nedgica

S40/1,6D/2006 relanti instabil

49 posts in this topic

Salutare tuturor forumistilor, apelez la voi pentru niste sfaturi.

La motor rece relanti cu intreruperi, pe turometru nu se observa (sta fix la 800) dar se simte cum se zguduie masina cand scade turatia apoi isi revine rapid. La accelerare foarte lenta pe loc sau in mers constant pana in 2000 rpm la fel se simt intreruperi urate. Inainte de a face relantiul probleme, la oprire la semafor imediat dupa terminarea franarii scadea turatia 2-3 secunde sub 800 rpm apoi revenea, simptom care se pastreaza si acum.

Pe loc daca accelerez brusc nu-i nici o problema, daca accelerez foarte lent pana in 2000 intrerupe rau, peste 2000 e ok.

M-a sfatuit un amic sa o forjez putin pe autostrada pentru ca am facut doar drumuri scurte prin oras de ceva vreme, am forjat-o 160-180 sau cu a 4-a pe la 4000 rpm si cand am tras pe dreapta relantiul era perfect, dar dupa ce s-a racit nitel motorul, dupa pornire aceleasi intreruperi. Deduc ca problema apare doar la motor rece.

In rest masina merge perfect, porneste la sfert, nu da nici un mesaj pe bord, are putere, viteza etc.

Inainte de a ajunge la reprezentanta - ultima varianta pe care o iau in calcul (din mai multe motive, pe ultimul loc fiind pretul), poate imi dati niste sfaturi, ce sa verific, posibile cauze, poate o fi ceva simplu, sau ma indrumati la cineva priceput si cate are interfata de diagnoza.

Mentionez ca-s din ucuresti si nu ma dau banii afara din casa dar nici nu vreau carpeala, mi-e drag sa platesc lucrul bine facut, nu cum am patit pe la unele sevice-uri unde tot schimba cate o piesa pana se goleste buzunarul meu sau pana dau ei de piesa defecta, depinde care varianta apare prima, nu e aici locul dar am chiar unele exemple hazlii.

Edited by nedgica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme cu rulmentul de presiune de la ambreaj ai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, n-am simtit nici o hiba la rulmentul de presiune. Dar nu prea vad legatura intre galopatul relantiului si rulmentul de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa facea si la mine la opelul care il am acum, a fost EGR-ul intepenit si imbacsit la refuz, precum si tubulatura, mai pe romaneste...era VRAISTE, mers subturat de catre primul proprietar.

Posibil sa fie aceeasi chestie si la tine, dar doar demontand-ul poti sa verifici daca ai sau nu funingine imbacsita acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceleasi simtome are si masinuta mea de 2 ani de zile.Chiar zilele trecute am schimbat pompa vacum ,la reprezentanta am facut operatiunea si mi-au zis ca masina este ok din toate punctele de vedere.Am masina din 2008,la servici am numai volvo dar acest motor ma dat pe spate nu stiu daca am vazut altul mai prost ca asta.Citeodata regret ca nu mi-am luat un A4,dar Volvo for life! :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceleasi simtome are si masinuta mea de 2 ani de zile.Chiar zilele trecute am schimbat pompa vacum ,la reprezentanta am facut operatiunea si mi-au zis ca masina este ok din toate punctele de vedere.Am masina din 2008,la servici am numai volvo dar acest motor ma dat pe spate nu stiu daca am vazut altul mai prost ca asta.Citeodata regret ca nu mi-am luat un A4,dar Volvo for life! :hello2:

Crezi ca un A4 era mai breaz ?:)

Volvo for life - dar cu motor Volvo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, la reprezentanta aici acelas raspuns ia cu motor volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, n-am simtit nici o hiba la rulmentul de presiune. Dar nu prea vad legatura intre galopatul relantiului si rulmentul de presiune.

Are!! Daca nu decupleaza bine....

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este din EGR si/sau clapeta acceleratie, trebuie curatate .

Majoritatea Volvo-urilor cu 1.6D au o fluctuatie de turatie dupa ce se opreste masina la semafor . Foarte putine am intalnit sa nu faca asa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm si al meu are o oarecare fluctuatie/trepidatie pe loc, nu mereu, care se simte doar in vibratie nu si in turometru, iar eu am EGR nou si clapeta curatata.

