vlpvlp06

Relanti neregulat

35 posts in this topic

Ai rezolvat-o?...Cred ca e o molima,dupa ce am citit postul ,la vreo 3 zile a inceput sa imi stea la ralanti la 1200 rpm dupa ce se incalzeste motorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuzam si cautam vinovati, inlocuim piese la greu,chiar si cei cu pompe duze sau masini mai noi.

De calitatea carburantului se intreaba cineva?

Chiar daca 850-urile noastre(voastre ca eu nu mai am) sunt vechi si unii ar crede ca pot merge si cu ulei de la prajeala,fara un 98 nu merg la parametri.

Sau 95,dar 95 sa fie nu 89-91.

Edited by criss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai rezolvat-o?...Cred ca e o molima,dupa ce am citit postul ,la vreo 3 zile a inceput sa imi stea la ralanti la 1200 rpm dupa ce se incalzeste motorul...

inca nu am rezolvat-o,astept sa se mai incalzesca afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlp, nu mai sintem la schimbul pieselor dupa...ureche. Vezi ca trebuie sa ai cod eroare pentru senzor, nu te apuca sa dai banii de pomana pe el. Eventual, ia-l in casa + un aparat de masura (masurat rezistenta te intereseaza). Ia un ibric cu apa, baga corpul senzorului in apa + un termometru si da-i drumul la aragaz: la bornele senzorului vei citi in functie de temperatura apei:

0 grade - 7500 ohmi

10 grade - 4500 ohmi

20 grade - 2800 ohmi

40 grade - 1200 ohmi

60 grade - 560 ohmi

80 grade - 300 ohmi

90 grade - 206 ohmi

100 grade - 150 ohmi

Daca ai aceste valori, cu cit mai putina toleranta, senzorul e ok. Daca nu, altul nou.

Apoi, motorasul de relanti la control (dupa ce cred ca e curatat bine in interior, la "fluturele" metalic care se misca in cilindru).

Are 3 pini la mufa. Tii mufa cu cele 2 picioruse plastic ale ei (proturberante/iesituri) in sus si ai, de la stinga la dreapta pinii 3, 2, 1.

Intre 1 si 2 = 9-14 ohmi. Intre 2 si 3 la fel. Deci intre mijloc si extremitati ai aceste valori, CU CONTACTUL SCOS.

Cu contactul pus nu ai ce sa masori decit daca are tensiune: intre pinul 2 (mijloc) si masa trebuie sa ai tensiunea de la baterie.

Daca toate-s ok, pui masina sa invete din nou relanti-ul (l-o fi uitat, saraca :) )

Scoti + bateriei, astepti (fumezi o tigara) 10-15 minute si apoi pui + la loc. Inchizi TOTI consumatorii (da, inclusiv plafoniera) o pornesti si o lasi 15 minute (de preferat pina "deschide" o data termostatul). O iei la drum, ii dai niste pedale zdravene (stii tu de care - sa se indoaie acul turometrului) si apoi, lasind-o la relanti intr-o parcare cu motorul pornit, bineinteles, urmareste relanti-ul si indicatia apei (sa stea acul lipit la ora 3, pe ceas, fara nici o abatere - asta urmareste cu coada ochiului si atunci cind rupi acul turometrului). Apoi, ne spui ce face. Si mai urmeaza alte proceduri - timp si nervi sa ai, bani mai putin.

:headbang:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlp-ule vezi ca pe chiulasa sub senzorul de la axa cu came este inca un senzor pentru apa.

ala impreuna cu alte probleme care le ai indica debitmetrului iti da eroare si relantiul este sacadat.

PAREREA MEA ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlp, nu mai sintem la schimbul pieselor dupa...ureche. Vezi ca trebuie sa ai cod eroare pentru senzor, nu te apuca sa dai banii de pomana pe el. Eventual, ia-l in casa + un aparat de masura (masurat rezistenta te intereseaza). Ia un ibric cu apa, baga corpul senzorului in apa + un termometru si da-i drumul la aragaz: la bornele senzorului vei citi in functie de temperatura apei:

0 grade - 7500 ohmi

10 grade - 4500 ohmi

20 grade - 2800 ohmi

40 grade - 1200 ohmi

60 grade - 560 ohmi

80 grade - 300 ohmi

90 grade - 206 ohmi

100 grade - 150 ohmi

Daca ai aceste valori, cu cit mai putina toleranta, senzorul e ok. Daca nu, altul nou.

Apoi, motorasul de relanti la control (dupa ce cred ca e curatat bine in interior, la "fluturele" metalic care se misca in cilindru).

Are 3 pini la mufa. Tii mufa cu cele 2 picioruse plastic ale ei (proturberante/iesituri) in sus si ai, de la stinga la dreapta pinii 3, 2, 1.

Intre 1 si 2 = 9-14 ohmi. Intre 2 si 3 la fel. Deci intre mijloc si extremitati ai aceste valori, CU CONTACTUL SCOS.

Cu contactul pus nu ai ce sa masori decit daca are tensiune: intre pinul 2 (mijloc) si masa trebuie sa ai tensiunea de la baterie.

