vali.ichim

"Suierat" viteza a 4-a, intre 50-65 km/h (S40, 2.0D, 2006)

58 posts in this topic

Salut!

Va scriam acum o saptamana sau doua despre intentia de a achizitiona un S40. Intre timp am gasit exemplarul, un S40 2.0D Momentum din 2006 cu 89.000 de KM la bord - verificati si la Primus Auto de unde a fost achizitionat in 2006.

Fostul proprietar mi-a zis micile defecte pe care le are masina, le-am luat ca atare, a fost cinstit la pret insa va cer ajutorul cu una care ma supara mai tare.

Am cautat pe forum, in ideea de a nu deschide topic nou, insa nu am gasit exact problema mea. Daca este deja dechis topic-ul va rog mult sa ma directionati.

La subiect, in viteza a patra exact in intervalul 50 - 65 km/h se aude un "suierat"; nu pot sa ii zic altfel. Pare, dupa mintea mea, un suierat tipic cutiei de viteze. Dupa ce trec de 65 km/h totul este OK. Testat in alte viteze nu se aude nimic; nici intr-a doua la 30 km/h dar nici intr-a sasea la 170 km/h.

Omul de la care am luat-o a zis ca si lui i s-a parut dubios, a schimbat uleiul din cutie la 69.713 KM insa sunetul a ramas. Cei la Primus i-au zis ca nu e nimic de ingrijorat, ca asa suna cutia, etc. I-au mai zis ca se intampla atunci cand este subturat motorul in viteza a patra - subturat insemnand ~1.700 - 1.900 ture incepand de la acei 50 km/h.

Acum, poate suna pueril insa fiind primul meu Volvo indraznesc sa va intreb pe voi daca stiti cauza reala a problemei, daca ati mai intalnit-o sau daca este de ingrijorat pe viitor.

Multumesc, in avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nivelul uleiului din cutie e ok si cutia schimba bine,eu zic sa nu iti faci griji.

Daca nu ma insel aceste cutii sunt mai zgomotoase de fel.

Sent from Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sincer mă îndoiesc de faptul ca la 50km/h, în a 4-a ai 1700 turatii.

Cred că ai sub 1500, şi atunci ai şi ceva lipsa de putere. Cel puţin la mine asa se întâmplă (dar fără suierat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ygrec: Trebuie sa iti recunosc ca pot gresi cu aproximatia; este posibil sa aiba 1.900 de ture la vreo 62-63 km/h. Nu retin perfect si trebuie sa ma uit din nou cand ies la drum. Oricum, ce imi este cel mai clar este intervalul de viteza in care aud acest suierat.

@Vita_Fresh: Asadar, aceste cutii pot avea acest sunet fara a prezenta vreo defectiune? Vizavi de schimbatul vitezelor, nu prezinta niciun fel de efort suplimentar sau agatare in nicio treapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit o chestie asemanatoare.

La mine suieratul de care zici, tinea mai mult, din cate am observat de tuartie parca.

Se pornea pe la 1500 si mergea pana pe la 2500 (motor 2.0 D) - daca bine imi aduc aminte.

Si asta s-a intamplat asa dintr-o data si presupuneam oarecum ca era de la un murit de motor la stop - insa nu vedeam legatura.

Am fost la un service, au ascultat motorul si au zis ca nu e nimic ciudat.

Eu am sustinut insa ca totusi ar fi ceva.

A doua zi, mi-a murit motorul. Dupa pornirea motorului suieratul a disparut.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N3cks ce inseamna "a doua zi, mi-a murit motorul" ?

@vali.ichim esti sigur ca suieratul nu e de la turbina??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N3cks: Asadar, zici ca la tine a fost la motor si nu de la cutia de viteze? Zgomotul pe care l-am descris apare numai in viteza a patra si numai in intervalul de viteza 50-65 km/h. Am ascultat atent si ce se intampla in celelalte viteze insa nimic; ca sa il descriu mai bine, este un zgomot asemanator cu IMS-urile vechi (poate exagerez putin) care in viteza a doua si a treia din pricina cuplului fortau pinioanele cutiei si aparea un sunet de acest fel dar mult mai pronuntat - erau masini de armata dar nu pot uita sunetul acela. Parca s-ar angrena mai greu pinioanele; nu stiu cum sa ii zic altfel.

