gapa

nu porneste, mesaj in bord

40 posts in this topic

salut,

de ieri tot citesc si nu am gasit nimic similar.

am mers cu masina, bine merci. a doua zi dimineata, cand sa pornesc, a aparut un mesaj si triunghiul galben: "draai aan stuur opnieuw starten", si nu porneste.

nu sunt convins ce inseamna (folosit google translate). nu ma prind ce pot restarta! directie, servo?

pur si simplu nu invarte absolut deloc, indiferent ce fac. cand pun cheia in treapta 2, mesajul dispare si re apare cand incerc sa pornesc. mesajul dispare dupa cateva minute dupa ce am inchis masina.

singurul lucru observat, e ca la introducerea cheii, se debloca volanul (sper ca nu gresesc). acum nu se mai aude acel zgomot.

faruri se aprind, si toti consumatorii in bord sun ok. radio de asemeni.

are cineva vre o idee? multumesc mult!

PS: mai am o masina, a nevestei, cu acelasi motor (un C4). poate cineva sa imi spuna ce amperaj are bateria pe S40?

Edited by gapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-ai raspuns singur la intrebare.

Ai probleme cu deblocarea colanei volan,boala tipica la S40.... Baga si o diagnoza ca sa vezi exact ce (mai)are.

Legat de baterii vezi ca sunt topicuri dedicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deblocarea coloanei se poate face si de mine? sa caut pe forum?

nu stiu unde sa fac diagnoza in Craiova... si pot sa o fac daca o sa pot pleca cu ea din parcare...

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa misti intai de volan usor in timp ca incerci sa il deblochezi (bagi/scoti cheia in contact).

Daca tot nu merge, scoate plasticaraia din zona contactului si incearca sa lovesti cu un ciocan de cauciuc sau ceva nu foarte masiv, la fel, in timp ce misti de volan. Asta ar fi "metoda Gi" ;D

Daca tot nu merge, iei legatura cu BogdanG, si cred ca o scoateti la capat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba bateria ! Incearca cu alta al unui vecin !

Stiu ca ti se aprind toti consumatorii, dar s-ar putea sa ai o surpriza si nu te costa nimic sa incerci cu o baterie al unui vecin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( nu am reusit nimic.

nu am desfacut in zona contactului ca asta inseamna bordu la modelul meu. am desfacut plasticele din jurul coloanei de directie si am batut usor. nimic.

am si dat cu volanul, ca si cum as regla pozitia coloanei, nimic.

m-as duce si la bogdann daca ar pleca de pe loc! :) de as avea un bogdan in Craiova...

nu stiu cum e asta cu blocarea directiei o problema comuna la s40 ca nu am gasit nici un topic. sau nu stiu sa caut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat ce am scris mai sus ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, nu am incercat cu alta baterie, se intunecase cand am avut timp. nu e nevoie de vecini, mai am o masina, dar am incercat consumatori care dupa parerea mea, ar trebui sa spuna daca nu am curent. am incercat geamurile. toate simultan si merg ok, fara sa se taraie. sincer nu cred ca e de la baterie.

am sa incerc totusi maine dimineata. revin cu un post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina zice :"STEERING LOCKED TRY AGAIN", adica volanul a ramas in pozitia blocat.

Nu are nici o treaba cu bateria, pur si simplu este blocajul electronic al volanului, trebuie batut usor cu ciocanul in blocaj si simultan cu operatiunea asta se introduce cheia in contact, nu se pune contactul ci doar se "baga cheia" /scoate cheia pana face clanc si se deblocheaza .

Daca nu merge trebuie alt blocaj, pret 600 lei la colegul Midnight .

Nu incerca cu un "blocator" SH pt ca nu rezolvi nimic, trebuie unul nou si frumos .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru sfaturi, am sa incerc. mai am o problema, care este exact blocajul/blocatorul? unde trebuie sa bat? eu am batut usor in coloana de directie (de forma paralelipipedica si nu cilindrica cum m-as fi asteptat).

inca un detaliu: volanul se poate roti, nu este blocat. probabil s-a intepenit blocatorul in pozitia deschis...

am atasat catva poze, poate imi spune si mie cineva exact in ce sa bat.

post-2028-0-40523400-1353839117_thumb.jp

post-2028-0-07762000-1353839134_thumb.jp

post-2028-0-38254400-1353839146_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

banui care e piesa: in prima poza, piesa cea mai de jos, prinsa pe coloana de directie. cand bag cheia, se aud 3 clicuri, ca si cum s-ar da o comanda electrica. mecanic nu se aude nimic. in acel blocator intra si o mufa electrica. daca o scot si bag cheia, nu se mai auude nimic, dar eroarea tot apare in bord.

din pacate, sunt intr-un mare impas: si daca o sa cumpar piesa noua, nu ma prind cum o dau jos si o schimb... nu am vazut nici un surub sau alte chestii de prindere...

pun masina pe platforma pana la bucuresti? :(

are cineva vre un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa respectiva este prinsa de coloana de directie cu doua suruburi cu cap de nit. In mod normal se rup atunci cand vrei sa inclocuiesti piesa .... dar exista o solutie; se pot desface cu varful unui sfic :D Probabil ca trebuie sa scoti toata coloana de directie ca sa-ti facilitezi accesul.

