mephisto

Problema motor- porneste si moare in citeva secunde

15 posts in this topic

Am si eu o problema la care caut o rezolvare.

Pornesc masina, motorul se tureaza la 1800-2000 sta acolo 4-5 secunde dupa care moare(scoate fum negru deci posibil sa fie amestec prea bogat). Daca accelerez moare instant. Daca reusesc sa pornesc si o turez la 3-4000 iar moare in citeva secunde. Trebuie sa mentionez faptul ca inainte sa apara aceasta problema credeam ca am probleme cu electromotorul deoarece nu reuseam sa o pornesc dupa ce se incalzea motorul. O porneam dimineata fara probleme dar daca o opream dupa ce se incalzea motorul singura modalitate de a reporni masina era sa o imping sau sa ii dau "cheie" in viteza a 2-a sau mansarier (o "impingeam" cu ajutorul electromotorului...)

Acum nu mai reusesc sa o pornesc mai mult de 5-6 secunde.

Am scos IAC-ul sa-l verific si am incercat sa o pornesc si fara piesa respectiva. Am reusit dar in cazul acesta motorul porneste sta la o turatie de aproximativ 3-400 si moare din nou dupa 5-6 secunde.

Presupunerea mea esta ca trebuie schimbat IAC-ul dar vreau sa fiu sigur ca asta ar fi problema ca sa nu dau banii degeaba si sa descopar ca de fapt alta este problema... In cazul in care asta e problema am nevoie de un cod deoarece pe al meu nu pot sa-l citesc si nu stiu ce sa caut.

Motorul este 2,5 10v si nu are MAF. Are doar un senzor de temperatura aer in zona in care in mod normal este situat MAF-ul. Tester care sa "stie" si 850 nu am gasit in Cluj deci nu am cum sa aflu care este buba...

Cu ajutorul vostru sper sa ii dau de cap si sa pun masina "pe picioare" ca nu am cum sa ma descurc fara... Job-ul meu depinde de masina si daca nu am cu ce sa ma deplasez e grav...

Daca e cineva care are si ceva piese din dezmembrare am sa-l rog sa ma anunte...

PS Am observat inainte sa apara problema asta ca masina scotea fum la plecarea de pe loc si din ce am citit pe forum se pare ca trebuie sa schimb si semeringu-rile (citit o postare a lui Matrixxx)

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din prima citire a postului tau, in mod sigur iti intra/trage aer fals pe undeva...verifica fiecare furtunas de vacuum, indoaie-l sa nu aiba crapaturi, in special cotul mic de la melcul admisiei (se vede greu, trebuie sa te uiti sub corpul termostatului). Nu da banii pe un IAC nou - demonteaza-l si pune-l intr-un vas mai larg, stropeste-l din abundenta cu un WD40 / carbusolv, etc si lasa-l citeva ore, apoi usuca-l bine si pune-l la loc. IAC-ul nu prea cade asa usor.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai acelasi motor ca al meu .

Primul lucru verifica presiunea in rampa , la motorul asta nu conteaza aerul fals tras pe la vr-un furtun ca nu are MAF sensor , in schimb are MAP sensor care masoara vacuumul din admisie . Scoate mansonul de la firul IAC valve si s-ar putea sa ai surpriza sa fie rupt .

Bafta !

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiune in rampa am sau cel putin asa cred :) Am apasat ventilul din capul rampei si iese benzina. Nu stiu cum si nu am cu ce altceva sa verific... Am sa merg miine dimineata la masina sa verific iar firele si furtunasele si poate o conving sa vina acasa:)... E departe de casa si imi pare rau de ea ca sta singura parasita intr-o parcare...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu reusesc sa ii dau de cap. Am curatat aproape tot ce se numeste furtun dar tot degeaba. Daca tot am bibilit la ea (am schimbat si bendix-ul ca era terminat) am zis sa schimb si bujiile si am mai descoperit o alta problema...erau negre. Deci acum stiu sigur ca am amestecul de benzina prea bogat :)

Nu stiu ce sa ii mai fac :(

Mai are cineva o idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era aer fals ar fi stat turata la 3000-4000RPM. Mie-mi miroase a ce ti-a facut tie masina Florine, cand ti-a picat CMP-ul (senzorul de cama).

Mephisto, ai incercat sa citesti erorile cu testerul cu LED de langa farul dreapta-fata ? Sau nu ai asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as fi avut led-ul ala as fi fost cel mai fericit :)

Din pacate am o mufa inutila in fata suportului de fise :) Spun inutila pina gasesc pe cineva cu un tester care sa stie ca exista si 850 prin Romania :)

Sper sa gasesc buba ca nu mai am nervi... Cum as putea sa verific senzorul respectiv si cam la ce suma sa ma astept in cazul in care acolo e buba? Am mai rasfoit prin forum inainte sa deschid topic nou dar ori nu am fost atent ori nu am gasit.

