cata

instalatie GPL,pro sau contra

45 posts in this topic

As vrea sa-mi instalez gpl pe masina ,insa nu stiu care sunt dezavantajele (avantaj pret de achizitie al carburantului mai mic) .Mentionzez faptul ca masina este 1.8 benzina,215000km,an 2000,si fac in medie 35000km pe an.

Ce parere aveti ?Merita sau nu ,si daca da care sunt avantajele sau dezavantajele gpl-ului.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avantajele este ca o sa mergi la jumatate de pret si de 2 ori mai mult

dejavantajul este ca gazul este uscat si dupa in timp iti termina motorul,incepe sa iti manance ulei

asta undeva dupa 2-3 ani depinde de km parcursi si de cum mergi cu ea

bafra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu strica bunatate de motor benzinar cu gazul. Dai si bani pe instalatie, ai probleme cu reglajele cand treci de pe un combustibil pe altul (inevitabil), iti ocupi si locul in portbagaj cu enola gay :slap:, ingreunezi masina si lasi miros de aragaz in urma ta.

Cum mergi tu asa de multi km. inseamna ca ii faci preponderent la drum lung. Acolo diferentele de consum nu sunt atat de mari ca la oras. Deci, parerea mea : nu renteaza sa dai niste bani in avans pe ideea ca vei castiga la consum. Poate ai ocazia sa vinzi masina peste un an si atunci ai investit degeaba banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Mai sunt subiecte pe tema asta, daca cauti pe forum o sa mai gasesti pareri pro si contra.

La 35.000 km/an iti amortizezi investitia in mai putin de un an.

Eu am GPL pe alta masina (Octavia). Sunt foarte multumit, am trecut de 100.000 km de cand e instalatia pe ea, nu am nici cea mai mica problema, nu papa ulei, nu miroase a aragaz, nu are nicio problema cu trecerea de pe benzina pe GPL si invers indiferent de turatia la care faci trecerea, a trecut ITP-ul in reprezentanta fluierand. Nu s-a decalibrat nici macar o singura data in km astia, la fiecare revizie a instalatiei de GPL curbele au fost exact acolo unde trebuie sa fie.

Pentru rezervor poti opta pentru cel toroidal care intra in locul rotii de rezerva, e ceva mai mic si iti ofera mai putina autonomie, dar gaz este garla la tot pasul, deci nu e asta problema

Dar gata, ca ma repet, cum ziceam mai gasesti pe forum discutii.

A, si in caz ca pana acum nu a fost clar, eu sunt PRO si iti zic sa-i dai bataie. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu vreau sa fiu rau mariusdaniel si ClauVolvo460 dar voi vorbiti din experienta sau din auzite.... eu am gaz pe masina mea si nu am nimic de reprosat decat ca imi raman mai multi bani in buzunar, daca pui o instalatie corecta si recomandata de catalog nu ai probleme, plus ca astea de generatie noua nu se compara cu ceea ce stiti voi. eu recomandand 100%, pentru salariile din romania este cea mai buna solutie pentru a mai reduce costurile.

deci ca sa fiu pe scurt..... merita sa pui gaz pe masina.

Edited by cipilika
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pui o instalatie buna cu aditiv nu vad ce probleme ar fii:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact face "puf" in admisie cu niste zeama unsuroasa pt a mai "uda" arderea uscata a gazului. Previne arderea supapelor din cauza amestecului sarac, scade temperatura gazelor de evacuare, intr-un cuvand face bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi inspira incredere aceasta instalatie si modul ei de functionare. Puf-urile astea sunt o ceata continua pe perioada functionarii pe gaz, sau face puf din cand in cand ca Glade cu al saselea simt? As prefera un aditiv care se pune in gaz, mi-ar inspira mai multa incredere. Oare ce contine Valve saver fluid ala? N-am mentionat nici o secunda cu cat scade temp EGT-ului cu Flashlube. Are cineva Flashlube si o sonda EGT sa faca un test? N-as da banii pe asa ceva, dar nici n-as vrea sa topesc vreo supapa sau 16. Ce alte metode de a cobora EGT (in afara de raportul aer/combustibil) sunt compatibile cu GPL? Merge injectie de apa/metanol pe gpl? Sau nu se impaca toate injectate in admisie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu vorbesc din experienta ca am stricat o bunatate de 1.8i dupa un 460 in 2 ani cu revizi la zii.

eu unul daca as mai avea un benzinar si sa am ocazia sa pun gpl pe ea as refuza.

gazul e buna la drum lung nu in oras(parerea mea) pentru ca consuna cam cu 2% mai mult din experienta si chiar si din auzite de la un prieten care are cielo 1.5 16 valve

cipilika poate masina ta e an mai nou fata de 460 si poate motorul a mai fost gandit si daca o sa fie pus gaz pe el(asta cred eu alta explicatie nu vad)

nu stiu daca in 95 erau gpl

Acuma fiecare face ce vrea e masina lui poate sa ii puna si NOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

La seria 400, pentru unele tari, a fost chiar optiune de GPL din fabrica... precum si la alte modele contemporane ('80-'90).