PS: am facut asta cu Mister G

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

situatia imi pare disperata. ok, blocatorul respectiv e dus. masina nu porneste. service volvo in Craiova nu am. o repar in parcare?!!! ok, inteleg ca ii mai fac una alta, chestii marunte, dar o asa reparatie... pentru o piesa care au presupus cei de la volvo ca nu se desface (nu vad alt rationament pentru acele suruburi)? :(

@bogdan g: am senzatia ca tu esti un guru in materie, toata lumea vorbeste de tine - am cautat pe forum sa vad cine e mister g :smile:. te rog in consecinta, da-mi si mie nishte sfaturi si promit ca platesc.

pot porni masina daca blocatorul e dus (in sensul, sa o mint cumva, volanul fiind ne blocat)?

piesa din attachment merge doar pe original? are sens sa caut pe la ford sau alte rude? care e riscul cu sh? inteleg de la dinoco ca ai mai facut asta, exista alte riscuri la inlocuire? trebuie sa desfac bateria sau sa re codez cheile sau mai stiu eu ce inginerii de genul asta? nu sunt anti talent, dar e necesara o indemanare speciala pentru a o inlocui fara sa desfac coloana de directie (pur si simplu nu vreau sa faca asa ceva in afara unui service, fie el si de cartier)? daca desfac acele suruburi, e ok sa le inlocuiesc cu unele normale? daca se rupe capul lor, mai am vre-o sansa de reusita?

imi scapa ceva? trebuie sa mai stiu ceva inainte sa ma apuc?

si tot pentru bogdan: cat de mult ar trebui sa insist cu batutul inainte sa ma apuc de schimbatul piesei? e doar ceva mecanic sau e posibil sa fie si o chestie electrica? pot sa stric altele daca bat mai tare? asta considerand ca m-am impacat cu ideea ca trebuie sa cumpar piesa.

multumesc!

post-2028-0-85323000-1353865118_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice echivalenta ai lua trebuie sa ajungi cu ea in Bucuresti/Brasov/Cluj ca sa-ti rescrie softul - ECM Reloaded = 480lei Primus (am facut eu)

Acele suruburi nu se rup cu una cu doua, le-am desfacut pe ambele si chiar daca se rup le poti inlocui cu altele. Ii deconectezi mufa si te apuci de desfacut, desi e cam urata pozitia de desurubat cu varful sficului pe sub bord. Poti cauta si pe Ford/Mazda/Peugeot dar.... trebuie sa ajungi la reprezentanta. Cu second hand-ul nu are rost sa te complici, dai pe el in jur de 400 lei cand il poti lua cu aproximativ 600lei. Nu se strica partea mecanica ( e un fel de clanta care se apasa) ci se strica partea electronica din el.

Daca deja ai batut in el si tot nu merge...bati degeaba in continuare.

PS: daca am gresit cu ceva sa ma corecteze cine e in masura.

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dinoco..Ai zis bine :smile: ca esti patit.

@gapa ...Avind eroare de coloana de directie blocata nu ti se permite pornirea masinii .Activarea si functionarea imobilizatorului este vegheata de CEM care nu accepta compromisuri din motive de siguranat ca , asa e la Volvo. :smile: Ai verificat si sigurantele din prin zona asa ca fapt divers?

Se poate repara acest imobilizator ,in linii mari vbesc dar mai bine cumpara unul nou.Vei fi mai sigur totusi.

Cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi era sa nu vorbesc prostii, deci blocatorul e de fapt imobilizator electronic. imi amintesc asta ca fiind una din optiunile masinilor prin anii 90.

cand deconectez mufa, mesajul in bord se schimba, scrie ceva de imobilizator, dar nu am retinut. asta dupa parerea mea inseamna ca nu ar fi probleme cu vre o siguranta. am sa incerc sa verific si sigurantele, desi nici nu stiu pe unde sunt!

@dinoco: ai spus orice echivalenta, asta inseamna si pe original? practic orice fac trebuie sa merg cu masina pe platforma pana la bucuresti? am sa incerc atunci sa il repar. presupunand ca o sa si reusesc, ar trebui sa reporneasca sau erorarea o sa o impiedice pana e stearsa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ,corectez. SCL Steering Column Lock.Asta este blocatorul.Immobilzatorul este in SCU(Steering Control Unit).Uita-te pe o schema de V50 si vezi mai bine ce zic.

post-410-0-70291400-1353873102_thumb.jpg

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ V50Saphir

Nu sunt patit, inca.

@gapa

Orice ai pune, fie OEM sau aftermarket trebuie rescris softul. Nu stiu daca in cazul in care reusesti sa-l repari mai trebuie sa o urci pe platforma sau nu., dar vezi cum desfaci, este capsulat si se cam sparge aiurea cand il desfaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut cativa pasi. daca o tin in ritmul asta probabil repar masina la anu' :(

am dat jos plasticul de protectie de la picioarele soferului pentru a-mi face loc sa ajung la acele "suruburi". am atasat si o poza.

poate cineva sa confirme ca sunt suruburi si nu nituri?