Daca toate-s ok, pui masina sa invete din nou relanti-ul (l-o fi uitat, saraca :smile: )

Scoti + bateriei, astepti (fumezi o tigara) 10-15 minute si apoi pui + la loc. Inchizi TOTI consumatorii (da, inclusiv plafoniera) o pornesti si o lasi 15 minute (de preferat pina "deschide" o data termostatul). O iei la drum, ii dai niste pedale zdravene (stii tu de care - sa se indoaie acul turometrului) si apoi, lasind-o la relanti intr-o parcare cu motorul pornit, bineinteles, urmareste relanti-ul si indicatia apei (sa stea acul lipit la ora 3, pe ceas, fara nici o abatere - asta urmareste cu coada ochiului si atunci cind rupi acul turometrului). Apoi, ne spui ce face. Si mai urmeaza alte proceduri - timp si nervi sa ai, bani mai putin.

:headbang:

Poate facem asta impreuna dupa ce trece zapada,deocamdata sta cuminte in parcare ca nu are cauciucuri de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Sa ma scuzati ca intervin in discutie dar am avut aceeasi problema si eu la 850 t5-ul meu.

Am avut noroc de un inginer doctor in motoare (fara gluma, i-am vazut diploma) care dupa ce m-a pus sa cuplez AC-ul, sa accelerez, sa opresc si sa pornesc, sa fac diverse chestii (chinezesti pentru mine) in legatura cu acceleratia, fara sa deshida macar capota motorului ori sa puna laptop mi-a spus nonsalant:

- suspectez o problema la vacuum.

Si, dupa 15 minute, dupa ce a schimbat cateva furtune coapte, T5-ul merge uns.

Stiti ce am apreciat? Ca am rams cu banii in buzunar in loc sa-i dau pe ECu, pe bujii, pe baterie, pe alte prostii. Sincer, diagnosticul pus corect, salveaza vieti, in cazul meu, masina si bugetul.

Sun acestea deoarece este necesar ca din cand in cand sa apelam la doctori in motoare sau masini pentru a ne salva bugetul. Nu toate se rezolva prin do it yourself si, pana la urma, mecanicii trebuie sa manance si ei, nu-i asa?

MUltumesc pentru atentie si bafta! Sper sa fi fost de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de DIY-eri... Multi s-au intalnit cu noi si au plecat cu probleme rezolvate... inclusiv de vacuum. Putini stiu masinile astea asa cum le stim noi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am și eu o problemă cu relanti-ul motorului meu 2,5T(B5254T2) de la S80 de foarte mult timp și nu am reușit să îi dau de cap nici la colegul nostru Midnight ,am fost la Primus și ei mi-au "fund"ățat clapeta accelerației și nu s-a văzut nici o schimbare după care au început să își dea și ei cu părerea (adică nu știau exact ce trebuie schimbat și asta m-a făcut să plec de acolo și să nu mă mai întorc la ei niciodată).Toate astea s-au întâmplat anul trecut,acum am început iar să caut defectul respectiv și înclin să cred că este de la supapele chiuloasei pentru că nu are o diferență prea mare când suspenzi scânteia la un piston.Poate am uitat să spun că motorul este alimentat și cu GPL și are acel tremur și pe benzină și pe GPL cel mai accentuat este la relanti adică la turația de 620-650ture/minut și a început să se simtă ușor și în mers.Am auzit pe cineva mai înainte zicând ceva de vaccin și nu știu pe sunt furtunașele cu pricina.Vă rog ajutați-mă nu mai știu ce să fac și m-am săturat să tot dau 50 sau 100 de lei pe diagnoza care nu îmi spun nimic care să mă ajute.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Am și eu o problemă cu relanti-ul motorului meu 2,5T(B5254T2) de la S80 de foarte mult timp și nu am reușit să îi dau de cap nici la colegul nostru Midnight ,am fost la Primus și ei mi-au "fund"ățat clapeta accelerației și nu s-a văzut nici o schimbare după care au început să își dea și ei cu părerea (adică nu știau exact ce trebuie schimbat și asta m-a făcut să plec de acolo și să nu mă mai întorc la ei niciodată).Toate astea s-au întâmplat anul trecut,acum am început iar să caut defectul respectiv și înclin să cred că este de la supapele chiuloasei pentru că nu are o diferență prea mare când suspenzi scânteia la un piston.Poate am uitat să spun că motorul este alimentat și cu GPL și are acel tremur și pe benzină și pe GPL cel mai accentuat este la relanti adică la turația de 620-650ture/minut și a început să se simtă ușor și în mers.Am auzit pe cineva mai înainte zicând ceva de vaccum și nu știu pe sunt furtunașele cu pricina.Vă rog ajutați-mă nu mai știu ce să fac și m-am săturat să tot dau 50 sau 100 de lei pe diagnoza care nu îmi spun nimic care să mă ajute.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Îmi cer scuze nu reușesc să scriu corect ""fund"ățat"(respectiv clapeta de acceleratie).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dar mai bine postezi la sectiunea corespunzatoare modelului tau. Aici e vorba de 850 care nu are aproape nimic comun cu motorul tau...In alte ordine de idei la 2003 din cate stiu Volvo a montat clapetele electronice Bosch care nu sunt asa de problematice ca cele MM. As verifica mai intai chestiile basic gen aer fals, bujii...Erori sunt ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now