zack

Reparare webasto - s80 d5

108 posts in this topic

Vreau sa ma apuc saptamana viitoare intr-un garaj sa desfac webasto, sa il curat si sa il montez la loc. As dori ceva indrumari, pareri de la voi si o schema daca se poate. Promit sa fac un mic tutorial in schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai degeaba il cureti si il montezi ! Daca ai nevoie de unele piese? In general pica atomizorul, o piesa prin care picura motorina :) si costa 470 lei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu....vreau sa il curat si sa il montez la loc. In caz ca e ceva stricat o sa cumpar piesa respectiva. Totusi tind sa cred ca nu e nimic stricat. Tu l-ai reparat pe al tau?

ps: ma costa 15 lei sa il dau jos si sa il curat....incercarea moarte n-are :evil6:

am impresia ca eroarea de la webasto care o am/aveam...este asa : code 002: combustion fan. 5f3e Faulty signal.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal sunt nou pe forum si inca nu pot sa postez inca un subiect dar spunemi si mie care e treaba mai exact cu vebasto eu am un volvo s80 2002 disel d5 si am citit eu prin carte sa fac setarile dar nu reusesc cum porneste vebasto sau cum i-mi dau seama daca merge sau nu

mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa porneasca singur cand afara sunt sub 5 grade celsius. Din pacate al meu nu mai porneste deoarece este defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general pica atomizorul, o piesa prin care picura motorina :smile: si costa 470 lei !

Atomizorul e elicea aceea micuta, si chiar pica la propriu in oala, ala prin care pisura combustibil e "injectorul" sau mai bine zis "pressure equalizer"-ul..

am impresia ca eroarea de la webasto care o am/aveam...este asa : code 002: combustion fan. 5f3e Faulty signal.

probabil e defect motorasul electric; dai jos bara fata, daca vrei sa-l cureti pe tot desfaci un surub mare si o piulita cu care e prins suportul lui de masina, apoi furtunele de cauciuc din colierele ce vin pe el, atentie ca o sa curga antigel(3-4l, ii recuprezi, schimbi sau pui rapid niste dopuri); vezi ca mai e o mufa electrica undeva sub far; apoi suruburile lui, incepi cu cele 3 mari; incerc sa pun si o schema mai incolo.

cum porneste vebasto sau cum i-mi dau seama daca merge sau nu

mersi

pleaca, fara timer - doar la pornirea motorului, daca sunt afara mai putin de 6°C si ai mai mult de 6-7l gaz in rezervor; iti dai seama ca merge daca se aude un zgomot si iese fum din zona bara lat/aripa stanga fata sau din interior auzi un ticait in spate-dreapta(pompa aux).

post-329-0-18297900-1321884756_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca la mine este elicea deoarece in ultimele lui zile de functionare (avea zile cand pleca....in alte zile nu pleca...) s-a auzit un bazait puternic....si cu fum mult. O sa fac poze cand ma apuc de desfacut. Pana cand ma apuc sa il desfac mai astept sfaturi si pareri. S-ar putea ca in garajul unde o sa lucrez la el sa am si un tester.

ps: cred ca o sa imi iau niste 3-4 coliere pe surub deoarece banuiesc ca acelea sunt pe "clips".

ps2: poti sa imi atasezi ce inseamna fiecare componenta?

ps3: Multumesc pentru schema.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele elici, cea mare de plastic pt aer si cea mica de metal(14), sunt actionate de motor(3) -combustion fan blower- la tine asta s-a dus, am patit cam la fel.

ps: sunt coliere pe surub, mai bine cauta niste doape de pluta.

ps2: post-329-0-10192700-1321907735_thumb.jpg

ps3: daca vrei sa extragi si sa cureti doar miezul fara carcasa poti fara sa demontezi furtunele, doar capacul si bujia.

ps4: la remontare poate vei avea nevoie de asta: http://www.matthewsv...php?f=9&t=34147

Edited by Andreos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles combustion fan blower este motorasul cu "elicea" care evacueaza fumul. Ma gandesc ca o fi gripat...ceva.Credeti ca as putea sa il incerc la baterie daca invarte? Doar merge la 12v :laughing7:

ps: Multumesc pentru schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei la "presure equalizer" se sparge membrana, la Volvo nu se gaseste dar la VAG se gaseste doar acea piesa (membrana) si se gaseste ca piesa de schimb in catalogul de piese VAG .

