• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Ygrec

probleme semnalizare

24 posts in this topic

salutare tuturor...

sunt proaspat posesor de V50 (prima masina proprietate personala) si sunt uimit pe zi ce trece de ea.... si in aceeasi masura creste inima in mine cand citesc pe forum despre cate satisfactii aduce si nu numai....

dar sa trecem si la oful meu : am probleme cu semalizarea pe sensul dreapta.

Dau semnal dreapta, dupa manevra, retrag manual maneta in pozitia "0", maneta revine si imi dau seam ca semnalizarea pe dreapta ramane activa !!!

sau....

in mers, pe macadam sau drumuri improprii, ma trezesc ca masina semnalizeaza dreapta desi maneta este in pozitia "0" !!!

patesc asta mai ales dupa amiaza, dupa ce masina a stat in soare...

s-a mai lovit cineva de ceva asemanator ?

V50 din Oct 2007

2.0 D

multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe prin a verifica maneta sa nu fie defecta.Nu am auzit de problema asta pana acum :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil ceva contact imperfect.incearca sa dai semnalizare de autostrada sau cum ii zice.doar apesi putin pe maneta sa faca semnalizarea de 3ori.

oricum esti cam primu cu aceasta problema

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ygrec vad ca esti din Bucuresti.Fa-i o vizita lui Bogdan G si vezi de unde e bubawink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, suna a problema de la maneta semnalizatorului, probabill ceva pe la mecanism pe acolo.

Ai grija si la unele animale de la spalatorie cand speli interiorul ! huh.gif

Vezi daca te poate ajuta Bogdan G :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa nu fie singurul, ma bag si eu in discutie! de astazi, am simptome oarecum similare, la semnalizarea la stanga!

in primul rand, sa raspund la ce spunea ygrec: cand semnalizezi dreapta si revii imediat cu maneta in pozitia 0, semanlizarea ramane activa si becul va clipi de cel putin 3 ori in total! asa e normal! daca asta e prima problema prezentata atunci nu e o problema.

la a doua chetie, pare a fi intradevar o problema!

acum despre comportamentul semnalizarii in cazul meu: semanlul "de autostrada" asa cum s-a exprimat thor mai sus, nu mai merge pe stanga! semnalizarea merge normal! pe dreapta, totul e normal, merge si avertizarea "de autostrada".

are cineva idee de unde sa incep investigatia? multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin cu detalii....

situatiii intamnplate:

- in mers pe drum drept, pastrand banda, masina mea incepe sa smenalizeze dreapta de capul ei (fara sa ating maneta)

- in mers, fac depasire regulametare, retrag maneta manual din pozitie de semnalizare stanga in pozitie "0"(cu mare grija), dupa care semnalizarea dreapta se activeaza singura ca si cand as da din graba de maneta si as trece de pozitia "0" spre pozitia semnalizare dreapta.

-semnalizarea "de autostrada" merge perfect pentru semnal stanga, iar pentru dreapta in 90% din cazuri ramane activ si trebui oprita manual.

Pentru dezactivarea situatie puse in discutie de mine, trebuie sa apas maneta din poztia "0" catre semnal stanga (cu mare atentie) fara a actiona semnalizarea pentru stanga.

Practic apas maneta manual 1-2 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e clar ca problema e din maneta de semnalizarea.Du-te la Bogdan si vezi daca merge reparata,probabil are ceva contacti in interior,daca nu alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva cum se desface maneta semnalizarii? trebuie sa umblu la airbag sau e separat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam da. Airbag, volan date jos. Ambele manete sunt un ansamblu. Vezi ca a pus cineva o imagine in topic ''scartait volan''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam da. Airbag, volan date jos. Ambele manete sunt un ansamblu. Vezi ca a pus cineva o imagine in topic ''scartait volan''.

Salutare tuturor..

Am rezolvat problema si aici o sa raspund si celorlalti interesati (jrazvy si gapa)...

