flaviuss15

Turbo defect consum ulei si scoate fum

74 posts in this topic

Salutare tuturor, acu ceva timp intr-o panta am accelerat putin masina si dintro data a inceput sa scoata un fum alb de sa facut ceata, de atunci n-am mai mers cu masina si azi am fost cu ea la servis si sa ii fac si o diagnoza. La diagnoza n-am avut erori si s-au uitat cei de acolo si m-am uitat si eu si am vazut un furtun care duce de la motor la turbina si la imbinare la motor picura putin ulei, si am mai vazut ca pe turbo se prelinge ulei, si se vede cum la iesirea din turbo spre in sus este un furtun mai gros care e prins cu un colier si pe acolo la fel se prelinge ulei. Mecanicul a zis ca turbo a luato pe ulei si il scoate pe evacuare de aceea scoate si acel fum. Acum am vazut pe forum aici ca se poate repara turbina, si v-as ruga daca imi puteti spune daca in Timisoara este vreun servis unde sa merg sa-l repar sau daca imi recomandati undeva in tara, in Bucuresti de exemplu.

Si inca ceva am uitat sa precizez, azi cand m-am dus cu masina la inceput nu a scos fum, dupa ce am accelerat-o putin am trecut de 2000 de ture a inceput iar sa scoata fum, cand am lasato iar mai incet sub 2000 de ture fumul sa dus si era asa doar putin ce mai era pe esapament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca si mecanicul tau a luat-o pe ulei... :laughing4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-o panta sau intr-o rampa? eu cred ca uleiul ti-l impinge in motor daca zici ca iti picura pe la furtunul care duce la intercooler. si mecanicul tau ar fi putut sa dea si el furtunul jos, ca sa vada daca are joc axul. macar atata lucru, daca tot a constatat ca pierde ulei. ce-a facut el? te-a trimis acasa? sfatul meu e sa nu mai circuli cu masina pana nu clarifici problema, ca sa nu ai surprize neplacute pe la injectoare, sau mai rau, sa calezi motorul. intr-adevar exista posibilitatea de a reconditiona turbina, dar ai grija la cine te duci. ai uitat sa ne spui ce motor ai!

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-o rampa scuze de neintelegere, acolo sa intamplat ca am accelerat mai tare. Injectoarele nu cred ca ar avea vreo problema. Acu o saptamana am schimbat la un mecanic simeringuri la axele cu came, vibrochen, la supape au fost si rectificate, chiuloasa. Deci cand a fost desfacut motorul sa uitat si la injectoare si aratau bine. Masina porneste bine de tras trage daca o calc doar ca atunci scoate un fum de lasa ceata. Eu stiu ca daca ar fi ceva de la injectoare ori n-ar porni din prima ori poate sa fie consumul de carburant marit ori n-ar avea putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai inca nu ai nimic la injectoare, dar se poate intampla spre exemplu sa ti se rupa axul de la turbo si sa iti umple repede cilindrii cu ulei. atunci, pistonul cand urca sus si supapele sunt inchise, unde crezi ca bate presiunea care se formeaza (pentru ca uleiul nu este compresibil): in injectoare, in biele, in vibrochen... e ca si cum le-ai trage cu ciocanul, doar mai rau. ca sa nu mai vorbesc despre ce se intampla cand ramane motorul fara ulei. nu dureaza foarte mult sa dai furtunul jos si sa verifici jocul. iti vreau numai binele.

Edited by LeChuck
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sigur ca imi vrei binele, maine o sa ma duc la vreun service sa imi desfaca acolo furtunul si sa vada daca are joc axul. Da problema e de ce curge ulei pe acolo la turbo si care ar fi cauza ca turbo o ia pe ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tocmai: pe acolo curge ulei pt. ca "turbo a luat-o pe ulei". ceea ce inseamna ca probabil are uzura in lagare. in poza de mai jos vezi o turbina sectionata. cu portocaliu este marcat circuitul de ulei (folosit pentru ungere si racire). acest circuit este etansat la stanga (admisie cu albastru) si la dreapta (evacuare cu rosu) pe ax. atunci cand ai uzura, uleiul care este pompat cu presiune de catre pompa de ulei, scapa spre exemplu in circuitul de admisie. el se aduna in punctul cel mai inferior al circuitului iar cand depaseste un anumit nivel, ajunge sa fie impins in camera de combustie. acolo este ars si produce fum alb. din cauza uzurii, atunci cand urci la deal si accelerezi la o turatie relativ joasa, exerciti asupra axului o tensiune dinamica, pentru ca il indoi(din cauza jocului produs de uzura) si il invarti in acelasi timp. e ca si cum ai indoi o sarma de mai multe ori ca sa o rupi. dupa ce s-a rupt axul, va creste fluxul de ulei din admisie. candva se umplu cilindrii cu ulei si se va intampla ce am scris mai sus. plus ca masina se accelereaza singura.

Turbolader-Modell.jpg

si tot nu ne-ai zis ce motor ai...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, oricum nici n-am de gand sa o scot la plimbare pana nu remediez treaba. Motoru este de 1984 cm3, tipul B5204t5, 132 kw. Volvo s80 din 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Turbina ta a cedat fizic, asa cum a explicat cineva mai sus. Se rectifica, exista in Bucuresti ateliere specializate, dar sunt convins ca gasesti si in Timisoara (da o cautare pe net sau intreaba pur si simplu la service-uri, trebuie sa stie cineva).

Fumul mult apare dupa urcarea in turatii pentru ca atunci incepe sa functioneze turbina. Sfatul obisnuit este sa nu mergi cu masina asa - cel mult o duci la mecanic ruland la turatii joase. Daca imi amintesc bine, pe mine m-a costat 3-4 sute de lei, acum 3 ani, o rectificare la turbina (nu la volvo, dar nu cred ca are importanta marca).

Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns Ovidiu, pai exact asa o sa si fac o sa merg asa usor pana la servis ca sa o demontez si sa o duc la reparat. Initial ma gandeam ca poate o pot duce pana la timisoara (100 km) asa mai usor, dar acu dupa aceste explicatii m-am lamurit ca ar fi o mare greseala. Acu din ce am vazut pe internet am vazut in bucuresti si brasov la 900 de lei dar sper sa gasesc si in timisoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, azi de dimineata m-am gandit la o posibilitate si poate o sa ma credeti nebun dar o sa zic despre ce e vorba. Oare turbo asta nu se poate desfiinta, adica sa nu mai am turbo, ca eu am mai auzit cazuri care au renuntat la turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il poti desfiinta, iti trebuie alta galerie de evacuare, alt calculator de motor, si in final o sa mai ramai cu vreo 100 de cai (daca mai raman si aia).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, deci nu prea se merita. Cat ajunge galeria de evacuare si calculatorul de motor, asa imi repar turbo. Mersi de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAlculatoru incepand de la 150 e(insa nu stiu la modelul tau),iar galeria incepand de la 120 euro(si aicea ii tot pe modele).

Nu prea merita sa renunti la turbo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Flavis! In Bucuresti reparatiile la turbo costa intre 500-1200 lei in functie de ce trebuie schimbat la turbo si service-ul care repara! Mai exact, daca trebuie schimbate doar bucsele, reparatia poate sa coste intre 500 lei si 800 lei cel mult! Daca ai avut joc mare in ax si palele au atins carcasa turbinei, trebuie schimbat axul cu tot cu pale si reparatia costa intre 1000 lei si 1200 lei. Dupa reparatia turbinei este recomandat (si doar asa primesti garantie) sa schimbi uleiul si filtrul de ulei, filtrul de aer, schimbat ori curatat epuratorul si, dupa caz, admisia si intercoolerul! Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Andu asa mi-a zis si mie azi mecanicul la care am fost ca sa imi dea turbo jos dar n-a avut azi timp si a ramas pe luni dimineata la prima ora, ca trebe curatat intercolerul si mai nu stiu ce pacolo si curatat radiatorul. Uleiul si filtrul este neaparat nevoie? acu 2 zile l-am schimbat si am mers vreo 5 km in zilele astea.

Si inca ceva, imi poti recomanda pe cineva din Bucuresti sau stii vreo firma care face treaba buna. Daca nu ramane sa ma duc aici in Timisoara langa mine la un service pentru turbo, postez aici lincul poate cineva vreodata o sa aibe nevoie de un service pentru turbo in Timisoara http://www.kturbo.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos Andu. Am citit topicul si ma bucur ca ai rezolvat. De atunci au mai fost ceva probleme sau totul merge foarte bine, la turbina ma refer. Cred ca la aceasta firma o sa trimit si eu turbo la reparat sau poate o sa reusesc sa vin chiar eu la bucuresti daca gasesc vreo masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai in poza de mai jos si numarul de telefon, in cazul in care nu l-ai gasit pe site. ;D

post-755-0-34352600-1332583190_thumb.jpg

Edited by LeChuck
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos Andu. Am citit topicul si ma bucur ca ai rezolvat. De atunci au mai fost ceva probleme sau totul merge foarte bine, la turbina ma refer. Cred ca la aceasta firma o sa trimit si eu turbo la reparat sau poate o sa reusesc sa vin chiar eu la bucuresti daca gasesc vreo masina.

Merge bine turbina, cum mergea si inainte sa se strice :D! Inca ceva Flavius, daca o duci personal, mai poti negocia la pret, eu de la 1200 lei cat cereau pe reparatie le-am dat 1050 lei ;D ;D ;D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu vreau sa te intreb cand ti-ai reparat turbina ce ti-au schimbat in ea? Am vazut acolo in topicul acela unde ti-ai reparat turbo si am inteles ca la tine tot asa a trebuit schimbat mijlocul turbinei. Am inteles bine? Eu am fost aici la Timisoara ca am zis ca e aproape si ajung mai repede, si aici mi-a zis ca trebuie schimbat ansamblu de mijloc ca are joc in ax (a zis el nici mare nici mic) si plus niste bucse, lagare si alte chestii p'acolo si toata treaba costa 2400 de lei si mi se pare foarte mult. Si asa sunt hotarat sa vin la Bucuresti sa rezolv acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu vreau sa te intreb cand ti-ai reparat turbina ce ti-au schimbat in ea? Am vazut acolo in topicul acela unde ti-ai reparat turbo si am inteles ca la tine tot asa a trebuit schimbat mijlocul turbinei. Am inteles bine? Eu am fost aici la Timisoara ca am zis ca e aproape si ajung mai repede, si aici mi-a zis ca trebuie schimbat ansamblu de mijloc ca are joc in ax (a zis el nici mare nici mic) si plus niste bucse, lagare si alte chestii p'acolo si toata treaba costa 2400 de lei si mi se pare foarte mult.

La ce hoti ai fost de ti-au cerut banii aia :hammer: :hammer: :hammer:? Chiar daca era inclus in pret demontat/montat turbo, ulei si filtru ulei, filtru aer, schimbat/curatat epurator, curatat admisie si intercooler tot este mult! Cum am scris si mai sus, daca mananca ulei si palele nu au atins carcasa turbinei, se schimba doar bucsele! Daca paleleau atins carcasa, atunci se schimba tot miezul (ax, pale, bucse si ce o mai fi pe acolo)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana nu-l dai jos nu stii! si cred ca la banii aia iei altul daca nu nou, reconditionat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now