Adriann

Problema cu treapta a 2-a de viteza

10 posts in this topic

Cand e masina rece intra greu in viteza a 2-a. Dupa ce se incalzeste, isi revine.

Care ar putea fi explicatia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea fi prea vâscos uleiul din cutie sau poate e vaselină pe articulaţiile timoneriei.

Încearcă să deconectezi cablul de la cutie, când e încă rece, şi mişcă-le, pe rând. Vezi ce anume se mişcă greu: schimbătorul sau căutătorul cutiei?

Pot fi şi probleme mecanice mai grave, dar ia-o de la simplu la complicat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la noi timoneria nu lucreaza pe cablu, ci pe o tija care vine de la cutie pe deasupra cardanului. Ca sa ajungi la ea trebuie sa dai jos ornamentul schimbatorului (burdful de piele), plasticaraia care il inconjoara ca sa ai mai mult loc si o sa vezi articulatia propriu-zisa. Dupa asta ramane ori sa schimbi uleiul, ori sa fie sincronul uzat. Vezi ca, cutia si diferentialul utilizeaza doua indicative diferite de valvolina (cel putin la mine). Si daca te apuci sa schimbi uleiul, incearca intai sa desfaci busoanele de umplere, ca sa nu ramai si fara ulei si fara posibilitatea de reumplere.

sa nu uit: exista marea posibilitate sa ai rupt suportul care tine articulatia, si tot schimband vitezele pe rand o sa iti intre tot mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am crezut că-i cu cablu, ca la mine... :- Oricum, principiul de verificare pe care l-am descris mai sus poate fi aplicat.

Dacă ar fi sincronul uzat, ar trebui să nu-i intre în treapta respectivă, să-i sară din viteză sau sau să "cârâie", când încearcă să bage în viteză, în mers.

Adrian, ai păţit aşa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu.

Singurul fenomen cu care ma confrunt e atunci cand e abia pornita, intra foarte greu. Foarte greu insemnand ca uneori trebuie sa trag cu 2 maini. Cand ajunge sa stea motorul la relantiu si-a revenit in proportie de 95% si bag a 2-a cu 2 degete... Nu e asa mare problema dar e singurul ei defect si e stresant...

Nu stiu ce e aia timonerie si daca trebuie data cutia jos am #$%^&*-o pentru ca are vreo 70 de kile cutia.

Celelate trepte de viteza nu au nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu practici , că ne întrebai pe noi, nu demult? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, ia încearcă! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Mai poti verifica si limitatorul pentru mers inapoi, poate este deplasat spre linia I - II de viteze.

Dupa ce verifici si eventual schimbi uleiul nu ar fi rau sa adaugi si un aditiv pentru cutii de viteze.

Bafta.

Alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat.

Problema era uleiul din cutie, mai precis, lipsa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now