vicanezu

schimbare colector alternator s40 td

11 posts in this topic

A schimbat cineva colectorul de la alternator,se schimba greu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai un alt colector nu ai si rotorul sa-l schimbi cu totul ptr ca va fi greu sa-l lipesti pe ax in cazul in care reusesti sa-l dai jos fara sa-l spargi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vicanezu E destul de facil .... vezi postul #4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vicanezu E destul de facil .... vezi postul #4

Acum ai rotorul in mana-mai departe incepe sa se complice situatia(din pacate)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca l-ai desfacut, mai departe e joaca de copii... ;)

Deslipeste cele 2 fire care ies din rotor, dar atentie! Trebuie sa tii cont de inceputul si sfarsitul bobinei, astfel: dupa ce desfaci unul din fire, masori cu un ohmetru pentru a realiza la care inel ajunge pe peria colectoare. Il marchezi si apoi il desfaci pe celalalt. De informatia aceasta o sa ai nevoie cand montezi noua perie. Mai departe folosesti o presa de rulmenti pt a extrage peria colectoare veche. Dupa indepartarea acesteia vei constata ca pe axul rotorului sunt frezate axial niste caneluri foarte fine. Acestea servesc pentru rigidizarea si centrarea noii perii...in concluzie, nu e nevoie de adeziv. Dupa ce ai "orientat" noua perie pe ax (astfel incat cele 2 fire sa corespunda celor 2 perii colectoare - vezi informatia de mai sus), folosesti un ciocan de plastic sau de cauciuc si ii "dai" cu curaj... :evil6: Plasticul noii perii este destul de elastic si nu se va crapa ;)

Dupa introducerea periei colectoare pe ax, refaci lipiturile celor 2 fire si poti folosi un pic de silicon pt rigidizarea lor pe discul de la baza acesteia.

Daca tot umbli la alternator, iti recomand sa-i schimbi rulmentii (de preferat cu protectie de plastic sau cauciuc) si carbunii.

Siii...cam atat! Hai ca se poate! :P

Best, avx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu o serie deoarece pe a-l meu nu mai exista abtipildul respectiv si nu pot comanda colectorul.Mentionez ca este un alternator Valeo si este montat pe un volvo s40 td din 1997.

Mai jos o sa postez doua imagini cu un alternator identic cu a-l meu.Va multumesc !

post-1737-0-01248400-1329056317_thumb.jp

post-1737-0-09686400-1329056323_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca l-ai desfacut, mai departe e joaca de copii... ;)

Deslipeste cele 2 fire care ies din rotor, dar atentie! Trebuie sa tii cont de inceputul si sfarsitul bobinei, astfel: dupa ce desfaci unul din fire, masori cu un ohmetru pentru a realiza la care inel ajunge pe peria colectoare. Il marchezi si apoi il desfaci pe celalalt. De informatia aceasta o sa ai nevoie cand montezi noua perie. Mai departe folosesti o presa de rulmenti pt a extrage peria colectoare veche. Dupa indepartarea acesteia vei constata ca pe axul rotorului sunt frezate axial niste caneluri foarte fine. Acestea servesc pentru rigidizarea si centrarea noii perii...in concluzie, nu e nevoie de adeziv. Dupa ce ai "orientat" noua perie pe ax (astfel incat cele 2 fire sa corespunda celor 2 perii colectoare - vezi informatia de mai sus), folosesti un ciocan de plastic sau de cauciuc si ii "dai" cu curaj... :evil6: Plasticul noii perii este destul de elastic si nu se va crapa ;)

Dupa introducerea periei colectoare pe ax, refaci lipiturile celor 2 fire si poti folosi un pic de silicon pt rigidizarea lor pe discul de la baza acesteia.

Daca tot umbli la alternator, iti recomand sa-i schimbi rulmentii (de preferat cu protectie de plastic sau cauciuc) si carbunii.

Siii...cam atat! Hai ca se poate! :P

Best, avx.

Gata ,am reusit,cu putina bunavointa si pricepere oricine poate reusi.Multumesc pt sfaturi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema intr-un mod elegant si "avantajos".... ;D

Am sa "verific" personal ce ai facut acolo cu proxima ocazie... :occasion14:

Asfalt uscat! avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

A schimbat cineva regulatorul de incarcare la alternator, fara sa  demonteze alternatorul si pompa de servo?

Masina:  VOLVO V40  2001  D4192T4

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 19.01.2018 at 6:57 PM, LEONIDAS a spus:

Buna seara,

A schimbat cineva regulatorul de incarcare la alternator, fara sa  demonteze alternatorul si pompa de servo?

Masina:  VOLVO V40  2001  D4192T4

Se poate schimba și e destul ușor.

Se desface cablul din mufa iar celălalt cablu are o piuliță de 13.

Capacul alternatorului este prins cu doua șuruburi de 7. Aici aveți nevoie de o tubulara.

Releul este prins cu trei șuruburi tot de 7.

Eu a trebuit  să schimb doar cărbunii.

Codul cărbunilor cumpărați este : 940113190071

Am atașat cateva poze din timpul lucrării și cu codurile pieselor.

IMG_20180126_145732.jpg

IMG_20180126_145514.jpg

IMG_20180126_143236.jpg

IMG_20180125_125542.jpg

IMG_20180126_143253.jpg

IMG_20180126_143919.jpg

IMG_20180126_143850.jpg

IMG_20180126_150334.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now