zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

Acum 3 ore, Midnight Caller a spus:

Silicon, nu picătura. Picatura e rigid și s-ar putea sa crape și sa ramai iar fără ea

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Limba romana e foarte greu!!!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și mai ales e....OFF-TOPIC!!

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good guy, thief! Fura usita de la rezervor fara sa rupa balamaua. :wub::wub:

Jur ca a stat 5 minute parcata pe centru toata ziua.

Oh well, inca o chestie care completeaza lista de oglinzi, capace roti, prezoane, semnale laterale, stergatoare de far, stergatoare de luneta, bandouri de aripa, etc, pierdute de-a lungul anilor.

Ma rog. Oricum avea rupta urechea care o blocheaza cand se inchid usile. ;D

20170422_162042.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC, Picătura e rigida ......tui picătura masii.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adezivul picătura... Tu-i mama ma-sii

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va luati degeaba de bietul Alex

Un adeziv, doi adezivi, deci, masculin

Adezivul este rigid.

"Picatura" este numele nu are nici o treaba cu sexul, putea sa fie adeziv "Uhu" sau adeziv "Mariana".

Adezivul "Picatura" este rigid, la fel cum putea sa fie adezivul "Mariana" este rigid.

Fiind vorba deja de adeziv in discutiile anterioare, nu este gramatical gresit sa se elimine din propozitie cuvantil "adeziv" pentru a nu se creea o repetitie deranjanta, deci, "picatura" este rigid sau "Mariana" este rigid sunt exprimari corecte.

Deci, v-am spart, asa de off-topic.

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai cu cine nene Maurice. Niște.... bade...

Ma bucur sa vad ca unii chiar au mai rămas la orele de gramatica.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii "are" copii si "e" obligati sa "vorbeste" corect...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, Maurice a spus:

Unii "are" copii si "e" obligati sa "vorbeste" corect...

Coooorect! Apreciez ca ai folosit ghilimelele in cazul picaturii pentru acordul folosit de tine !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, paunionutz a spus:

O telecomanda!.... doua ....

Doua telecomenzi, scrie la dex maica, asta daca vorbim de substantiv, daca vorbim de verbul "a telecomanda" e mai complex.

https://dexonline.ro/definitie/telecomanda

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Maurice a spus:

Doua telecomenzi, scrie la dex maica, asta daca vorbim de substantiv, daca vorbim de verbul "a telecomanda" e mai complex.

https://dexonline.ro/definitie/telecomanda

Mercy dom' profesor, dar era o gluma, pe care o stie 90% din tara. 

https://m.youtube.com/results?q=o%20telecomanda%20doua%20telecomanda&sm=1

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am prins ca era o gluma mai Ioane, sunt eu mos dar nici chiar asa....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inițial am vrut să postez în secțiunea "Cum arata ACUM masina ta?" și să zic că am pus un kit de înălțare:

18235790_1584438058254876_629331235_o.th

Dar din păcate treaba stă altfel, sâmbătă din motive încă ne știute de mine mașina mea a luat o vacanță în timp ce eu eram în vacanță, noroc că am găsit pe cineva care a venit după mașină (din Tg, Mureș până la Băile Tușnad) și ieri mașina a ajuns acasă iar azi am ajuns și eu că eram cu două mașini și nu am mai venit acasă ieri.

Sâmbătă am pornit din Harghita Băi până la lacul Sf. Ana și la o depășire mai grăbită (6000-6500 rpm - folosesc a 3a în multe cazuri la această tură când depășesc camioane) când am schimbat din a 3a în a 4a am simțit că nu este ceva în regulă dar încă trâgea mașina. La vreo 10 km de lac motorul nu prea mai trâgea numai cu apăsarea lină a accelerației, dar dacă acceleram foarte fin motorul ajungea și la ture mai mari (3-4000rpm) în schimb dacă încercam să accelerez mai puterni suna de parcă era un tractor...când luam piciorul de pe accelerație sunetul dispărea.

