serge

siguranta lampi numar inmatriculare

36 posts in this topic

Salut,

Stie cineva care este siguranta aferenta lampilor de la numarul de inmatriculare?

Am verificat in manual, dar nu este specificat ce siguranta este alocata acestora.

Este cumva, asociata si altor consumatori?

Cele doua lampi care lumineaza numarul de inmatriculare nu functioneaza nici dupa inlocuirea becurilor. O sa incerc sa curat si contactele, sa nu fie oxidate.

Dar as verifica si siguranta, in functie de care este aceea.

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu ai fire intrerupta la portbagaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intrerupte doar cele de la lampile de la numar, atunci? Pt ca in portbagaj este lumina, iar inchiderea/deschiderea merge de asemenea bine.

Totusi, o siguranta nu este pt luminile alea, care sa poata fi verificata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cite stiu lumina in portbagaj este tot timpul cit acesta este deschis. lampitele de la numar trebuie sa se aprinda odata cu lampile de pozitie

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate nu sunt lampile de vina ci placuta aia neagra care are circuitele in ea

este sub ornamentul de la numar

scoate-o si masoara cu un aparat de masura, se sctrica destul de des, mai grav e ca nu mai deschizi nici portbagajul cind se strica

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate nu sunt lampile de vina ci placuta aia neagra care are circuitele in ea

este sub ornamentul de la numar

scoate-o si masoara cu un aparat de masura, se sctrica destul de des, mai grav e ca nu mai deschizi nici portbagajul cind se strica

Tocmai asta e situatia, ca portbagajul se deschide/inchide fara probleme... De-asta ma gandeam la vreo siguranta, dar nu stiu care ar putea fi responsabila de asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ajung azi la S40 am in torpedo schemele cu sigurantele.Fac poze si le postez.

Sent from Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, astept atunci, daca ma poti ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat pe manual,de unde am si eu schitele si intradevar nu am vazut sa fie o siguranta numai pentru acele becuri.La pagina 199 trebuie sa te uiti.

Iti dau un link sa arunci o privire si poate ii dai de cap.E foarte posibil sa fi oxidata placa care tine contactii pentru iluminat,tin minte ca am schimbat becurile si erau destul de oxidati contactii.

Edited by Vita_Fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate e scurtcircuitat numai traseul de la becuri, nu si cel de la butonul de portbagaj

oricum si la mine se tot sting si aprind becurile, se oxideaza foarte repede contactele, dar nu mai nag in seama ... ce pierd, posibilitatea sa ma citeasca radarul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca sunt singurul care a scos becurile alea? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca sunt singurul care a scos becurile alea?

Fii, te rog, un pic mai explicit. :)

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar asa,tizule?La ce te referi?

@serge ai rezolvat ceva?Ma gandeam sa faci schimb de acel suport de la alt S40 sa vezi daca problema persista,macar elimini o cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu am scos cele doua becuri care lumineaza placuta de inmatriculare de pe spate.

Nu de altceva, dar merg mult noaptea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serge ai rezolvat ceva?Ma gandeam sa faci schimb de acel suport de la alt S40 sa vezi daca problema persista,macar elimini o cauza?

Salut, nu am rezolvat nimic inca. Nu stiu de la cine as putea incerca alt suport, pentru ca nu prea cunosc personal alti proprietari pt acelasi model de prin Cluj.

Pe de alta parte, nu stiu nici la ce alte probleme sa ma gandesc sau daca ar iesi vreo buba la diagnoza, fiind un consumator destul de neinsemnat (lucru intarit de faptul ca nu pare a-i corespunde nicio siguranta).

Inca astept sa vad cine ce mai sugereaza. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai pune aici un anunt ca sa dai de cei din cluj cu masina ca a ta

schimbi placuta si vezi ca ea este de vina

asta daca nu ai scos lampile sa cureti locul si pe ele sa nu fie oxidate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt firele intrerupte iar cat de curand se vor rupe si firele de la deschiderea portbagajului, sa vezi atunci distractie cum stai pe burta si dai din maini sa deschizi broasca .

Pune mana Serge si verifica firele chiar pe capacul de portbagaj acolo unde flexeaza, o sa gasesti mai multe fire cu izolatia sparta si unul rupt .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan

Multumesc pentru sfat. Spune-mi, te rog, e vorba de zona unde flexeaza firele din partea stanga a lunetei, care intra in capota de la portbagaj?

Problemele de izolatie sparta/fire rupte ar fi datorate frecarii cu acea protectie de platic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!Stiu ca S 40 la fel ca si 850-ul are cate doua becuri de pozitie in fiecare lampa stop si au sigurante separate,respectiv cele aflate pe interior una iar la cele de pe exterior siguranta este comuna cu cele doua lumini de pozitie ale numarului de inmatriculare.Si eu am avut prublema asta si dupa ce am demontat mai multe componente cautand buba s-a dovedit a fi oxidata acea siguranta la care scrie "position lamp L.H. and license plate position".in realitate cele doua pozitii stg.-dr. sunt pe aceeasi siguranta si nu separat asa cum scrie pe tabelul aflat pe interiorul capacului.Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o legatura S40-ul cu 850-ul, nici macar emblema nu este aceiasi :D

Becurile de iluminare numar la S40N sunt alimentate direct din CEM de un fir portocaliu+negru (+12V) iar dupa mufa din portbagaj firul de +12V devine negru, exact ca firul de masa care e tot negru . Deci acolo unde flexeaza langa balama trebuie sa ai un fir negru taiat .

Sau in functie de an firul poate sa fie portocaliu+negru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da scuzati,inca se fabricau masini Volvo prin '95.Uitasem ca de prin '98-'99 au inceput sa se fabrice emblemele albastre(culoarea Ford) :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit, din 2004 au inceput sa fie emblemele cu albastru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pentru detalii, Bogdan! Fiind plecat in toata aceasta perioada, am amanat operatiunea. Insa in cel mai scurt timp o sa verific firele de acolo si izolatiile aferente. O sa revin cu noi informatii pe parcurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema, care era intr-adevar la firele care flexeaza in interiorul protectiei de cauciuc de langa balamaua capotei portbagajului.

Dupa cum zicea BogdanG mai sus, firul negru raspunzator de lumina lampilor de la numar era complet sectionat. Am folosit o bucata de conductor cca 2-3 cm pe care l-am innodat si lipit cu cositor de capetele firului sectionat, dupa care am izolat.

Un alt fir negru avea izolatia sparta, dar firele de cupru erau intacte, asa incat acolo n-am umblat, doar am refacut izolatia.

Nu e tocmai cea mai estetica operatie, dar nu stiam ce altceva as fi putut face.

Un lucru e clar: nu era un capat de tara sa pui 2-3 cm in plus la firele alea paguboase... Cred ca s-ar fi eliminat complet aceasta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now