zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

Salutari,daca ai centura ca asta fa niste poze sa vad cum e asezata si trimite-mi pe pm si o sa iti zic cum sa o deblochezi,in mod normal are sub capacul negru un mic blocator cu bila metalica in el si o parghie din plastic si trebuie tras de parghie inspre bila si se deblocheaza,am lucrat 7 ani cu ele,daca nu merge si ai timp mai spre seara am putea vb prin skype sa iti zic pasii care trebuie urmati,succes!

post-7084-0-06056200-1418076512_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

TURN STEERING

TRY START AGAIN.

Sa fie spira de la volan?

Se si repara sau doar prin "înlocuire" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul de blocare al volanului.

Dai jos plasticele de sub volan si bati cu ceva in el(arata ca o cutie montata pe coloana de directie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,daca ai centura ca asta fa niste poze sa vad cum e asezata si trimite-mi pe pm si o sa iti zic cum sa o deblochezi,in mod normal are sub capacul negru un mic blocator cu bila metalica in el si o parghie din plastic si trebuie tras de parghie inspre bila si se deblocheaza,am lucrat 7 ani cu ele,daca nu merge si ai timp mai spre seara am putea vb prin skype sa iti zic pasii care trebuie urmati,succes!

Salut Ionut,

din pacate nu stiu cum e inauntru - ca sa vad mecanismul. Ar trebui sa dau jos tapiteria de pe bancheta si nu ma incumet. Nici nu am acces, pentru ca mecanismul respectiv e la jumatatea banchetei, fara alta cale de acces decat demontarea tapiteriei... O sa aleg varianta lenesului - demontez un surub si nu mai folosesc centura. dar o sa postez rezolvarea finala, banuiesc ca la Primus au montat vreodata o centura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mecanism ai o bila care sta in "echilibru" doar cand bancheta e in pozitia "normala". In orice alta pozitie bila se misca si blocheaza centura . Asa se realizeaza si in virejele luate mai "vitejeste" ca sa blocheze centura. Desfa jos centura, rabateaza bancheta si apoi se va debloca si vei putea prinde la loc centura. Am mai citit pe net ca pentru a preveni fenomenul ar ajuta sa prinzi centura inainte de a rabata bancheta in prindere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TURN STEERING

TRY START AGAIN.

Sa fie spira de la volan?

Se si repara sau doar prin "înlocuire" ?

Il dai jos de acolo , si are o tija de intra in coloana de directie , incearca sa o gresezi bine , asa am facut la Sprinter si a functionat , asta in cazul in care functioneaza el .
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mecanism ai o bila care sta in "echilibru" doar cand bancheta e in pozitia "normala". In orice alta pozitie bila se misca si blocheaza centura . Asa se realizeaza si in virejele luate mai "vitejeste" ca sa blocheze centura. Desfa jos centura, rabateaza bancheta si apoi se va debloca si vei putea prinde la loc centura. Am mai citit pe net ca pentru a preveni fenomenul ar ajuta sa prinzi centura inainte de a rabata bancheta in prindere.

in mod normal daca se impinge chinga inapoi in retractor cel putin 2cm ar trebui sa isi dea drumul,dar daca blocatorul si-a blocat parghia inspre roata volanta din retractor nu se mai poate face nimic doar daca se desface centura,daca nu se mai poate impinge chinga inapoi in retractor se mai poate desface surubul care prinde chinga in caroserie/scaun urmand a se introduce chinga in retractor 2cm,daca vreodata faceti operatiunea asta atentie mare sa nu ii dati drumul chingii prea tare ca o sa sara arcul care retracteaza chinga si nu mai aveti ce face.

Blocatorul cu bila are rolul de a bloca centura in caz de rasturnare sau o inclinatie mai mare de 30°/40° fata de nivelul solului asta ca sa nu sara pasagerii prin masina daca nu a avut loc un impact ci doar o rasturnare,sper ca va va ajuta,succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai pateste careva in afara de mine ca la rece, cutia de viteze sa faca figuri intr a 3ea si atat, la modul ca pana se incalzeste motorul/masina, chiar si la 2500-2900 ture refuza sa intre "lin" intr a 3ea, si trebui fortat un pic ca si cum ar cere turatie mai mare?

motor 1,6d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este sincronul pe moarte, e chiar contraindicat să turezi, dacă nu vrei să ucizi şi pinionul. Uleiul de trasnmisie de când n-a fost schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat de dificil este schimbatul unui sincron sau a mai multor, la cutia de viteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu nu este foarte dificil, numai ca este munca multa pana ajungi la ei - cutia se da jos de pe masina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

În plus, sincroanele sunt ale dracu' de scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si "oficial" nici nu ai de unde sa le cumperi ca nu exista ca piesa de schimb decat cutia cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai am sa incerc varianta cu schimbatul uleiului pentru ca am vazut niste urme de ulei de la cutie. Sper sa nu fie sincroanele. Nu stiu cand sau daca s a schimbat vreodata uleiul la ea, eu o am doar de un an.

mersi de sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai pateste careva in afara de mine ca la rece, cutia de viteze sa faca figuri intr a 3ea si atat, la modul ca pana se incalzeste motorul/masina, chiar si la 2500-2900 ture refuza sa intre "lin" intr a 3ea, si trebui fortat un pic ca si cum ar cere turatie mai mare?

motor 1,6d.

Suna a inel sincronizator insa nu trebuie sa o turezi tare intrucit aceasta piesa pune doar o "frina " pt ca pinioanele corespunzatoare treptei de viteza sa se sincronizeze si sa nu isi rupa dintii. :smile: .

