• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
agr350r

Voi ce parere aveti? Ionizare Sau Folie Autorizata ???

125 posts in this topic

Urmeaza sa colorez geamurile si sunt foarte nedumerit la ce metoda sa apelez ???. Aveti idee, avantaje, dezavantaje? Durata de viata si la una si la alta? Claritate, calitate? Etc.....Voi ce a-ti alege?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionizarea:

- implica demontarea usilor pentru a imbaia geamurile in substanta. Evident, la gropi o sa-ti trosneasca toate plasticele pentru ca baietii nu sunt tocmai finuti la montat/demontat.

- ca aspect, depinde de gusturile fiecaruia. Daca iti place geamul sa fie ca o oglinda e alegerea ta. Eu n-am vazut geamuri ionizare decat pe dacii pentru da bine cu stema de la Nike. Din punctul meu de vedere, este ceva specific manelarilor de tip taran.

- cu timpul se fac urate geamurile. Prin unele parti dispare fumuriul(la extremitati), si in soare iti da impresia ca geamul e in valuri.

Folia:

- Folia mi se pare mai misto decat ionizarea pentru ca da acea tenta colorata geamului si nu il face oglinda.

- O gasesti in mai multe culori, nivele de opacitate.

- Montajul se face relativ usor cu niste apa cu detergent intr-un pulverizator si o racleta, fara a da jos geamurile. Cel mai usor si mai bine se monteaza in cada, sub apa deoarece nu raman bule.

- folia se poate zgaria si in timp(indelungat) se deterioreaza, dar o dai jos(foarte greu) si pui alta.

- in zonele geamului cu punctele negre, nu se poate pune folie.

Mergand pe principiul dai un ban dar stii ca nu-l mai ai, recomand http://www.llumar.ro/

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, ionizatul inverzeste - albastreste sticla, nu il oglindeste ???. As vrea sa ii fac luneta, laterale state si laterale fata in acelasi contrast. Mai exact 40 - 50%.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, dar ala are 100%:). Apropo, am inteles ca statia asta de ionizare este in pitesti. Ai idee, se fac in mai multe nuante?:) Cam care ar fi un pret pentru ce am mentionat? Tu esti din zona, esti de-al casei cu alte cuvinte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Este vorba de Send '92.

Iti alegi cat vrei sa le ionizezi de la 30% la 80%. Legal 80% este maxim posibil.

Pretul este undeva la 300 de lei.

Cat se lucreaza la masina poti sa mananci o ciorbita de burta de nota 10 exact langa sediul lor.

:D

Am gasit si numarul lor de telefon

0248288080

Vorbeste cu ei, vezi cum sta treaba si te escortez eu la sediu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, merci :D. Astept si alte pareri, indrumari, patite, nepatite :lol:.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer cum spunea cineva mai sus ,geamuri ionizate vedeam mai demult la cei care isi vindeau vechea dacie 1310 si isi luau 1310 TLX (sau cam asa ceva) .Eu am din 2007 folie Llumar pe geamurile laterale spate (5% transparetnta), luneta este protejata se parasolar original iar acum o luna mi-am montat si pe fata folie Llumar (75% transparenta).Cele cu transmiterea luminii in procent de 5%, 20% si 35% se pot aplica doar pe laterale spate si luneta. Cele cu transmiterea luminii in procent de 72% se pot aplica si pe geamurile laterale fata.Ca sa iasa treaba buna geamurile laterale trebuie date jos iar pe luneta se monteaza prin interior.Cauta o firma care iti da si certificat de omologare RAR.

Acum cand este cald afara folosesc clima doar pe prima turatie si la 22 grade si e super racoare in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa i-am zis eu ... dar daca vrea ionizare il duc cu drag :)

Un Volvo mi se pare mai frumos fara geamuri negre. Cum l-a facut mama lui :D

Nu am geamuri, nu am A/C si ma simt foarte bine. E o placere sa il conduc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adriane, ma mai gandesc :D. Initial as vrea mai mult pentru protejarea interiorului de atata soare. In plus de asta, am masina inchisa la culoare, deci 40% innegrite cu o tenta de albastru nu cred ca va arata urat.:) Dupa cum am mentionat mai sus, geamurile sa fie uniforme, nu spatele mai inchis iar fata mai deschisa la nuanta.

