criss

Mers neregulat al motorului

15 posts in this topic

De ceva timp ma confrunt cu o dilema si nu pot sa o rezolv .

Am un amic care are un 850 2500 aspirat si motorul nu merge rotund,lucru care se intimpla cind si cind.

Electrica merge struna pe masina dar uneori o bujie se afuma,si nu este aceeasi mereu.

Masina nu scoate fum si nu consuma gram de ulei.

Eu m-am gindit la supape sau tacheti.

Daca cineva s-a mai lovit de asa ceva si a gasit cauza il rog sa ma ajute si pe mine cu un sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacheti nu are cum , pentru ca ar trebuii sa macane grav , si chiar daca sunt descarcati de ulei ei tot lucreaza . Pentru a afla daca sunt supapele duse faci un test de compresie si ai aflat ( dar avand in vedere ca face din cand in cand nu cred ca sunt duse ) .

Alte cauze :

1.Injectoare , dar avand in vedere ca nu face pe acelasi cilindru tot timpul , clar nu e de acolo .

2. Aprindere , vezi sa nu fie crapate bobina pe dedesubt , daca ai pe acasa schimba de proba bobina , fise ( mai ales fisa centrala) , rotor , delco si fisele de la bujii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Vadime.

Este ''cazanul'' ala aspirat al prietenului meu Liviu si chiar nu stiu unde sa ma mai uit.

Adevarat ca nu m-am uitat la bobina,capac delco,fise dar scinteie are si ara peste tot la fel.

Te tin la curent cu vesti noi in ceea ce fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este valoarea normala a turatiei de relanti pentru 850 2.0 T5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca clapeta de acceleratie are buza curata si motorasul de relanti e curat in interior (fara ca paleta sa fie lipicioasa, ea trebuie sa "tremure" liber in miscarea sa oscilanta, atunci turatia de relanti a 850-ului cu motor 2,0 este 850-900 rpm - adica acul sta destul de aproape de linia de 1000. Peste aceasta turatie, e o problema: cele 2 cauze de mai sus, aer fals tras de undeva...

La mine sta la 900, cu aproximatie.

Poti verifica electric motorasul, astfel:

- cu contactul inchis:

Intre pinii 1 si 2 = 9-14 Ohmi

Intre pinii 2 si 3 = 9-14 Ohmi

-cu contactul deschis:

Intre pinul 2 si masa trebuie sa ai tensiunea citita la bornele bateriei.

post-96-0-27689100-1360798739_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea, turatia este in jur de 750 - 800 rpm si acul sta fix. Crezi ca ar trebui s-o mai cresc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum ai putea sa o cresti ;) Nu are carburator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ii scoti un capac fals de la T-ul vacuum-urilor (de la throttle) si iti trage aer fals, o sa-ti creasca relantiul :evil6:

Dar de ce vrei sa-l cresti ? Las-o asa. Asta e singura problema la masina ta - relantiul un pic sub 850 ? Fa altele chestii mai importante daca exista daca nu, bucura-te de ea cit mai mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut la ultima revizie un pic probleme din cauza relantiului care era sub 800...Lucrul asta il face din cauza instalatiei pe gaz care "deplaseaza" parametrii motorului. Testul la gaze se face pe benzina si asta a produs "problemele". In service a pornit omul toti consumatorii de curent si a fost ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi si o indicatie eronata a ceasurilor. Indicatorul de turatie nu este un instrument de masura etalonat

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine indica corect, testerul de gaze detecteaza singur turatia de pe cablul de la bujie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare si eu .Cand se modifica turatia motorului observ schimbarea intensitatii luminilor in bord.De la ce oare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca probabil alternatorul incarca la limita consumatorilor la turatia de relanti...Sau nu incarca suficient. Daca nu ai la relanti cu toti consumatorii 13.7-13.8V, mergi cu el la reparat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releu de incarcare stricat .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca probabil alternatorul incarca la limita consumatorilor la turatia de relanti...Sau nu incarca suficient. Daca nu ai la relanti cu toti consumatorii 13.7-13.8V, mergi cu el la reparat.

Eu porneam motorul, mergea 5 min perfect dar daca porneam incalzirea in scaune + dezaburirea in loc sa incarce 14,6-14,7 incarca 13,8 si isi lua eroare de alternator iar motorul mergea sacadat. Daca stergeam eroarea motorul mergea perfect pana cand porneam stergatoarele sau un consumator si iar isi lua eroare. L-am inlocuit si merge perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now