birkof

Posibila problema

41 posts in this topic

Salutare,

De fix 900 de km de cand i-am facut revizia cu schimb de ulei + filtre am observat, si eu si alti pasageri, ca dupa un anumit timp de la pornirea motorului, in habitaclu incepe si miroase puternic a gaze arse de esapament. Daca am dat drumul la AC atunci mirosul dispare, insa nu in totalitate.

Cu cheia la punctul ||, motorul nepornit, am martorul "Defectiune la sistemul de control al emisiilor autovehiculului" aprins. Dupa pornirea motorului, acesta se stinge.

Vezi poza.

post-2940-0-19121300-1340370268_thumb.jp

Ce problema ar putea fi?

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai probleme la esapament, mai mult ca sigur scapa gaze in zona turbinei sau DPFului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan si asta e de rau sau? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti avea probleme cu nivelul lichidului din DPF/ DPF infundat. In jurul a 120k km acest ulei din DPF se schimba, iar pe la 170k km electronica masinii este programata sa-ti dea mesaje de preavertizare pentru ca la 180k km trebuie inlocuit DPF-ul.

In cazul tau, poti merge la o diagnoza pentru a vedea clar de unde este problema.

Daca este DPF-ul infundat se poate face din tester o regenerare a acestuia. Ideea este ca la tine acest mesaj nu apare decat atunci cand pui contactul, dupa pornirea motorului dispare...

Ai primit in bord mesaje de avertizare cu nivel ulei scazut in DPF?

Ai constatat vreo pierdere de putere a motorului?

Am vazut ca ai schimbat uleiul si filtrele acum 900 km, ce fel de ulei si ce norma ai utilizat ? Este foarte foarte important ! Pentru motorul dotat cu DPF poti folosi orice ulei vrei cu conditia sa aiba norma C3.( 0W30, 5W30). Daca ai pus altceva in motor, ai colmatat filtrul de particule !

Poti desface capacul motor, turbina este chiar deasupra, in fata motorului, verifica daca este gazata, daca este innegrita, inseamna ca pierde gaze din cauza unei garnituri neetanse- aceasta este varianta cel mai putin probabila. Mirosul de gaze in habitaclu si mesajul de eroare pe care il primesti la pornirea motorului este de la DPF

P.S. Verifica teava de esapament, cu degetul si vezi daca este innegrita, daca iti ramane funingine pe deget, lucru anormal pentru un motor dotat cu DPF, inseamna ca ai DPF-ul infundat si trebuie regenerat ... si inca odata verifica cu atentie ce fel de ulei ai utilizat !!!!

Edited by fantozzi007

Share this post


Link to post
Share on other sites

norma c3? nu i mai bun c1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

norma c3? nu i mai bun c1?

C1 trebuie

C1 > C2 > C3

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat colierele catre turbo? Eu am asistat la desfacerea capacului de filtru de ulei si sa scoata capacul a mai trebuit desfacut un suport care tine ceva furtune si a trebuit slabit colierul de pe turbo, apoi sa inlocuit filtru si strans cu mana capacul pe filet apoi cu keya cheia, si sa pus la loc suportul acela ce incomoda si restrans toate colierele.

Edited by Midnight Caller
Scriem si noi romaneste, da ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si multumesc ptr raspunsuri.

Ultima testare am facut-o inainte de revizie la @BogdanG si nivelul aditivului din DPF era normal, la spusele lui :)

La revizie am folosite filtre de la Mahle si ulei Castrol SLX Professional Powerflow C1 5W30, cu specificatia A5/B5.

La service-ul cu pricina, cei de acolo mi-au spus ca ceea ce au facut ei nu are absolut nicio legatura cu ce mi se intampla acum.

Cred ca ii fac o programare in service la Volvo ptr o diagnosticare corecta. :(

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceiasi problema am avuto si eu mi sa rupt un suport dedesubt la motor chiar langa baia de ulei.nu imi dadeam seama pe unde e sparta ca imi baga fum in masina ,pana nu am dat jos scutul si am vazut buba am sudato si acum e ok .poate ai aceiasi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, colac peste pupaza acum mi s-a aprinde si becul de la "presiune scazuta ulei".

Direct programare in service, ca nu mai tine :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi de preferat sa nu mai pornesti motorul daca se aprinde becul de presiune. Macar verifica daca este suficient ulei pentru inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei este suficient. Ca asta a fost prima reactie cand am vazut martorul aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ti-au pus acel ulei in motor? Sunt 2 probleme cat de cat grave : senzorul de la DPF si acum cel cu presiune scazuta ulei...

Motorul trage bine ? La fel ca inainte sa apara problemele? Ai fost la colegul cu diagnoza ? Ai incercat sa stergi erorile?

Si cel mai important... ai trecut cu masina de curand printr-o balta mai mare? sau ai agatat vreo bordura ?

Edited by fantozzi007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Birkof, mergi la service la Volvo si vezi ce are masina.

