Behu

Mers sacadat la viteza constanta 1.6D

47 posts in this topic

Salutare tuturor,

Va prezint si eu o problema a masinii mele in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat.

La turatie constanta, in mers, motorul se intrerupe in reprize scurte si rezulta un mers sacadat al masinii. Face chestia asta doar la turatii joase (1600-1800 rpm), peste 2000 rpm nu se mai simte. Problema a aparut prima data in urma cu cateva luni, insa a fost doar o singura data si am crezut ca era doar o intamplare. O vreme nu a mai avut comportamentul asta, insa acum a revenit si e deranjant.

Mentionez ca masina porneste usor, in sarcina trage foarte bine, fara sa intrerupa. Gatuiturile astea se simt si la turatia de ralenti, insa nu sunt sesizate pe turometru.

In sfarsit, pe tester (DiCE) masina nu are erori.

Multumesc!

Weekend placut!

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

Va prezint si eu o problema a masinii mele in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat.

La turatie constanta, in mers, motorul se intrerupe in reprize scurte si rezulta un mers sacadat al masinii. Face chestia asta doar la turatii joase (1600-1800 rpm), peste 2000 rpm nu se mai simte. Problema a aparut prima data in urma cu cateva luni, insa a fost doar o singura data si am crezut ca era doar o intamplare. O vreme nu a mai avut comportamentul asta, insa acum a revenit si e deranjant.

Mentionez ca masina porneste usor, in sarcina trage foarte bine, fara sa intrerupa. Gatuiturile astea se simt si la turatia de ralenti, insa nu sunt sesizate pe turometru.

In sfarsit, pe tester (DiCE) masina nu are erori.

Multumesc!

Weekend placut!

Cum stai cu EGR-ul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca DPF-ul e ok?

Si a mea facea la fel si de cand am rezolvat cu DPF nu mai am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La EGR nu s-a umblat niciodata in 209000 km. Ar putea fi de acolo?

Filtrul de particule e aproape nou (aprox. 20.000 km), cand l-am pus a fost umplut si rezervorul de aditiv. La ultima revizie (acum aprox. 4000 km) cei din reprezentanta mi-au spus ca aparea "full" pe tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie de la motorina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu de la motorina nu cred ca ar putea fi.Pentru ca ar face tot timpul nu doar cateva sec (1600-1800 rpm).

Poate sa fie de la egr sau turbina,debitmetru(astea fiind sub semnul intrebarii! pentru ca nu da nimic pe tester..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu am explicat prea bine, scuze.

Deci, mers in coloana, in oras, treapta a 4-a, 60km/h, 1600rpm - merge saltat, scadat tot timpul, nu doar cateva secunde. Aceeasi viteza, treapta a 3-a, in jur de 2000 rpm - nimic, merge frumos, curat.

Asa ca nu ii plac turatiile mici. Stiu ca e turbodiesel si trebuie dus in ture, insa in oras nu prea ai cum... Si nu facea chestia asta, deci presupun ca are vreun bai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate un injector? Nu mai functioneaza corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fie EGR-ul cum spune Roberto, deoarece el functioneaza intermitent in acea plaja de turatii (deschis/inchis). In ture mai mari sau sarcina, EGR-ul se inchide complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, mers in coloana, in oras, treapta a 4-a, 60km/h, 1600rpm - merge saltat, scadat tot timpul, nu doar cateva secunde. Aceeasi viteza, treapta a 3-a, in jur de 2000 rpm - nimic, merge frumos, curat.

Recomand treapta a 3-a pt regimul de viteza de 60 km/h de care ziceai. Asta ar fi vreo 2200rpm dupa stiinta mea, ceea ce e numai bine pt 1,6d.

Daca n-ai erori pe Vida/Dice, este foarte posibil sa fie din EGR. Incearca o curatare, dupa care nu mai schimba vitezele asa sus. :-)

Recomand sa faci in asa fel incat, atunci cand schimbi in dreapta superioara, sa ajungi direct in turatia de cuplu maxim (pe la 1750rpm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri.

EGR-ul sa fie... Sper sa scap cu o curatare, astazi am dat o intrebare la reprezentanta si una noua e 2000 RON (nici n-am mai intrebat daca cu sau fara TVA) :laughing6: ...

Zilele astea o duc in service si revin cu "feed-back" dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am exact aceeasi problema ca si tine la S40/2006/1,6D, dupa ce am mers un timp cu ea asa mi s-a aprins un bec in bord stanga sus ce inseamna ceva probleme de evacuare. Mi s-a recomandat tot pe forum sa curat valva EGR si clapeta de acceleratie dar datorita vremii nu am facut asta, de fapt inca nu le-am identificat sub capota.

Daca rezolvi la masina ta spune-mi te rog si mie ce a fost, sa stiu ce ma asteapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am avut timp zilele astea sa ma ocup de ea si cel mai probabil nici saptamana ce urmeaza, dupa cum se arata. Dar imediat ce rezolv, o sa dau de stire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un mic up-date.

I-a venit si vremea sa ma ocup de problema de mai sus, asa ca i-am facut programare in reprezentanta la Cluj. Masina fiind in Satu Mare, ieri pornesc catre Cluj. In astea doua saptamani, in afara de acelasi comportament usor "saltaret" la turatii joase nu am remarcat nimic deosebit.

Masina a mers impecabil 150 din cei 180 de km dintre Satu Mare si Cluj, am si alergat-o putin sa se dezmorteasca dupa iarna.

