eddy

Zgomot/bataie la placute de frana noi

30 posts in this topic

Salutare

Acum aprox 1000 km mi-am schimbat placutele de frana!

Am ales placute marca Lucas-TRW fiind o firma de incredere cu produse de calitate.

Problema este ca acum...de vreo saptamana placutele de pe interior la rotile de spate au inceput sa bata si provoaca un zgomot jenant. Le-am verificat si nu stau fixate, stare care le da voie sa loveasca de disc probabil.

Pe orice drum de cu denivelari sau neasfaltat scot niste zgomote de ti-e si rusine. De ce oare? Nu au sigurante sau care poate fi cauza

Service-ul ce le-a montat mi-a spus sa duc masina inapoi sa le verifice!

A mai patit cineva asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am montat doar ATE pe masini, si asta am si recomandat / vandut si n-am patit niciodata problema asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ate am si eu de aprox 9000km si nici o problema....din cate stiu is mai ieftine ca trw

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunetul de placuta proasta, cu prea mult metal, il stim toti - ala de "aualeu urechile, ca mi s-a ridicat parul pe ceafa", autobuz like. Din ce spui tu aici, placutele tale nu sunt montate cum trebuie, si bataile alea sunt de "reepede la service, dar mergand incet" :P. Si sa te uiti bine la discuri. Maare mirare sa fi ramas cum trebuie..

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiti atenti...

imaginati-va ca dam roata de spate stanga sau dreapta jos...bagam mana in jumatatea de etrier dinspre punte ( la interior ), strecuram degetelul prin etrier pana la placuta...si acolo gasim placuta larga...care o poti impinge si se loveste de disc si atunci scoate zgomotul cu pricina. De altfel si la gropi, denivelari,pietre...etc..se produce aceeasi miscare care provoaca acelasi zgomot!

Pana acum 2 saptamani nu s-a intamplat acest zgomot...

Am patit acum cativa ani cand aveam Mondeo, la coborarea unei borduri in Bulgaria...s-a rupt o siguranta de la o placuta de pe spate si facea la fel. Dar atunci s-a rupt o singura siguranta accidental de la o placutza pe partea dreapta spate...in acest caz zgomotul este produs si din partea dreapta si din cea stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La interior inspre punte, nu are sigurannte, din cate stiu eu. Toate masinile au inspre roata. Verifica suruburile care tin etrierul, sa nu se fi intepenit. Suruburile au sistem "elastic" care dau voie etrierului sa se apropie de disc, cand se uzeaza placutele. Daca sistemul nu mai functioneaza, etrierul a ramas pe loc si de aici si jocul placutelor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am inteles...maine sper sa gaseasca cumva o solutie in problema asta!

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am aflat care-i problema...

Se pare ca placutele montate nu erau cele de care aveam nevoie sau cel putin nu corespundeau la dimensiuni.

Oricum maine vor fi schimbate si discurile rectificate.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am pus numai ATE...si mi s-a intamplat si mie sa clampane...cel putin la cea cu jante de 16"...placutele au fost luate conform codului Vadis pt jante de 16"...la prima vizita la service mi-au spus ca nu are ce face..insa m-am reintors ca devenise strsesant si pana la urma au gasit leacul,dar nu stiu exact ce le-a facut...Si apropo de ATE:am schimbat si discurile si placutele(toate ATE) si mi-au scartait cred vreo 2000km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca cei de la service ti-au comandat placutele necorespunzatoare si tot ei vor rectifica discurile pe banii lor cat si schimbatul placutelor, nu?

Daca prin absurd dadeai o tura pe Transfagarasan sau Transalpina si-ti picau placutele ce se intampla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Placutzele le vor schimba cei de la magazinul de piese auto cu care colaborez de multi ani si cu care am o relatie destul de buna inca sa-mi permit asta.

Iar partea de manopera montaj o vor suporta cei de la service pentru ca si ei au partea lor de vina montand ceva ce nu trebuia.

Insa rectificarea discurilor o voi face in firma in care lucrez, in sectia de Prelucrari Mecanice, pentru ca sunt singurii strungari si singurele utilaje in care am incredere!

In rest...nu pot decat sa sper ca se va rezolva foarte rapid.

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Placutzele le vor schimba cei de la magazinul de piese auto cu care colaborez de multi ani si cu care am o relatie destul de buna inca sa-mi permit asta.

Iar partea de manopera montaj o vor suporta cei de la service pentru ca si ei au partea lor de vina montand ceva ce nu trebuia.

Insa rectificarea discurilor o voi face in firma in care lucrez, in sectia de Prelucrari Mecanice, pentru ca sunt singurii strungari si singurele utilaje in care am incredere!

In rest...nu pot decat sa sper ca se va rezolva foarte rapid.

Mari meseriasi aia care ti-au montat placutele necorespunzatoare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Aceeasi problema o am si eu cu placutele de pe fata. Au joc in etrier,le misti cu mana. Am schimbat discurile(Brembo) si placutele (TRW), dupa cativa km parcursi am constatat zgomotul produs de placute( la franare). Am revenit in service si mi-au comandat altele (ATE), pe care le am si acum pe masina. Aceeasi problema.Mi-au curatat culisantii de la etriere, aceeasi problema.

Cand franez la semafor sau parchez zici ca se rupe (clack clack), m-a zapacit de cap.

Un sfat daca putei sa imi dati.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Cred ca nu mai ai sarmele/arcurile de siguranta. Se intampla des sa nu mai fie puse de "mintile luminate" din service...

post-169-0-86167700-1351835921_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Sunt la locul lor sigurantele.

Chiar azi am fost la mecanic sa verifice.

Solutia data de service, sa imi comande pe original placutele, sa vada daca au aceleasi repere ca si dimensiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum arata, ca sa le zic celor de la service.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca sunt doua dimensiuni de placute... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta stiu.

TRW-urile erau fixe si nu culisau pe etrier, erau lipite de disc, iar ATE-urile joaca de zici ca mai au un pic si fac o hora :blob8:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta stiu.

TRW-urile erau fixe si nu culisau pe etrier, erau lipite de disc, iar ATE-urile joaca de zici ca mai au un pic si fac o hora :blob8:

Precis au fost montate corect ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am invatat eu, si voi transmite si copiilor ;) :

Placutele se schimba cu mine de fata, si manutele mele (chiar daca se murdaresc) iau una bucata placuta veche si o pun peste una bucata placuta noua. Daca nu sunt identice (exceptand "carnea", evident), placuta veche se intoarce unde era si cea noua zboara cu tinta precisa. Daca sunt identice, se procedeaza la montarea respectiva, si in caz ca se observa orice problema (hora sau orice alt fel de dans), se gaseste un alt obiect contondent si se aplica corectia de mecanic. Este frana - WTF! Nu mor eu din cauza unui idiot!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am invatat eu, si voi transmite si copiilor ;) :

Bine punctat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa mai fac. Decat sa merg la carpacii de la reprezentanta Volvo Constanta, am sa mai merg cu ele pana ies din iarna si am sa caut sa pun placute pe original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg cum poate sa aiba jocul ala.Daca cele noi sunt de aceleasi dimensiuni ca cele vechi nu au voie sa joace.La mine si discurile si placutele ate le am montat impreuna cu un mecanic amic si nici o problema de peste 10mii km.Nu ti trebe nici un original...ate este dajuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa am uzura la etriere?

Placutele vechi aveau cam 80% uzura cand le-am schimbat, si nu clancaneau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now