bsterea

motor rece-relanti 1000, motor cald-relanti 1600

7 posts in this topic

Salutare la toata lumea.

Dupa ce timp de 3 ani am fost fericitul unui posesor de volvo 740 hidramat, am trecut la un upgrade si am achizitionat de curand un Volvo 850 T5 din 1994, cu motorul de 2000 (rotunjit).

Ca oriceom gospodar am trecut la teste si am pe pinul 2 codurile 232 si 121, pe pinul 7 231, 122, 113, 133, 123, 131, pe pinul 3 444, 141, 142. Nu am testat pinul 6 deoarece nu exista iar in unit B, nu am mai avut timp.

Constatarile mele la vedere sunt:

1. Probleme cu relanti-ul, la rece 1000-1100 rot/min, la cald 1400-1600 rot/min. Cand am cuplat AC, turatia la cald a scazut la 1200 dar dupa cateva minute, a revenit la 1600-1800.

2. Probleme cu mentinerea acceleratiei dupa ce "iau" piciorul de pe acceleratie.

3. Probleme cu pierderi de ulei intre motor si cutia de viteze

4. Probleme cu kilometrajul (nu inregistreaza kilometrii)

5. Degivrarea parbrizului nu este multumitoare, se mentin aburi pe parbriz, aerul parca nu iese cum ar trebui.

6. Amortizoare moi. Toate.

Probleme minore as zice vis a vis de pretul de achizitie. Ma intriga acea turatie neregulata ce ma duce cu gandul la sonda lambda, sau pesiune mica a uleiului. Am dreptate sau nu? Nu stiu daca se pupa 850 cu 740.

Acum, profit de moment si as mai spune ca am luat o multime de piese cu care, deocamdata nu am ce face. Am alternator, compresor AC, un etrier, 2 faruri (cam ruginite), tevi de AC, aeroterma, bare stabilizatoare. Le-as da la schimb cu alte piese ce or sa-mi trebuiasca pentru a pune la punct t5-ul. Si inca ceva, am jentile de magneziu pe 16 inch, originale Volvo, cu 5 spite + rezerva dar pe 6 spite. As dori sa le schimb pe unele de 15 inch, in aceleasi conditii de calitate.

Sper sa gasesc aici raspunsurile la intrebarile mele si sper sa ajut si eu la comunitatea asta mai deosebita, cea a iubitorilor de Volvo, singura marca ce are insemnul masculin pe grila. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai incercat sa resetezi codurile de eroare?

1.Ai verificat furtunele de vacum?

2.Cablu aceleratie este ok?

3.Semerig palier?Trebuie verificat.

4.Odomentru defect(rotita din interiorul ceasurilor este defecta)

5.Ai freon in instalatia de aer conditionat?

6.Ai verificat daca sunt scurse,imbatranite,etc...

Am jante pe 15 putem sa discutam despre schimb.

Daca ai drum prin Berceni da un semn de viata.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. legat de degivrare.... este foarte posibil sa ai heater matrix-ul (adica caloriferul de incalzire) fisurat pe undeva, drept urmare nu-ti mai incalzeste cum trebuie in interior, plus ca mai ales pe parbriz si geamurile laterale fata o sa ai un fel de "abur" pe care daca incerci sa-l stergi cu o carpa vei constata ca se intinde.... Mai simplu spus vapori de antigel si apa iti intra in habitaclu si se depun mai ales pe parbriz. de aici senzatia ca degivreaza greu. vezi ca a facut matrixxx topic cu rezolvarea in sectiunea 850 diy.

Aceeasi problema o am si eu.

1. verifica toate furtunele de vacuum, eventual schimba-le pe toate ca oricum sunt coapte si nici nu sunt scumpe. furtun de vacuum gasesti in targ la vitan la vreo 5 lei metrul. Aceeasi problema am avut-o si eu si asta a fost rezolvarea.

