sil67

Cum sa opresti motorul

42 posts in this topic

Cum as putea opri motorul in cazul in care s-ar duce turbina(Doamne fereste) si,, o i-a pe ulei,,motor D5,cutie automata,?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Inteleg ca ai transmisie automata.Cred ca trebuie cumva sa-i obturezi aspiratia de aer :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amic are un service si zilele trecute a venit cineva cu o skoda cu motorul praf.S-a strica turbina,a luat-o pe ulei si nu a reusit sa opreasca motoru,pistoanele erau jumatate.Am incercat sa strigem furtunul de aspiratie,nu am reusit,e foarte gros si nu reusesti sa-l opturez.Partea nasoala e ca o conduce sotia si daca nu am reusit noi barbati sa-l oprim prin strangulare pentru o femeie cred ca este imposibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amic are un service si zilele trecute a venit cineva cu o skoda cu motorul praf.S-a strica turbina,a luat-o pe ulei si nu a reusit sa opreasca motoru,pistoanele erau jumatate.Am incercat sa strigem furtunul de aspiratie,nu am reusit,e foarte gros si nu reusesti sa-l opturez.Partea nasoala e ca o conduce sotia si daca nu am reusit noi barbati sa-l oprim prin strangulare pentru o femeie cred ca este imposibil.

Eu am patit-o cu un Renault Megane II si chiar daca era manual, nu am avut ce sa-i fac. I-am dat talpa (la cerinta proprietarului) si s-a blocat turbina si motorul la 5700 rpm si nu l-am mai putut oprii, nici din buton (cheie), daca o bagam in viteza cu piciorul pe frana trosnea cutia pana sarea, sau patina ambreiajul, iar turatia tot nu scadea. I-am scos si borna la baterie, dar degeaba. Dupa aproximativ un minut (mie mi s-a parut mult mai mult) si-a dat duhul saracul si s-a oprit singurel. Va imaginati ca pistoanele aratau ca niste ciuperci si mai departe nu mai stiu ce o mai fi fost in motor ca nu am mai stat la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci ar trebui scoasa tubulatura de la turbina catre galeria de admisie ca doar pe acolo se 'alimenteaza' cu ulei :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, cea mai buna metoda este sa bagi in treapta superioara (5-6), ca motorul sa nu mai aiba putere sa se tureze, si sa calci frana usor, in asa fel incat sa o simti ca da in nas si se opreste. Daca deja esti in viteza superioara si a apucat sa prinda turatie, calci frana treptat, fara sa apesi ambreiajul. Asta-i valabil numai la cutie manuala, la cea automata habar n-am.

In teorie, la cutie automata, poti sa-i obturezi admisia de aer ca sa-l opresti, dar dureaza mult mai mult fata de metoda bagatului in viteza. Pana desfaci capota, scoti furtunul de la admisie, cauti ceva cu care sa blochezi aerul etc... Oricum, motorul nu se opreste singur decat atunci cand arde tot uleiul din baie si se blocheaza mecanic, prin calare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-as ruga daca nu te superi sa fii mai clar.Ce este un,,kill switch,(intrerupator criminal)cum arata si unde se afla,in vocabularul uzual cam care i-ar fi denumirea mai pe romaneste?Nu de alta dar iii voi spune mecanicului sa-mi arate ,kill swtch,si-mi va spune ca asa ceva nu exista,sau poate il stie sub alta denumire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce, in astfel de situatii, nu ii taiati alimentarea cu combustibil? Cred ca e mai ieftin de reparat un furtun si o pompa de combustibil decat un motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce, in astfel de situatii, nu ii taiati alimentarea cu combustibil? Cred ca e mai ieftin de reparat un furtun si o pompa de combustibil decat un motor.

Am impresia ca daca tai alimentarea nu rezolvi nimic, deoarece arderea este intretinuta de uleiul bagat de turbina si de temperatura mare din camera de ardere. Si daca ar merge prin obturarea alimetarii, atunci e mai simplu sa scoti o siguranta sau un releu si gata. Sau se poate monta un buton si in interiorul masinii, pentru oprirea alimentarii. Dar trebuie dat un raspuns, de catre o persoana care stie sigur, daca arderea este intretinuta de motorina si ulei, sau este intretinuta si numai cu ulei?

