icristi

Aditiv filtrul de particule

122 posts in this topic

Cand masina intra in limitare, daca apesi pe "READ" iti spune ca ai eroare pe motor ? Am intalnit o masina cu DPF off facut aiurea, daca scoteai debitmetrul, nu se accelera mai mult de 3000 (era in avarie), dar pe bord nu se aprindea nicio eroare, triunghi rosu sau altceva, si cu READ nu iti arata decat ca e portiera deschisa. Pe VIDA + DICE in schimb iti arata eroare de debitmetru.

Se poate chiar si mai bizar de atat, sa nu se aprinda eroare si nici sa nu intre in limitare

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC, Poi tocmai ca nu intra in limitare, totul se comporta normal. :) Doar eroarea aparuta pe bord imi da de furca, adica triunghi rosu + "motorsystem service urgent".

Mentionez ca pana acum parea ca erorile vin cand trebuie, la fel si limitarea (ex. a intrat in limitare si a dat eroare cand aveam bujiile duse).

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, incerc sa gasesc si eu raspunsul la problema prezentata in topic-> triunghi rosu, reparatie urgenta. Eroare legata de nivelul de aditiv si senzorul ce masoara nivelul (atasat mai jos)

Eroarea apare cand se opreste masina involunar dar nu sistematic (plec de pe loc, apas acceleratia, simt ca nu are putere, moare motorul, apare eroarea, sau in parcare cand e lasata  in viteza crezand ca e pe liber). Mi'a aparut cam de 4 ori in ultimele 6 luni cu aproximatie.

Din istoricul masinii reiese ca aditivul a fost completat in 2014 (garaj independent dupa schimb Filtru particule) si in 2015 (la Volvo in urma erorilor) intr'un interval de 20.000KM (nu trebuia sa fie suficient pentru 60K?)

Cu vida resetez senzorul de nivel, sterg erorile si totul e ok.

Nu am nici o limitare, masina se comporta normal, nivelul indicat in vida e de 15( mi'a aratat o singura data 14 apoi a revenit la 15-senzor defect? dupa 20K nu trebuia sa scada?)

Intrebari 1 Se poate verifica nivelul, sau macar daca mai este aditiv prin alta metoda?

      2 Un rezervor ADM la mana a 2'a poate fi o optiune in cazul in care se dovedeste necesar?

   3 injectarea aditivului in carburant si regenerarea se fac independent de nivelul indicat (eronat) de calculator ?

4 Pot continua sa sterg erorile pana cumulez 50.000 km, ca apoi sa fac plinul de aditiv sau risc sa fac prostii. (presiunea dpf este normala)

 

Multumesc pentru raspunsuri si sugestii.

 

DSC_0404.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. La primele 2 intrebari las colegii care au experinta cu modelul tau de volvo despre cum se poate verfica fizic nivelul rezevorului de aditiv sau eventual inlocuirea lui. La intrebarea numarul 3 iti pot spune ca la cea mai mica eroare sau neconcordanta a nivelului de lichid sau motorina nu are cum sa fie independeta injectia de aditiv pentru ca tocmai pe baza citirii cantitatilor se face dozarea si eventual avertizarea prin mesaje afisate la pornirea motorului in cazul detectarii unei erori. Informatiile acestea le poti afla din vida dand click pe fiecare eroare in parte si ti-o explica cu detalli de unde a aparut,cauze posibile,pasii pe care trebuie sa-i urmezi si inclusiv consecintele si simptomele erorii respective. Nu iti recomand sa mai circuli asa pentru ca urmatoarea faza  va fii eroare de filtru de particule urmata de imbacsirea acestuia,limitarea puterii motorului diluarea uleiului din motor datorita regenerarilor nereusite si tot tacamul de probleme.  Am un prieten care a avut ceva probleme cu senzorul de busonul de la rezervorul de motorina la un peugeot 807 cu  motorul 2.0 hdi(nu stiu daca si volvo are sistemul cu magneti care sesizeaza inchiderea busonului de motorina ca la peugeot si citroen fiind aceleasi motoare ,am dat numai ca exemplu paralel cu ceea ce spui tu) caruia tot asa ii dadea erori de dozare a lichidului Eolys si a mers cu ea vreo 2 saptamani asa pana a rezolvat-o dandu-i dupa aceea eroare de filtru de particule(risc de imbacsire a filtrului de particule) in cazul lui ultima eroare remediindu-se de la sine dupa repararea problemei initiale  adica schimbarea senzorului de inchidere a busonului de la rezervorul de motorina si un drum mai lung pe autostrada! 

Edited by Vyo
corectare greseli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vyo multumesc, am mers pe ideea de precautie si aparent bine am facut.

@Coco17 sper sa nu fie nevoie :)

La punctul 1 pot da eu un raspuns :) se scoate rezervorul si se constata ca e gol. 

Constatari: de la ultimul plin cu aditiv la reprezentanta Volvo in 2015 s'au facut aproximativ 20000Km. Cu alti 20000km inainte se facuse alt plin la un garaj. Ori masina face regenerari la "fiecare pornire" ori rezervorul de aditiv are scurgere pe undeva (n'as vrea sa cred ca nu a fost facut corect-sau deloc si facturat). Oricum senzorul din rezervor arata 15/15 ceea ce era eronat deci oricum trebuie schimbat. 

Nou 425 E, plus aditiv 130 E. 