Ca sa fiu sincer speram sa se rezolve dupa ce am desfundat furtunasele :) dar nu sint chiar asa de norocos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ai o mufa inutila- cum spui tu. Fa-ti montajul asta simplu (descarci schema din link) sau apeleaza la cineva. Cu montajul asta simplu iti toate codurile de la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Incearca urmatoarele;

1. Verificat curatat injectoare.

2. Verificat delcou + senzor cama,bobina,aprindere,fise bujii,etc...

3. Nu am vazut un raspuns concret in legatura cu presiunea din rampa(la relanti,si in repaus)

4. Verifica regulatorul de presiune

5. Verifica pompa de benzina.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lasa nervii...

Verificat delcou (l-am schimbat acum 6 luni si am schimbat si pipa) e ok. Bobina e ok, bujiile le-am schimbat, fisele sint ok.

Pompa de benzina inca nu am reusit sa o demontez ca e intepenita si nu am vrut sa fortez plasticul... Cind pun contactul se aude pompa in porbagaj deci presupun ca e ok. Presiunea in rampa nu stiu cu ce sa o verific si o pot verifica doar in repaus ca la relanti nu-mi sta mai mult de 5 secunde si la turatie de 2500 nu poate fi numit relanti... :(

Am scos mufa de la IAC si "relantiul" scade la 400 si bineinteles ca moare.

M-am uitat si la senzorul cama dar nu se vede nimic ciudat. Oricum vizual nu pot sa-mi dau seama daca e defect si de verificat...din nou nu stiu cum si cu ce. Am desfacut si senzorul de pe volanta si l-am curatat ca era murdar si plin de resturi metalice de la bendix. La fel nu stiu cum si cu ce-l verific. Am incercat sa citesc si codurile de eroare dar se pare ca nu am asa ceva :) Am citit doar 1 1 1 deci nu a stocate erori probabil datorita faptului ca am tot scos bornele de la baterie...

Regulatorul de presiune (daca e chestia aia din rampa de injectie) la fel presupun ca e bun...L-am demontat si am suflat in el ca altfel nu stiu cum se verifica...

Am rugamintea daca are cineva bunavointa si timpul necesar sa-mi spuna cum verific cele enumerate mai sus am sa ramin dator.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna-ma astazi pe 0766.985.640 si poate gasim o rezolvare telefonic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de camshaft este un senzor HALL si nu poate fi masurat din pacate decat cu un osciloscop...

Presiunea in rampa o poti masura cu un simplu manometru de roti, punandu-l pe rampa pe moţul care iese din ea si rugand pe cineva din masina sa puna contactul. Ar trebui sa urce la 3bar.

Din experienta mea pot sa-ti spun ca n-are nicio treaba nici delcoul nici fisele nici bobina deoarece PORNESTE si presupun ca porneste REPEDE si in toate bujiile, nu invarti 2 minute la automat ca sa o ia... corect ?. Ca se opreste dupa cateva secunde e clar o problema electrica, mai degraba un senzor sau poate chiar unitatea de comanda a bobinei de inductie. Incearca sa imprumuti de la cineva (daca ai cum) un senzor de axe cu came pentru ca e destul de scump unul nou, si vezi ce se intampla. As putea paria pe asta

Atentie cand il desfaci de pe masina ta, iese destul de greu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugestie!Pune manometrul pe rampa si urmareste atent presiunea.Daca presiunea cade si motorul se opreste dupa asta ori motorul se opreste si apoi scade presiunea la aprox. 2 bari.E util de stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava iti multumesc pt oferta si am sa retin numarul de telefon. Am vazut raspunsul doar seara cind am ajuns acasa de la munca si nu mai aveam ce face... Am mai cautat pe net explicatii cu privire la senzorul hall si se pare ca se poate verifica relativ usor.

Am vazut si postarea lui Matrixx cu senzorul cumparat cu tot cu suport si a fost cam scump. Am gasit si eu prin tara la pretul de aprx 800RON si nu dau banii astia :) Am mai sapat putin si am gasit un site cu senzorul respectiv fara suport.

Probabil miine am sa merg din nou la masina sa dau iar senzorul jos ca sa-l verific si am sa incerc sa verific si presiunea in rampa (daca reusesc)

verificare hall senzor (la BMW dar nu conteaza)

http://users.rcn.com/dehager/service/oilhead_hall_sensors.pdf

Am sa revin cu noutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema.. va cer ajutorul.

Am un volvo din 1900 simplu 8 valve.. 

De o luna de zile masina nu functioneaza. Masina imi porneste si da rateuri adica exlpozie in teava de esapament si in galeria de admisie. Se tureaza doar pana la 1000 de ture.. si imi ingheata admisia adica galeria de admisie in locul unde sunt vacumurile... masina e benzinar... 2.4 .va rog sa ma ajutati cu un sfat... va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now