Oscilatia ralantiului- o posibila cauza- senzorul de temperatura al apei. daca iti oscileaza si acul de la temperatura apa atunci el este vinovatul.

pe cei 2 vali ii gasesti aproape in fiecare week-end bibilind la bijuteriile lor. unu sade in berceni- vlpvlp06, altu sade langa mall vitan-funkydj85.

p.s- acu te-ai gasit sa scrii pe forum, nu puteai sa scrii sambata dimineata??? ca poate ne intalneam toti 3 sa le studiem...

bine-ai venit in club!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. legat de degivrare.... este foarte posibil sa ai heater matrix-ul (adica caloriferul de incalzire) fisurat pe undeva, drept urmare nu-ti mai incalzeste cum trebuie in interior, plus ca mai ales pe parbriz si geamurile laterale fata o sa ai un fel de "abur" pe care daca incerci sa-l stergi cu o carpa vei constata ca se intinde.... Mai simplu spus vapori de antigel si apa iti intra in habitaclu si se depun mai ales pe parbriz. de aici senzatia ca degivreaza greu. vezi ca a facut matrixxx topic cu rezolvarea in sectiunea 850 diy.

Aceeasi problema o am si eu.

1. verifica toate furtunele de vacuum, eventual schimba-le pe toate ca oricum sunt coapte si nici nu sunt scumpe. furtun de vacuum gasesti in targ la vitan la vreo 5 lei metrul. Aceeasi problema am avut-o si eu si asta a fost rezolvarea.

Oscilatia ralantiului- o posibila cauza- senzorul de temperatura al apei. daca iti oscileaza si acul de la temperatura apa atunci el este vinovatul.

pe cei 2 vali ii gasesti aproape in fiecare week-end bibilind la bijuteriile lor. unu sade in berceni- vlpvlp06, altu sade langa mall vitan-funkydj85.

p.s- acu te-ai gasit sa scrii pe forum, nu puteai sa scrii sambata dimineata??? ca poate ne intalneam toti 3 sa le studiem...

bine-ai venit in club!!!

Bre omul a zis ca sta turata nu ca oscileaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai spre sfarsitul postului scrie turatie neregulata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bsterea, bine ai venit printre noi si felicitari pentru noua achizitie.

In primul rand ai probleme cu MAF-ul - parerea mea - dupa o prima citire a codurilor expuse de tine. Nu se curata - se pune altul in loc - de preferinta nou insa e cam scump - vreo 600 ron Aftermarket... (pentru inceput imprumuta de la altcineva macar de proba si vezi cum se comporta relanti-ul si problema de accelerare). Apoi senzorul de pe volanta (RPM) vad ca ai ceva eroare. La ABS e un bec de frina ars si un contact de pedala - probabil contacte imperfecte.

Se rezolva totul, nu dispera. 850-ul e o masina (INCA) buna, nu ca plasticele astea ieftine din ziua de azi. Urmareste putin topicurile, sa vezi cite nenumarate probleme au modele mai noi...

Dar cam toate 850-urile de pe forum nu prea au avut parte de ingrijire speciala, de aici si cele citeva probleme rezolvabile.

Vezi ca vine vreme rece. Antigel, ulei (daca nu stii cind a fost facut ultimul schimb), curatate contactele traseelor de masa+borne baterie+baterie buna...

Sa te bucuri cit mai mult de masina si nu ezita sa intrebi aici orice problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

din punctul meu de vedere ar trebui sa desfaci senzorul care citeste pozitia pedalei de acceleratie ( foloseste un curatitor de contacte ) si-i faci tu cursa de nenumarate ori, dupa care ai "motorasul" care realizeaza amestecul de aer la relanti "idle air regulator" care este chiar langa/deasupra clapetei de acceleratie, de asemenea sa-i faci un clean-up ( asta doar daca esti sigur ca ai bujiile/fisele/delcoul ok ).

cum a mentionat si Matrix debitmetrul are un rol important ( nou, promo la Autonet in jur de max. 300 de ron ).

referitor la amortizoare te pot ajuta cu mare placere , trebuie doar sa ceri :) !

Cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now