După ce am stat vreo 3 ore la lac am pornit mașina, a scos un fum cam negru dar nu mult iar motorul mergea la fel de prost. Cei care au fost la lacul Sf. Ana știu că trebuie să urci cam mult să ieși din craterul acela, am ieșit cumva, a dat în nas de vreo 2-3 ori dar a ieșit. Dar din păcate cam la jumătatea drumului mi sa părut că merge și mai prost și m-am oprit lângă drum. Am oprit motorul m-am uitat împrejur, nu am văzut nimic, am pornit motorul dar de data aceasta se oprea câteodată și la relantin.

O cunoștință a venit după noi din Miercurea Ciuc, că eram 4 cu mașina și ne-am dus după celalaltă mașină să încercăm să tractăm pe a mea întrun sat sau oraș că era în mijlocul păduri. Dar am găsit numai o frânghie foarte scurtă de tractat, și cum aveam posibilitatea că motorul să se oprească la relantin și să rămân fără servo frână nu am riscat. Dar eram cam la un kilometru de Băile Tușnad (două curbe), așa că am pornit motorul și am mers cu mașina încet până în Tușnad (nu tractat).

De acolo duminică dimineață am putut să urc mașina pe trailer dar tot așa a mers motorul.

 

Lucruri care am observat:

1. Un lucru care cred că indică o problemă mai gravă, joja era sărită când am ajuns la lac, în cei 90-100.000 km (aproximativ) mi sa întămplat de cred două ori să găses joja sărită.

2. Acul de temperatură indica 90 grade (la jumătate) dar mi sa părut că motorul era la o temperatură mai mare.

3. Ventilatorul rămânea pornit 10 minute după ce opream motorul de fiecare dată când am mers mai mult de cel 1 km. Până în Tușnad, când am mers mai puțin a râmas pornit.

4. Până când nu m-am oprit lângă drum nu mi sa aprins nimic în bord, după ce m-am oprit am avut eroarea de Check Engine (System Engine Service și triunghiul garlben) dar poate că mi sa aprins când am deconectat MAF-ul (să văd dacă merge mai bine sau nu, nu a schimbat prea multe, când am deconectat mufa nu sa mai oprit la relantin dar nu cred că avea treabă cu mufa scoasă, probabil motorul sa mai răcit un pic)

5. În cei 5 minute până când am ajuns în Tușnad acul de temperatură a ajuns aproape la jumătate, mai era jumătate de gradație. Afară ploua și era în jur de 12 grade.

 

Acum caut pe cineva cu VIDA și DICE în Mureș să vedem ce este...pompa de benzină, ETM, vreun releu, bobină de inducție...sau ceva mai grav cu internele motorului, o supapă rămas deschis. O să fac mâine un test de compresie dacă revine mechanicul meu în oraș că este plecat și el, joja sărită mă cam îngrijorează. Vizual ulei nu se vede în lichidul de răcire, este clar și cam la nivelul în care ar trebui să fie de mirosit nu prea știu eu să fac diferență dacă este sau nu ceva în lichid dar este clar și are doar culoarea aceea albastră de antigel OEM Volvo.

Dacă are cineva vreo idee sau știe pe cineva cu tester, dacă îmi amintesc bine era cineva dar nu mai știu cine. Știu că nu se repară mașina pe forum :) dar totuși niște idei sunt bine venite.

Am mai avut o problemă cu o bobină de inducție, chiar când am fost la reparat bord la Bogdan și chiar când am ajuns la el mi-a cedat dar nu se simțea prea tare și doar la drumul de întoarcere a început să meargă în patru cilindrii (noroc că-s 5)  dar atunci se simțea altfel și se auzea altfel. Acum dacă sunt în mers și accelerez scoate un zgomot...cum am zis de tractor și dacă sunt oprit și accelerez în liber mai tare se aude ca și un "backfire" (nu știu termenul în lb. română).

