Cat va consuma masina?

1281 posts in this topic

Posted · Report post

am si eu o intrebare, vcat va consuma masina?

a mea un s40 din 1999 consuma cam mult zic eu cam 14l in oras pe aglomeratie uneori si 15 daca climatizarea merge.mie mi se pare cam mult avand in vedere ca e un motor de 1600cmc.voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Eu unul sunt multumit de consum, pt motor 1,8(e drept ca are doar 8000km) cam 9-10 in oras si 6-7 afara pe autostrazi, pot zice ca respecta cifrele date de producator, insa daca esti din Bucuresti  :), nu ma mir de consumul pe care il ai desi mi se pare cam mult pt 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

1.8, benzina:

oras (buc): 10.5 fara sa ma dau la ea

afara: 8.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Cam 12-14 prin Bucuresti

Mers 90km/h constant de la Constanta pana la intrarea in Bucuresti, evident 60-70km/h prin comune : 5.8

Mers 130-150km/h pe autostrada pana s-a terminat si apoi 100 intre comune si 70 prin comune : 8.2-8.3

Si mie mi se pare ca e un consum foarte mare in oras pentru un motor de 1.6L, dar s-ar putea sa fie datorita faptului ca e un motor MIC pentru greutatea masinii (la mine in talon are 1380kg). Pe de alta parte eu suspectez o "infranare" pe undeva prin mecanica motorului, pentru ca la relanti, ambreiajul apasat, nici un consumator (faruri / incalzire / AC / etc), laptop-ul imi arata "Calculated engine load 20%" prin softul de diagnosticare pe care il am.

Pentru cei cu 10.5 si 9-10 in oras... Ati facut consumul de la plin la plin la mers doar prin oras sau v-ati luat dupa ce spune computerul de bord ? Aceeasi intrebare si pentru 480

Eu am golit catalizatorul zilele trecute, ca oricum putzea groaznic a sulf in urma mea, dar m-am cam si "dat" la ea, sa vedem la urmatorul plin ce se intampla.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

eu am "scos" un 10.5 intre doua plinuri, mers numai in buc, dar schimbat vitezele numai la 2000.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Eh, inseamna ca in drumul tau n-ai nevoie de reprize sau mergi chiar foarte "batraneste" :) Dar nu o sa ai probleme cu ungerea ulterior ? Turatie mica -> Presiune mica la ulei -> Ungere proasta la turatii mici si sarcina mare -> Uzura prematura.

In manualul meu recomanda asa :

Schimbat a doua la 20km/h, a treia la 35km/h, a patra la 50km/h, a 5-a la 70km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

corect.....la vitezele alea turatia motorului la mine e 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Verificare facuta intre plinuri.

In oras turatie de 3000 pt schimb viteze (pt 50km/h ajunge a treia) , afara 4000, doar e benzina, nu diesel :), la 4000 in a patra am exact 120km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

mai mult sau mai putin conteaza la cat schimbi treptele de viteza (la ce turatii).... conteaza enorm stilul de condus.

dupa mine, schimbatul treptelor doar pentru ca masina sa nu consume nu este o solutie buna. poate doar o solutie de compromis, dar doar atat. aveti grija ca "diferentele" intre treptele de viteza sunt intre 700 si 1200 de ture (depinde de treapta). asadar, daca schimbati la 2000 de ture urmatoarea treapta va porni "sa traga" de la 1000 de ture (in cel mai bun caz). si pentru ca mai toti avem motoare pe benzina unde masinutele incep sa foloseasca cuplul motor de pe la 1800-2000 de ture (pana pe la 6000), pornind sa accelerati de la 1000 - 1200 nu este foarte indicat, cam chinuiti motoarele voastre.

un mers ecomom inseamna, cel mai adesea, un stil de sofat neagresiv, fara porniri (accelerari) bruste si in tromba si fara opriri (franari) multe. un stil de condus relaxat, la care nu trebuie sa-ti faci probleme "la cat schimbi", dar nici sa nu urle motorul sub tine, este mai economic atat la benzina cat si la uzura motorului si a altor consumabile (placute de frana in general).

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

    De asemenea (parerea mea), poti merge "sub 2500-3000rpm" dar sa folosesti peste jumatate din pedala de acceleratie ca sa ajungi acolo. Caz de asemenea nefericit, consumul fiind la fel de mare.