-am demontat cele 3 suruburi ale carcasei de sub volan (cea cu maneta pentru adaptarea volanului pe inaltime si adancime)

- am decapsat carcasa inferioara de cea superioara si am inlaturat-o pe cea superioara

- maneta semnalizatorului este prinsa de un corp care la randul ei este fixat in 2 suruburi, pe care le-am inlaturat si am putut extrage maneta de acolo

- mare atentie !!! corpul desfacut din suruburi se extrage liniar spre exterior (spre usa soferului) si inauntru are o mufa cu vreo 12-15 contacte.

- odata maneta scoasa, am desfacut de pe ea o placuta vernil cu circuite integrate , pe care pe spatetele ei se plimba niste "perii" (lamele) metalice (cate 3 perii pentru fiecare semnalizare stanga/dreapta).

- am gasit pentru partea dreapta de semnalizare 2 lamele din 3 indoite in forma de cerc -probalil a fost fortata sau cineva s-a "jucat" la acea maneta prea mult.

- am indretat lamelele cu mare grija cu un patent tip bot de crocodil, le-am aliniat "la ochi" si am montat totul in ordine inversa desfacerii.

Mare surpiza !!! A mers din prima !

Mai mult, acum parca si maneta este mult mai precisa si rigida.

Cu parere de rau dar nu am putut face si poze, iar interventia desi pare complicata se poate face si de unul singur.

PS: eram cu un prieten si m-a sfatuit ca asta nu e masina de reparat la tara in fata portii. Cand m-a vazut cu placuta cu circuite integrate in mana si cu patentul pe ea, a zis ca el mai bine pleaca decat sa participe !!!

In concluzie: daca faci totul cu mare atentie si delicat + ceva memorie vizuala, mai mult decat er,a nu ar trebui sa poti provoca pagube.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare!Felicitari pentru reusita!smiley-faces-82.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: eram cu un prieten si m-a sfatuit ca asta nu e masina de reparat la tara in fata portii.

biggrin.gifbiggrin.gif Am mai auzit si eu vorba asta de cateva ori !cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si multumesc pentru informatii!

probabil am sa incerc si eu dar o sa dureze ceva, sper sa fie saptamana viitoare. am sa incerc sa fac si poze!

am 2 intrebari:

- decapsat inseamna sa scoti capacul sau sa tai ceva capse? de unde le mai pui la loc daca este vorba de capse?

- "mare atentie la mufa cu 12-15 contacte"? de ce? nu am inteles care este pericolul? ce fel de contacte? din cele ca cad de pe mufa? sau trebuie sa tin minte ordinea?

deja in urma descrierii banui cand a aparut problema la mine: am semnalizat exact cand am dat intr-o groapa! am simti ca am dat cu mana cam tare in bara de semnalizare dar m-am bucurat ca mai merge :)

Salutare tuturor..

Am rezolvat problema si aici o sa raspund si celorlalti interesati (jrazvy si gapa)...

-am demontat cele 3 suruburi ale carcasei de sub volan (cea cu maneta pentru adaptarea volanului pe inaltime si adancime)

- am decapsat carcasa inferioara de cea superioara si am inlaturat-o pe cea superioara

- maneta semnalizatorului este prinsa de un corp care la randul ei este fixat in 2 suruburi, pe care le-am inlaturat si am putut extrage maneta de acolo

- mare atentie !!! corpul desfacut din suruburi se extrage liniar spre exterior (spre usa soferului) si inauntru are o mufa cu vreo 12-15 contacte.

- odata maneta scoasa, am desfacut de pe ea o placuta vernil cu circuite integrate , pe care pe spatetele ei se plimba niste "perii" (lamele) metalice (cate 3 perii pentru fiecare semnalizare stanga/dreapta).

- am gasit pentru partea dreapta de semnalizare 2 lamele din 3 indoite in forma de cerc -probalil a fost fortata sau cineva s-a "jucat" la acea maneta prea mult.

- am indretat lamelele cu mare grija cu un patent tip bot de crocodil, le-am aliniat "la ochi" si am montat totul in ordine inversa desfacerii.

Mare surpiza !!! A mers din prima !

Mai mult, acum parca si maneta este mult mai precisa si rigida.