1.8i-ul nu e exemplul cel mai bun de dat la subiectul "GPL vs Volvo" pentru ca ala e un motor luat aproape in intregime asa cum este si pe Renault. Nu are internele modificate ca la restul motorizarilor "share"-uite.

L.E.

Reformulez:

Voi cate sute de mii de km asteptati sa tina un motor pe benzina, fara sa fie desfacut?

300k km e de obicei o limita (zic eu fair) care si cu gaz si fara, incepe sa se arate in marea majoritate a cazurilor. Daca exista o exceptie, nu cred ca e vorba de un motor de litraj mic.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata am avut gaz pe 2 din cele 3 dacii, si in afara de o oarecare lipsa de putere in depasiri am fost extrem de multumit. Nu am topit nimic, si era reglat sarraaac amestecul ala, daca era foarte cald afara trebuia sa dau drumul la caldura sau sa mai merg si cu a 4-a, altfel fierbeam motorul in mers. La a 2-a cel putin nici nu mai tineam benzina, porneam numai pe gaz si iarna, doar ca daca nu erai f dibace cu socul, si il trageai prea mult sau prea putin, si nu pornea la sfert, trebuia sa te intorci in casa si sa fierbi un ibric cu apa sa-l torni pe vaporizator, ca ingheta bocna.

Eu zic ca gazul e bun cat timp e reglat corect merge bine masina si nu dauneaza motorului cat timp acesta e in parametrii. Daca e pe duca motorul sau e exploatat necorespunzator, atunci se duce si cu Flash Lube.

Daca te incapatanezi sa urci un deal cu a 5-a sau tractezi cu ea poti sa ii pufai si cu ler. De aia are cutia viteze, sa le folosesti cand trebuie, nu sa lasi EGT sa urce pana topesti pistoane sau supape.

Nu te salveaza de la retard 1ml/L de gaz nici apa sfintita. :female:

Bujii bune, avans cat trebuie la aprindere, amestec corespunzator de gaz/aer si putina minte. NU gatui motoru cu 1/4 acceleratie la deal in treapta superioara, retrogradeaza si tine-l in cuplu. La fel si pt tractat. Sa nu te zgarcesti si sa mergi la economie cu gazul cum mergi cu benzina. Nici risipa sa nu faci ca nu mai recuperezi banii niciodata, dar nici sa mergi subturat (si aici nu ma refer la o turatie mica in termeni absoluti, ci o turatie necorespunzatoare sarcinii, gen 2500-3000 la deal e subturat, dar 2000 la vale nu e subturat)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer nu stiu

am un vecin care e taximetrist si are o selenza pe taxi a luat-o de noua nu are gpl si are la bord 387.000km neumblat in motor

460 avea 240.000 cand am descoperit ca manca ulei si i-am facut motorul la 260.000

acuma poate depinde si de motor sau de gpl sau cum merge soferul(sportiv sau cu mortul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile de taxi rezita pt ca au putine porniri la rece. Noi aproape fiecare pornire o facem cu motorul rece. Taxiul odata intrat in tura, nu sta ore intregi ca sa i se raceasca motorul. Si nu prea sunt nici reisari taximetristii, nu le dau in gusa, eu folosesc toata plaja de turatii cand am chef (mereu am). Noi daca ajungem la km ala cu cate ture le dam motoarelor si cate porniri la rece facem...plus anii. Uleiul devine acid in timp, are si el un efect advers asupra motorului. Taximetristii schimba mult mai des uleiul ca noi. Noi facem 400K intr-o viata, taxiul i face in cativa ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

totul depinde de intalatia de gpl mai cititi si voi despre ele, ce se monta acum 10 ani nu este egal cu ceea ce se monteaza azi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clau , sa fim seriosi ... motoarele de pe seria 400 cam atat tin daca nu au fost intretinute de noi ( ma refer la benzinare ) .

Stiu un Taxi Logan 1.4 cu 300k + si avea probleme cu compresia doar la un cilindru , acum sa fim seriosi la 300k ai comprsia dusa chiar daca ai mers cu ulei de ulei si benzina aditivata .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

frumos punctat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clau , sa fim seriosi ... motoarele de pe seria 400 cam atat tin daca nu au fost intretinute de noi ( ma refer la benzinare )

...