Am inclusiv si problema cu scaderea turatiei dar nu 2-3 sec ci mult mai putin like 1 sec sau sub, si se manifesta doar cand franez si sunt aproape de oprire, dar se manifesta extrem de rar asa ca nu mi-am batut capul cu asta.

Si nici nu-mi fac griji in legatura cu usoara diferenta de sunet in turatie dupa ce am mers cu un jetta 1.9tdi cu jumatate din km mei care facea mult mai urat, in sensul ca nu torcea perfect rotund. Si nici fostul meu mondeo nu torcea perfect rotund desi nu era nimic defect. M-am consolat cu ideea ca motoarele astea sunt ceva mai complexe si functioneaza altfel fata de motoarele mici. Fiesta mea 1.4tdci toarce perfect perfect rotund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt un test electronic mergi la bogdan g, pt curatare poate tot el te indruma in bucuresti pe undeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm si al meu are o oarecare fluctuatie/trepidatie pe loc, nu mereu, care se simte doar in vibratie nu si in turometru, iar eu am EGR nou si clapeta curatata.

Am inclusiv si problema cu scaderea turatiei dar nu 2-3 sec ci mult mai putin like 1 sec sau sub, si se manifesta doar cand franez si sunt aproape de oprire, dar se manifesta extrem de rar asa ca nu mi-am batut capul cu asta.

Si nici nu-mi fac griji in legatura cu usoara diferenta de sunet in turatie dupa ce am mers cu un jetta 1.9tdi cu jumatate din km mei care facea mult mai urat, in sensul ca nu torcea perfect rotund. Si nici fostul meu mondeo nu torcea perfect rotund desi nu era nimic defect. M-am consolat cu ideea ca motoarele astea sunt ceva mai complexe si functioneaza altfel fata de motoarele mici. Fiesta mea 1.4tdci toarce perfect perfect rotund.

Nu e vorba doar de o fluctuatie mica, la relanti desi la cateva secunde intrerupe - scade turatia - isi revine, problema e la mers cu turatie mica si constanta ( mai e nevoie cu treapta 1 sau 2 cand trebuie mers incet), caz in care din cauza intreruperilor se zgaltaie masina rau de tot. Daca o forjez nu se simte nimic.

Intre timp s-a aprins si un martor portocaliu in bord, stanga sus, in carte zice ca arata ceva probleme cu sistemul de evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut mai bine de 1luna de la inceperea topicului.Inca nu ai ajuns cu ea la un tester?Suna l pe bogdan daca are timp sa ti faca un test

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trecut mai bine de 1luna de la inceperea topicului.Inca nu ai ajuns cu ea la un tester?Suna l pe bogdan daca are timp sa ti faca un test

A fost ingropata in zapada pana acum cateva zile, nu i-am mai pus cauciucurile de iarna daca tot e stricata.

Noroc ca mai am un Golf 2 1,6D/1989 cu care reusesc sa-mi fac treaba. Desi e cam tractoras, atat la confort cat si la zgomot, nu m-a lasat niciodata in drum. Am cumparat cam in acelasi timp masinile, la Golf mai cade o bara, ii dau cateva suturi si se aseaza, nu ocolesc nici o groapa prin oras (la gropi ii depasesc pe toti, altfel nici o sansa ca are vreo 50 cp motorul) dar nu se strica nimic la ea. Am dat pe ea nimica toata, cheltuielile de intretinere tind spre zero, de casco nu e cazul, consuma mai putin ca Volvo. In schimb Volvo mereu face cate o fitza, ba mecanica, ba de soft, mai nou nu mai iese ecranul GPS din bord.

Daca s-ar mai fabrica Golf2 maine mi-as lua una noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecranul gps: este sectiune in DIY.Oricum la ce are masina ii cea mai mica problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat valva EGR si tot taseul de admisie incepand cu filtrul de aer pana la intrarea in galerie. Rezultat: instabilitatea la relanti s-a accentuat (probabil canalele valvei EGR sunt mai curate), chiar se preste motorul uneori la rece. Cu mufa EGR-ului scoasa merge perfect. La cald pot sa reintroduc mufa si merge bine. Ceva sfaturi? As schimba valva EGR, doar ca mie frica sa nu o schimb degeaba. In bord este aprins becul stanga sus care inseamna ceva probleme de evacuare/emisii.

