• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Matrixxx

Senzor CamShaft sau de ce nu vrea sa porneasca ?

114 posts in this topic

Ei na, ca trebuia sa se intample ceva - ca prea eram incantat de masinutza mea. Ieri seara am vrut sa ies cu Midnight la o pizza - club Fabaria. Am pornit masinutza si am vazut ca s-a aprins becul de benzina - eram cam pe minim.Nedorind sa merg asa, am oprit la un LukOil si am bagat 10 litri de 98-euroluk. Toate perfecte, am mers, m-am vazut cu Alex, am mincat o pizza pe cinste si am petrecut impreuna 2 ore grozave. La plecare - ma conduce la masina.Urcam amindoi si dau sa pornesc.NIMIC.Inca o data si inca o data - NIMIC. Motorul se invarte dar nu porneste. Stupefiat (nu mi s-a intamplat niciodata de cind o am sa faca ceva asemanator) zic:s-o fi innecat - mirosea a benzina la teava esapament. O lasam 15 minute - ii dau pedala blana si incerc. NIMIC. Nu a vrut nici cu rugaciuni  ??? A trebuit sa ma conduca pina acasa - ii ramin dator.

Azi-dimineata (dupa ce am citit toata noaptea pina la 4 dimineata pe forumuri externe) ma duce cumnatul pina la masina.

Toate sigurantele bune.Pompa de benzina se aude bazaind si intrerupe dupa 3-4 secunde de la pusul contactului - cum e si normal - deci pompa si releul FuelPump merge. Dau cheie si o tin vreo 10 secunde.Aceeasi voiosie a motorului fara nici cea mai mica urma de a incerca sa porneasca...Desfac in dreapta capacelul de la rampa injectoare - e ca un ventil, apas un pic pe motzul ala -si benzina iese voioasa. Bunnn, deci benzina vine.Desfac bujiile - erau cam umede si miroseau a benzina-simptom de innecare.(Capac delcou e schimbat de o luna, bujiile de 2 luni-ca o paranteza.).Le sterg bine, pun 4 la loc si cu a 5-a incerc sa vad daca da scanteie-apropiind-o de galerie in timp ce cumnatul dadea la cheie. NIMIC !  Wow, zic - devine interesant. Scot fisa centrala de la bobina si o apropii de prima masa gasita-stalp amortizor. NIMIC-nici o scanteie ! Mai sa fie...

Cum naiba se arde asa brusc o bobina de inductie?...Murphy probabil ca si-a bagat coditza  ;)

La borna ei de plus -cea rosie - 8 volti (ar fi trebuit un 11-12 cred eu). Scot ansamblul ala cu tot si vad ca pe spate e montat un tranzistor de putere, cu colectorul la masa ansamblului bobinei-de fapt,mufa principala intra in tranzistor si de acolo ies 2 fire care alimenteaza bobina...

Masinutza a ramas acolo plangand-parasita si eu am luat bobina acasa sa o masor.Pare buna  ???,tranzistorul ala imi da senzatia ca e prajit. Bobina cu tot ansamblul ala e deja comandata la Alex.

Nu vreau sa-mi inchipui ce se intampla daca ma duceam cu familie, copil mic intr-o minivacanta printr-o statiune agroturistica la mama naibii si imi facea chestia asta acolo...

Oare 11 ani e varsta la care bobina asta moare asa, din senin? Sau s-o fi dus draq` - tot din senin ECU-ul masinii, care comanda bobina asta ?...Foarte interesant cum se pot arde astea asa-fara nici un simptom sau avertizare...

Sint super necajit si dezamagit...Daca imi spunea acum 2 zile cineva:"hai sa tragem o tura pina la nemti" mergeam fara nici un fel de gand negativ - atit de sigur eram pe masinutza asta - care nu a facut nimic rau pina acum...Mergea de rupea asfaltul - dupa cum va povestea si ma mindream cu ea...Acum e bolnava si sper sa o fac bine - ca mi-e mila de ea...asa sint eu mai sufletist. Stiu ca e un fier de care ne folosim - dar m-am atasat mult de ea si nu as schimba-o cu nici o alta masina.

Cu speranta ca nu v-am intristat prea tare - va doresc kilometrii nenumarati fara probleme !

