icristi

Probleme la cutie geartronic la 30tkm?

47 posts in this topic

Salut, asa cum scrie si in titlu, imi pun aceasta intrebare.

De ceva timp am observat ca atunci cand trec din P in D, uneori cupleaza cu soc, uneori putin sesizabil, alteori se misca toata masina, de zici ca se rupe ceva. Am fost la repr., unde au facut un update de soft la cutie, insemnand din ce am inteles eu o ajustare a parametrilor de lucru in functie de gradul de uzura al componentelor si vascozitatea uleiului din cutie.

Daca ma insel, rog cei avizati sa ma contrazica.

Pe moment nu a mai smucit la cuplare. Astazi insa cand sa parchez, soc puternic. am cuplat-o de mai multe ori la rand, D..R...D...R, de fiecare data smucea de ziceai ca se rupe. Am si filmat cu telefonul... de tot rasul!

Inclin sa cred ca este totusi ceva mecanic defect. Ma gandesc ca totusi ambreiajul trebuie sa aiba niste arcuri care sa preia socurile la cuplare, poate nu ca la ambreiajul uscat, dar ceva similar. Am vazut ca nu sunt singurul cu aceasta problema. Rog cine stie cum functioneaza o astfel de cutie sa ne explice si noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! De la blocul hidraulic ai aceste smucituri, posibil una din electrovalve sa nu mai lucreze in parametri! Prima data si prima data ai putea sa incerci sa faci un schimb de ulei la cutie, poate scapi de socuri. Banuiesc ca masina este inca in garantie, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, inca mai e in garantie. Eram curios care e sistemul de preluare a socurilor, mai demult, la un ambreiaj uscat, cutie manuala, aveam simptome similare, care dupa un timp au disparut. Cand am schimbat ambreiajul, dupa un an am vazut ce se intamplase defapt: unul din arcurile de pe disc se rupsese si ulterior a iesit din locasul lui si a cazut in carcasa ambreiajului. cand a iesit din locas, nu a mai facut probleme, nici nu a spart placa sau altceva. Practic cupla mai lin, socul fiind preluat doar de arcurile ramase, acestea comprimandu-se mai mult. La cutia automata care e sistemul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cutie automata este mult mai sofisticata decat una manuala! Practic, blocul hidraulic este creierul cutiei (exceptand calculatorul :D)! Daca nu se rezolva cu schimbul de ulei, o sa-ti schimbe cutia! Stai pe capul lor ca nu este problema ta ca nu functioneaza corespunzator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa... si inca ceva: cand franez, sa zicem de la 120 la 30 Kmh, cand ajunge pe la 40 se simte un soc cum cupleaza in treapta 2 cred, fara sa ridic piciorul de pe frana.Iar cand merg constant cu 40-50 kmh, daca ridic piciorul de pe acceleratie 2 secunde si apoi accelerez iar, dar usor, nu blana, practic sa mentin viteza, se simte permanent un soc. Face asa doar in plaja asta. In treapta 1 sau mai sus de 60 merge ok,

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam, este problema la blocul hidraulic! Inceraca totusi un schimb de ulei la cutie (pe banii service-ului, evident), poate, poate :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

merg la service...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ai probleme cum a spus Andu cu blocul de valve ar fi bine sa stai pe capul celor de la service sa o repare pe garantie.Bafta

Edited by adrian mangalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Cristi asta e blestemul S40-ului uitat la Primus :D

Trebuie verificat uleiul, am mai vazut TF-80uri defecte la 40.ooo km DAR pe XC90 nu pe S60. Oricum este posibil orice la Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Cristi asta e blestemul S40-ului uitat la Primus :D

Trebuie verificat uleiul, am mai vazut TF-80uri defecte la 40.ooo km DAR pe XC90 nu pe S60. Oricum este posibil orice la Volvo .

ma duc azi s-o iau, crezi ca se repara si cutia?

sa vedem ce zic si baietii de la service. :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo nu se repara cutia ci se schimba daca este in garantie si este recunoscut defectul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, tocmai de asta ma tem, sa nu ma duca cu vorba cu tot felul de asa zise solutii, pana iese din garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

cutia mea are 200.000 Km si are urmatoarele simptome vs probleme:

1. la schimbarea intre P, R, N si D, se simte o mica intarziere in cuplarea treptelor. Intre N si D (trecere folosita la semoafoarele lungi) intarzierea are 1-2 secunde si apare un usor soc la cuplare - presupun ca acelasi lucru se intampla si la tine. Mecanicul meu a spus ca este uzat un disc sau doua in cutie, care actioneaza ca un fel de ambreiaj. Discul se poate schimba.

2. La cutia mea (din 2000), este uzat corpul de valve, problema stiuta si care poate fi rezolvata fie prin rectificare, fie prin inlocuitea cutiei. Uzura se manifesta printr-un soc (dupa o intarziere de 1-2 sec), mai ales la schimbarea din trepta a 2-a in a 3-a - exact ca si la tine. Deci, cum spuneau si cei de mai sus, e uzat corpul de valve. (varianta cu prea putin ulei nu pot sa o evaluez...).

Prin urmare, masina ta are simptome de cutie mult mai batrana/uzata decat 40.000 Km. Fa tot posibilul sa o schimbi pe garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor da eu nu inteleg...ei nu testeaza componentele inainte de a le cumpara?Ma rog..nu pe toate ca nu au cum,dar niste teste de anduranta pe cateva...

Deci teoretic sa ne ferim de S60 cu cutiile automate cum sa ne ferim de S80 din 2000 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor da eu nu inteleg...ei nu testeaza componentele inainte de a le cumpara?Ma rog..nu pe toate ca nu au cum,dar niste teste de anduranta pe cateva...

