Himera

Informatii referitoare la motorul 1.6D la modelul V 50

17 posts in this topic

Salut la toata lumea.Sunt nou pe forum si as vrea niste lamuriri.Tatal meu a achizitionat recent un Volvo v50 din 2006,motor de 1.6 Diesel,80Kw-110CP din Belgia.As vrea sa stiu daca acest motor este fiabil pt ca am auzit multe lucruri neplacute despre el:cum ca ar fi facut de Ford(acele motoare de pe Focus care sunt destul de nabadaioase),ba de Peugeot,ba ca ar fi prea mic pentru caroserie,etc.

Astept pareri si lamuriri.Vreau sa stiu daca mai tin masina sau o dau.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bun venit pe forum

Motorul 1.6D e de provenienta Peugeot, se gaseste si pe alte masini: Ford, cum ziceai si tu, Volvo, Mazda etc.

Eu sunt la a doua masina pe aceasta motorizare, pana acum parcursul lor a fost identic - fara nicio problema la niciuna dintre ele pana la 150.000 km. Insa dupa asta incep sa apara probleme. Filtrul de particule e cea mai dureroasa, turbina, injectoarele, bujiile si mai nou valva EGR au fost problemele pe care le-am avut intre 180.000 si 210.000 km.

Pe forum o sa gasesti multa informatie despre acest motor, unii sunt multumiti de el (mai putini, eu ma numar printre ei) altii te vor sfatui sa fugi de el ca de dracu'...

Se descurca onorabil, nu e motor de curse dar nici nu te face de rusine. Daca nu vrei senzatii tari, e ok.

Astea sunt doar cateva din subiectele in care se discuta despre avantajele/dezavantajele motorului 1.6D, dar mai sunt si altele. Spor la citit. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns.Acum stau in dubii in a o da sau nu.Si cand te gandesti ca voiam si eu sa plec dupa una identica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu pot sa-ti zic nici sa mergi, nici sa nu. Citeste, documenteaza-te, numai tu poti lua decizia asta. Probabil ai vazut ca motorul 2.0D este mai laudat. Orienteaza-te spre asa ceva, eventual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar taxa la 2.0D nu mai e asa de laudata.

Edited by Himera
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti se pare mare diferenta intre 1.6 fata de 2.0?Mi se pare infima fata de 2.0 vs oricare peste 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

thor daca o aduci de afara "probabil" e mai mare taxa.Si cum romanul vrea sa iasa mai ieftin ca'n tara(plus km cat mai putini)..ii de asteptat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma refeream Thor la taxa de prima inmatriculare care la 2.0 e dubla si inca 1/4 din cea de la 1.6D.Si da vb de adus din afara.Si apropo,voi de unde

le-ati adus care ati fost in afara dupa ele recent(ma refer2011-2012)?Vad aduse in Romania cu cate 120k,140k Km neinmatriculate dar eu nu gasesc si pace in afara cu atatia km nici cu preturile puse la vanzare aici la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze nu mi am dat seama de taxa.eu am luat o din RO inmatriculata pe RO.

Acolo ai dreptate.

Km aia nu s reali:poate 240mii km la pretul ala.Si apoi poate bisnitarii cumpara 2-3 odata si negociaza mai mult,la care se adauga si lovite,zgariate si retusate in tara.

Cele mai sigure sunt cele cumparate din reprezentanta din RO si nu de la bisnitari.

de cati bani dispui ce pretentii ai la masina?

http://www.ebursaauto.ro/

vezi ca sunt cateva dupa 2007 si inmatriculate pe RO,dar cred ca toate de 1.6 neinmatriculate sub 240mii km nu i niciuna,si la ce probleme are motorul dupa km astia te poti astepta sa mai bagi inca o data suma aia in ea

http://www.ebursaauto.ro/volvo/v-50/2007/vanzare/arges/second-hand/autoturism/324738.html

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Nu ma dau cunoscator insa am cateva informatii care ajuta...

Le-am mai scris cu alta ocazie p-aici!

Marii bisnitari de masini nu prea mai merg afara sa ia decat masini rare/de lux si foarte scumpe!

In general se asteapta in tara sa ajunga tirurile platforma cu masini provenite din lichidarile de flote auto ale companiilor din vestul Europei. Cand ajung platformele in tare se cumpara la un fel de licitatie (pe camp) grupuri intregi de masini care apoi si le tot schimba bisnitarii intre ei in functie de datoriile anterioare care le au.