Matrixxx...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Acum e bolnava si sper sa o fac bine - ca mi-e mila de ea...asa sint eu mai sufletist"  ;D hai ca esti tare Matrixxx nota 10 pt impresie artistica!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu fii chiar asa suparat! se intampla sa cada avioane si nu se supara nimeni dar o masina! e doar o problema minora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu sint suparat...sper sa o aduc acasa cit mai repede...mai ales ca trebuie sa o repar singur, departe de casa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma este de la bobina?? Nu exista cineva cu un 850 sa aiba o bobina de rezerva cu care sa faci proba? macar sa sfi sigur de la ce este!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bobina este alimentata(pe acelasi ansamblu) de un tranzistor de putere. Ala e prajit-sigur. Bobina nu are nimic, am probat-o acasa cu o sursa de 12v si da scanteie frumoasa. Insa nu pot cumpara doar tranzistorul ala - e sudat de bobina, mama masii de designer. E un fel de BU - ca la finalul de la TV-uri  ;)  Abia dupa ce pun un ansamblu de-asta care merge sigur, pot trece la altele...La pornire, ECU-ul masinii trebuie sa primeasca semnal de la 2 senzori: CamShaft si RPM, daca astea sint murdare sau duse - nu comanda tranzistorul asta sa dea alimentare bobinei. Cool, nu? Mai interesant e ca opreste si alimentarea injectoarelor ECU-ul asta. Asadar, cum spuneam, sa vad daca nu e mai grava problema decit pare. Va tin la curent  ;)

P.s. Nu am indraznit sa cer cuiva sa vina cu masina pina la strada unde a ramas a mea parasita, sa-si scoata bobina de pe masina si sa mi-o dea mie sa incerc sa pornesc - este un pic cam mult pentru bunul meu simt...Daca i-o arde si pe-a lui - mie nu-mi plac complicatiile astea inutile...O sa ma descurc singur - momentan. Mai nashpa e ca nu pot lucra la masina decit seara-noaptea - caci pina la 17 sotia e la servici iar eu am grija de baietelul nostru mic de 3 ani juma`. Si e cam nashpa pe intuneric - chiar si cu lampa aprinsa... Asta e. Oricum, e mai bine sa mai fie cineva cu mine - mai schimbam o parere, mai ajutam, etc. Insa nu am cui sa cer asta. :-\

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham, deci daca incercam alimentarea bobinei cu + de la baterie tot nu merge :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi - spre seara astept ansamblul bobinei de la Alex- si o sa ma duc sa mai incerc...Mai curat bujiile o data, ma mai invart pe linga ea, mai masor cite ceva  :D

O sa ma duc cu metroul pina la Iancului - o sa fie interesant, nu am mai mers cu metroul din vara... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mintzi ! Ai fost cu metroul la mine sa iei bucshile ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate - am uitat...batrinetea asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, impreuna cu 850 -ul meu am pastrat un moment de liniste pt cel ce a fost....tranzistorul de pe bobina T5 -ului tau.......si speram sa fie doar asta buba......referitor la batranete si dezamagire nu uita totusi ca "vechiturile" noastre sunt inca in floarea varstei si mai au multe de spus :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx daca te duci la masina in seara asta si crezi ca te pot ajuta cu ceva sa imi spui ( nu am eu prea multe cunostinte mecanice dar ....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc opus - ptr, momentul de reculegere ! Multumesc Alex si Volvo460 ptr, ca ati stat in frig 3 ore linga mine - incercand tot ce se putea face acolo - la locul faptei...

Cu mahnire...o spun: cu bobina schimbata noua, a pornit de 2 ori...In timp ce a mers 5-6 secunde - turatia scadea incet pina la zero. Orice resuscitare din pedala a dus la oprirea motorului. Bateria mi-a omorit-o...Mi-a imprumutat-o si Volvo461 pe-a lui - ptr. citeva incercari nereusite de pornire. Nu exista scanteie in continuare...Am scos bornele bateriei...lasat asa 15 minute...scos din soclu ECU...pus la loc...spray contact la toti senzorii...NIMIC...Imi vine sa innebunesc, nu alta.La mufa bobinei ajunge curentul care trebuie insa nu-i vine trenul de impulsuri tranzistorului care sa taie ciclic curentul bobinei - generind astfel SCANTEIA VIETII  >:(