Deci teoretic sa ne ferim de S60 cu cutiile automate cum sa ne ferim de S80 din 2000 ?

Teoretic putem sa ne ferim de orice... Practica ne omoara ;) Nu cred sa fie cineva pe forumul asta care sa nu-si mai ia Volvo inca o data... Atata vreme cat stii slabiciunile masinii si cum sa le rezolvi... nu sunt probleme. Eu am cumparat masina stiind foarte bine ce are, pentru ca in ecuatia totala, satisfactia este mult mai mare decat... disconfortul.

In plus, fiecare masina (marca/an) are probleme specifice... Mie mi se pare dubios sa ai probleme de uzura la o cutie de 40.000 Km....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca mai nou, au schimbat tipul de cutie, cu unul cu dublu-ambreiaj. De ce oare ?

Teoretic putem sa ne ferim de orice... Practica ne omoara ;) Nu cred sa fie cineva pe forumul asta care sa nu-si mai ia Volvo inca o data... Atata vreme cat stii slabiciunile masinii si cum sa le rezolvi... nu sunt probleme. Eu am cumparat masina stiind foarte bine ce are, pentru ca in ecuatia totala, satisfactia este mult mai mare decat... disconfortul.

In plus, fiecare masina (marca/an) are probleme specifice... Mie mi se pare dubios sa ai probleme de uzura la o cutie de 40.000 Km....

Nici macar,.. 33. 000 Km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca mai nou, au schimbat tipul de cutie, cu unul cu dublu-ambreiaj. De ce oare ?

Pentru ca dublu -ambreiaj este mai performant (sa zic asa) decat cel vechi, adica un ambreiaj este folosit pentru vitezele 1,3 si 5 iar celalalt pentru vitezele 2, 4 si 6. Pe scurt, o mica definitie:

Cea mai nouă realizare a constructorilor de sisteme de transmisie din cadrul firmei Volkswagen este reprezentată de cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG. Transmisia complet automată cu 6 trepte este caracterizată de procesele de schimbare a vitezelor fără întreruperea forţei de tracţiune. Astfel, schimbarea vitezelor se realizează foarte lin, iar pasagerii abia remarcă acest fenomen. Transmisia cu cuplare automată dispune de două ambreiaje în baie de ulei, care acţionează, prin intermediul a doi arbori cotiţi de antrenare, treptele de viteză 1, 3, 5 şi marşarierul (ambreiajul 1) sau treptele 2, 4 şi 6 (ambreiajul 2). La schimbarea unei viteze, treapta următoare este deja preselectată, fără a fi însă cuplată. În trei până la patru sutimi de secundă, unul dintre ambreiaje se decuplează, în timp ce celălalt se cuplează. Astfel, schimbarea treptelor de viteză se realizează fără a fi observată de către conducătorul auto şi fără întreruperea forţei de tracţiune . Prin sistemul inteligent de comandă, în funcţie de stilul de condus, se poate obţine o reducere a consumului de carburant cu până la 10 procente în comparaţie cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Conducătorul auto poate acţiona transmisia DSG în modul manual sau automat. În regim automat, suplimentar faţă de setarea echilibrată, confortabilă, este disponibil şi un program sportiv. Cuplarea manuală se poate realiza prin intermediul levierului schimbătorului, respectiv al padelelor de comutare de la nivelul volanului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stie toata lumea.

:thumright:

Intrebarea era daca e o problema generala de conceptie. Apropo, cutia asta cu socuri se regaseste si pe alte modele/ marci, sau e ceva special S/V 60.

Si nu cumva trebuia sa puna in trusa medicala si un Aspacardin ? :cursing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

"Powerstiftul" este un esec de cutie care se pune numai pe motoarele in 4 cilindrii, nu are ambreiaj uscat ca DSGul iar performantele sunt slabe rau de tot iar fiabilitatea este groaznica .

DIn 2012 se ofera Powershift cu ambreiaj uscat, nu se cunoaste inca fiabilitatea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate...XC60 si S80 II tot aceleasi cutii foloseste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu informatii:

Am fost azi la service, au facut o resetare a valvelor, daca m-am exprimat corect, cand am plecat de acolo parea ok, dar pana sa traversez Bucurestiul, si-a revenit la forma anterioara, adica la reducerea vitezei, cu piciorul pe frana, se simte cum cupleaza cu soc intr-o treapta inferioara pe la 50 kmh.La fel si daca ridic piciorul de pe acceleratie si il pun inapoi dupa 2 secunde, se simte socul la cuplare.

Ma duc maine din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Cristi, masina a mers bine pana cand s-a incalzit uleiul din cutie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil sa fie o problema de ulei transmisie contaminat sau racire insuficienta iar astea duc la problemele de mai sus. Oricum dubios sa se defecteze cutia la asa putini km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spunea un coleg intr-un alt topic: se repara prin schimbare :D :D :D

Cristi, au incercat macar sa schimbe uleiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate n-am ajuns azi la service, dar nu cred ca are legatura cu temperatura uleiului.

Dupa resoftarea de ieri, cutia se comporta putin diferit, adica la trecerea din P in D nu a mai cuplat cu socuri, bine, nici inainte nu facea mereu, in schimb, acum de fiecare data cand franez si schimba treapta inferioara, se simte socul la cuplare.La fel si daca ridic piciorul de pe acceleratie si il pun inapoi. Nu cred ca are legatura cu temperatura pentru ca a facut asa de dimineata, dupa nici 250 de metri parcursi.Probabil ca acum vor schimba uleiul, si daca tot face probabil cutia. Depinde care e procedura ...

Edited by icristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now