gapa

Furtun de la filtru aer la turbo

57 posts in this topic

sarbatori fericite!

am si eu o rugaminte: am tot cautat dar nu am gasit desi imi amintesc sa fi citit candva pe forum. la masina din semnatura (1.6d DPF) furtunul din titlu are o taietura acolo unde se prinde cu colierul pe turbina. am incercat sa "trag" de furtun si sa prind colierul intr-o zona dar probabil si din cauza ungerii, nu rezista prea mult si iese de pe turbina.

prima intrebare: ma poate ajuta cineva cu un cod pentru acest furtun?

a doua intrebare: are cineva o alternativa la a cumpara acest furtun pe original (din cate stiu ar trebui sa fie aprox 200 euro)? poate o reparatie? poate aftermarket? poate se potriveste de la alt producator?

multumesc anticipat pentru orice informatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cred ca poza din primul post te poate ajuta. Din cate stiu, am cautat si eu acel furtun (mai subtire) dar nu l-am gasit decat dintr-o bucata la Volvo, pe cand la Ford le gasesti separat.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustin cele spuse de Dinoco! La Ford gasesti partea de furtun de care ai nevoie si este si mai ieftin :D :D :D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred totusi ca sunt 2 coduri oem pentru furtunul ala, pentru ca sunt doua tipuri de furtun, in functie de data fabricatiei.

codurile sunt: 30680774 si 31293729 (eu fizic il am pe al doilea - nu stiu daca primul se poriveste).

atasat aveti un pdf cu mai multe furtunuri, printre care si cele doua.

iata si cateva linkuri cu preturi mai rezonabile fata de ofertele din ro gasite:

pentru primul primul cod:

http://www.skandix.d...e-hose/1027969/

pentru al doilea cod:

http://www.skandix.d...sensor/1027947/

http://www.skandix.d...sensor/1027985/

ultimul link contine si senzorul de aer.

later edit: nu merge atasarea de fisiere, nici pdf nici jpg!

Edited by gapa
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa existe corespondenta si la FORD, iar piesele de Ford sunt mai ieftine si identice ca si calitate .

Se poate si repara acel furtun pt ca nu este de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa existe corespondenta si la FORD, iar piesele de Ford sunt mai ieftine si identice ca si calitate .

Se poate si repara acel furtun pt ca nu este de presiune.

salut bogdan,

al meu s-a retazat la colierul de pe turbo. am scurtat in consecinta din el aprox 1cm si am prins colierul dar cum spuneam, scapa de pe turbina.

da-mi si mie o idee cum sa il repar si unde, sau spune-mi te rog un cod de la ford.

eram cu mana pe butonul de comanda de la skandex, pentru ca au spus ca il trimit cu 20 eur transportul, deci il pot lua la 120 eur in total. nu este ieftin, dar la noi am gasit la 1060 lei cea mai ieftina oferta ieri.

varianta de furtun pe modelele pana in 2007 e identica cu ce e pe ford (cel putin codul de ford pe care il am acum: 1336611), dar nu stiu daca se potriveste la mine. eu pa masina am varianta (cod volvo) 31293729

nu e chiar graba, dar prefer sa rezolv problma cat mai curand.

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai codul ala de FORD costa 500RON la mine... Intr-adevar, codul de VOLVO atata costa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema fara sa cumpar pentru moment furtunul. am ascultat sfatul lui bogdan sa incerc sa il repar si iata cum am facut:

in cazul meu, furtunul este compus din trei bucati. cea care intra pe turbo era taiata si am schimbat-o doar pe aia. solutia a fost sa caut un furtun similar. bucata aia are cam 5-7 cm lungime. am cumparat un furtun de apa (nu stiu de la ce masina) si am taiat din el. s-a potrivit perfect. singura dilema acum este: este posibil sa ia foc un astfel de furtun? se incinge turbina asa de tare cat sa imi fac probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se incinge atat de tare acolo incat sa ia foc.

