AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Buna ziua,

am o problema spinoasa... De noua, masina mea mi-a dat cate un mesaj "low level oil - fill one litre oil" la fiecare 7000 km. In general, mesajul apare dupa un mers pe autostrada la o viteza de aproximativ 140km/h, dupa care poate sa dispara daca merg pe drumuri nationale si iarasi apare atunci cand nivelul scade sub o anumita limita. Am fost la service unde i s-au facut toate updaturile pentru regnerarea filtrului de particule, dar consumul de ulei a ramas constant. In 35.000km au disparut 5 litri de ulei.

Are cineva idee ce poate fi? Poate fi considerat normal acest consum? Masina mai este in garantie si nu stiu daca e cazul de desfacut motorul sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, nu este normal.... insa la vw asta deja a devenit o obisnuinta.

Am si eu un D5 mai vechiut si nu a consumat niciodata ulei iar viteza de 140 km/h nu mi se pare deloc mare. pana la 200 si .... mai e mult... la 200/h ce faci? iti montezi si un rezervor pentru ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt pareri si pareri pe forumuri, cum ca orice motor diesel ar consuma ulei,pareri probabil alimentate exact de situatia de la VW, dar imi este greu sa accept ca avand o masina asa de scumpa trebuie sa umblu cu uleiul in portbagaj. E cam greu de acceptat si sa ii deschid capota in benzinarie si sa-i torn ulei. Parca e din alt film...cel cu Daciile, pe care ne-am facut ucenicia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , parerea mea este ca motorul tau n-avea voie sa consume atat ulei ca nici la modelul meu de d5 nu consuma atat ulei dar eu nu cred ca motorul e de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un D5 consuma in mod normal 1L la 15.000 km. Nu prea conteaza cit de tare o alergi, mai mult conteaza calitatea uleiului folosit.

La tine consumul e dublu, deci motorul are ceva, sau pierzi ulei, sau folosesti ulei prost, sau toate 3 la un loc...

Trebuie sa fie scris oficial pe undeva cit este consumul normal al unui motor d5, scris de producatorul masinii, adica de volvo. Cere aceste date la primus, si cere-le sa-ti faca ei consumul de ulei (eventual sa-ti sigileze busonul de alimentare,joja, evacuarea uleiului uzat, etc). Daca masina nu se incadreaza in datele specificate de producator , cineva trebuie sa rezolve lucrul asta in garantie !

Cere-le un raspuns scris la aceasta problema, cit timp mai esti in garantie ! Incearca , chiar daca platesti pentru asta, sa-i pui pe ei sa diagnosticheze masina cu consum mai mare de ulei decit prevede producatorul. Pe vorbe n-o sa rezolvi nimic, cu constatari scrise , da !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Câte schimburi propriu-zise de ulei ai făcut în cei 35000 km? Ce ulei îi pui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Câte schimburi propriu-zise de ulei ai făcut în cei 35000 km? Ce ulei îi pui?

Masina e in garantie , deci ce baga reprezentanta a5 b5 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Au mai fost probleme, si, cei de la service ar trebui sa recunoasca acest lucru!

Cand spun asta, ma refer la faptul ca, desi nu le convine, tu ai platit o masina noua care trebuie sa corespunda unor standarde ale producatorului. Sfatul meu este: INSISTA!!! In alte cazuri s-au facut reparatii set motor, schimbare motor, etc. IN GARANTIE!

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre ce motor vorbim noi aici pt ca D5 la XC60 inseamna 185CP, 205CP sau 215CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa raspund pe cat posibil tuturor.

Motorul este un D5 de 205 CP, cu un schimb de ulei la 20.000 km si altul la 33.000, al doilea fiind facut tocmai pentru a masura consumul de ulei, cu toate ca era evident ca disparusera cativa litri de ulei pana atunci. Mi s-a spus ca este o procedura standard, de inlocuire a uleiului si aducerea celui nou la un anumit nivel, dupa care am fost chemat din 1000 in 1000 km la masuratori. S-a vazut un consum abia dupa 3000km si dupa un drum mai lung in Austria. Acum am aproximativ 6-7000 km, am completat 500 ml si nivelul este aproape de minim, deci au disparut cei 500 completati plus aproximativ 500 cat am inteles ca inseamna intre minim si mijlocul jojei.

In service, la Primus, nu s-au constatat pierderi de ulei, dar am observat o usoara mazga prin portiunile inferioare ale motorului. Poate la prima vizita in service vedem ce este cu aceasta, cu toate ca imi este greu sa cred ca dispar 5 l ulei si nu ramane decat o mazga.

Cei din service ma asteapta dupa 1 mai sa aduc masina la ei sa desfaca motorul, daca am inteles bine. Aici e problema, ca n-as vrea sa se intample asta, dar nici s-o las cu consumul asta n-as vrea. La urma-urmei, masina e in garantie si asa cum spunea dan3ana, am platit pentru o anumita calitate.

