Heimdallr

Despre antigel şi sistemul de răcire al motoarelor Volvo D5

28 posts in this topic

Deschid acest subiect în urma schimbului lichidului de răcire la motorul D5244T. Chiar dacă programele de service nu presupun înlocuirea lichidului de răcire, eu am preferat să o fac. Evident, am folosit antigel original Volvo, singurul acceptat de producător.

post-820-0-22815700-1342080065_thumb.jpg

Procedura a constat în drenarea sistemului, prin deschiderea robinetului de la blocul motor şi a celui al radiatorului. După ce n-a mai curs lichid, am umplut sistemul cu apă dedurizată, până la nivelul normal şi am pornit motorul, pe care l-am ţinut pornit până la deschiderea termostatului (≈ 90°C). Am repetat procedura de două ori, până când prin ambele robinete a curs apă curată.

post-820-0-40010900-1342080206_thumb.jpg

Nu alegerea antigelului cel mai potrivit şi nici procedura schimbului reprezintă dilema mea, ci cantitatea totală a lihidului de răcire şi asta deoarece toate manualele de utilizare relatează despre un volum total de 12,5 l de lichid de răcire, ceea ce contrastează puternic cu cantitatea pe care am reuşit să o drenez deschizând cele două robinete, care abia a depăşit 5 litri. Asta înseamnă că, teoretic, în sistem au mai rămas peste 7 litri de lichid. Unde ar putea să rămână o cantitate atât de mare? A reuşit cineva să scoată tot lichidul, adică 12,5 litri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer si la mine scrie ca intra 7.5 litri, si sufland in vasul de expansiune cu furtunul de tur de la radiator (cel de jos) SCOS, nu am scos / bagat la loc mai mult de 5 litri !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar aia e o diferenţă de 2,5 l, la mine e o diferenţă de 7,5 l între ce scrie şi ce am scos... se poate să greşească în aşa hal? Sau se poate să rămână pe traseu atât de mult lichid? Dacă da, unde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate termostatul incurca putin, poate tu ai reusit sa scoti doar apa din radiator si o parte din motor. Scoate si termostatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În caz că are cineva nevoie:

post-820-0-32580800-1345535657_thumb.jpg

Volvo antifreeze temperature specifications

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil ramane o cantitate de 3 l aprox in radiatorul din interior ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc, daca retin eu bine, masinul tau are si incalzirea auxiliara. Acolo nu ramane niste lichid din asta? (Nu stiu sigur cum functioneaza, dar parca antigel incalzeste ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am stat sa caut citi litri de lichid cuprinde instalatia de racire la D5-ul tau +incalzitor auxiliar ,12,5 L pare cam mult dar o iau de corecta.Golind lichidul din instalatie din motor sa stii ca nu il elimini complet.(la mine intra de total 9,5l din cite stiu si nu am "auxiliara") .

Diferenta pe care o cauti se regaseste adunata fie pe furtune putin ,fie in pompa putin ,calorifer de caldura putin ,etc.De curs total nu poate fi vorba cu toata fizica ,principiului vaselor comunicante ori gravitatiei :smile: .Sint multe coturi sau zone din bloc intortochiate ce retin lichidul de la completa "expulzare" pe robineti.

Atit timp cit nu supui instalatia la presiune de aer ca sa elimini aproximativ tot lichidul nu vei fi pe deplin lamurit.Dar eu cred ca vrei sa despici mult problema asta.

Ia de buna acesta valoare a cantitatii de lichid ce rezulta din golirea instalatiei si apoi repui antigel asa fel incit concentratia sa fie valabila pentru temperaturi de -37 oC.Inteleg ca ai si facut asta.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti si fete,

Maine vreau sa-mi schimb antigelul! Iata ce voi face:

1 - o sa golesc instalatia;

2 - o sa pun 60-70% otet si 30-40% apa;

3 - o sa las motorul sa mearga sau o sa dau o tura cu masina;

4 - o sa golesc instalatia;

5 - o sa pun apa normala;

6 - o sa las motorul sa mearga sau o sa dau o tura cu masina (a doua tura ;D);

7 - o sa golesc instalatia;

8 - o sa pun apa distilata;

9 - o sa las motorul sa mearga sau o sa dau o tura cu masina (a treia tura ;D);

10 - o sa golesc instalatia;

11 - o sa pun antigelul plus apa distilata;

Cam multa apa, otet si bataie de cap, dar ca treaba sa fie treaba, ne sacrificam :D :D :D!!! Il voi avea ca aghiotant principal pe Dinoco :D :D :D!!!

Vreau sa stiu daca este de ajuns pentru golire sa desfac surubul de jos al radiatorului si capacul (tot al radiatorului)! Dar robinetul de la motor unde este mai exact? Langa termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robinetul de la motor este aproximativ deasupra coolerului de la ulei, se vede în schiţa pe care am pus-o în primul mesaj.