Niște poze curente:

18261323_1584438864921462_1233515056_o.t20170430_100444.thumb.jpg.61ce0043c98599

Era să uit, este motorul de 2.0T, nu prea cred că turboul are ceva fiincă aveam probleme și la relantin și la pornirea de pe loc dar nu exclud. :)

 

 

Edited by arpi2390

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvată. Rezolvarea fooooarte costisitoare:

20170502_193942.thumb.jpg.f0635b184cede5

Una bucată colier.

Colierul de pe furtunul care vine pe ETM. A fost forțat ultima oară când a fost strâns și nu mai ținea bine, acum și-a dat drumul. Iar la ultima depășire combinat cu presiunea turbinei la 6500 rpm a sărit furtunul. Nu știu cum nu am văzut când m-am oprit lângă drum, eram mai preocupat să găsesc pe cineva care să ne ducă la cazare.

Pus alt colier, am făcut și un test de vreo 30 de km. Am forțat motorul de mai multe ori și totul pare în regulă, chiar mi-a dispărut o altă simptomă mai veche (până acum dacă stătea mai mult timp motorul la relantin, 2-3 minute, și după aceea acceleram mai tare în liber mai întâi motorul coborea un pic în ture, ca și cum se oprea, și după aceea revenea și se urca în ture, dar aproape nu se putea observa acest lucru, acum nu o face deloc).

Îmi cer scuze că am poluat un pic topicul dar am vrut să scriu și rezolvarea.

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ceva vreme aud un piuit care vine din zona pedalelor.Cateodata apare si dispare.Ideea e ca mi-am dat seama ca in momentul in care piuie apas usor fpedala de frana si piuitul dispare.Bineinteles piuitul apare din nou si , la fel, apas pedala de frana si dispare iar.Mentionez ca nu am probleme cu franele.Anul trecut (nu mai retin cand) am schimbat placute, furtune de frana fata-spate (ate), schimbat lichidul de frana (ate super blue racing) si am fost cu ea la un baiat care are statie itp si i-a "aerisit" franele etc.Ce credeti ca poate fi problema?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil scartie ceva pe acolo. Da si tu cu un spray de vasilina pe la pedale, unde freaca ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, paunionutz a spus:

Probabil scartie ceva pe acolo. Da si tu cu un spray de vasilina pe la pedale, unde freaca ele...

Sincer sa fiu, mi se pare un piuit care poate fi asociat cu un balon pe care il gauresti cu un ac si scapa aerul sub presiune.nu stiu ce s-ar putea afla in zona pedalelor care sa faca un astfel de zgomot.Dar la sfarsit de saptamana ma bag pe la pedale le curat si le si ung/dau cu spary/vaselina/cu de toate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pierde vacuum tulumba de servo frana

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mai scris demult pe aici. Sa dea ăl' de sus tot asa

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 5/11/2017 at 9:30 PM, paunionutz a spus:

Poate pierde vacuum tulumba de servo frana

Nu e exclus nici asta.Oare in situatia in care pierde vacuum ma pot trezi sa raman fara frane ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramai fara servo la frana, nu fara frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau stricat si reparat urmatoarele: bielete de directie, bascule.

si  a ramas de reparat swirl-ul pe vineri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 5/17/2017 at 10:46 AM, Maurice a spus:

Ramai fara servo la frana, nu fara frana.

:) asta nu am inteles-o !!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai simplu, presiunea exercitata asupra pompei de frana va ramane doar cea a apasarii tale pe pedala, masina/motorul nu te mai ajuta cu nimic.

Fa o proba, mergi cu masina pana pe la 15-20 km/h, opresti motorul (in mers) fara sa blochezi volanul si pune frana de mai multe ori, la inceput mai usor sa "scapi de vacumul existent" si pe urma incearca s-o opresti pe loc, exact asta se intampla cand nu mai ai servo. E posibil la prima apasare sa mai ai ceva vacum creeat dar la urmatoarele nu ar mai trebui sa existe.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now