M-as bucura foarte mult sa fie alta problema si sa nu trebuiasca sa imi desfaca mototrul, dar tare mi-e teama ca va trebui inlocuit setul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de parere ca la un motor de Volvo nou, indiferent de model,carburant ,putere etc. este inadmisibil sa dispara uleiul in aceste cantitati ! Daca nu iti curge pe undeva atunci cere sa iti schimbe motorul. Chestia cu reparatul...la un XC60 nou...pare o gluma, nu ca a-r fi imposibil de reparat dar ideea in sine mi se pare absurda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu pierzi pe undeva ulei?Prea usor iti dispare uleiul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca voi glumiti cand va dati cu parerea .

@AndiM, iti recomand sa citesti manualul de utilizare al masinii, nu se mai completeaza de mult cu un litru ci numai cu 0.5L pt a evita consumul excesiv de ulei dupa care tot in manual scrie ca motorul consuma ulei daca se merge cu viteza mare, mersul pe autostrada cu 140km/h (zici tu ) este o viteza mare pt un SUV.

Mai departe trebuie spus ca la toti producatorii europeni (OPEL, VAG, PEJO, RENO, ETC) consumul maxim admis este de 1L la 1000 km. Si la Volvo este la fel dar nu stau acum sa caut in VIDA sa-ti arat iti pot da doar un link cu un motor pe benzina tot Volvo .

Mai departe trebuie spus ca acel consum excesiv de ulei de care te plangi tu daca era real atunci nu iti tinea DPF-ul nici 20.ooo km, un motor D5 cu DPF daca mananca ulei cu adevarat se infunda DPFul in 1000 de km . Consum excesiv de ulei inseamna 5L in 1000 km nu 5L in 35.ooo km .

Alta problema este uleiul folosit de tine pt completare, ce ulei ai folosit ?

Un D5244T10 care consuma ulei trebuie sa sune ca dracu si sa nu mearga mai mult de 140km/h fiind mereu in protectie cu ENGINE SYSTEM REQUIRED si SOOT FILTER FULL aprinse in bord .

Daca tu imi confirmi ca ai fost sa faci regenerare fortata la Primus pt ca ai avut erorile de mai sus atunci inclin sa-ti dau dreptate, altfel doar vorbe.

Mai mult compresia se poate vedea foarte simplu pe tester la motorul tau, trebuie doar un test de combustie facut si daca iese bine este clar ca motorul nu are nimic .

Parerea mea de carcotas .

PS> un motor fiabil trebuie sa consume ulei pt a reface TBN-ul intre revizii, un ulei nu tine 30.ooo km fara sa fie innoit iar innoirea se face numai prin completare cu ulei proaspat, deh tehnologie long life .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long life la ulei motor , long life la ulei cutie automatica si asa se duce masina dupa 4-5 ani si 200000 km ! Ce interes au producatorii de automobile ca o masina sa tina 20 ani ?

Am schimbat ulei motor si ulei cutie la S80 D5 , o masina care a avut toate reviziile facute la timp pana la ultima la 180000 km , m-am uitat pe copiile facturilor , nici urma de schimbat ulei cutie automatica iar la ulei motor in 10.000 km cat a mai facut masina de la ultima revizie am constatat ca pierduse cam 0,5 l in acest interval .

Aveti idee cine produce uleiul pt masinile Volvo?Castrol , oare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e in limite normale un consum de 1L la 1000km, ceea ce ma indoiesc, dupa fiecare 1500-2000 km apare eroari legate de ulei, dpf, engine, etc

Cum sa fie considerata o viteza mare 140 km/h pentru un suv ? Pe ce lume traim ? Viteza mare este cea care este aproape de limita constructiva data de producator , care este undeva la 190 km /h.

Daca e normal ce spui tu, atunci sa spuna volvo cumparatorilor ca masina merge cu ulei si motorina atunci cind declara consumul.

Asa ceva NU poate fi privit ca o comportare normala a masinii !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan C:

Ai dreptate, am citit acum vreo luna in manualul de utilizare ca la viteze mari sau la mers la rece (mai putin de 10 km iarna de la pornire pana la destinatie=mersul in Bucuresti) este posibil sa creasca consumul de ulei, dar niciunde nu este definita "viteza mare" sau cat anume este acel consum. Pana acum am completat numai ulei de la Primus, a5b5, si doar ultimii 500 ml (atat am completat nu 1 l) au fost un Castrol SLX a3b3 pentru ca a5b5 nu am gasit in toata Austria, chiar daca am intrebat si la alte reprezentante auto . DPF-ul nu mi-a dat niciodata mesaj ca ar trebui facuta regenerarea, motorul merge super, consumul e acelasi, fum pe teava nu iese nici la depasiri (am avut un prieten care a mers in spate si mi-a spus), pierderi nu sunt si totusi uleiul dispare. Grija mea cea mare nu este ca dau 100 lei pe ulei la 7000 km, ci ca poate fi un defect care se amplifica, iar dupa iesirea din garantie voi suporta eu reparatia.

