HOV17

Nu porneste, nu am curent deloc, ajutor!

45 posts in this topic

Poate cum e noua bateria ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porneste relativ bine. Prima pornire de dimineata e problematica, adica nu o ia la prima cheie sau foarte rar.

Nu palpaie absolut nici un bec, nici luminile in bord sau in interior.

Incarca 14,7V timp de 2-3 minute daca e motorul rece, apoi scade brusc la 13.25V.

Am 2 baterii, un Rombat Premier de 80Ah, noua in garantie, pe care mi-a descarcat-o cu alternatorul vechi care incarca doar 12.6V (avea puntea belita) si un Tudor de 80Ah cumparat acum o saptamana + alternator nou Denso 150Ah, care acum incarca 13.25V.

Senzorul e si el nou, ca avea eroare pe el. Dupa schimb nu a disparut eroarea, insa senzorul lucreaza, a fost masurat si testat.

O sa incerc sa montez la loc bateria Rombat Premier si sa observ daca o incarca mai mult, fiind descarcata.

Ideea e ca toti mi-au spus ca ar trebui sa incarce minim 13.5V cu lumini si ventilatie pornite.

Merci!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca dimineata sa pui contactul,astepti sa se stinga bujiile,iei contactul,pui din nou pana se sting. Faci asa de vreo 3-4-5 ori si dupa aceea ii dai cheie si vezi cum pleaca.

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

"am tinut bateria (care avea 9,48 V) aprox 3 ore la incarcat"

Eu stiu (din batrani) ca atunci cand tensiunea bateriei a scazut sub 10v, acea baterie e pa, arrivederci, sayonara, etc. Se numeste prag de discharge, de descarcare - apoi randamentul bateriei e...mucificat. Degeaba o incarci ca nu se mai incarca cum trebuie niciodata, chiar de juri ca voltmetru iti arata ce-ti arata.

Ia-ti alta si ai scapat de belele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am descarcat-o de vreo 3 ori pana pe la 1-2 volti, si inca mai duce Caranda mea :)

Bine, iarna asta o sa o arunc la gunoi dar saraca si-a facut datoria 2 ani cu varf si indesat, la cat a zacut masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am montat pe masina bateria descarcata Rombat Premier. Am cuplat borna - cu cheia in contact, pozitia 2. Dupa 10 min de asteptare am incercat o pornire, insa cum ma asteptam a murit instant.

I-am dat curent de la o Dacia Duster si dupa pornire am pus imediat aparatul de masura pe ea. Rezultatul este acelasi 13.23-13.25V. La acceleratie nu se modifica absolut nimic.

Chiar am masurat la 2 vecini cu Passat si Octavia TDI si la ambii incarca peste 14V.

Am mers o jumatate de ora cu masina fara consumatori, doar 3 trepte de ventilatie cat sa nu imi fie frig.

Daca nu porneste maine dimineata, am in portbagaj bateria noua Tudor 80Ah si voi incerca sa pun Rombatul pe redresor.

Tot 13.25V incarcare si masurata direct de pe alternator, deci cablajul nu e de vina, nu pierde curent.

Daca mai aveti idei, sunt binevenite si va multumesc pentru ele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca ai masina sub 2006 ar trebui sa vezi senzorul de temp baterie ca poate are un ceva.In functie de el CEM raporteaza ce curent , tensiune de incarcare este nevoie ,plus consumatori, si din ECU ,alternatorul primeste excitatie pe pin 2 de la conector.Ma gindesc ,poate sa nu fie o poveste mai veche cu masina la acest capitol,intrucit ai 2 baterii bune de curind ,doar presupun.

Trebuia sa iti masoare la service incarcarea sau ar trebui mergi sa iti reverifice cu alt alternator ca prea este nu stiu cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Senzorul de temperatura de sub baterie este nou. L-am schimbat ca dadea eroare pe tester.

Eroarea nu a disparut, insa senzorul functioneaza. Mi l-au testat la 2 service-uri diferite si au spus ca e bun. Am si senzorul vechi p-acasa cred, cred ca e bun si ala.

In plus, la rece, daca las masina sa stea 3-4 ore in frig si o pornesc apoi, incarca 14.7V timp de cateva minute, deci clar senzorul isi face treaba.