Masinile isi urmeaza calea obligatorie de retusuri, "buze facute+silicoane" si kilometraj modificat ca sa para mai atragatoare ocazia.

Unele sunt ok si nu au nici piese retusate insa sunt cazuri rare.

Ideea este ca vanzatorul ...bisnitar sau nu trebuie sa aiba actele de provenienta de la vanzatorul din afara, adica in mod obligatoriu o factura.

Daca ajungi sa vezi factura, retineti vanzatorul si apoi incercati sa luati legatura cu el. Asa puteti afla ceva informatii oficiale si reale in legatura cu masina de care sunteti interesati, furnizandu-i acestuia VIN-ul in cauza.

Cateodata merita sa iei o masina de 150k km rulata in Germania/Belgia/Olanda decat una de 120k facuti in Romania!

Trebuie sa puneti in balanta si acest lucru.

O zi buna sa aveti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar ca 150k km dincolo sunt mai ok decat poate si 70-80 aci la noi...dar cele rulate in regim de autostrada.SI ei au aglomeratii mari in orase si un disel 1.6 cu dpf rulat 150mii km in oras, chiar daca au drumuri f bune si nu bate nimic la ea, cred ca este mai scump sa umbli la motor decat la trenul de rulaj(ce pica la noi in tara prima data).Din auzite cele din Olanda sunt cele mai ok masinile pt ca au grija de ele...iar la extrema ailalta sunt Franta cu Italia

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un V50 din 2005 luat din Belgia. l-am luat la 110k iar acum am peste 150K. nu are nimic motorul, am schimbat doar ulei si filtre la masina. este un motor economic facut de francezi dar stilizat putin de volvo, cutia face diferenta.

sper sa nu am probleme cu el dupa 150K dar cu dieselul trebuie sa stii sa mergi altfel il farami imediat...

nu mai alerga dupa motoare mari ca tot la aceeasi destinatie ajungi iar important este un cuplu mai mult decar un cal putere :evil5:

un kilometraj mic trebuie sa-ti dea de gandit...in afara nu se iau masini de dragul de a avea masina ca in romania deci se alearga sa produca bani....cea pe care am luat-o eu era a unei directoare de la Omron si care facea de acasa la munca si retur 200km pe autostrada, zilnic......deci KM.....

succesuri....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine o masina fugarita pe autostrada,decat in oras!

iuli stai sa treci pragul de 200 k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iuli stai sa treci pragul de 200 k.

Subscriu!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu!!! :smile:

Rulmenti, amortizoare, bujii, alternator...si poate continua lista, dar astea sunt consumabile. Nu crapa motorul :evil6:

Asta in intervalul 185k -207k km....

PS: acum a inceput, parca, sa scoata zgomot si ambreiajul. :crybaby:

Nu ma plang, orice lucru are o viata; .....si cum spune un coleg de pe forum "Masinile astea sunt ca un copil mic: cateodata te scot din sarite, dar daca ar incerca cineva sa-i faca ceva, i-ai rupe capu' !"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma plang, nu ma intelege gresit. Am spus-o si o repet, eu sunt incantat de masinuta mea si pana la 180.000 a mers impecabil. Dupa aia, a mai picat una, a mai picat alta, dar eu tot o iubesc. Motorul in sine sunt convins ca mai merge mult si bine, doar ca are tot felul de "apendici" care se pare ca nu sunt la inaltimea lui...

Si se pare ca exista un model de evolutie. A mea are 209.000 si si la ea a inceput discret sa sune volanta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de 1.6D are in jur de 140.000km(nu mai stiu exact cati km are ca umbla sormea/mama cu ea) si pana acum nu am schimbat decat niste furtune de admisie la motor...Insa indiferent de ce motor iei cand incepi sa te apropii de 200.000km sa te pregatesti de niste cheltuieli cum ar fi o reparatie la alternator sau electromotor,turbina,un schimb ambreiaj,poate si injectoare si evident DPF(care am inteles ca ar fi mai pacatos decat la alte motoare dar pana la urma se poate scoate la cineva priceput)..dar asta e universal valabil indiferent ca este BMW,AUDI,MERCEDES sau FORD sau VOLVO si indiferent de motor...

Daca consideri ca motorul te satisface dpdv al performantelor si masina merge ok atunci pastreaz-o caci motorul este fiabil....aparitia bubelor e doar o chestiune de timp si de noroc si nu tine de motor sau marca...Insa cand te vei urca intr-un 2.0D cu siguranta nu vei mai vrea 1.6D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now