Heimdallr

Despre reglajul direcţiei şi ajustarea volanului; greşeală în VADIS?

72 posts in this topic

Am sa incerc sa ma rog de cei de la geometrie dupa ce schimb bucse si toate cele. Nu stiti cumva acel unghi ?

Valoarea lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

-0.3º ± 0.9º (în V.A.D.I.S.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Revin cu prognostic dupa reparatii si ajustari !

PS. Scriu in timpul cursurilor de pe telefon ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic: Stie cineva ce inseamna ,, Tipul de virare (steering type) rack"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e cu servotronic sau nu, cel mai probabil, dacă e vorba de Volvo P2.

Alte variante: LHD sau RHD, servoasistată sau nu, hidraulică, electrică sau mixtă, cu cremalieră sau cu bile ş.a.md., depinde despre ce e vorba, mai exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te referi la blocarea volanului atunci cand scoti cheia din contact: NU!

Se blocheaza acolo unde ramane(daca opresti cu rotile virate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da are pozitie de blocare si la mijloc dar nu cred ca e corect asa pt ca eu am scos volanul si nu l-am mai pus pe 0 . Este posibil ca blocajul sa fie nu pe drept ci usor virat . Azi verific si te anunt .

@Paul, volanul nu se blocheaza oriunde ci are cateva pozitii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca am ramas cu sechele de la S40 si blocajul electronic :-)

S G S3 on J B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grave si mari sechele :D

Eu mereu caut cheia la C30 la volan si nu-i :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai simplu este sa pun testerul si sa aflu daca in momentul in care volanul este perfect drept si SAS-ul este pe 0 .

Am fost grabit, am pus volanul "cam cum era" iar cand am facut geometria au reglat din ambele bielete cand de fapt eu am schimbat un cap de bara pe stanga si mai mult a reglat pe dreapta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAS-ul depinde de poziţia volanului, cand e pe mijloc si SAS-ul e pe zero.

Se leaga de volan, nu de coloana de directie. Se baga in gaurile alea ale volanului, doua mai mici diametral opuse si una mare prin care se trec firele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hammer:

Cand e pe mijloc poate sa fie 180 grade, 360 grade cu + sau cu - . Asta ca si o curiozitate :D

Normal ca se leaga de volan dar acesta se leaga de coloana de directie si daca nu-l pui corect cum am facut eu poate sa fie la 7 grade in loc de 0 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 360o aşa e. Cu 180o nu cred, pentru că firele sunt într-o parte, nu le poţi băga decât unde e gaura pentru ele pe volan iar gaură pentru fire e doar una. ;D

Pune DICE-ul şi o să te convingi că e la 0 când volanul e pe mijloc. Spira (SAS-ul) citeşte poziţia volanului, nu a coloanei de directie. Când volanul nu stă strâmb nici spira nu sta stramba, deci SAS-ul nu poate citi decat 0 sau 360. Doar dacă îi sunt rupte spirei urechiusele care intra in gaurile volanului se poate altfel.

Edited by Raula
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se face "calibrarea" cu DICE-ul cate grade trebuie sa mearga spre dreapta fata de 0 si cate spre stanga ? La mine parca la ultima aliniere aveam in jur de 398 spre dreapta cu 336 (parca) spre stanga. Oricum, cu mult mai putine. Poate sa fie acesta motiv-ul pentru care imi da eroare ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

336o e mai puţin de o tură. 398o e o tură şi încă 38o, deci nu e bine.

Nu cumva erau 498 şi 436?

Ce eroare îţi dă, mai exact?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba da, corect, era aproape de 500. 498 sau 499, daca fortai sa tragi un pic de volan. ANTI-SKID SERVICE REQUIRED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia nu e eroare, e mesaj. Eroarea trebuie să fie din trei litere (BCM, SAS) urmate de patru cifre.

Cum ai virat volanul la maxim? Sper că nu cu coloana de direcţie demontată...

Mesajul apărea şi înainte să măsori cât merge volanul stânga/dreapta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU am retinut codul de eroare. oricum, e de SAS. NU era demontata coloana. Ideea e ca nu cred sa fie spira dusa, ci mai degraba un fir sa aibe o problema. Impreuna cu aceasta eroarte mai apare una de genul "comunicarea dintre BCM si SAS.........." in sensul ca se intrerupe. Nu stiu exact cum ar trebui sa se manifeste o spira cu senzorul dus. Nu ar trebui sa dea mesaj indiferent de cum misti volanul ? La mine apare doar pe maxim stanga. Cand am luat masina nu am avut aceasta problema. E posibil sa fie de la o directie reglata aiurea ? Ma gandesc la varianta cu un contact imperfect (fir intrerupt) deoarece o perioada de timp am mers cu volanul usor slabit (avea joc in ax - sper sa intelegi la ce ma refer). Era slabita piulita de la volan. Apropos, masina e cu DSTC

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă tem că totuşi spira e, dar, la tine, e o diferenţă de peste 60o între stânga şi dreapta. Ia pune DICE-ul şi verifică dacă apare mesajul cu 30o înainte să ajungi la maxim stânga, adică nu la 498o, ci la 468o. Dacă nu apare la -468o, ştii ce ai de făcut: să centrezi caseta de direcţie şi, pe urmă, volanul. Îl pui să meargă până la 468o spre stânga, până la 468o spre dreapta şi gata.

Doar să nu-ţi apară mesajul la maxim dreapta, pe urmă... ;D

PS: Dacă se rezolvă aşa, e clar de la un reglaj de direcţie în stil neandertalian. De fapt, oricum, reglajul a fost făcut în cel mai josnic mod, din moment ce sunt astfel de diferenţe între stânga şi dreapta. De curiozitate, te-ai uitat ce diferenţă e între filetele rămase la bielete? Ar trebui să fie o diferenţă de cel mult 2 mm (milimetri).

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pina la cat ar trebui sa mearga astfel incat gradele la stanga sa fie egale cu cele la dreapta ? ma refer la o masina "perfecta". Media pot sa o calculez si eu, dar ma refer la valoare de fabrica.

Nu stiu care e diferenta intre filetele de la bielete. O sa verific cu prima ocazie.

PS: prefer sa stiu ca am directia reglata aproape perfect si spira defecta, decat sa ma duc sa cumpar spira noua si sa vad ca eroarea persista.

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valoarea de fabrică depinde de limitatoarele de bracaj, care, la rândul lor, depind de diametrul jantelor. Oricum, momentan sunt pe fugă, nu mai stau să caut valorile, dar poate vine cineva cu completări.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now