lazvio

anulare DPF volvo v50 1,6d motor d4164t

262 posts in this topic

  • Va scriu despre urmatoarea situatie in care ma aflu cu C30 ul meu motor 1.6D 80Kw  (inca in configuratia originala fara DFP off etc..82 k km )
  • .La o scanare de rutina am gasit codul ECM 2A50 particule trap signal fault  memorat permanent FARA ca lampa MIL sa fie activa !!!! .Motorul merge OK nu este prezenta nici o limitare si nici un alt cod nu esteprezent sau memorat iar deltap la filtru este superior valorii de 3 hPa la relanti ( cam 5-7 hPa ) iar in turatie nu creste peste 50HPa .
  • Nu am reusit sa resetez codul chiar in situatia in care am schimbat de proba senzorul de presiune diferentiala cu un altul valid de la XC 90 (arata aceleasi valori ) iar racordurile de cauciuc  sunt OK .
  • Cu contactul pus senzorul arata 0 hPa correct.
  • Pot banui o regenerare nedusa pana la capat dar Volvo nu e ford si nici PSA iar DICe ul e sarac in informatii comparativ cu Ford/PSA .
  • Masina a avut parte de un SW upgrade la ECM la Primus anul trecut si cred ca este ultimul release disponibil pe modeul meu (2007 ).
  • Multumesc pt feedback.
  •  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testarea nu se face in turatie pe loc. Iesi in afara localitatii, mergi cu a 4 a sau a 5a, la 2000 rpm si ii dai talpa pana la 3500-4000 rpm ( da o sa te duci la 160 km/h) si atunci ai sa vezi incarcarea DPF ului. Daca sare de 150 hpa, inseamna ca este infundat. 

Pentru a reseta eroarea, te duci in Vehicle communication - ECM- advanced - reset DPF counter sau ceva de genul. Te intreaba daca ai pus dpf nou, dai yes si mai departe te descurci. Stergi eroarea si apoi iesi cu masina aprox 40 km. Daca dpf-ul este incarcat o sa inceapa sa-si faca singur regenerare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc..Ok am testat deja in mers filtrul nu este incarcat (din contra conform valorilor deltap este ' curatel ') =resetarea contorului DFP nu este posibila probabil datorita prezentei erorii permanente 2A50...este posbil sa resetezi 2A50 dar dupa un nou ciclu eroare de mai sus apare din nou..

 

la c30 pentru resetare nu te intreaba vida dice daca ai montat filtru nou doar accepta sau nu sa faca resetarea....am impresia ca este alta eroare mascata de acest cod...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce viteza ai verificat incarcarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treapta a 3 a viteza peste 80 nu eram atent la vitezometru cat la temperatura si presiunea dfp. Presiunea nu a trecut de 70 hPa iar temperatura deja se apropia de 350 C Fiind seara a trebuit sa intorc.  Experimentul il pot continua doar in WE. Chiar dupa forjarea asta codul nu il pot reseta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu info -avand ceva timp in WE eram deja pregatit -inclusiv cu asistent pentru a montoriza si eventual a forta o regenerare cand Minune !! la prima scanare codul 2A50 aparea a fi doar "portocaliu"  (era de altfel si singurul cod..)si nu permanent stocat -l-am sters si nu a mai aparut .

In frameul stocat -unul la relanti valoarea delta p era de 3,94 Hpa la o temperatura a gazelor de 135 C - consider mai mult decat multumitor .

Am parcurs monitorizand circa 30 km la diverse turatii si nimic...:rolleyes:..cum SW este cel original pe oricare din modulele soft ale masinii (din 2007 ) si sisngurul update este cel al ECM cred ca e cazul de un update general-

Cel mai ciudat era ca acest cod 2A50 era stocat permanent si aparea imediat dupa rescanare imediat dar lampa MIL nu era activa....Am resetat contorul DFP ( acum m-a lasat ) si cam asta a fost tot . Valoarea did de presiune nu depaseste 70 Hpa in sarcina ...temperatura creste (sub 350C ) dar nu am intalnit nici o dorinta de regenerare din partea eCM ului..

In plan am de schimbat setul de bujii (BERU) (una la rece are cam 1,01 ohm versus celelalte sub 0,9 ohm  si cam atat inainte de revizie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, 

In urma cu 3-4 ani am avut probleme cu regenerarea filtrului de particule la un Volvo S40 1.6d 2007, pe atunci atât mecanicul cât și eu nu știam de existența aditivului de regenerare ce trebuia completat, in fine faptul e consumat am făcut proasta alegere de a anula dpf ul fizic și din Soft insa cred ca meșterul de mi-a “făcut “ softul nici el nu știa de existența aditivului pe modelul acesta întrucât deși mașina funcționează Ok in bord îmi rămâne martorul aprins.(softul nu este Ok) Cine ma poate îndruma către un meșter care sa îmi refacă softul corect sa scap de pomul de Crăciun și dacă se poate un cost de referință. 
Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Shaggy a spus:

Up!

Up!

Up-urile sunt interzise prin regulamentul grupului, precum și anularea DPF prin lege. Unde ne trezim aici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine UP decat anulare DPF, totusi. :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/17/2022 at 5:45 PM, mariusdaniel said:

Up-urile sunt interzise prin regulamentul grupului, precum și anularea DPF prin lege. Unde ne trezim aici?

Asa, am luat-o, cu DPF anulat, si remaped, nu am stiiut ce e ala DPF...Cand am facut verificarea technica, acum cateva zile, parametrii au fost ca a unei masini noi. Noxele sunt aceleasi, cu s-au fara DPF, doar fumul negru face diferenta. Acum vreo 25 de ani, eram copil, cand trecea un "DAC de masina" iesea un fum negru de nu mai vedeai nimic minute bune, il inhalam, era ceva normal. Acum am devenit sensibili, se rupe panza ozonului din cauza fumului....am auzit ca toate tancurile rusilor sunt echipate cu DPF, o fi adevarat?

...Legea nici cei care o fac nu o respecta, de ce ar trebui noi sa fim mai patrioti?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now