Cu parere de rau dar nu am putut face si poze, iar interventia desi pare complicata se poate face si de unul singur.

PS: eram cu un prieten si m-a sfatuit ca asta nu e masina de reparat la tara in fata portii. Cand m-a vazut cu placuta cu circuite integrate in mana si cu patentul pe ea, a zis ca el mai bine pleaca decat sa participe !!!

In concluzie: daca faci totul cu mare atentie si delicat + ceva memorie vizuala, mai mult decat er,a nu ar trebui sa poti provoca pagube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si multumesc pentru informatii!

probabil am sa incerc si eu dar o sa dureze ceva, sper sa fie saptamana viitoare. am sa incerc sa fac si poze!

am 2 intrebari:

- decapsat inseamna sa scoti capacul sau sa tai ceva capse? de unde le mai pui la loc daca este vorba de capse?

- "mare atentie la mufa cu 12-15 contacte"? de ce? nu am inteles care este pericolul? ce fel de contacte? din cele ca cad de pe mufa? sau trebuie sa tin minte ordinea?

deja in urma descrierii banui cand a aparut problema la mine: am semnalizat exact cand am dat intr-o groapa! am simti ca am dat cu mana cam tare in bara de semnalizare dar m-am bucurat ca mai merge :)

1. Decapsat = desfacut clipsurile dintre cele 2 carcase (practic superioara este prinsa(capsata) de inferioara prin cateva cleme -- ca la o telecomanda obisnuita)...numai ca cea inferioara are 3 suruburi cu cap in stea (nu in cruce) si-ti recomand sa folosesti un set de imbusuri in stea....daca nu ai , cauta o surubelbita dreapta care sa intre fix in capul surubului, sa nu-l strici capatul. Cand le declipsezi, te ajuta sa desfaci (manual) maneta de reglare a volanului, sa-i permita volanului sa nu fie fix intr-o pozitie ca sa poti misca acele carcase.

2. cand scoti maneta din lacas, ea iese drept de pe un ghidaj de vreo 15mm spre usa soferului. Ghidajul asta are rol de a proteja mufa de care iti spuneam...practic e o mufa ca de monitor, dar ceva mai fin executata pozitionat aundeva in capatul opus al manetei pe care vrei sa o demontezi. Deci atentie la scoatere si apoi la inroducere la final.

Cand desfaci placuta cu circuite electronice, ai grija ca sub ea sunt 2 piese (albe erau la mine) care poarte periile respective si sunt mobile. Ai mari sanse sa le scapi si sa gresesti apoi pozitia. Deci, atentie mare si sa faci niste niste poze ca te pot ajuta si pe tine.

Daca ai de indreptat acele lamele, iti recomand o pensa sau un patent mic si foarte ascutit, si multa atentie. Mai bine indrepti de 2 ori decat odata si prea mult....

De cazut, nu cade nimic de pe maneta/ mufa, decat dupa ce desfaci placuta cu circuite integrate.

Daca ai alte intrebari, da-mi un mesaj si vorbim la telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gapa si-a remediat problema si aveti atasate poze. este relativ simplu. daca stii ce faci, nu poate dura mai mult de 15 min, cu tot cu bautul berii (era cald).

prima poza va prezinta orificiile de sub volan unde trebuie desfacute doua suruburi torx.

in poza 2 imi doream sa se vada de cat e torx-ul. daca im iamintesc corect este T25

pentru a desface capacul din poza 3, clemele principale sunt spre volan. cu o apasare cu mana se desfac. pentru a facea treaba ok, vizualizati inainte poza 4 ca sa vedeti ce demontati.

urmeaza doua suruburi in cruce (vizibil doar unul in pozele 5 si 6 - al doilea este in partea de jos a blocului de lumini sau cum se cheama)

pentru a nu demota si capacul de jos, asa cum este aratat in pozele 7 si 8, se desprinde cauciucul flexibil dinspre bord, pe ambele parti.

asta va permite sa apasati putin pe capacul de sub volan pentru a ajunge si la al doilea surob al blocului si pentru a extrage blocul din lacasul lui.