Un rezervor la mana 2'a e ok? ( in cazul in care gasesc, este acelasi model si pe variantele de peugeot sau citroen?)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce vad eu, tu ai erori de comunicare sau neconcordanta. Verifica intai mufa senzorului, sa nu fi intrat apa, sau sa ai un fir rupt. Vezi cum te tavalesti pe sub masina si vezi ce gasesti acolo. Poti pune si rezervor SH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezervorul merge de Volvo sau Ford la PSA arata altfel.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz Inainte de a scoate rezervorul am verificat mufele (partea rezervor si partea ADM) si pareau ok, fara umiditate, intrerupere sau exidare. Accesul e destul de limitat, unul din suruburi era intepenit si apoi se invartea in gol( am taiat o bucata din ureachea de prindere a rezervorului pentru a il scoate)

@Bogdan G Fiind presat de timp am comandat unul nou plus lichid. presupun ca urmeaza montare, umplere, reinitializare nivel, amorsare din Vida si un pic de autostrada eventual (sau regenerare). Pot umple rezervorul inainte de montare sau ingreuneaza apoi montarea in sine?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingreuneaza pt. ca o sa-ti curga pe la furtune daca nu ii pui capacelele, si e la fel de simplu de umplut si cu el pe masina cum e cu el jos de pe masina oricum. De ce sa te complici ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar faptul ca e plin nu are treaba cu starea DPFului

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Detin un Volvo V50 2.0D din 2006 si mi-au aparut o informare "motor system wart. erforderl". Dupa o verificare de erori cu o diagnoza Delphi au rezultat urmatoarele erori:

2585 Control unit additive metering (ADM)

0002 Solenoid valva dozare conbustibil

Am citit cateva din topicurile legate de aditivul pentru filtrul de particule si vreau sa fac un refill cu aditiv.

Va rog sa imi spuneti daca ati facut acest lucru in reprezentanta cam cat costa si daca stie cineva vreun service bun in Iasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Este cineva pe forum din Tg-Jiu cu Volvo S40 1.6 D care se pricepe cat de cat la beleaua asta de masina? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 06.12.2016 at 9:42 AM, AdrianIasi a spus:

Salutare, 

Detin un Volvo V50 2.0D din 2006 si mi-au aparut o informare "motor system wart. erforderl". Dupa o verificare de erori cu o diagnoza Delphi au rezultat urmatoarele erori:

2585 Control unit additive metering (ADM)

Am citit cateva din topicurile legate de aditivul pentru filtrul de particule si vreau sa fac un refill cu aditiv.

Va rog sa imi spuneti daca ati facut acest lucru in reprezentanta cam cat costa si daca stie cineva vreun service bun in Iasi.

Cu eroarea asta nu prea ai ce aditiv sa completezi. Eu zic ca este defect modulul de aditiv și ar trebui înlocuit. Eventual, încearcă o resetare a lui prin scoaterea mufei timp de câteva secunde și apoi o pui la loc. Un service pe care ți l-as putea recomanda in Iași este http://www.service-auto-iasi.ro/. Lucrez cu ei pe partea de resoftari și au un băiat bun (Marius) la diagnoza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare..se poate măsura nivelul adidivului de la filtru de particule cu Autocom?sau numai cu Vida merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu

Numai resetare contor

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.02.2017 at 4:27 PM, volvo 244 said:

Nu

Numai resetare contor

Pentru ca am trecut si eu prin asta si am scotocit forumul la vremea respectiva, mi-am adus aminte ca Bogdan a zis asta aici:

"Asa este, nu se poate pt ca e greu, tre sa pornesti motorul de 3 ori si sa-l opresti tot de 3 ori ."

Mai e valabil?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu

Numai resetare contor

Pentru ca am trecut si eu prin asta si am scotocit forumul la vremea respectiva, mi-am adus aminte ca Bogdan a zis asta aici:

"Asa este, nu se poate pt ca e greu, tre sa pornesti motorul de 3 ori si sa-l opresti tot de 3 ori ."

Mai e valabil?

Asa se citește nivelul aditivului cu vida . Ai și o poza în postarea mea .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/27/2017 at 3:30 AM, dok said:

Cu eroarea asta nu prea ai ce aditiv sa completezi. Eu zic ca este defect modulul de aditiv și ar trebui înlocuit. Eventual, încearcă o resetare a lui prin scoaterea mufei timp de câteva secunde și apoi o pui la loc. Un service pe care ți l-as putea recomanda in Iași este http://www.service-auto-iasi.ro/. Lucrez cu ei pe partea de resoftari și au un băiat bun (Marius) la diagnoza. 

Am fost la un service sa completez aditivul (m-a costat 700 RON) dar eroarea nu a disparut. O sa incerc si la acest service. Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te a costat cam mult. Ce aditiv s a folosit?

Daca ti a resetat/verificat nivelul din tester si totul este OK, in principiu in vreo 1000Km dispare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. sunt membru nou și proaspăt proprietar de S40 model 2012. Am o mica întrebare și problema. De unde sa iau aditiv pt filtru de particule și de care. cineva spunea ceva de ebay. multumesc. aștept un raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa faci cu el ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai as completa rezervorul de aditiv. sincer un prieten mi a spus ca a rămas fără aditiv și eu sincer nu știu cât mai am nu am văzut gradatie. sunt novice în domeniu... fac un lucru preventiv. multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut diagnoza? Aditiv gasesti la orice colt de strada, se numeste Eolys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now