Era mai bine daca nu pornea deloc - asa, cu cele 2 incercari semireusite, sint si mai bagat in ceata.Daca era ECU-ul crapat - nu mai dadea nici un impuls de la inceput catre bobina - dar a pornit super frumos ! Si a murit la fel de frumos...Daca era vreun senzor - s-a prajit asa stind degeaba in parcare, nemiscata ? Nu mai facea vreun simptom asemanator - vreo pornire mai greoaie pina acum? Daca era vreun contact imperfect - masa-senzori-fire-mufe-trebuia SIGUR sa mai dea vreun semn, insa masina a mers extraordinar pina cind am oprit-o pe strada aia !Au cazut toate asa deodata brusc? O fi fost vreun OZN prin zona si mi-a dat peste cap cu cimpul electromagnetic creat intreaga masina?

Ditamai uzina de motor sa moara asa - inexplicabil...

Ultimele variante plauzibile -cred eu:

senzorul de CamShaft - care e o caruta de bani sau ECU-ul insasi...3 carute de bani  :D

In continuare caut solutii LOGICE.Fara un tester pus pe ea si citit niste coduri acolo...slabe sanse sa o fac sa porneasca.

Astept sfaturi ca eu nu mai stiu, m-am blocat...ce sa-i mai fac ? Sa o tractez catre un tester care poate va da niste coduri? Senzorul de Camshaft si RPM nu dau coduri de eroare...

Nu doresc la nimeni sa experimenteze starile prin care trec eu acum - mama masii de masina ! :cursing:

Si peste toate - nici nu e in fata casei - ci la mama naibii...macar mai coboram si mai faceam cite ceva pe la ea, o mai inchinam, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca este senzorul de CamShaft, practic tu nu ai acea platina care sa deschida si sa inchida contactul odata cu invartirea motorului. Ceva trebuie sa iti dea si sa intrerupa tensiunea de alimentare a tranzistorului iar acela cred ca este senzorul de CamShaft. Studiaza bine problema, poate cineva cu un 850 se risca sa scoata acel senzor, si sa il inlocuiasca 5 min pe al lui Matrixxx, macar sa stie si baiatul asta ce are masina ca mai are putin si i da foc. 

Cred ca daca era de la ECU.....nu o mai vedeai tu pornita nici pt alea 10 secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

imi pare rau sa citesc despre masinuta ta. daca te pot ajuta cu ceva, nu ezita sa ma suni 0747.29.59.49. am un tester ce citeste DTC-urile motorului si frame-urile de eroare (daca exista). dupa ora 18.30 te pot ajuta cu cea mai mare placere. sau, eventual, sa te trag pana acasica cu xc-ul...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Habar nu am de Cam Shaft....deocamdata ;D  dar sunt de acord cu Volvo 460 ca buba e pe la "platina"......sper sa ajungeti [ T5 si TU] acasa sanatosi cu ajutorul lui Shpeedy.......si cred ca nu a-r arata rau sa vi se mai alature cateva Volvouri....... asa sa se vada ca tinem uni la altii  :occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata ajung si eu in Bucuresti. Daca nu rezolvi pana atunci vedem ce putem face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    M-a sunat Florin (Matrixxx) si mi-a spus ca a pus un tester pe ea si i-a dat eroare de CMP (CaMshaft Position Sensor) si eroare de Boost Pressure Sensor. A doua e neglijabila, insa din cauza primeia... scanteie IOC. Daca stie cineva un 850 la dezmembrat...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am plecat...........sa cautam comoara :hiding:......

post-232-12877845898411_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ÃŽ-mi pare rău să aud asa ceva de Volvo-ul tău. :'(De abia azi am mai intrat pe forum ,stau prost cu timpul , si am văzut că ai pătit  beleaua .Puteai să dai un tel. ptr. un sfat ceva .Eu zic să măsori bine senzorii ăia să nu dai banii degeaba.