@Fantozzi, nu a fost recent la mine ci acum un an, cand si-a luat masina, atunci avea ceva probleme la releul de bujii daca imi aduc bine aminte. Oricum mai mult ca sigur fumul este de la turbo iar DPFul este colmatat . Intra in categoria:" asa face toate" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frate-meu are Citroen C5 2.0HDI fab 2009, iar dupa ce a trecut printr-o balta mai mare cu el, la cateva zile dupa, i s-a aprins in bord mesajul "depolution filtre faulty" plus inca un mesaj de genul "engine oil pressure too low". Cu toate acestea masina mergea perfect. A dus-o la o diagnoza. Au fost niste erori care au aparut din cauza baltii prin care a trecut. Dupa stergerea erorilor totul s-a rezolvat.

Nu sunt nici mecanic si nici inginer de diagnoza, am incercat sa fac o corelare, cazurile mi se par foarte asemantoare.

@Birkof, incearca mai intai sa o duci la o diagnoza, mai ales ca il cunosti pe colegul Bogdan, sa vezi exact ce are masina ! Sa stii la ce sa te astepti !

P.S. Am vazut ca masina a fost cumparata din Franta, probabil de la Australe. Ai cumva controlul tehnic al masinii care s-a facut in Franta inainte de vanzare sau acel listing in care este precizat tot ce s-a schimbat la masina ? Incerc din nou sa deschid acel subiect tabu cu km... cam cati are ? Este foarte important de stiut pentru ca aceste probleme pe care le intampini tu incep sa apara intre 120 si 180 k km.

Edited by fantozzi007
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fantozzi007 o sa vad maine, ma vad cu @BogdanG la o diagnoza :)

Da, masina a fost cumparata din Franta, insa nu are niciun listing cum spui tu. Reali, are 180k Km.

Vedem maine ce probleme ii gasim si revin cu informatii.

Multumesc ptr raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ~ 180k km trebuie inlocuit DPF-ul, cam asta este durata lui de viata... sau poti sa-l anulezi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut astazi diagnosticarea cu @BogdanG si din fericire nu este nicio problema la DPF.

Am gasit un injector slabit si plin de "moloz" care facea figuri.

Maine urmeaza sa iau garnitura + oringul de la el, sa curat tot si sa-l montez la loc.

Revin cu info dupa operatie :D

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa-i multumesti si colegului Dinoco, el a facut testul cu carpa pe injector, eu doar am fost cu diagnoza + trasul fumului pe nas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se stieeeee ... La urmatoarea intalnire il cinstesc, ca merita! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ birkof

Daca tot umblii la injector cumpara tot ce tine de garnitura/oring + saiba de cupru (foc) , eventual daca ai posibilitatea scoate si prezoanele care tin injectorul si etanseaza cu silicon rosu (pt etansat chiuloase) . Atentie la furtunul de retur al injectorului, are niste garnituri mici care se rup foarte repede.

Spor la treaba!

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ birkof

Daca tot umblii la injector cumpara tot ce tine de garnitura/oring + saiba de cupru (foc) , eventual daca ai posibilitatea scoate si prezoanele care tin injectorul si etanseaza cu silicon rosu (pt etansat chiuloase) . Atentie la furtunul de retur al injectorului, are niste garnituri mici care se rup foarte repede.

Spor la treaba!

Salutari, cat este setul de 4 garnitura/oring si ce mai include o reparatie la injectoare la V50 1,6D din 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari, cat este setul de 4 garnitura/oring si ce mai include o reparatie la injectoare la V50 1,6D din 2007.

Am gasit la 38 lei/ injector.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat si eu astazi de la Neste Automotive Chitila la 58 RON setul :( si arata cam asa:

post-2940-0-80352200-1341088963_thumb.jp post-2940-0-41015200-1341088975_thumb.jp

Multam ptr indrumari lui @Dinoco :D

Edited by birkof
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi s-a rezolvat problema, Birkof spune ca raman aprinse pana porneste motorul martorul de " Malfunction indicator light" si "Oil pressure warning light"

Chestie .....: din user manual:

1. Malfunction indicator light

As you drive, a computer called

On-Board Diagnostics II (OBDII)

monitors your car's engine, transmission, electrical and emission

systems.

The CHECK ENGINE light will light up if the

computer senses a condition that potentially

may need correcting. When this happens,

please have your car checked by a trained and

qualified Volvo service technician as soon as

possible.

Si cea cu presiunea la ulei, :

4. Oil pressure warning light

If the light comes on while driving,

the car, stop the engine immediately, and check the engine oil

level. If the oil level is normal and

the light stays on after restart, have

the car towed to the nearest trained and qualified Volvo service technician. After hard driving, the light may come on occasionally when

the engine is idling. This is normal, provided it

goes off when the engine speed is increased.

Aici e mai clar: "If the light comes on while driving," deci nu e normal sa ramana aprinse pana porneste motorul, si sa fie problema daca nu se sting, sau daca apar in timp ce te deplasezi?

Rog toti posesorii de s40 sa se uite la martori :happy12:

Edited by gordon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now