La 2 service-uri mi-au masurat si rasmasurat pe baterie, direct de la alternator si pe baterie, au spus ca totul e ok, dar nu-si explica de ce incarca asa putin.

Am o promisiune de la Nicu Untea (un tip de nota 10 dealtfel), de la care am cumparat alternatorul nou, ca-mi aduce un baiat cu multa experienta, dotat cu multe testere, dar care nu lucreaza cu persoane fizice ci doar cu service-uri si imi gaseste problema. Sa vedem, nu ma imbat cu apa rece, dar n-am liniste pana nu rezolv problema.

O sa-i propun omului sa incercam si cu alt alternator nou, poate sunt eu ala ghinionst care prinde un alternator defect din fabricatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul era nou-nout sau reconditionat? L-ai luat cu piesa veche la schimb? Desi stiu ca Denso nu e cu piesa veche la schimb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o nelamurire , la motorizarile 1.6 si 2.0d nu erau alternatoarele de 120 A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau, si s-au upgrad-at la 150A.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si orice posesor de 2.0d am si eu probleme cu pornirea la rece sau prima pornire am probat ceea ce a spus vita fresh cu incalzirea bujiilor mai mult decat normal insa nimic mai bun am curatat electromotor pentru ca pe banc functioneaa perfect bateria are 8 luni , problema persista si dupa schimbarea ei am citit undeva pe forum ca ar putea fi egr problema sa ramana pe deschis si sa nu fie suficient oxigen pt pornire ceea ce ar fi o idee insa nu am avut timp sa il curat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul era nou-nout sau reconditionat? L-ai luat cu piesa veche la schimb? Desi stiu ca Denso nu e cu piesa veche la schimb...

Am o nelamurire , la motorizarile 1.6 si 2.0d nu erau alternatoarele de 120 A

Alternator nou in cutie sigilata cu garantie 2 ani! Piesa veche a ramas la mine, poate fi reconditionata daca i se pune punte noua si carbuni noi, dar m-ar fi costat cu tot cu manopera peste 450 lei, asa ca am optat pentru unul nou.

De 150A este alternatorul si tot de 150 este si cel vechi.

@Marian Sabou, fa o diagnoza, cauzele pot fi multiple si e greu dupa ureche sa te prinzi ce are.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0D asa faceam iarna si pornea, sa ziceam oarecum la sfert. Oricum, mult mai repede si mai usor decat ar fi pornit din primul contact. Eu stiu sigur ca aveam bujii arse pentru ca aveam eroare le releul de bujii.

Si electromotorul poate fi o cauza, daca se uzeaza bucșele din el invarte mai mult si pornirea e mai greoaie.

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu dim am probat sa opresc radioul plus ventilatia din habitaclu am obs ceva imbunatatiri dar nu exagerat ... O sa curat egr ala intro seara langa un vin cald ca e frig tare la garaj ... Si daca nu pana cand o sa moara de tot numai fac nimic pentru ca nu stiu de unde sa o mai apuc .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate bateria slaba ? Ma refer model slab ... cu ah mic la demarare ... vad si eu la d5 ca am baterie de 80A caranda si ar mai fi loc.

Fizic ar mai fi loc . Si pe site la rombat spre exemplu imi recomanda de 75 A care e cam putin pt. Dieselul meu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sincer cand am luat bateria am luat ce o fost mai strong ... Pentru ca erau probleme la pornire si am vrut sa elimin bateria ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Senzorul de temperatura de sub baterie este nou. L-am schimbat ca dadea eroare pe tester.

Eroarea nu a disparut, insa senzorul functioneaza. Mi l-au testat la 2 service-uri diferite si au spus ca e bun. Am si senzorul vechi p-acasa cred, cred ca e bun si ala.

In plus, la rece, daca las masina sa stea 3-4 ore in frig si o pornesc apoi, incarca 14.7V timp de cateva minute, deci clar senzorul isi face treaba.

La 2 service-uri mi-au masurat si rasmasurat pe baterie, direct de la alternator si pe baterie, au spus ca totul e ok, dar nu-si explica de ce incarca asa putin.