Există senzorul :Crankshaft care citeste vibrokenul si trebuie să aibă :200-500ohmi,care este mai ieftin-in jur de 150-200 ron, nou --ÅŸi sezorul-Camshaft care citeste axa cu came care are trei fire si se măsoară altfel. Ä‚sta este mai scump 400-700 ron in functie de marcă.Ar fi bine dacă totusi ai putea să faci proba cu un altul.

Eu as putea sa te ajut dar să vii cu masina , că sunt legat de mâini si de picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff...Saga continua...

Astazi am dat jos(cam greu-20 minute) dracia aia de CamShaft senzor.E un amarat de senzor magnetic (HALL). Cama are o "paletzica" sudata acolo care - in timp ce se roteste - intrerupe fluxul magnetic al acestui senzor. Cum s-o fi putut strica senzorul asta fara nici un simptom anterior mortzii, nu-mi explic. In fine, l-am dat jos, l-am curatat, spray-at,facut cruce  ;), curatat cu putin smirghel contactele celor 2 mufe mama-tata, spray-contact si pus la loc. Acelasi simptom - nu e scanteie. Zici ca nici nu am muncit o ora la el...Mai bine-l lasam asa...

V-am spus eu ca mi-am confectionat un tester cu un LED. Codurile obtinute prin aceasta metoda: 4-1-4, 3-1-4.

4-1-4 e "Boost presure regulation" - doar la modelele turbo - ca al meu, insa nu m-a interesat.

3-1-4 e Camshaft sensor signal . Hopa - ceea ce banuiam incepe sa se arate  ;)

Ma streseaza o idee care nu-mi da pace: daca cumva e vreo intrerupere de la mufa pina la ECU iar senzorul Camshaft sa fie bun ?

Ar explica fenomenul dubios privind transmiterea semnalului catre ECU (vreun fir ros,cu o oarecare rezistenta pe el avind in vedere temperatura motorului care-i prajeste sau usuca zilnic izolatia ) si nu moartea senzorului asa, brusc, inexplicabil-gen Zona Crepusculara. Urasc astfel de defecte......

De aceea as avea nevoie de un senzor second-hand sau de la alta masina, sa nu arunc 7-800 roni degeaba(asa cum banui ca am luat si bobina noua degeaba - cum vorbeam cu Alex...). Daca porneste, macar stiu sigur, ca m-am saturat de teorii si masuratori de 2 zile  :sad2:

Sper sa gasesc undeva, incep sa caut pe internet, cine stie?...

La ora tarzie - Matrixx trimite toate gindurile frumoase acestui frumos forum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Mii de multumiri lui Speedy care m-a ajutat sa o aduc pina acasa !!! A venit si cu testerul sau - insa aceeasi problema (ca si cu OBD ScanTool-ul meu cumparat de-afara) : No link connection - link error...Tot mai bun e testerul meu cu LED meshterit de unul singur  :D  glumesc, desigur - insa e bine ca mi-a citit codurile astea - chiar si asa, mai empiric. Insa eu am incredere in el.

  Multumesc dumyg pentru suportul tau - din pacate nu am cum sa ajung cu masina pina la tine - ca ea nu mai vrea  :(

Sper ca maine sa fie o noua zi - mult mai senina ca cea de azi...

Numai bine !

  Multumesc opus - sper sa gasesti comoara  :D

  Multumesc Alex si volvo460 ptr. ajutorul de ieri - cind am inghetat toti 3 in frig. Volvo460 a trecut si azi pe la mine, acolo unde zacea fara viata bijuteria mea - sa vada ce-i mai fac  ;)

Lista e inca deschisa multumirilor !  :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uităte în Autodata si faci măsurătorile la ECU .Dacă ai fir întrerupt trebuie să-l vezi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai trei fire :1-galben cu roÅŸu care duce la-- A36 (ECU)  = +/ 12v iesire semnal

                -2-albastru cu roÅŸu---------A21 - intrare semnal =0-5v

                -3-maro cu negru ----------A18  = masa

PoÅ£i sa măsori continuitatea intre fire de la senzor la ECU cu un instrument sau cu o lampă (cu mufele scoase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca nu am gasit senzor de-ala second-hand...mai sap, poate cine stie? E destul de frustrant sa dau 7-8 milioane pe unul nou si sa vad ca tot nu porneste...Off, off...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now