Eşti sigur că acidul acetic (oţetul) nu-ţi atacă ceva garnituri sau furtune pe-acolo?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andule am ramas uimit si eu. Bine bine, la mine e altceva ca nu ma stiu dar mi se pare cam dubios sa bagi otet in radiator. Nu ataca "gumele" garnituri, furtune etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gândeşte la depuneri de calcar, ca la filtrul de cafea sau la maşina de spălat şi vrea să imite efectul Calgonului. E adevărat că unele produse pentru desfundat filtrul de cafea conţin acid (citric, de obicei), însă un D5 e un pic mai complex. Poate desprinde de pe undeva ditamai bolovanu' şi se blochează în pompa de apă... ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eşti sigur că acidul acetic (oţetul) nu-ţi atacă ceva garnituri sau furtune pe-acolo?

Andule am ramas uimit si eu. Bine bine, la mine e altceva ca nu ma stiu dar mi se pare cam dubios sa bagi otet in radiator. Nu ataca "gumele" garnituri, furtune etc?

Nu-l voi lasa mult, dau o tura de 10-20 km dupa care il scot! Am mai citit pe diverse forumuri ca au folosit sare de lamaie sau Calgon iar rezultatele au fost pe masura!

Se gândeşte la depuneri de calcar, ca la filtrul de cafea sau la maşina de spălat

Crezi ca nu sunt? Tot ce voi scoate din motor voi pune in sticle sa vedem daca otetul chiar are efect.

Pana la urma robinetul de la motor unde-i? Langa termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e lângă termostat, bre, ţi-am zis, e deasupra coolerului pentru ulei. Vezi schiţa din primul meu mesaj.

Acidul acetic e coroziv pentru unele metale (inclusiv fierul), cu care formează acetaţi.

Mai trebuie spus că pentru manipularea acidului acetic glacial (concentrat), mănuşile din latex nu sunt eficiente, fiind nevoie de mănuşi din cauciuc special, Perbunan (NBR).

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ucenicul meu este ocupat maine :downtown: :downtown: :downtown::violent1: :violent1: :violent1: , asa ca las pentru sambata spalatul sistemului de racire plus schimbatul antigelului!

Ce sa folosesc in schimbul otetului pentru spalare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apă distilată. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer, otetul este excelent pentru calcar, rugina etc.insa , nu stiu cat este de recomandat ptr tevaraiele de cauciuc, ptr alte chestii de cauciuc.Parerea mea, nu se pune problema la volvo sau grupul vag de depuneri in motor ptr ca antigelul, in special g 12 care are la baza monoetilenglicol de inalta puritate , inhibitori organici, anticorozivi, nu permite formarea de depuneri.Eu la masinuta mea , seat ibiza, la fiecare 3 ani , i-am schimbat antigelul acasa, si niciodata nu au fost probleme cu depunerile.Si cand am schimbat distributia, pompa de apa, arata ca noua, si asta dupa 110 k

Edited by Stronghold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand spalatul cu periuta de dinti electrica (face mai multe miscari pe minut). Odata folosit antigelul corect (tocmai pentru ca nu face depuneri, etc, etc, etc) acesta dupa o anume perioada de timp s-a uzat, deci il inlocuim si gata (il scoatem pe cel vechi si il punem pe cel nou). La ce atatea spalari, la schimbul de ulei cum procedati?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu impreuna cu ucenicul meu am spalat si schimbat antigelul in instalatia de racire a masinii! Pentru spalare am folosit 3,5 litri de otet plus 2 litri de apa distilata. Pentru clatire am folosit 32 litri de apa de la chiuveta si 6 litri de apa distilata. Dupa ce am scos apa distilata am umplut cu 3,75 litri de antigel si 2 litri de apa distilata. Am pus cantitatea de antigel mai mare pentru ca sigur a ramas in instalatie apa distilata! Zilele urmatoare o sa verific temperatura de inghet (daca rezista la -30 sau -35 grade, il lasa asa, daca nu, mai completez cu antigel concentrat)! Operatiunea s-a desfasurat de la ora 10:00 pana la ora 18:30 (a durat cam 45 minute pana am scos scutul de metal ce proteja radiatoarele)! In toate aceste ore motorul a mers continuu (plimbari si ralanti) in afara de cateva opriri de maxim 5 minute! Kilometri parcursi cu otet si apa in instalatie au fost in jur de 55-60 (15 km cu otet, iar restul impartiti in opriri si goliri de instalatie din 6-8 km in 6-8 km)!

Merci ucenicule :D :D :D!!!

Ucenicu' Dinoco, de el vorbesc ;D ;D ;D!!!

Mr. Ciocan, te-am sunat sambata sa te intreb unde gasesc surubul de golire de pe bloc, dar nu mi-ai raspuns!