Poate iesi mai ieftin cu schimbare de ulei .Mult noroc..Vezi tu ,si "tunning"-ul asta la diesel 1.6! :smile:

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mod normal daca se impinge chinga inapoi in retractor cel putin 2cm ar trebui sa isi dea drumul,dar daca blocatorul si-a blocat parghia inspre roata volanta din retractor nu se mai poate face nimic doar daca se desface centura,daca nu se mai poate impinge chinga inapoi in retractor se mai poate desface surubul care prinde chinga in caroserie/scaun urmand a se introduce chinga in retractor 2cm,daca vreodata faceti operatiunea asta atentie mare sa nu ii dati drumul chingii prea tare ca o sa sara arcul care retracteaza chinga si nu mai aveti ce face.

Blocatorul cu bila are rolul de a bloca centura in caz de rasturnare sau o inclinatie mai mare de 30°/40° fata de nivelul solului asta ca sa nu sara pasagerii prin masina daca nu a avut loc un impact ci doar o rasturnare,sper ca va va ajuta,succes!

In mecanism ai o bila care sta in "echilibru" doar cand bancheta e in pozitia "normala". In orice alta pozitie bila se misca si blocheaza centura . Asa se realizeaza si in virejele luate mai "vitejeste" ca sa blocheze centura. Desfa jos centura, rabateaza bancheta si apoi se va debloca si vei putea prinde la loc centura. Am mai citit pe net ca pentru a preveni fenomenul ar ajuta sa prinzi centura inainte de a rabata bancheta in prindere.

Salut, aveti dreptate: dupa ce desfaci centura din surubul de sub bancheta si ridici spatarul, se deblocheaza si merge foarte bine. Cum rabatezi bancheta, cum se blocheaza... ! Singura solutie facila este intr-adevar sa fixezi centura sa nu se mai retracteze cand lasi bancheta jos...

Nu stiu daca bila din interior are legatura cu ce am gasit pe spatele banchetei, in dreptul mecanismului de blocare, dar la mine nu a avut nici o influenta punerea unui magnet puternic pe chestia din poza.

Intrucat se blocheaza ambele centuri de pe acelasi spatar si pentru ca am vazut ca intra niste fire in bancheta, sunt tentat ca exista un sistem electronic care blocheaza centura in momentul in care detecteaza ca bancheta este desfacuta. Cand ma duc pe la BogdanG, o sa-l rog sa verifice dava se vede ceva la diagnoza.

Multumesc pentru sfaturi :smile:

post-3567-0-10525300-1418218034_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr o seara cand sa plec,dau cheie si se aude doar un click!Masor bateria si rezulta 9,78 volti!Dupa vreo 2 zile de mers cu ea,am hotarat ca as avea nevoie de o baterie noua.Asta care o am acum nu stiu din ce an e,dar cert e ca o lasa memoria de tot :D.

Le: Bateria este un powerblock de 74 Ah si 660 A En din 2008!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, aveti dreptate: dupa ce desfaci centura din surubul de sub bancheta si ridici spatarul, se deblocheaza si merge foarte bine. Cum rabatezi bancheta, cum se blocheaza... ! Singura solutie facila este intr-adevar sa fixezi centura sa nu se mai retracteze cand lasi bancheta jos...

Nu stiu daca bila din interior are legatura cu ce am gasit pe spatele banchetei, in dreptul mecanismului de blocare, dar la mine nu a avut nici o influenta punerea unui magnet puternic pe chestia din poza.

Intrucat se blocheaza ambele centuri de pe acelasi spatar si pentru ca am vazut ca intra niste fire in bancheta, sunt tentat ca exista un sistem electronic care blocheaza centura in momentul in care detecteaza ca bancheta este desfacuta. Cand ma duc pe la BogdanG, o sa-l rog sa verifice dava se vede ceva la diagnoza.

Multumesc pentru sfaturi :smile:

Nu are ce sa vada la diagnoza. La tine este o problema mecanica! Daca era o problema electrica, aveai si eroare de SRS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centura are in interior o capsa pirotehnica care actioneaza cu un mic voltaj de aprox 11V pe un tub cu niste bile sa te lase putin inspre airbag in caz de impact,in timpul in care aribag-ul se desumfla,asta ca sa nu iti rupa clavicula cu o oprire brusca,capsa daca se detoneaza nu mai ai ce face doar sa inlocuiesti centura,deci cum a spus PaunIonutz aveai eroare SRS,probabil la tine daca rabatezi bancheta ea fiind prinsa in bancheta(nu stiu unde se prinde)blocatorul de inclinatie in caz de rasturnare impinge parghia si blocheaza centura.

O centura are 2 sisteme de blocare(la soc si inclinatie) si capsa pirotehnica cu rol de pretensionare.

Incearca sa impingi chinga inapoi in retractor si verifica daca functioneaza corect cu bancheta ridicata,daca merge asa nu iti mai fa probleme,probabil asa au gandit-o inginerii:rabatata blocheaza;ridicata merge,bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut sa schimb stergatorul de pe spate la v70 si l-am rupt. Acum trebuie alt brat.... :dontknow::rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma cu ceva timp,s-a rupt chestia asta(vezi poza),care sincer sa fiu nu stiu ce rol are.Poate ma lamureste si pe mine cineva.AM vazut ca s-a rupt de la un furtunas.Dar ce rol are?Ce face mai exact?

ps: este vorba de aia prinsa cu un colier negru/alb.

post-312-0-95957600-1419583791_thumb.jpg

post-312-0-05458400-1419583832_thumb.jpg

post-312-0-82922000-1419583946_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi unde duce CELALALT furtunas. S-ar putea sa fie o valva de aerisire a presiunii din rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare a fi o pompa de motorina de la webasto,ai asa ceva pe masina?Mie cel putin,asa imi pare!!

Edited by mario74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,am webasto pe masina!

O sa mai cercetez,sa vad unde ar putea duce.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now