Citind postarile din linkul pe care mi l-ai dat parca eram eu in locul celui care a initiat dialogul. Raspunsul mecanicului este ca motorul e perfect si se incadreaza in limitele admise, totusi clientul e nemultumit si nu poate accepta ca trebuie sa umble cu bidonul de ulei dupa el. Cam asa e si la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MID, Castrol produce uleiul iar vis a vis de cutie scrie clar in manualul de utilizare al masinii, :uleiul de cutie se schimba daca masina tracteaza rulota sau daca este folosita in conditii severe. Mersul in Romania cu o masina se incadreaza la conditii severe .

@Iulirx, si mie mi-a consumat masina(V70 2.4i) 2.5L ulei in 5000km, iti dai seama ca m-am panicat, am vorbit cu mecanicul de la Volvo si intrebarea lui a fost una simpla :in ce regim de functionare a fost folosita masina ? De fapt aia fusese problema, masina era incarcata iar turatia de functionare a motorului a fost mai mereu peste 4500rpm. De la aceasta escapada nu am mai patit sa consume ulei .pt ca nu am mai folosit masina in acest regim .

Un SUV fie el si XC60 este o masina grea, daca mai pui si bagaje +pasageri sari linistit de 2T iar in acest caz ruland cu viteza mare multe ore este normal sa consume mai mult ulei motorul . Daca motorul nu intra in protectie, nu bate, nu merge prost nu este nici un fel de problema .

In cazul de fata AndiM se plange ca a consumat 5L in 35.ooo km, asta inseamna ~143ml la 1000 km sau 1.43L la 10.ooo km, unde vezi tu consum excesiv de ulei ?

@AndiM motorul tau nu consuma ulei excesiv, consuma exact cat trebuie sa consume iar ulei A3/B3/B4 NU SE BAGA NICIODATA IN MOTORUL TAU.

Ba mai mult nu se AMESTECA NICIODATA ulei A5/B5 cu ulei A3/B3/B4 .

Daca nu ai probleme cu DPFul nu este nici o problema, la motorul tau o problema cu adevarat grava este atunci cand creste nivelul de ulei nu cand scade asa cum scade acum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un SUV fie el si XC60 este o masina grea, daca mai pui si bagaje +pasageri sari linistit de 2T iar in acest caz ruland cu viteza mare multe ore este normal sa consume mai mult ulei motorul . Daca motorul nu intra in protectie, nu bate, nu merge prost nu este nici un fel de problema .

Am avut o cutie Thule si o bicicleta deasupra, 3 pasageri in bagaje si pilotul ep 140km/h. Sunt conditii grele?

@AndiM motorul tau nu consuma ulei excesiv, consuma exact cat trebuie sa consume iar ulei A3/B3/B4 NU SE BAGA NICIODATA IN MOTORUL TAU.

Ba mai mult nu se AMESTECA NICIODATA ulei A5/B5 cu ulei A3/B3/B4 .

Am comunicat pe e-amil cu cei de la Primus si mi-au spus ca nu este nicio problema sa completez cu a3b3, daca nu gasesc a5b5. Nu am completat inainte sa primesc acceptul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste ce scrie in manual, scrie clar A5/B5, motorul tau nu suporta A3/B3.

Iar cutia Thule plus bicicleta de pe masina iti modifica rau Cx-ul iar in acest caz poti considera ca ai folosit masina in regim extrem .

Ia mergi 10.ooo km in oras, legal si sa-mi spui si mie ce consum de ulei ai avut .

PS> turatia optima de functionare a motorului tau este de 2300-3000 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Uleiul din motor se arde. De aici se vede stransa legatura cu regimul de exploatare a masinii/motorului.

Dar ce ziceti de un basm: se facea ca era odata un xc70, nou nout, in garantie, carele (intentionat am scris asa) dragul de el avea pistoane mai mari in diametru decat alezajul cilindrilor. Si uite asa, in fct de regimul de temperatura al motorului apareau: consumuri de ulei, consumuri de carburant, etc. Nu toate sincronizate totdeauna, dar faceau onor subiect de minunare!

Final de basm: a plecat omu' dupa primele vizite cu capu' cat o banita din cauza informatiilor presupunerilor, dar a trebuit refacut motorul (ocazie cu care s-a ajuns la diagnosticul corect).

Cred ca se gasesc persoane pe aici care pot confirma, daca nu pot posta si nr de auto, scuze numarul basmului!