Modelul vechi nu se potrivea pt ca difera forma debitmetrului, unul este oval iar unul este rotund .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica nu aveai model ca al meu? Cum din 3 bucati? Daca e model similar pune niste poze sa vad ce ai facut cu el.

post-3717-0-70835600-1335529107_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica? Este obligatoriu sa fie ca al tau ? :D

Modelele noi dupa 2008 au alta admisie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica nu aveai model ca al meu? Cum din 3 bucati? Daca e model similar pune niste poze sa vad ce ai facut cu el.

nu, nu era ca al tau. mai sus, am pus 2 link-uri. tu cred ca ai primul cod (primul link). la mine e al doilea cod. daca te uiti pe al doilea link, capatul care intra pe turbina are 2 coliere unul langa altul. practic capatul propriuzis este un furtun scurt. primul colier il prinde pe turbina si al doilea il prinde de urmatorul furtun (exista pe interior si o intaritura metalica = un inel). eu am inlocuit furtunul cel scurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica? Este obligatoriu sa fie ca al tau ? :D

Modelele noi dupa 2008 au alta admisie .

nu, nu era OBLIGATORIU sa fie ca al meu. Vroiam doar sa ma conving ca vorbim despre acelasi luscu si se pare ca nu era asa. modelu lui este diferit iar pentru mine nu exista posibilitatea repararii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei cum nu, se poate vulcaniza sau se poate pune o teava si o prelungire de furtun prinsa cu 2 coliere . E vorba de admisie acolo nu este presiune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luasem in calcul faza cu tubul dar la vulcanizat nu m-am gandit ca se poate. Chestia e ca s-a rupt chiar unde se fixeaza colierul pe turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista posibilitatea ca tragand aer prin spartura sa afecteze mersul motorului? adica daca debitmetrul masoara un anumit volum de aer iar de fapt in amestec ajunge altceva datorita gaurii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta se intampla, din cauza asta merge prost motorul pt ca MAFul raporteaza valori mai mici. Chiar intra in motor si aer nefiltrat iar rezultatele pot fi dezastruoase .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am avut si eu aceleasi probleme cu reductia care se prinde pe corpul turbinei. Tot citind am vazut ca problema legata de acest furtun este destul de des intalnita. Eu am rezolvat-o inlocuind acea reductie/mufa cu una in stare buna de la dezmembrari insa voi incerca sa o reconstruiesc cumva pe cea originala.

Avand avantajul unui atelier foarte dotat am sa incerc chiar si executarea unei matrite care sa permita turnarea piesei din membrana NBR. TRebuie numai sa-i aflu duritatea si elasticitatea.

Asta pentru ca am vazut ca piesa originala costa enorm iar la Ford s-a inlocuit reperul cu un furtun dintr-o singura bucata asa cum este si la Volvo.

Cand o sa am un rezultat bun o sa va anunt.

Pana atunci numai bine si multa sanatate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda..exact aceeasi problema si la mine. Au vazut mecanicii cand au schimbat filtrul. Deocamdata pare sa stea bine acolo - au avut de ce sa prinda colierul (si din ce vad, nu a miscat). Dar ideea cu vulcanizatul imi cam place. A trecut insa ceva timp de cand imi vulcanizam camerele la rotile de bicicleta, si parca presupunea ceva caldurica, o presa... Oare daca apar cu capul ala de furtun in mana la o vulcanizare, plec cu el lipit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Din pacate ideea de vulcanizat la colt de strada nu prezinta prea mare incredere pentru mine cel putin pentru ca dupa cum se stie prin acest furtun se face aspiratia pentru turbina. Orice particula de cauciuc neprocesat asa cum trebuie va merge direct in turbina. Mai ales ca cele doua suprafete de vulcanizat vor fi smirgheluite conform traditiei, pentru o mai buna aderenta inainte de lipire. Daca te lasi pe mainile cuiva serios si grijuliu fata de ceea ce are de facut sa zicem ca ar fi ok...dar altfel este destul de riscant. Intr-adevar, teoretic si practic este o solutie, recunosc asta...dar trebuie sa vezi foarte bine ce rezulta acolo.

Eu voi incerca totusi sa o torn dupa ce se va construi la atelier matrita necesara.

O sa va dau de veste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma inscriu sa achizitionez/testez :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou

Stai linistit, nu va avea regim comercial...

M-as bucura macar sa stiu ca este ok si are succes iar de va fi asa...atunci va astept la cateo sticla de vin pe cei ce o sa aveti nevoie de asta!

:D

O seara buna sa ne fie!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici o veste cu furtunul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Ba da...o sa pun niste poze pt a se vedea produsul rezultat insa pana spre sfarsitul saptamanii nu ajung in sediu pt a face asta.

In principiu saptamana viitoare poate ne gandim cine are nevoie si cui trebuie sa trimit pentru testare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vinul pregatit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now