@Roskat: Nu este de la turbina suieratul; am testat asta si ieri pe Transalpina unde era liniste de mormant pe platoul alpin; am dat toate geamurile jos apoi am accelerat in fiecare viteza de la 1 la 5 (cat mi-a permis drumul serpuit) iar turbina se diferentia clar de ce auzeam eu. La exterior se auzea exact momentul in care intra turbina apoi cand se oprea iar doar la interior acest sunet cand rulam in viteza a patra. In plus, fostul proprietar mi-a spus ca zgomotul il are de pe la ~55.000 de KM; a mai facut ~34.000 pana am luat-o eu si zgomotul persista. Mi-a spus ca se obisnuise cu asta si nu i-au aparut alte probleme pe langa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI eu am acelasi motor.Rar cand mai stau si eu pe la 60 in a4a si sunt f atent la orice sunet in plus la masina (scartait,etc)dar nu se aude nici un suierat.De incercat am mai incercat a4a de pe la 55-60 dar nu imi place deloc cum suna motorul subturat,fara turbina in functie si asa pan la 60 si daca trebuie sa trevesez un sat de cativa km stau in a 3a intre 55-60/h,2500-2800ture

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N3cks ce inseamna "a doua zi, mi-a murit motorul" ?

@vali.ichim esti sigur ca suieratul nu e de la turbina??

Adica cand ai doua picioare "stangi" si calci aiurea pe ambreiaj si iti moare motorul.

La asta m-am referit cu muritul motorului.

Si eu am crezut ca ar fi trubine, drept pentru care am mers la un service.

Cei de acolo m-au asigurat ca nu e turbina.

@N3cks: Asadar, zici ca la tine a fost la motor si nu de la cutia de viteze? Zgomotul pe care l-am descris apare numai in viteza a patra si numai in intervalul de viteza 50-65 km/h. Am ascultat atent si ce se intampla in celelalte viteze insa nimic; ca sa il descriu mai bine, este un zgomot asemanator cu IMS-urile vechi (poate exagerez putin) care in viteza a doua si a treia din pricina cuplului fortau pinioanele cutiei si aparea un sunet de acest fel dar mult mai pronuntat - erau masini de armata dar nu pot uita sunetul acela. Parca s-ar angrena mai greu pinioanele; nu stiu cum sa ii zic altfel.

La mine se auzea in orice viteza intre acele turatii...de pe la 1500 incepea si o tinea asa pana catre 2700 poate chiar mai mult.

Desi cred ca atunci nu se auzea datorita turatiei, dar era un vajait...nu stiu cum sa-l explic. Vuiet/vajait, ca si copii mici cand imita sunetul de motor al unei masini. :binkybaby:

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thor4ever: Inteleg ca mai bine o tin in viteza a 3-a pana pe la 65-70 km/h si scap de paranoia mea. :)

In plus nu mai subturez motorul.

Per total, sa concluzionez ca nu este chiar de ingrijorat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea face asa,cred ca de cand am luat-o si merge bine mersi si in ziua de azi.

Eu zic sa stai linistit daca,cutia merge/schimba bine.

Apoi baieti: Nu mai spuneti ca ''intra'' turbina,pentru ca ea functioneaza de cum pornesti motorul.Ca intra in sarcina si dezvolta Nm asta e alta treaba :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia am vrut sa zic...sti tu.

La 50 in a4a grrr face motorul pana ajunge la 2000 ture...dupa care te lasa in scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea face asa,cred ca de cand am luat-o si merge bine mersi si in ziua de azi.

Eu zic sa stai linistit daca,cutia merge/schimba bine.

Apoi baieti: Nu mai spuneti ca ''intra'' turbina,pentru ca ea functioneaza de cum pornesti motorul.Ca intra in sarcina si dezvolta Nm asta e alta treaba :D

Bun, nu sunt singurul cu ciudatenia atunci. :D

Concluzionez ca nu am de ce sa imi fac griji, deocamdata.