Am o promisiune de la Nicu Untea (un tip de nota 10 dealtfel), de la care am cumparat alternatorul nou, ca-mi aduce un baiat cu multa experienta, dotat cu multe testere, dar care nu lucreaza cu persoane fizice ci doar cu service-uri si imi gaseste problema. Sa vedem, nu ma imbat cu apa rece, dar n-am liniste pana nu rezolv problema.

O sa-i propun omului sa incercam si cu alt alternator nou, poate sunt eu ala ghinionst care prinde un alternator defect din fabricatie.

Salut!

Revin cu feed back si o sa detaliez problema in asa fel incat orice coleg ar mai intalni-o, sa stie ce are de facut.

Mi-a facut un nene o diagnoza profesionala. A constatat eroare pe senzorul de temperatura. L-am asigurat ca e nou nout si ca si celalalt senzor avea aceeasi eroare.

Ok, s-a trecut la treburi de finete. A masurat intai cablajul, cu niste ace foarte fine infipte in cablurile care duc de la senzor spre CEM si cu aparatul de masura pe acele respective. Totul ok pe cablaj, impulsul pleca ok si nu era intrerupt.

Apoi, a scos omul un fel de feon foarte puternic pe gaz, l-a pus pe senzor la o distanta de circa 10 cm si cu caldura pornita tare asupra lui, a inceput sa masoare voltajul transmis de senzor....si hopa elucidarea misterului: CEM nu interpreteaza corect voltajul trimis de senzorul de temperatura baterie.

La prima cheie, senzorul da o tensiune de 2.46 V daca-mi amintesc bine, pe care CEM o interpreteaza ca fiind +4 grade Celsius => incarca 14.7, apoi senzorul scade voltajul la 2.00V, iar CEM interpreteaza direct +55 grade Celsius. Senzorul de temperatura scade din 2 in 2 minute voltajul, pana se stabilizeaza pe la 0.5V, iar CEM ramane blocat la +55 grade Celsius.

Concluzia este ca ceva s-a bulit in CEM si incarcarea progresiva in functie de temperatura bateriei, nu mai functioneaza.

Partea buna a lucrurilor, este ca inginerii de la Volvo s-au gandit la un sistem de protectie, in caz ca pica vreodata senzorul, cablajul, CEM-ul, mufa si au implementat in CEM o instructiune de incarcare minima a bateriei indiferent de informatiile primite de la senzor, de 13.2V minim cu oricati consumatori ar fi porniti (probat cu clima, faruri, si dezaburire pornite, nu a scazut sub 13.2V)

Partea proasta a lucrurilor este ca cel mai probabil, durata medie de viata a bateriei de pe masina mea va fi de doar 2-3 ani, in loc de 4-5 ani cat este normal.

Sfatul omului care mi-a facut diagnoza si a identificat problema a fost sa merg linistit asa fara absolut nici o problema.

CEM-ul este exclus sa-l schimb. In primul rand, nou costa probabil mai mult decat face masina, iar second hand e cu mare bataie de cap, deoarece vine impreuna cu imobilizator si contact.

Din pacare domnul care mi-a facut diagnoza nu lucreaza cu oricine, ci doar intr-un fel de circuit inchis. E solicitat de toate service-urile mari cand exista o problema delicata ce tine de diagnoza. Face diagnoza si identificare cauze erori pe absolut orice model de masina, totul cu testere dedicate pentru fiecare brand in parte.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

F bine ca ti-ai rezolvat.

Offtopic..Asa se lucreaza si nu este cine stie ce inginerie ce ti-a facut. :smile: .Important sa iti rezolve complet asta este treaba adevaratasi ok. Service-urile care nu au electricieni ,normal ca lucreaza cu cite cineva,asta inseamna cheltuielii mai putine cu personalul pt service-uri ,intrucit pe electrica sint putine solicitari deosebite iar astea banale le fac mecanicii..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva, domnul respectiv mi-a recomandat sa-mi iau o Varta Silver Dynamic 80 Ah. A spus ca in opinia lui, e cea mai buna baterie de pe piata la momentul de fata. Bineinteles ca nu o s-o iau, ca nu m-am tampit sa fac stoc de baterii noi, dar macar pot impartasi cu colegii de forum parerea unui profesionist.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now