severciprian

Trepideaza la plecare treapta 1

31 posts in this topic

Va salut, de ceva vreme (1-2 luni) am observat o trepidatie a motorului in momentul debraieri numai in treapta 1. Trepidatia apare numai cand motorul este cald si poti sa o accelerezi si mai mult tot trepidat pleaca de pe loc ( Zici ca se rupe in doua).

Daca incerc sa plec cu derapaj merge nu zice nu, o accelerez in ori ce treapta fuge ca nebuna. Nu imi pot explica ce are de trepideaza in treapta 1.

Poate aveti idee, poate a patit cineva ca mine, paote e cineva mai bun mecanic si ma puteti ajuta si pe mine sa depistez ce se intampla pana sa ajung la camatarari la service!

Va multumesc!

post-415-0-41220800-1328897323_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ambreajul iti joaca feste;

un kit si l-ai rezolvat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie oare de la ambreaj, nu de alta dar am schimbat ambreajul acum 3 ani (Valeo) nu cred ca am facut 80mii km cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu aceeasi problema ca si tine la primul meu volvo si probela la mine era de la ambreiaj,dar dupa cum spun si colegii problema poate fi si din alte parti dar cel mai probabil este ambreiajul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma duc Luni la un service sa ii faca o constatare! sa vedem ce gasesc la ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in primul rind verifica tampoane motor si cutie. Daca nu, disc ambreiaj - arcuri rupte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesorii care predau chirurgie le spun tinerilor studenti urmatoarele : " Când auzi tropot de copite gândeste-te la cai, nu la zebre !" ... Chestia asta se aplica si la masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am patit asa la un Punto.Era de la tamponul cutiei de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate ne spui si noua ce a fost.

Multumim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit-o cand mi-a intrat apa la ambreiaj, a zdranganit asa cativa km de-mi sarea basca din cap la plecarile de pe loc, pt ca patina ambreiajul. Dupa ce s-a uscat si-a revenit... Tu esti sigur ca nu ti-a intrat ulei pe ferodourile de la discul de ambreiaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai hai sa iti zic: Ultima data cand a facut urat am plecat de la Brasov catre Constanta, a mers bine pana la Bucuresti e cand am intrat in capitala semafoare nebunii atunci a inceput sa trepideze ca nebuna numai cand plecam de la semafor treapta 1 dupa aia mergea normal.

Idea e ca de vreo 2 saptamani nu sa mai intamplat si am mers numai prin Constanta semafoare, stopuri, etc. nu sa mai repetat sindromul

Spune-mi unde sa ma uit sa vad daca a intrat ulei pe la ferodourile de la cutie sau tre sa dau cutia jos?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-mi unde sa ma uit sa vad daca a intrat ulei pe la ferodourile de la cutie sau tre sa dau cutia jos?!

Salut Ciprian! Trebuie sa desfaci cutia de viteze sa ai acces la discul de ambreiaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca nu te mai zdruncina inseamna ca probabil s-a curatat discul de ambreiaj si poti merge linistit cu ea de-acum incolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar nu pentru mult timp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba fix pentru cat timp nu-i patineaza. Daca incepe sa-i patineze si sa miroasa a ferodou incins, il schimba cum facem toti cand ne pica ambreiajul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de patinat nu cred.Dar il apuca "emotiile" :D. si cere alt "scutec".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stau bine sa imi aduc aminte cand am fost plecat la pitesti am oprit pe A1 intr-un peco OMV si mirosea a ferodo dar in partea din spate a masini dreapta, am crezut initial ca e de la un din rotile din spate dar nu erau incinse nici macar caldute; e drept ca am prins o vreme cu ploaie si mult noroi mai ales pe varianta Bucuresti si m-am gandit ca poate noroiul cu sare sa incins si uscat pe toba finala de esapament si de acolo si mirosul de ferodo !

Din ce spuneti voi cred ca e aproape gata ambreajul!

Tind sa cred treaba asta pentru ca nevastamea conduce si ea de 1an si jumatate mai mult prin oras si idiotul ala de instructor a invatato sa plece de pe loc din ambreaj si probabil a patinato in exces in mai ales ca v-am zis mai mult in oras a condus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idiotul ala de instructor a invatato sa plece de pe loc din ambreaj si probabil a patinato in exces

Pai ne explici si noua care ar fi ALTA metoda de plecat de pe loc decat din ambreiaj ? O impingi 2 metri din spate si dup-aia sari repede in ea si o bagi direct in viteza ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Severciprian, de la ce a fost problema, ai rezolvat-o? Spune-ne si noua! :hello:

Edited by scoro2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am umblat in ia sa vad exact ce are (lipsa bani momentan)

Ha ha! ce iti mai plac glumele tale ''midnight caller'' cred ca ai inteles foarte bine. (Ridica piciorul stang de pe ambreaj fara sa apese cu piciorul drept accelereatia) o tine foarte mult timp patinata fara sa ii dea gaz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ar fi bine sa verifici cit mai repede care-i problema, eu din cauza rulmentului de la ambreiaj aveam aceleeasi simptome. Abia reuseam sa plec de pe loc. Odata plecat de pe loc nu mai aveam treaba. Cind au desfacut cutia la service, au inceput sa cada bilele din el :smile: . Atunci au inteles si ei de ce conduc asa de rau. ;)

Si inca o chestie, simteam ca ceva nu e in regula cind calcam ambreiajul, nu era o cursa lina ( nu tot timpul, era cu toane ).

Din cauza unui rulment spart ( cu alta ocazie ), am patit-o destul de urit. Furca de impingere a rulmentul a sarit din pozitie si s-a rasucit. A rezultat blocarea motorului si deformarea unei piese de ghidaj a sistemului de ambreiaj. Piesa care nu prea se gaseste si nu a fost deloc placut momentul. Ma rog, eu am cutie M5P, poate la tine nu e acelasi tip de rulment, da' e mai bine sa stii ce au patit altii :smile:

In principiu, daca ambreiajul e tocit, ar trebui sa o vezi cum creste turatia motorului si cum nu crese viteza :smile: Tu zici ca fuge de rupe .... Nu prea se potriveste cu ambreiaj uzat.

Daca era o planetara ( capatul de linga cutie/motor ), facea urit la vitee mai mari ( peste 80km/h - trepidatii foarte puternice ).

Varianta cu tamponul uzat, e plauzibila. Daca iei piciorul de pe acceleratie in treapta 1 ( o duci inspre 3000 de ture si in loc sa dai a doua, eliberezi acceleratia si o lasi in frina de motor ), se scutura masina ?

Bafta.

Edited by iridibo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now