Multumesc pentru opinii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici noi (eu si Hell-Heim) nu suntem singurii la care cutia de viteze chiar s-a defectat, dar se poate repara. Nici nu costa mult... :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici noi (eu si Hell-Heim) nu suntem singurii la care cutia de viteze chiar s-a defectat, dar se poate repara. Nici nu costa mult... :banghead:

Acu', ma bagi in sperieti dupa ce m-au calmat colegii de forum - mai sus. :confused1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai calm ei au v70 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi colega la fel si voua.azi nu mi o dat nimeni de baut :D

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun; incepe sa mi se para sarcastic. :))

Nu am semnalat nimic la cutie, inca, inafara de acest suierat descris si ras-descris mai sus.

Concret, tragic hai sa spunem, poate aparea situatia in care sa cada cutia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati, dar ce cautati in viteza a 4-a la 50-60 la ora?

Nu cred ca am fost vreodata in aceasta situatie, deci nu stiu cum ar suna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal nu prea avem ce cauta in viteza a 4-a pana dupa 65 km/h.

Ce am descris eu mai sus era dupa un asa zis test; abia ce am cumparat exemplarul si ca tot omul care nu o cumpara de noua incerci diverse, asculti zgomote, etc.

In plus, vechea masina era pe benzina si avea rapoartele ceva mai flexibile si am oarecum un obicei vechi, prost, de a mai schimba a 4-a pe la 50 si ceva.

In fine, m-am obisnuit cu ideea si sper pe termen mediu si lung ca asta sa imi fie singura constatare. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine (fara a fi cunoscatoare intr-ale mecanicii ) e normal sa faca ciudat in viteza a 4-a intre 50-65 km.

Eu ma straduiesc sa nu scad sub 2000 de ture in nici o situatie, si prefer sa schimb viteza la minim 3000. Asta inseamna ca schimb a 4-a la minim 80 km/h.

Din cate stiu si simt din comportamentul masinii asa e cel mai sanatos.

In concluzie, nu cred ca are nimic masina ta din punctul asta de vedere.

Sa o porti sanatos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati, dar ce cautati in viteza a 4-a la 50-60 la ora?

Nu cred ca am fost vreodata in aceasta situatie, deci nu stiu cum ar suna.

La benzina este normala viteza de 60 km la ora in treapta a 4-a! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu.:) Nu am mai specificat ca benzinarii se exclud, fiind evident ca e alta mancare de peste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine (fara a fi cunoscatoare intr-ale mecanicii ) e normal sa faca ciudat in viteza a 4-a intre 50-65 km.

Eu ma straduiesc sa nu scad sub 2000 de ture in nici o situatie, si prefer sa schimb viteza la minim 3000. Asta inseamna ca schimb a 4-a la minim 80 km/h.

Din cate stiu si simt din comportamentul masinii asa e cel mai sanatos.

In concluzie, nu cred ca are nimic masina ta din punctul asta de vedere.

Sa o porti sanatos! :smile:

Multumesc! :)

Ai dreptate, este recomandat sa schimbi dupa 2000 de ture; pana la 3000, eu unul, nu in mod constant sau mai mult la drum intins.

Oricum, trebuie sa ma obisnuiesc cu asta; am avut un diesel foarte lenes, apoi benzina, apoi acest S40 de unde si intrebarile cam puerile.

Si eu tind sa cred, si sper, ca nu are nimic.

Desi sunt 90% sigur ca sunetul vine din cutie o las ca atare si voi mai observa dupa ceva kilometri rulati.

@agr350r: Da, exact, viteza a patra la 60 de km/h pe un benzinar nu este asa ciudatenie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

La multe diesel-uri, in special la cele intre 1.8 si 2.0 se aud ceva sunete de la cutia de viteze in a 4-a si a 5-a.

Nu cred ca e vorba de uzura sau de vreo problema in mod special, pentru ca incepe sa se auda cam dupa ce si-a facut rodajul cutia... uneori mult mai repede.

O sa il auzi in toata splendoarea daca apesi frana in vitezele astea, pana undeva cat sa nu se opreasca motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now