    Practic, din cunostiintele mele despre sistemul de injectie, aceasta se face dupa mai multi parametri:

1). Pozitia pedalei de acceleratie (data de TPS - Throttle Position Sensor)

2). Debitul de aer trecut prin MAF (Mass AirFlow sensor), care da si "incarcarea" motorului

3). Datele furnizate de sonda lambda (actualmente senzor de oxigen) plasata inaintea catalizatorului, si dupa care se realizeaza amestecul stoichiometric de 14:3 aer-benzina, considerat ideal pentru o ardere completa.

4). Temperatura motorului

5). Conditia de bucla inchisa / deschisa in care functioneaza motorul (bucla inchisa - toti parametrii sunt luati in calcul, bucla deschisa - doar anumiti parametri sunt considerati - valabil pentru motor rece)

Asadar, ca sa citez de pe un alt forum (si astept clipa cand si altii ne vor cita pe noi), "foloseste o mai mica parte din pedala de acceleratie, si ajungi mai lent la turatia la care sa schimbi".

Horia ? Am omis ceva ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

eu am un s40 din 2001, motor 1.8 benzina si consuma 10-11 l/100 in oras cu climatizarea pornita si 7-8l/100 afara. totusi consumul tau mi se pare c-am mare. Nu cred ca tu conduci atat de sportiv incat sa ajungi la un asa consum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

a mea un s40 din 1999 consuma cam mult zic eu cam 14l in oras pe aglomeratie uneori si 15 daca climatizarea merge.mie mi se pare cam mult avand in vedere ca e un motor de 1600cmc.voi ce parere aveti?

precizez ca masina merge in majoritatea timpului cu 3-4 persoane la un stil de condus cat de cat normal(schimb treapta de viteza intre 2500-3500rpm in functie de nevoile strazii)reviziile masinii le fac in Belgia de unde am si luat-o de noua pentru ca fac cam o data pe luna sau cel tarziu la 2 luni un drum in Belgia.consumul a fost facut atat cu rezervorul plic cat si computerul de bord la care am facut media

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

    Precum am spus si mai sus, depinde si in cat timp vrei sa ajungi la turatia de schimb, daca pleci de la 1500 sa zicem si tii pedala la fund pana la 3500, e o chestie, daca o tii la jumatate e alta chestie si daca o tii la un sfert si o lasi sa ajunga mai lent la 3500 e consumul cel mai mic.

    De-aia as vrea sa o si pun pe tester, sa vedem daca functioneaza bine sondele lambda. Poate ai si catalizatorul infundat... Poate senzorul de temperatura, poate debitmetrul... Cine stie ?! Sunt multe motive pentru care iti poate consuma mult,  inclusiv daca iti freaca placutele de frana pe discuri, frana de mana prost reglata, etc... De-asta am vrut sa facem niste comparatii, sa vedem poate exista ceva diferente macar la un nivel primar. Nu sunt multe S/V40-uri de 1.6 prin Bucuresti din pacate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Salut

Am si eu un Bolvo V40 1.6 benzina 170000 km. Masina consuma cca 13 in oras si 10 in afara mers normal.

Spuneti-mi daca e consumul normal si ce pot face sa-l reglez.

Va multumesc

George

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Salut !

In oras ar fi cat de cat normal, depinde si in ce oras, pentru ca ai omis sa te prezinti sau macar sa specifici de unde esti. In Bucuresti ar fi normal mai ales cu nebunia din zilele astea, mie mi-a luat tot in jur de 13.

In afara insa e foarte mult, insa depinde cu ce viteza ai mers. La 90km/h ar trebui sa consume in jur de 6, iar la 120km/h ar trebui in jur de 8 pentru motorul tau.

Tot 170.000 are si motorul meu (mai precis 176.000) asa ca suntem pe-aproape.

Pentru a fi mai precis, fa consumul de la plin la plin si vezi viteza medie cu care ai mers (v = distanta / timp) la un drum mai lung in afara.

PS: Completeaza-ti si tu te rog profilul. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

    Precum am spus si mai sus, depinde si in cat timp vrei sa ajungi la turatia de schimb, daca pleci de la 1500 sa zicem si tii pedala la fund pana la 3500, e o chestie, daca o tii la jumatate e alta chestie si daca o tii la un sfert si o lasi sa ajunga mai lent la 3500 e consumul cel mai mic.