pozele 9 si 10 prezibta extragedea blucului de lumini, tragand de maneta de semnalizare.

suruburile in cruce din poza 10 se desfac si se scoate mufa vizibila in aceeasi poza.

sub circuitul cablat (placuta verde) sunt contactele ce au facut probleme.

dupa cum se vede in poza 13, la mine un contact (cel din partea de sus) pare mai scurt, pentru ca era indoit.

l-am indreptat, relativ usor cu unghia, si dupa procedura inversa de montare, totul merge normal iarasi.

sper ca o sa fie de folos cuiva (desi va doresc sa nu aveti nevoie) si ca pozele sunt acceptabile.

numai bine!

post-2028-0-89725500-1310208818_thumb.jp

post-2028-0-36203700-1310208820_thumb.jp

post-2028-0-72010600-1310208821_thumb.jp

post-2028-0-39792900-1310208823_thumb.jp

post-2028-0-35089200-1310208825_thumb.jp

post-2028-0-84934000-1310208826_thumb.jp

post-2028-0-26812000-1310208828_thumb.jp

post-2028-0-83186400-1310208829_thumb.jp

post-2028-0-93242300-1310208831_thumb.jp

post-2028-0-85784700-1310208833_thumb.jp

post-2028-0-56011200-1310208843_thumb.jp

post-2028-0-87720000-1310208844_thumb.jp

post-2028-0-41201300-1310208846_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult pentru poze si DYI !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu aveti pentru ce!

intrebare: cum pot edita postul? observ greseli gramaticale, dar nu ma prind um pot sa le corectez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti,doar cei care fac parte din Echipa-Volvo pot facea astawink.gif.Tu il poti edita 1-2 min dupa ce l-ai postat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari !

eu n-am fost pregatit sa fac si poze, si recunosc foarte bine pasii.

inca o data felicitari !

sper sa fie de ajutor pe viitor.

Gapa si-a remediat problema si aveti atasate poze. este relativ simplu. daca stii ce faci, nu poate dura mai mult de 15 min, cu tot cu bautul berii (era cald).

prima poza va prezinta orificiile de sub volan unde trebuie desfacute doua suruburi torx.

in poza 2 imi doream sa se vada de cat e torx-ul. daca im iamintesc corect este T25

pentru a desface capacul din poza 3, clemele principale sunt spre volan. cu o apasare cu mana se desfac. pentru a facea treaba ok, vizualizati inainte poza 4 ca sa vedeti ce demontati.

urmeaza doua suruburi in cruce (vizibil doar unul in pozele 5 si 6 - al doilea este in partea de jos a blocului de lumini sau cum se cheama)

pentru a nu demota si capacul de jos, asa cum este aratat in pozele 7 si 8, se desprinde cauciucul flexibil dinspre bord, pe ambele parti.

asta va permite sa apasati putin pe capacul de sub volan pentru a ajunge si la al doilea surob al blocului si pentru a extrage blocul din lacasul lui.

pozele 9 si 10 prezibta extragedea blucului de lumini, tragand de maneta de semnalizare.

suruburile in cruce din poza 10 se desfac si se scoate mufa vizibila in aceeasi poza.

sub circuitul cablat (placuta verde) sunt contactele ce au facut probleme.

dupa cum se vede in poza 13, la mine un contact (cel din partea de sus) pare mai scurt, pentru ca era indoit.

l-am indreptat, relativ usor cu unghia, si dupa procedura inversa de montare, totul merge normal iarasi.

sper ca o sa fie de folos cuiva (desi va doresc sa nu aveti nevoie) si ca pozele sunt acceptabile.

numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveți idee unde aș putea găsi o lamelă cu 3 piciorușe? Am avut aceeași problemă cu semnalizarea și din păcate o lamelă are un picioruș mai scurt (rupt). Am înlocuit-o cu cea de la faza lungă și e ok...dar nu mai mai faza lungă...:((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua !

Am si eu o problema,de scapa gaze pe la epurator(am un volvo din anul 2009,pe motorina).

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba și tu becul de semnalizare de la epurator și se rezolva.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now