Si restul, tin considerabil mai mult, fara sa le desfaci deloc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vorbim de diesel , DA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

in discutie nu se pomeneste nimic de diesel.....este vorba stric despre gpl pro si contra :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu mai stiu cu pornirea la rece

stiu doar ca i-am dat motorului cea ce ai trebuie cand trebuie (nu depaseam 10.000km cu uleiu si filtrele)

atunci de ce mi-au spus si cei care au montat gpl-ul, ca viata motorului scade la jumatate?probabil stiau ei ceva ca nu ziceau degeaba,nu?

si pana la urma daca voi ziceti ca nu era de la gpl,atunci de la sa prapadin motorul?

Edited by ClauVolvo460

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca motoarele de generatie mai veche erau mai putin permisive la "abuzurile" GPL-ului, dar in prezent multi producatori (mai muti decat in trecut) iti ofera varianta de a-ti cumpara masina cu GPL din fabrica si nu am auzit de niciunul care sa reduca garantia la jumatate (fie ca e vorba de ani, fie de km) pentru motivul asta.

Din pacate nu stiu de ce s-a prapadit motorul tau, e excelent faptul ca l-ai intretinut bine, dar ai avut-o de noua? Ai idee cum a fost intretinuta inainte? Esti sigur ca avea doar 260.000 km? Poate ca avea mai multi, mult mai multi si s-a dus pentru ca i-a venit vremea... N-ar fi nici prima nici ultima masina cu km dati inapoi.

Off-topic: Cunosc (mai exact cunosteam, ca acum am pierdut contactul) personal un Peugeot 307 sw 2.0 HDI 2003 care a fost adus in tara cu 330.000 km (reali, cu carte service), cosmetizat la interior si exterior, iar noul proprietar (primul in Romania, ca se pare ca e la mare moda) era extrem de incantat de bijuteria cu doar 145.000 km cu carte service pe care si-a cumparat-o. Nimeni, nici eu - evident, nu s-a gandit sa-i strice omului bucuria... Si sunt convins ca sunt pe-acolo pe-afara masini si cu mai mult de 200.000 km dati inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar asa, chiar si o instalatie GPL moderna poate distruge motorul daca nu este corect calibrata si mai ales daca gazul este foarte prost .

Problema mare la instalatiile GPL moderne este sistemul de management, tocmai de aceia eu personal iubesc STAG-ul si urasc Renzo, Prince & BRC.

Lupta mare intre producatorii de instalatii GPL se duce pe sistemul de management GPL care trebuie implementat perfect in sistemul de management al motorului, degeaba baga ei ECU de GPL super destept daca nu este bine implementat, daca softul e prost, daca se decalibreaza si mai ales daca nu stie sa se adapteze singur exact cum face ECM-ul original al masinii.

Nu mai vorbesc de faptul ca un amarat ECU generatie 2007 de la LandiRenzo permite CAN-BUS dar nu este legat la CAN-ul masinii, instalatiile moderne Prince au CAN, sunt cele mai avansate din pdvd tehnologic dar nu exista montator profi in RO, eu am avut cele mai mari probleme cu PRINCE + Volvo (dupa 2005) fix din cauza configurarii gresite a instalatiei, pur si simplu baga in magistrala de CAN informatii aiurea desi CAN-ul la GPL e read-only .

O instalatie GPL pe CAN-BUS trebuie sa fie in teorie fara moarte, trebuie sa se adapteze mereu singura in functie de parametrii oferiti de ECM-ul masinii astfel nu necesita ulterioare adaptari iar functionarea pe GPL trebuie sa fie identica cu cea pe benzina si nu ma refer la putere ci la fluctuatii ale turatiei, balbaieli, rateuri, etc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri,am decis sa instalez o instalatie gpl si o sa va tin la curent cum se va comporta masina.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Am o rabla de 850 cu GPL montat din fabrica - virgula - care aproape toata viata ei a mers pe gaz. Merge perfect si azi, la 422.000 km parcursi (cam 90.000 km parcursi in Romania). Si da semne ca ar mai merge inca.

Stiti cum e polemica asta cu GPL-ul? Toti care nu au avut si nu au masini alimentate si pe gaz sunt contra. Cei care au se felicita pentru alegerea facuta. O sa va felicitati si dv, dupa ce o sa mergeti vreo o mie-doua de km pe gaz si-o sa constatati cati bani va raman in buzunar, in loc sa intre in buzunarele Petrom, Lukoil, Mol etc. Va doresc bafta.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now