@dinoco: mie imi pare mai usor sa pilesc putin capul, in speranta ca "saiba" cade si ulterior pot prinde mai bine capul ramas. am incercat cu sficul dar scapa si nu pot prinde. in plus, cand prinzi, nu ai cum sa rotesti de chestia aia... poate mai degraba cu un cleste spitz...

sau poate nu sunt suruburile care trebuie desfacute? in poza am incercuit unul si mai este unul similar pe partea cealalta.

@bogdan: mie tot o problema mecanica imi pare, cat timp se aud 3 clickuri cand bag cheia si 2 cand o scot... poti sa iti dai cu parerea despre asta te rog, cand ai timp?

post-2028-0-95532300-1353956532_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata ce introduci cheia in contact ,pune si mina pe blocator si simte daca se misca,face zgomot acea pirghie de blocare mecanica a volanului.Asa iti dai seama daca ar fi actionat si ceva tine mecanic.Legat de alte zgomote sa stii ca sint si relee care lucreaza discret ca si sunet odata ce pui cheia in contact si rotesti si nu te lega de acest aspect ca te pierzi de la defect.

Legat de "clanta "de blocare volan ,concret ,cum pui cheia in contact ai zgomot mai tare si infundat de fier pe fier semn ca levierul de blocare este actionat pe care banuiesc ca l-ai auzit de N ori cind iti functiona masina..Referitor la acele suruburi deformate de fabrica ,le poti indeparta cu ceva taietor de turatie,"biax" sau "flex" foarte atent ori gaurit cu spiral de otel sau inox ca nu stii cit de dur este surubul si trebuie sa te asiguri .

Ideea este ca nu poti porni masina daca ai aceasta eroare si o duci pe platforma indiferent cine o va rezolva .Aici este partea trista.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata ce introduci cheia in contact ,pune si mina pe blocator si simte daca se misca,face zgomot acea pirghie de blocare mecanica a volanului.Asa iti dai seama daca ar fi actionat si ceva tine mecanic.Legat de alte zgomote sa stii ca sint si relee care lucreaza discret ca si sunet odata ce pui cheia in contact si rotesti si nu te lega de acest aspect ca te pierzi de la defect.

Legat de "clanta "de blocare volan ,concret ,cum pui cheia in contact ai zgomot mai tare si infundat de fier pe fier semn ca levierul de blocare este actionat pe care banuiesc ca l-ai auzit de N ori cind iti functiona masina..Referitor la acele suruburi deformate de fabrica ,le poti indeparta cu ceva taietor de turatie,"biax" sau "flex" foarte atent ori gaurit cu spiral de otel sau inox ca nu stii cit de dur este surubul si trebuie sa te asiguri .

Ideea este ca nu poti porni masina daca ai aceasta eroare si o duci pe platforma indiferent cine o va rezolva .Aici este partea trista.

am verificat chiar acum, cu mana pe blocator si introdus cheia. cele 3 tacanituri (parca ar cupla un releu) se aud clar in blocator si se simt la mana. sa mai insist cu ciocanitul, poate am sanse sa isi revina? cat de tare sa bat? blocatorul pare duraluminiu si nu vreau sa il sparg... are importanta unde il ciocanesc?

despre suruburi: chiar nu inteleg ce fel de suruburi sunt. pentru mine un surub are filet. daca il tai cu flexul, cum mai scot partea infiletata? sau gresesc, si ce se vede in poza e de fapt piulita si capatul surubului e usor nituit?

Edited by gapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dinoco: mie imi pare mai usor sa pilesc putin capul, in speranta ca "saiba" cade si ulterior pot prinde mai bine capul ramas. am incercat cu sficul dar scapa si nu pot prinde. in plus, cand prinzi, nu ai cum sa rotesti de chestia aia... poate mai degraba cu un cleste spitz...

sau poate nu sunt suruburile care trebuie desfacute? in poza am incercuit unul si mai este unul similar pe partea cealalta.

Alea sunt suruburile, ambele trebuiesc desfacute. Trebuie sa strangi cu putere si sa rotesti....dar nu vei reusii datorita pozitiei incomode; ai sa vezi ca o sa ajungi la vorba mea- sa dai toata coloana de directie jos (daca vrei sa salvezi suruburile)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o freza mica se face o taietura in surub dupa care se desface cu o surubelnita dreapta, simplu ca bunaziua . Dureaza 5 min dupa ceas toata operatiunea .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o freza mica se face o taietura in surub dupa care se desface cu o surubelnita dreapta, simplu ca bunaziua . Dureaza 5 min dupa ceas toata operatiunea .

simplu cand stii sigur ca nu faci mai rau dect bine! :)

ii mai trag cateva ciocane si daca nu vrea, incerc solutia cu freza. sper sa fac rost de una asa mica.

@dinoco: coloana de dirctie nu o dau jos. nu cerd ca as avea tupeul sa mai conduc masina aia, reparata de mine la coloana de directie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa salvezi surubul sau sa iti rezolvi masina?! :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now