De obicei motorasul nu se strica ci se desface surubul de la elice .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi aduc aminte cand mi-ai spus la telefon de elice...ca scapa din surub. O sa il desfac si o sa il curat bine. Nu am nimic de pierdut. Daca vreo piesa e stricata probabil o sa o schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul pas este sa desfaci incalzitorul, primul pas este cel mai greu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc ca o fi gripat...ceva.Credeti ca as putea sa il incerc la baterie daca invarte?

De obicei se desface surubul si cade turbulatorul(elicea care imprastie motorina) dar atunci nu mai face nimic, are monitorizati mai multi parametri si dupa trei starturi gresite nu-l mai porneste.

Dupa simptome, e posibil sa se fi gripat rulmentii motorasului si la tine, mai ales daca facea figuri si inainte; poti sa-l incerci direct la 12V doar sa vezi daca misca, iar daca da nu inseamna ca si merge bine. ;)

Mai Bogdane, primul pas nu-i nici macar sa dai bara jos, primul si cel mai greu e sa colectezi informatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai informatia exista mai Andrei, Zack stie ce nu-i merge, trebuie doar sa se incumete pe frigul asta sa dea bara jos si incalzitorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ma duc intr-un garaj incalzit cat de cat (din cate am inteles sunt un minim de 10 grade C). Sper weekendul acesta. Nu depinde numai de mine. Oricum vreau cat de repede posibil sa il pun "pe picioare". Pana cand ma apuc de treaba as dori sa aflu cat mai multe despre acest incalzitor care-mi da de furca.

ps: Azi am mers ca pasager cu un bmw 320 2008 cu webasto. Imediat baga caldura. M-a motivat mult masina colegului meu de facultate. Eu din militari pana in politehnica abia ca imi baga caldura. (asta la -1 grad C). Nu vreau sa ma gandesc la -10 C.

ps2: Acum ca am o schita si numele pieselor (multumesc Andreos) cam ce piese trebuie sa demontez, si ce ar trebui sa curat. Sa folosesc spray de curatat franele, carburatoare, etc. sau altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spray-ul de frane este excelent dar o sa ai nevoie si de ceva motorina si un kg de carpe . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate reparatia era "programata" weekendul asta dar din motive de sanatate (racit cobza...cu frisoane) o las pe saptamana cealalta.

Bogdan...cred ca o sa am nevoie de 2 spray-uri de curatat si multe carpe....dar de motorina de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa cureti bine camera de ardere, nu cred ca 2 spray-uri sunt deajuns pt cata funingine se strange acolo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa cureti bine camera de ardere, nu cred ca 2 spray-uri sunt deajuns pt cata funingine se strange acolo .

Pai in cazul asta sa ia un spaclu ;D

ps: poti incerca cu decarbusol, cica ar merge ( gasesti la piese auto Dacia ) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

MA gandesc ca grosul sa il spal cu benzina + o pensula dupa care sa il iau la sprayuri :evil6: Tot nu mi-ai raspuns de ce imi trebuie motorina...

ps: Motorina in rezervor ca sa porneasca sau....??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti haios, Zack! M-ai distrat putin! ... Cu motorina (carpa umezita/imbibata in motorina) vei spala funinginea depusa. Benzina se evapora prea repede, e chinuiala. Motorina fiind mai "unsuroasa", inmoaie si curata mai eficient!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam de benzina ca ar curata bine....de motorina nu stiam. E prima masina diesel a familiei....am cunostinte mai putine fata de benzinare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce antigel sa completez? In principiu m-ar interesa aftermarket deoarece de original nu cred ca pot face rost maine. Sambata ma apuc de ea in ploiesti. :headbang:

ps: M-am uitat azi si am observat ca e verzui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca vrei aftermarket, am vazut in Cora unul concentrat facut sub licenta BASF, un G48 Glysantin parca, cu aditivi anti-coroziune, la aprobari pe spate scrie si Volvo, e verde inchis si costa cam 30lei litrul..

Pentru original n-ai incercat sa vorbesti cu Alex-Midnight? cred ca e si mai ieftin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vorbit deja, ramane sa dau comanda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now