Aveam 90 km/h si brusc am simtit ca nu mai trage, o secunda mai tarziu s-a auzit un pocnet discret, motorul s-a oprit, dupa care s-au aprins toate becurile in bord si s-a vazut un fum imens alb in spate. Am tras imediat pe dreapta, am facut o inspectie vizuala sub capota, nu am remarcat nimic deosebit, ulei ok, antigel ok, nu era nici-un miros ciudat. Am incercat sa o pornesc (de mai multe ori), motorul se invartea dar nu pornea. Am lasat-o asa, am chemat o platforma si am dus-o direct in reprezentanta (am ajuns dupa ora inchiderii). Cand am dat-o jos de pe platforma, ce sa vezi, a pornit la sfert si cel putin aparent mergea normal, se tura ok, nu scotea pic de fum, avea doar o trepidatie evidenta la ralenti. In rest, niciun mesaj pe bord, niciun martor aprins.

Ce-o fi patit? Aveti cumva idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreo viroza rerspiratorie??!daca tot ai dus-o la repr dece nu ai aflat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreo viroza rerspiratorie??!daca tot ai dus-o la repr dece nu ai aflat???

Nu cred ca era cazul sa fii sarcastic la faza cu viroza...

Nu am aflat pentru simplul motiv ca nici ei nu stiu ce are. Cei de la reprezentanta stau de vineri pe ea si nu i-au dat de capat. Evident, asta e si motivul pentru care am adresat problema pe forum, in speranta ca cineva o fi patit ceva semanator si ma poate ajuta cu un sfat. Nu ca sa fiu luat peste picior...

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Behu

Salut, ma bag putin in seama...in legatura cu mersul sacadat. Aseara mi-a sarit bujia care era rupta in blocul motor....trag pe dreapta, pun bujia noua dar stransa doar cu mana. Am parcurs in jur de 70 km pana sa o strang cu cheia si am observat acel mers sacadat de care spui, pana in 2100-2200rpm parca ii dadea in nas. Am strans bujia cu cheia (la mana) si nu am mai sesizat intreruperea de putere pana in 2000rpm, poti incerca sa vezi daca sunt stranse bine bujiile. Stiu ca ai umblat de curand la ele.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult, o sa le spun sa verifice si asta.

Oricum, mersul sacadat e acuma cea mai mica problema a ei. In prezent, porneste, dar are ralenti-ul neregulat, s-a facut o proba cu ea si cei de la reprezentanta au ramas in drum (a facut exact acelasi lucru, s-a oprit in mers). Singura problema gasita de ei a fost faptul ca "sufla" (asta e expresia lor) pe langa doua injectoare. Asta ar putea explica mersul neuniform al motorului, insa nu opritul din senin. In plus, se pare ca scoate un miros ciudat pe la evacuare si gazele nu sunt ce ar trebui sa fie.

Oricum, astazi o sa chem o platforma si o mut intr-un service specializat pe injectie diesel - ei au propus chestia asta. Sa vedem ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca sufla pe langa 2 injectoare; de acolo este fumul si mirosul;

nu este arderea completa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara mi-a sarit bujia care era rupta in blocul motor....

In sfarsit ai scapat de ea :D A produs ceva daune la capota?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit ai scapat de ea :D A produs ceva daune la capota?

Nu, nici o paguba majora...doar izolatia cablului care se prinde in capatul bujiei, capitonajul dinspre habitaclu putin ciupit.

Scuze de OFFTopic

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin si eu cu finalul. Dupa mai multe zile in care si cei din Bosch Diesel Service si-au prins urechile, au identificat problema in persoana injectorului nr.3. Acesta functiona normal la rece, insa imediat ce motorul se incalzea, o lua razna rau de tot. De doua ori au ramas cei din service in drum cu ea, mergand in probe. Masina nu avea erori, pornea usor la rece, mergea normal pana se incalzea, apoi se oprea brusc in mers si nu pornea in urmatoarele aproximativ 2 ore. Interesant e ca si pe standul de proba injectorul era in parametri (presiuni, debite etc) si asta a intarziat gasirea problemei si implicit a solutiei. Oricum, cei de la service au zis ca nu au mai vazut asa ceva. Ideea e ca masina porneste acum perfect si la rece si la cald, si mai important e ca se opreste doar cand doreste soferul, nu cand vrea ea.

S-a identificat si cauza acelor mici trepidatii la subturat din titlul topicului. Una dintre clapetele de aer de pe admisie (cica sunt 2) se pare ca doreste sa se retraga din activitate. Imediat ce i se scoate mufa, motorul toarce lin, intins, fara cea mai mica ezitare in orice regim de turatie.

Masinuta va primi oricum o verificare si curatare totala a circuitului (sau cum sa-i zic) de admisie (inclusiv EGR), o clapeta de-aia noua, un schimb de ulei si filtre, un ITP si... la drum!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu injectorul cum ramane? Il schimba sau il repara? Cat costa varianta aleasa de tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-au reparat, ce i-o fi facut nu stiu, a costat 650 RON si am primit 6 luni garantie pe el fara limita de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-au reparat, ce i-o fi facut nu stiu, a costat 650 RON si am primit 6 luni garantie pe el fara limita de km.

650 lei costa reparatia injectorului? Sau cu tot cu reparatie, verificare si ce au mai facut ei rezulta pretul de 650 lei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now