alexpopeystar68

Caldurile iadului

30 posts in this topic

Volvache al meu sta 8 ore in plin soare, am adus un termometru gradat

pana la +50 C si am observat ca acul s-a dus peste ultima gradatie !! cred

ca in masina sunt aproape sau chiar peste +60 C; oare nu se intampla

ceva rau cu masinuca mea? ca nu am unde s-o pun la umbra ...;merg zilnic

cu ea 15-20 km numai in oras, dar pana acum nu mi-a facut nicio figura,

doamne ajuta, da parca-mi vine sa-i plang de mila :crybaby: .... i-am deschis

trapa, am parasolar, am tras stor luneta, degeaba, e un cuptor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O folie de protectie solara pentru parbriz ar fi buna. Asta va proteja bordul si un pic din scaunele fata. La motor nu are ce sa se intample. Sigur, vopseaua nu e prea fericita, dar e o situatie comuna pentru aproape toti bucurestenii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am pus o folie (io i-am zis parasolar din cauza vitezei la tastatura :laughing9: ), da

parca e la fel si cu si fara, volanul e in umbra da iti frige mainile cand il atingi

si bordul la fel, are +50 C ! Africa ecuatoriala, ce mai! :angry9:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e intr-un loc sigur poti sa lasi geamurile lasate cam cat o palma ca sa circule aerul, mai ajuta putin... parasolar tip staniol obligatoriu, nu o bagi la spalatorie cand arde asa sa-i dea cu apa aia rece direct ca nu e bine. Altfel nu prea avem ce face... mergi mai devreme poate prinzi un loc la umbra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasolarul este sfant - fara el plangi cand pui mana pe volan, se incinge bordul foarte tare (si evident, creste temperatura in masina), se raceste greu etc. Eu il arunc pe bord si daca ma opresc 5 minute. La asta se adauga acele sun-shades pe care le-am montat. Chiar daca masina sta in soare mai tot timpul, mie nu mi se pare deranjant cand intru in ea, si clima face fata cu brio. In doua minute temperatura interioara este mai mult decat rezonabila. Evident, mai conteaza si culoarea masinii...

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si apropo de parasolar, am vazut la multi ca il lasa pe bord dar nu il prind in nici un fel ci sta asa orizontal cum cade peste bord si volan. Nu e bine pentru ca actioneaza ca o oglinda si reflecta toata radiatia solara fix in interiorul masinii, ori scopul e sa elimini macar o parte din ea. Eu il pun si cobor mereu ambele parasolare sa il prind lipit de parbriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasolarul il fixez pe parbriz cu ventuzele din dorarea lui. Apoi ridic si parasolarele masinii peste folie, caci ventuzele sunt dintr-ul plastic ordinar si de obicei se desprind. Nu mai practic lasarea geamurilor, caci e posibil sa ma trezesc cu paianjeni, tântari sau albine inauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parasolarul, daca este marimea corecta, sta fara ventuze (al meu nici nu are) - se fizeaza doar in cele doua parasolare ale masinii. Nu mai stai sa le lipesti, sa murdaresti parbrizul (in general, ventuzele fac priza mai buna pe geam daca sunt umede :P). Cat despre lasat la orizontala, eu mai fac treaba asta cand opresc doar pentru cateva minute, si imi este lene sa il aranjez. In cazul respectiv, o fac mai mult ca sa nu mi se incinga volanul si bordul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu acopera tot parbrizul prins in ventuze insa tot frige volanul; cred ca de

vina e si culoarea masinii mai inchisa; cand plec la drum deschid 5 minute

usile, trapa si port bagajul, iar clima functioneaza brici; ar fi interesant sa

apara o solutie cu o folie reflectorizanta cat toata masina, prinsa cu niste ventuze

care sa o tina la cativa cm de caroserie ... dar vopseauaaa ... si hotiii...; la voi nu

se incinge parasolarul ? la mine frige si ala, bordul si volanul la fel, desi sunt la umbra ...

deschiderea geamurilor : am avut pasager o musca mare de care nu am scapat dacat

dupa ce am mers cu toate geamurile deschise la 60 km/h, de ma doare si acum gatul :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De amorul artei,

Parasolarul nu inlatura decat radiatia directa a soarelui si este bun pentru a nu-ti prjoli/degrada/incinge bordul, tapiteria, etc.

Caldura in masina sa face aproape la fel datorita efectului de sera, avantajul ar fi ca nu-ti mai ramane pielea pe volanul incins.

Ar fi ideala o folie de genul asta montata pe afara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De amorul artei,

Parasolarul nu inlatura decat radiatia directa a soarelui si este bun pentru a nu-ti prjoli/degrada/incinge bordul, tapiteria, etc.

Caldura in masina sa face aproape la fel datorita efectului de sera, avantajul ar fi ca nu-ti mai ramane pielea pe volanul incins.