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei uniform trebuie sa pui 75% transparenta peste tot pentru ca pe geamurile laterale fata se accepta doar intre 75% si 100% transparenta.Asta doar daca vrei sa ai si omologare RAR. Daca o montezi la neautorizati poti pune ce transparenta vrei si desi o sa te coste cateva sute de lei ai sa ai urmatoarele dezavantaje: 1.la o transparenta prea mica pe geamurile laterale fata ,ai sa ai probleme noaptea in a te asigura si la vizibilitatea in oglinzile laterale 2.te poate opri orice Politist rural sa te intrebe de omologare si daca nu ai ori le jupesti pe loc ori te alegi cu amenda si certificatul retinut pana rezolvi cu omologarea 3.posibile probleme daca ajungi la RAR cu alte probleme si nu ai omologarea pe folie.

Cel mai bine roaga pe cineva care are montata folie omologata pe masina cu transparenta 75% pe fata si cu mai putina transparetnta pe spate sa te lase seara sa te urci intai in fata si apoi in spate sa vezi cam cum e cu transparenta redusa seara la condus.Apoi te hotarasti ce pui , omologata(inchisa spate si 75% transparenta fata sau 75% transparenta peste tot) ori la neautorizati cu ce transparenta vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata nu se accepta nici 99% transparenta. Nu ai voie sa pui folie, nici sa ionizezi.

Dupa ce iti infumuresti geamurile ti se da o hartie. Te duci cu hartia si masina la rar si aia omologheaza. Cand te-or vedea cu folie pe fata te pun pe loc sa o jupoi :)

Exista niste folii care doar blocheaza radiatiile infrarosii insa nu stiu cum se numesc. Se poate vedea pe modelele noi de Renault si Audi. Este complet transparenta si in functie de unghiul in care privesti, in razele soarelui, se face roz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pe fata" , adica pe geamurile laterale fata. Pe parbriz este interzis a se monta folie solara.Ce spui tu sunt de folie sunt defapt parbrizele atermice care filtreaza o parte din razele solare astfel incat nu se mai "incinge" bordul de la soare dar care dauneaza intr-o oarecare masura daca dispui de detector de radar sau ai GPS in masina si nu ai antena exterioara la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am folie si pe fata si pe spate, autorizate toate.Pe fata o am pe cea mai deschisa, diferenta nu se vede prea mult.Iar de cate ori m-a oprit nenea agentul, n-am avut probleme. Iti faci un bine atat tie, cat si masinii...parerea mea!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa ma gandesc ce sa fac. Parca prea mi-a picat ca, daca ii pun folie, fac o mare tiganeala. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folia da mai bine,mai ales la masina ta blue :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai avantaje si dezavantaje. Avantaje folie: clima merge mai putin si nu te mai "frige" soarele, discretie maxima in masina, este mai greu sa-ti sparga geamul (folia il tine) samd.

Dezavantaje: cel mai mare dezavantaj este imposibilitatea de a sparge geamul in caz de accident (ma rog cu ciocanul de 2 kile se poate) sau daca ai norocul sa pici intr-un lac va fi naspa ...

Intre ionizare si folie, eu aleg folia. Si la ionizat se zgirie geamul, folia macar o poti inlocui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Opel model 2008 geamul este deja "colorat".

Ex mai jos.

Transp : 70 %

post-312-0-81611200-1312401747_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa era ideal, sa am geamurile colorate din fabrica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca m-ati convins :P. Voi pune folie! Acum intrebarea mea este, unde? Am sunat la send 92 din pitesti si ei zic ca dau geamul jos (fara luneta - se aplica direct) sa poata pune folia. Asta da de inteles ca sunt profesionisti. Tu ce zici Adriane? Sunt ok? Au avut reclamatii? Merita sa bat drumul pana acolo? Poti sa afli care ai fi un pret pentru folie Lumar fata si spate? Cand am sunat, mi-au cerut 450 ron fata/spate, este mult, putin, acceptabil? Dar prin bucuresti baieti? Stiti vre-unul profi? :smile:

Apropo Adi, au spus ca pot pune si pe fata autorizata, colorata maxim 30%. Deci, pot face eventual, 30% fata si 50% spate si luneta colorate, sa nu se vada atat de tare diferenta de culoare.

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe luneta se pune dintr o singura bucata daca firma este profi sau 2 bucati(cei mai putin profi).

Geamurile laterale fata si spate - trebuie date fiecare cheder jos si/sau fata de la portiera.

Acum depinde de firma respectiva..Dar eu zic ca nu ar trebuie sa dai nici macar un geam jos:)F

Pentru folie poti apela : . - in functie de recomandari si ceea ce doresti -

1,2,3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now