Salt la continut


Schimbare curea distributie S40 2005 1.6 benzina


  • Please log in to reply
Acest subiect are 2 răspunsuri

#1 Gabb40

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieConstanta
  • Auto:S40 1.6 Benzina
  • Fabricatie:2005

Postat 18 October 2012 - 05:00 AM

Am schimbat cureaua de distributie in service, dar mecanicul mi-a dat voie sa asist (este o cunostinta veche), asa ca o sa incerc sa reproduc operatiile si cum s-a desfasurat lucrul:
1. S-a demontat cureaua de la compresor AC, prin tragere si rotire motor (nu s-a deteriorat vizibil, dar am pus una noua pentru siguranta)
2. S-a demontat capacul de deasupra bujiilor si s-au scos fisele. S-au rasucit pe bobina de inductie pentru a avea loc, dar nu s-au scos de pe bobina.
3. S-a demontat capacul de plastic de la axele cu came (are suruburi care nu cad, asa ca l-am intors, l-am sters si am schimbat garnitura)
4. S-a demontat fulia pompei de apa si s-a scos cureaua de la alternator.
5. S-a demontat capacul care acopera cureaua de distributie (are 8 suruburi - unul sau doua sub fulia pompei de apa)
6. S-a scos surubul de blocaj arbore cotit (se vede in partea stanga a motorului, jos, aproape de baia de ulei - motorul privit dinspre partea cu curelele) si s-a inlocuit cu unul mai lung (este un surub care are filet si capatul e cilindric fara filet). S-a rotit motorul pana s-a blocat. Inainte de aceasta operatie, am rotit motorul astfel ca cele doua tesituri din capetele axelor cu came sa fie in linie (Atentie, tesiturile nu sunt pe mijlocul axelor! - tesiturile trebuie sa fie in linie si sa fie putin deasupra marginii, pentru a pune o cala. Noi am incercat cu o bucata de platband, dar pentru ca nu era blocat arborele in acea pozitie, nu am mai pus cala si am dat doua semne cu o dalta, dupa ce motorul a ajuns in punctul de blocare)
7. S-a demontat tamponul din fata motorului
8. S-a demontat suportul de la tampon si alternatorul cu borcanul de la servodirectie, pentru ca este un surub de la suport chiar sub alternator.
9. S-a demontat fulia de la arborele cotit(Atentie, nu are pana, este pe con si are si pasta de blocare surub - a iesit foarte greu)
10. S-a demontat intinzatorul curelei de distributie.
11. S-a scos cureaua de distributie.
12.S-a pus cureaua noua astfel: mai intai pe roata dintata de la arborele cotit - s-a intins pe partea din dreapta cu rolele axelor cu came si s-a lasat slaba pe partea cu intinzatorul.
13. S-a montat noul intinzator (cel original era de la Dayco, eu am luat set INA - set care a venit cu un ax de blocare in el si care, dupa montare s-a scos, iar intinzatorul a ramas liber, apasand cureaua)
14. S-a verificat ca semnele de la axele cu came sa fie in aceeasi pozitie, iar arborele cotit sa fie tot blocat in surubul de blocare.
15. S-a inlocuit surubul de blocare cu cel original (mai scurt) si s-a rotit motorul.
16. S-a montat capacul de la axele cu came.
17. S-a montat capacul de la cureaua de distributie.
18. S-a montat suportul tamponului motorului si alternatorul cu vasul de ulei servodirectie (surubul care tine vasul de la servodirectie este de fapt un ax care, dupa ce se scoate piulita din capat, se scoate si el - are un patrat in capat si se foloseste o cheie fixa de 8 parca)
19.S-a pus cureaua de la alternator (operatie dificila daca nu aveti cala speciala care se monteaza pe fulia pompei de apa - noi am montat-o cu fulia scoasa, apoi am intins cureaua cu tot cu fulie pana am prins doua suruburi)
20. S-a pus cureaua de la compresorul AC (am avut cala care se pune pe fulie arbore cotit si a fost foarte usor de montat).
21. S-a montat tamponul motorului.
22. S-au pus fisele de la bujii
23. S-a montat capacul care acopera fisele bujiilor.
Am uitat sa mentionez de cablul de la senzorul de rotatie al axelor cu came, care este undeva in stanga sus si este din plastic (se scoate mufa de la senzor dupa ce se da jos capacul care acoera bujiile si la montare trebuie avut grija sa nu prindeti cablul sub capac - cablul are un canal in capac).
Dupa toate acestea, am pornit motorul si a pornit "la sfert" cum se spune.
Piesele originale de pe masina (este prima oara in service pentru distributie) au fost:
-curea distributie Ford si un cod de numere
-intinzator curea - Dayco
-curele alternator si AC - Contitech
Sper sa fie de folos pentru cei care vor sa vada la service si sa stie ce face mecanicul sau chiar sa-si schimbe singuri cureaua de distributie.

#2 Brava

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBucuresti
  • Auto:850, 2.0 - 144HP
  • Fabricatie:1994
  • Auto2:V70, 2.4i - 140 HP
  • Fabricatie2:2002

Postat 18 October 2012 - 08:42 PM

Felicitari pentru tutorial !!

Postare editată de Brava: 18 October 2012 - 08:44 PM


#3 C30nick

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieBucuresti
  • Auto:Volvo S40 1.6
  • Fabricatie:2008

Postat 27 February 2013 - 09:42 PM

La cati km ai schimbat distributia?




0 membri citesc acest subiect

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

 

trafic ranking

Statistici web