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

este intretinut de ulei

cand o ia pe ulei degeaba ii tai motorimna ,contactul

la cutie manula trebuie cuplat cea mai mare treapta de viteza si frana apasata

inecabd motorul din ambreaj

la cutie automata ii urata situatia numai inabusit motorul astupand galeria de admisie il poti opri

dar:rolleyes: nu cred ca avem timp de asa ceva

cand o ia pe ulei turatia creste peste limitele admise de acu si atunci apar problemele

biele rupte indoite = motor calat

ii mai bine sa fie turbina in stare buna (cea mai frecventa modalitate de a o lua pe ulei vine de aici)+motor uzat peste masura

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5ul vechi nu poate fii oprit in aceasta situatie, problema este ca sunt foarte rare aceste situatii pt ca turbina tine lejer 2.9bar presiune absoluta fiind o turbina uriasa, eu pana acum nu am vazut nici un VNT20 picat(cu ax rupt) la Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din tot ce s-a discutat pina acum as putea intelege ca este aproape imposibil sa opresti un motor D5,cu cutie automata ,in cazul in care o ia pe ulei.Dupa cum a spus Bogdan G ,acest lucru este influientat de un motor uzat,cu consum de ulei si o turbina cu joc la ax,numai atunci s-ar putea intimpla asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic la acea Skoda trebuia sa se opreasca motorul pt ca toate TDIurile de 1.9l au shut off valve, adica o clapeta care taie aerul la oprirea motorului.

Oricum are Ionutz_lup motoare laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca astupi toba nu se opreste motorul? Auzisem acum ceva tip niste povesti cu celebrul cartof si toba de esapament :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, într-o situaţie de-asta, în cât timp se consumă tot uleiul din baie? Nu e timp suficient cât să desfaci un colier (cel de după MAF) şi să obturezi conducta?

nu cred ca ai timp

la turatia ce ia nu rezista mult

daca obturezi galeria de admisie (nu cu mana ca nu face bine la sanatate)

se opreste

specific daca ai timp:rolleyes: :lol: :lol:

eu am patit cu un golf 2 bine ca nu era automata

in trafic cand o luat pe ulei am creazut ca mo lovit cineva din spate sau ai instalatie nos

asa de bine trage:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu obturarea admisiei sau a evacuarii, nu faci mare lucru.

Trebuie gandit, "ce nu ii place cel mai mult la un diesel?"

Raspuns: Aer pe instalatia de alimentare.

Daca filtrul de motorina e undeva la indemana, foarte simplu ii scoti ventilul de la purjare apa si la turele alea o sa se opreasca in cateva secunde.

Daca filtrul nu e la indemana, tot o conducta de motorina trebuie desfacuta/obturata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, raţionamentul meu a fost altul: arderea este întreţinută de oxigen (aer).

În această situaţie dată, arde uleiul, dacă are oxigen, indiferent de câtă motorină se alimentează. Dacă are oxigen, arde, de aia trebuie oprit accesul aerului în camera de ardere.

Mda... si asta e un aspect. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: cel mai bine e SA nu te aflii in situatia asta

numai cu ambreaj sau cu galeria obturata poti opri altfel NU

credeti-ma:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca calci treptat,usor dar pina la fund frina,si treci schimbatorul de pe D in jos in pozitia 4,si ramii cu frina calcata,oare ce se intimpla.Chestia cu ambreajul cade ca nu are,fiind cutie automata.Singura varianta cred ca ar opturarea aerulul,desfacut colierul(cel de dupa MAF si infundata admisia),daca este timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai se intampla ca te trece in treapta 1 si motorul se tureaza in treaba lui :D

Nu ai timp sa desfaci coliere .

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci cei care aveti automate trebe sa va montati un emergency shutdown valve. cei care n-aveti din fabrica. ceva care taie combustibilul SI aerul repede.

in principiu aceasta valva trebe actionata manual din masina pentru a nu depinde de nici un alt sistem al masinii. e mai greu s-aduci sistemul sa fie actionat din masina (mai usor e sa-l actionati de sub capota, insa asta cere timp care , uneori e insuficient...) insa merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haidi bre ce naiba, ma apuc sa modific tot sistemul doar, doar, voi avea nevoie vreodata de asa ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haidi bre ce naiba, ma apuc sa modific tot sistemul doar, doar, voi avea nevoie vreodata de asa ceva .

sa nu ai nevoie de asa ceva

daca o patesti doamne feri ar fi bine cand dai o liniuta:lol: :lol: :lol: (un pic de surplus de putere te ajuta+fumul pt derutarea adversarului):rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now