L-am mai sunat si pe Papa Smurf care a fost destul de amabil sa-mi raspunda si la telefon dar si la intrebare! De fapt mi-a spus ca este doar un singur surub, cel de la radiator!

Recomand spalatul cu periuta de dinti electrica (face mai multe miscari pe minut). Odata folosit antigelul corect (tocmai pentru ca nu face depuneri, etc, etc, etc) acesta dupa o anume perioada de timp s-a uzat, deci il inlocuim si gata (il scoatem pe cel vechi si il punem pe cel nou). La ce atatea spalari, la schimbul de ulei cum procedati?

Marius, sa stii ca apa nu a iesit curata (desi in antigel nu se observa nimic)! Dupa cateva clatiri, tot mai aveam impuritati in vasul de expansiune! Intrebati-l pe Alex pentru ca i-am aratat :D!

Apropo, a pornit si webasto-ul :D :D :D!!!

post-1775-0-00972200-1386541103_thumb.jp

post-1775-0-84386500-1386541103_thumb.jp

post-1775-0-01755100-1386541105_thumb.jp

post-1775-0-64541300-1386541105_thumb.jp

post-1775-0-05303800-1386541106_thumb.jp

post-1775-0-21699200-1386541107_thumb.jp

post-1775-0-43530900-1386541108_thumb.jp

post-1775-0-99032600-1386541108_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm. Erau in vasul de expansiune niste flocarezi de zici ca avea faramituri de paine inauntru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu impreuna cu ucenicul meu am spalat si schimbat antigelul in instalatia de racire a masinii! Pentru spalare am folosit 3,5 litri de otet plus 2 litri de apa distilata. Pentru clatire am folosit 32 litri de apa de la chiuveta si 6 litri de apa distilata. Dupa ce am scos apa distilata am umplut cu 3,75 litri de antigel si 2 litri de apa distilata. Am pus cantitatea de antigel mai mare pentru ca sigur a ramas in instalatie apa distilata! Zilele urmatoare o sa verific temperatura de inghet (daca rezista la -30 sau -35 grade, il lasa asa, daca nu, mai completez cu antigel concentrat)! Operatiunea s-a desfasurat de la ora 10:00 pana la ora 18:30 (a durat cam 45 minute pana am scos scutul de metal ce proteja radiatoarele)! In toate aceste ore motorul a mers continuu (plimbari si ralanti) in afara de cateva opriri de maxim 5 minute! Kilometri parcursi cu otet si apa in instalatie au fost in jur de 55-60 (15 km cu otet, iar restul impartiti in opriri si goliri de instalatie din 6-8 km in 6-8 km)!

Merci ucenicule :D :D :D!!!

Ucenicu' Dinoco, de el vorbesc ;D ;D ;D!!!

Mr. Ciocan, te-am sunat sambata sa te intreb unde gasesc surubul de golire de pe bloc, dar nu mi-ai raspuns!

L-am mai sunat si pe Papa Smurf care a fost destul de amabil sa-mi raspunda si la telefon dar si la intrebare! De fapt mi-a spus ca este doar un singur surub, cel de la radiator!

Marius, sa stii ca apa nu a iesit curata (desi in antigel nu se observa nimic)! Dupa cateva clatiri, tot mai aveam impuritati in vasul de expansiune! Intrebati-l pe Alex pentru ca i-am aratat :D!

Apropo, a pornit si webasto-ul :D :D :D!!!

Ai afumat toata strada :))

Nu putea a otet ? :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu, nu răspund la numere necunoscute în weekend pentru că m-ar deranja de la serviciu în continu. Dacă sunt liber, sunt liber, ce dracu'? ;D

Ţi-am zis de două ori să te uiţi la schiţa din primul mesaj:

post-820-0-05726500-1386570722_thumb.jpg

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu putea a otet ? :smile:)))

Primele doua ape au mirosit a otet! Dupa mai multe cicluri de clatire apa din motor incepea sa-si piarda mirosul (asta fiind si motivul pentru care am clatit cu atata apa)!

De principiu, nu răspund la numere necunoscute în weekend pentru că m-ar deranja de la serviciu în continu. Dacă sunt liber, sunt liber, ce dracu'? ;D

Ţi-am zis de două ori să te uiţi la schiţa din primul mesaj:

Cum bre', nu ai numarul meu? :violent1: :violent1: :violent1:

Acum am vazut, dupa ce ai incercuit! Cred ca m-am uitat de cateva ori la schita, dar nu am urmarit cursul apei! Data viitoare nu mai dau gres ;D ;D ;D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut am un volvo xc90 D5 am si eu o intrebare, merg cu masina 10-20km dupaia i mi arata ça nu mai am antigel in vas, cele doua furtune care vin in radiator sant in presiune defac dopu de la vas si  urca nivelul inapoi ? Iarasi pun dopu si face la fel mersi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now