Ar fi ideala o folie de genul asta montata pe afara...

M-am gandit ca ar fi buna o folie pe afara dar ce te faci cu pasarile .... ar fi in doua-trei zile

plina de gainat ... hahaha si hehehe ... trebuie cautata o protectie la gainat ... hihihi ... un

sistem cu gloante oarbe sa traga inainte sa ajunga pasarea pe traiectorie ... imaginativa o

parcare plina cu astfel de masini ... muicaaaa ... :evil7:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:laughing7: Caldura asta...si alcoolul... pasarica fal fal fal
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, eu am mai folosit si folie exterioara pe parbriz. Exista un model special pentru iarna, ca sa eviti formarea ghetii pe parbriz. E mult mai utila. In acelasi timp, e greu de crezut ca va rezista prea mult ( vant, pasari, pisici, hoti, vandali etc.). O sa ma uit joi in masina si daca o mai am, ti-o pot da. Masina mea sta mai mult la umbra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te referi la cea care se prinde de usile din fata? Super utila iarna. Nu m-am gandit pana acum sa o folosesc vara, dar presupun ca isi face treaba bine daca masina sta multisor la soare. Gen ASTA

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva. Am folosit una pana s-a rupt de tot. Cea mai buna solutie, de departe. Ma rog, daca nu ai garaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite AICI ceva, chiar exagerat :D. CE naiba - decat sa stau sa montez asa ceva, mai bine fierb doua minute in masina :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rasul curcilor, nu asi pune asa ceva, prefer sa ma frig putin ( face bine si la reumatism :confused2: ) ...

o solutie ar fi un fel de plafon pliant prins deasupra, pe barele laterale (cine are, desigur) si care

sa acopere masina toata ...; de fapt, caroseria se incinge tare + efectul de sera, cum scria dl. Maurice ;

acu doua minute am varat masina la un loc umbros, mai departe de casa, am sa vad maine ce urme

are ... bafta mie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 ani in parcare eu i-am pus asa ceva.Pentru ca am bordul , volanul si scaunele din piele neagra , era imposibil sa ma asez sa conduc.Pentru opriri scurte pun parasolarul pe bord si volan si acea panza pe scaun.

post-99-0-53948300-1341992570_thumb.jpg

post-99-0-50389000-1341992594_thumb.jpg

post-99-0-14206800-1341992622_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-a facut mama cadou un parasolar la 15 RON. ^_^ Pot sa spun ca isi face treaba, e mai bine cu decat fara el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 ani in parcare eu i-am pus asa ceva.Pentru ca am bordul , volanul si scaunele din piele neagra , era imposibil sa ma asez sa conduc.Pentru opriri scurte pun parasolarul pe bord si volan si acea panza pe scaun.

Interesanta solutie, dar ai masina alba si caroseria nu se incinge ca la a mea; de fapt, de la caroserie

se incinge rau si interiorul; cand pun mana pe materialul ce captuseste tabla e fierbinte ...

oricum, multumesc, e o posibila solutie si pentru mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La BMW am combinatia perfecta - masina neagra si piele neagra in interior. Mai bine nu se poate - plangi cand o deschizi. In afara de pus masina la umbra, nu am gasit nici o varianta. Sau poate..vopsit masina..

Ca sa ne racorim un pic - apropo de pozitionat masina in parcare - mi-am adus aminte de un truc..de iarna :D. Cand exista aceasta optiune, este bine de stiut ca partea masinii pozitionata langa un gard viu .. nu ingheata Cand trecem la dat zapada si daca aveti ocazia, sa testati. Pentru aceeasi masina neagra, pentru ca este coupe si nu are rame la usi, este vitala aceasta pozitionare. Daca ingheata, nu mai intru in masina. Neagra, piele neagra, tractiune spate, geamuri frame-less... cat de bine imi pare ca o am acum pe volvolina :D

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt singurul de aici care are geamuri ionizate? :D

Cred ca numar pe degete de cate ori am pornit clima sezonul asta. In general geamul deschis la sofer e suficient, iar la drum lung ambele deschise (ca-mi place sa-mi flutur pletele :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roskat - din vagile mele cunostinte, gemuri ionizate/ folie, tot un drac. Atata doar ca la ionizate iti da jos geamurile si ti le baga la cuptor .. Dar, in ceea ce priveste protectia, fac exact acelasi lucru.

Cat despre mers cu geamul deschis, la 40C, mi se pare extrem de incomod. Degeaba imi plimbi prin masina aer fierbinte - ma coc ca intr-un cuptor cu convectie. Cand am proasta idee sa iau un taxi si nenea face economie de carburant cu AC-ul inchis si geamurile deschise, injur de mama focului. Poate tu esti mai salamandra, asa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fiu mai salamandra dar mai bine da-mi un telefon cand vii in bacau, lasam ambele masini in soare si vedem pe urma care e mai Hot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now