    De-aia as vrea sa o si pun pe tester, sa vedem daca functioneaza bine sondele lambda. Poate ai si catalizatorul infundat... Poate senzorul de temperatura, poate debitmetrul... Cine stie ?! Sunt multe motive pentru care iti poate consuma mult,  inclusiv daca iti freaca placutele de frana pe discuri, frana de mana prost reglata, etc... De-asta am vrut sa facem niste comparatii, sa vedem poate exista ceva diferente macar la un nivel primar. Nu sunt multe S/V40-uri de 1.6 prin Bucuresti din pacate...

mers normal! cu pedala la jumatate! masina este in perfecta stare de functionare (revizia facuta cam acum o luna)  imi consuma atat de 7 ani de cand am masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

    Nu stiu ce sa spun, eu folosesc sub o treima din pedala de regula, mai ales ca in regimuri de turatie scazuta (pana in 3000 de ture) n-are nici un sens sa o apesi mai mult pentru ca la fel de repede va accelera. Abia peste 3500 "isi da drumul" motorul si incepe sa aiba cuplu si putere (cuplul maxim e la 4200-4500rpm). Incearca sa fii si mai bland decat esti deja cu acceleratia, poate vei vedea o schimbare in consum. Daca nu, plange-te de lucrul asta la urmatoarea revizie, poate are o hiba ascunsa pe care nu o poti observa doar dintr-un schimb de ulei si de filtre.

    Oricum e ciudat de mult...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

    Nu stiu ce sa spun, eu folosesc sub o treima din pedala de regula, mai ales ca in regimuri de turatie scazuta (pana in 3000 de ture) n-are nici un sens sa o apesi mai mult pentru ca la fel de repede va accelera. Abia peste 3500 "isi da drumul" motorul si incepe sa aiba cuplu si putere (cuplul maxim e la 4200-4500rpm). Incearca sa fii si mai bland decat esti deja cu acceleratia, poate vei vedea o schimbare in consum. Daca nu, plange-te de lucrul asta la urmatoarea revizie, poate are o hiba ascunsa pe care nu o poti observa doar dintr-un schimb de ulei si de filtre.

    Oricum e ciudat de mult...  ???

prin revizie nu inteleg doar schimb ulei si filtre ci tot ce tine de verificare adica o verificare(diagnoza) COMPLETA !  asa s-e face nu numai la volvo ci la toate firmele de masini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Eh, traiasca belgienii atunci, Horia (Godfather) ar putea sa ne explice mai in detaliu in ce consta o revizie la EIT FORUM AUTO (reprezentanta oficiala Volvo in Bucuresti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Salut!

Am si eu cat de cat problema consumului, adica imi ajunge si la 15l/100km in oras (n.r. Bucuresti). Ca si stil de condus nu fortez masina, incerc sa merg moderat cu ea. La mine insa motorul e de 2.0 turbo pe benzina. E mult sa-mi consume atat in oras?

Si mai am o intrebare? Este vreo diferenta de "politica" intre EIT FORUM AUTO si PRIMUS AUTO (reprezentanta Volvo de la piciorul podului Otopeni)?

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

la 2.0T ai un consum super!!!

EIT este acelasi lucru cu PRIMUS. EIT se chemau pana acum 1 an de zile... apoi dintr-o data PRIMUS. au schimabt ceva oameni, dar restul a ramas la fel.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Salut baieti

volvo V40 19 diesel

Am ajuns la urmatorul consum.

Bucuresti:  7 l/100 km

Afara din bucuresti: la 90 km/h, consum 4.5-5 l /100 km

                          la 120 km/h , consum 6 l/100

                          la 140-160 km/h, consum 6.7-7.5 l/100 km 

Sunt multumit de acest consum.         

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Imi aduc aminte cand si a mea ( 850 2.5 20V) consuma 12, maxim 13 in Bucuresti.

Dar zilele alea au trecut deoarece este razboi in oras. Am ajuns la un consum de 15, si in cel mai rau caz dar si foarte rar la 18 cand nu te poti misca cu masina nici un metru cateva ore.

Afara, la stilul meu de condus, imi consuma intre 8,8 si 10.

PS: 280.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

1.8 motorina. acum am 120.000 pe ceas, realu ... poate cu vreo suta in plus. Daca pun motorina scumpa, la drum intins - nu autostrada, am scos cam 5.5-6 %. Cu motorina obisnuita media imi este undeva la 7-8 %. NU pot face un consum mai exact deoarece nu am computer de bord si nici nu fac plinul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

1.8 i, in bucuresti 11 l / 100 km.afara aproximativ 7 l depinde de viteza.daca merg 90-100 poate si 6 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now