sau ba?Singura chestie de care ma temeam e 'arderea uscata' dar e doar o legenda,daca pui ulei bun nu o sa fie probleme.Apropo poti alimenta si in strainatate?e universala chestia pe unde alimentezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merit punct.

Poti alimenta si in strainatate. In majoritatea locurilor merge direct, uneori trebuie sa ceri de la angajatii statiei un adaptor in cazul in care nu se potriveste capul pompei de alimentare cu "receptorul" de pe masina ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare cu riscul de a aparea idiot:

De unde stii cat gaz mai ai ? Ti-au montat si un ceas ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se monteaza la interior un gadget care iti indica cat gaz ai in butelie si iti da posibilitatea de comuta de pe benzina pe gaz sau viceversa.E o chestie cu leduri foarte finuta.Ti-am atasat o poza informativa.

post-519-0-04569200-1323601963_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now