Apropo, intre timp m-a lasat si bateria (6 ani vechime), stie cineva un tip de baterie care sa se potriveasca la dimensiuni si capacitate? Sa nu umblu sa masor baterii prin magazine pentru a incapea in spatiul destinat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca baterie: eu am pus varta silver aia cu 5stele si se potriveste.Parca 74A la 370

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat valva EGR si tot taseul de admisie incepand cu filtrul de aer pana la intrarea in galerie. Rezultat: instabilitatea la relanti s-a accentuat (probabil canalele valvei EGR sunt mai curate), chiar se preste motorul uneori la rece. Cu mufa EGR-ului scoasa merge perfect. La cald pot sa reintroduc mufa si merge bine. Ceva sfaturi? As schimba valva EGR, doar ca mie frica sa nu o schimb degeaba. In bord este aprins becul stanga sus care inseamna ceva probleme de evacuare/emisii.

Apropo, intre timp m-a lasat si bateria (6 ani vechime), stie cineva un tip de baterie care sa se potriveasca la dimensiuni si capacitate? Sa nu umblu sa masor baterii prin magazine pentru a incapea in spatiul destinat.

Aceeasi chestie am patit-o si eu. Am curatat EGR-ul si merge mult mai prost decat inainte, scutura de zici ca-i cutremur. Verdictul celor din service: trebuie schimbata valva EGR. Miercuri am programare si sper sa vin cu vesti bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch S5 de 85Ah am pus eu si merge perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe forumul Peugeot se vehicula 500 lei pentru o valva EGR. Stie cineva daca acelasi motor 1,6D de pe Volvo, atunci cand e pus pe Ford, Peugeot, Citroen, Mazda etc. foloseste aceeasi valva EGR? Adica daca as cauta valva EGR pentru Ford cu 1,6D s-ar potrivi la al meu S40?

Multumesc pentru sfaturile cu bateria, am intrebat pentru ca vreau sa corespunda ca marime cu locasul de pe masina, sa nu trebuiasca modificat suportul sau altceva ori sa se plimbe bateria, si totodata sa aiba si capacitatea care trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectific sa nu induc in eroare:tot bosch s5 am si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aceeasi chestie am patit-o si eu. Am curatat EGR-ul si merge mult mai prost decat inainte, scutura de zici ca-i cutremur. Verdictul celor din service: trebuie schimbata valva EGR. Miercuri am programare si sper sa vin cu vesti bune.

Tremuraturile apareau la motor rece, la cald merge boboc, sa vedem cum o fi intr-o dimineata rece. Azi am fost la o diagnoza si a iesit bine EGR-ul. Dar ma pregatesc totusi sa-l schimb la primele simptome. Este posibil ca tot din vina EGR sa fi avut si consumul mai mare, eu credeam ca e normal, azi am aflat ca era cam mare.

Multumiri lui Bogdan.

Bateria Bosch S5 85A/h cumparata proaspat e foarte potrivita, sunt necesare insa niste adaosuri in partea superioara, pentru fixare, deoarece e mai joasa decat cea originala si bratul de prindere nu tine bateria fixata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,si eu unele simptome asemanatoare.Am un s40 2002 1.9 102cp,motorul trage de rupe sunt f multumit de el,insa am acel relati instabil,uneori imi scade si pana la 600rpm si simt masina cum vibreaza un pic,chestia e ca la mine e pe duca si volanta dar nu cred sa aiba ceva legatura.La ce nivel trebuie sa stea turatia motorului??In curand am sa ii curat si EGR_ul poate o fi de la el.Ca o idee am obs ceva si anume funingine pe EGR,cum se vede in poze.

post-3260-0-71214800-1347092936_thumb.jp

post-3260-0-27743900-1347092954_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am relanti instabil la oprirea la semafor.Pana la urma sa inteleg ca este de la EGR.

Cei care ati curatat EGR-ul, unde ati facut-o si cat va costat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now