exxedy

moare motorul

15 posts in this topic

Salutare.

Am o problema de vreo 3 ani care devine din ce in ce mai enervanta .

Inainte imi murea motorul cand acul rezervorului indica un sfert(atata motorina este si fizic in rezervor). De ceva vreme(2 luni) a inceput sa imi moara cand acul indica jumate de rezervor. Masina nu mai pornea si eram nevoit sa o amorsez, dupa care pornea. Daca nu alimentam, astfel incat sa trec peste prag de un sfert sau jumate de rezervor imi murea motorul la o apasare mai puternica de pedala.

Acuma de cand vremea sa mai racit, dimineata cand temperatura este de -5,-4 grade pornesc motorul sa se incalzeasca si am obsevat fluctuatii ale turatiei la relanti de la 500-900. O las cateva minute si pornesc la drum, dau intaia, a doua ajung la o intersectie o scot din viteza, franez si imi moare motorul. Lucru asta il face indiferent de nivelul motorinei din rezervor.

La fel o amorsez si merge. Dupa ce temperatura motorului creste nu mai am probleme, asta cand sunt peste pragul de jumatate de rezevor.

Intr-o dimineata cand asteptam sa se incalzeasca motorul m-am gandit sa o accelerez mai tare si sa iau piciorul imediat de pe pedala. Efectul a fost ca mi-a murit motorul. Dupa ce am amorsato a pornit.

Filtrul de motorina ii schimbat recent.

Am pus un mecanic sa verifica daca nu am vreun furtun fisurat prin rezervor si nu a gasit nimic.

Va rog sa imi spuneti daca aveti vreo idee despre ce este vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prinde pe undeva aer.

Filtrul de motorina cand l ai schimbat?

Verifica conductele de motorina si cele de la injectoare.

O alta problema ar putea fi de la pompa de inalte.Nu mai poate face fata presiunii cerute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sita de la pompa de motorina din rezervor ai curatat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e aproape sigur in rezervor.Scoate sorbul(pompa)din rezervor si verifica eventualele neetanseitati.De obicei intre sorb si pompa exista un furtun care probabil e crapat/fisurat.Succese!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care pompa din rezervor ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesc si eu pe nevazute,de aceea am pus pompa in paranteza ;) .Nu mai am Vadis de ceva timp si alte marci/modele au sigur o pompa in rezervor.La S 40 '99 benzina am inlocuit pompa din rezervor dupa ce a lovit-o pe dedesubt la urcarea pe bac,nu vedeai nimic rezervorul si-a revenit la forma initiala in schimb sorbul a ramas "fracturat" si vroia sa mearga numai cand avea multa benzina in rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri. O sa o duc sa ii mai faca o verificare mai amanuntita pe la furtune si conducte, ca din cate vad la ele ar putea fi prima problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare a fi vorba de rezervor colmatat.

In afara de cele de mai sus, mai poti face doua verificari: sa amorsezi manual la pompa de filtru si sa te uiti atent acolo daca se umezeste; doi, sufla aer comprimat pe conducta de tur desfacuta de la filtru, pana se aude ca bolboroseste in rezervor (intai scoti busonul de la rezervor)... daca dupa asta iti merge mai bine cateva sute de kilometri iar apoi face din nou probleme, e cam clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu muritul motorului am rezolvat-o personal la un citroen c3 1.4hdi. Am curatat toata admisia (incepand cu filtrul de aer, tubulatura care duce la turbo + senzorul de pe ea, si de la turbo spre motor la fel. Tubulatura, inca un senzor, "clapeta de acceleratie" (care se numeste altfel si..... dar seamana foarte mult de la benzinare), si cat s-a putut dupa "clapeta de acceleratie" spre motor. Era numai mizerie....gudron...ulei....praf....etc. Asta la 100k. Incearca sa faci asta. Le poti cuarata cu un spray de curatat franele. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zack vb de un diesel de generatie veche fara clapeta de acceleratie, ceva foarte simplu, o pompa de inalta si 4 injectoare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-aveam de unde sa stiu asta DAR banuiesc ca are si ala niste senzori de aer ceva p-acolo... Eu as incepe cu o mica curatare p-acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are si un debitmetru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Inainte imi murea motorul cand acul rezervorului indica un sfert(atata motorina este si fizic in rezervor). De ceva vreme(2 luni) a inceput sa imi moara cand acul indica jumate de rezervor. Masina nu mai pornea si eram nevoit sa o amorsez, dupa care pornea."

Din ce povesteste omul mai sus, debitmetrul nu are fix nici o treaba. :evil5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate e doar efectul placebo cu moartea motorului in functie de nivelul motorinei in rezervor. Poate o fi de la apa?! Sunt niste aditivi de apa. La kalosul mamei am patit-o... tot asa ii murea motorul cand avea el chef. .A bagat benzina cu apa si ii murea motorul. Am mers pana s-a consumat toata benzina, am bagat 30 de litri de benzina efix alto + un aditiv de apa. Si asa am scapat de vizita la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa rezolv problema. Dupa spusele mecanicului rezervorul era plin cu "natura moarta".Dupa o curatire serioasa a conductelor si rezervorului masina merge perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now