@AndiM, lasa-i pe mecanici sa-si faca treaba (chiar mai sunt oameni care stiu sa si-o faca), si bucura-te de masina dupa aceea!

Daca nu, cere sa ti se schimbe masina!!! Pe motiv de necorespunzator, cere toate documentele cu care afost livrata din fabrica cu certificatele si check-urile din productie, etc. Iti iei si un avocat si treci la lupta...dar inarmeaza-te cu rabdare in a te bucura de masina pe care ai platit-o de noua, de buna...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste ce scrie in manual, scrie clar A5/B5, motorul tau nu suporta A3/B3.

Iar cutia Thule plus bicicleta de pe masina iti modifica rau Cx-ul iar in acest caz poti considera ca ai folosit masina in regim extrem .

Ia mergi 10.ooo km in oras, legal si sa-mi spui si mie ce consum de ulei ai avut .

PS> turatia optima de functionare a motorului tau este de 2300-3000 rpm .

Stiu ca uleiul trebuie sa fie a5b5, dar crezi ca 500 ml a3b3 pot face rau? Mi-a fost teama sa vin 1500 km cu ceea ce mai aveam in baia de ulei, chiar daca pe joja, dimineata, nivelul uleiului era vizibil si acoperea biluta din varful jojei, poate era chiar la limita inferioara a primei casute .

La 140km/h cu cutie automata, turatia este undeva peste 2500, dar pana in 3000 rpm.

Nu reusesc niciodata sa fac 10.000km in conditii "normale", adica drumuri nationale, viteza 110, incarcatura moderata. Mereu mi se iveste un drum cu bagaje, autostrada.

Mesajul "low level oil" apare in general in aceste conditii, avand legatura mai mult cu turatia crescuta si poate sa dispara dupa cativa km de revenire la turatii mai mici. De exemplu, apare pe A1 la plecare din Bucuresti, dupa vreo 20-30km, si dupa Pitesti dispare, ajung la Timisoara, ma intorc si din nou pe A1 imi apare mesajul. La Timisoara am verificat uleiul si era in limite. La Bucuresti, la revenire era putin sub nivelul de la Timisoara. Probabil ca la turatii mai mari pompa de ulei are debit crescut si combinat cu un nivel mai scazut imi apare mesajul, dar consumul il constat prin masurare la rece pe joja.

Salut,

Uleiul din motor se arde. De aici se vede stransa legatura cu regimul de exploatare a masinii/motorului.

Dar ce ziceti de un basm: se facea ca era odata un xc70, nou nout, in garantie, carele (intentionat am scris asa) dragul de el avea pistoane mai mari in diametru decat alezajul cilindrilor. Si uite asa, in fct de regimul de temperatura al motorului apareau: consumuri de ulei, consumuri de carburant, etc. Nu toate sincronizate totdeauna, dar faceau onor subiect de minunare!

Final de basm: a plecat omu' dupa primele vizite cu capu' cat o banita din cauza informatiilor presupunerilor, dar a trebuit refacut motorul (ocazie cu care s-a ajuns la diagnosticul corect).

Cred ca se gasesc persoane pe aici care pot confirma, daca nu pot posta si nr de auto, scuze numarul basmului!

@AndiM, lasa-i pe mecanici sa-si faca treaba (chiar mai sunt oameni care stiu sa si-o faca), si bucura-te de masina dupa aceea!

Daca nu, cere sa ti se schimbe masina!!! Pe motiv de necorespunzator, cere toate documentele cu care afost livrata din fabrica cu certificatele si check-urile din productie, etc. Iti iei si un avocat si treci la lupta...dar inarmeaza-te cu rabdare in a te bucura de masina pe care ai platit-o de noua, de buna...

Dupa 1 mai o bag in service si ii las sa-si faca treaba. Cand am un raspuns clar o sa-l postez aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca nivelul uleiului este la semnul de maxim, dupa o fuga pe autostrada il citesti pe bord (nu este decat o comoditate, in mod normal il "citesti" pe joja) apare cel putin o liniuta mai jos... Daca lasi masina in pace si recitesti indicatorul a doua zi la rece o sa fie bine din nou, de tehnica ne omoara!

Dar asta nu are nimic cu scaderea nivelului de ulei dupa un tur-retur Bucuresti-Timisoara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt sigur dar eu imi amintesc de un recall referitor la problema asta.

Nu ti-au spus nimic la reprezentanta?

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt sigur dar eu imi amintesc de un recall referitor la problema asta.

Nu ti-au spus nimic la reprezentanta?

Nu mi-au spus nimic. Stiu de un singur recall, legat de o veriifcare a unuia dintre airbagurile frontale, parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM este posibi sa ai o problema cu senzorul de nivel ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now